Spring naar bijdragen

Muziek (hardware)


Aanbevolen berichten

Wij willen al een tijdje een hifiset kopen die ook leuk geluid geeft bij de tv. Ons oude Aiwa-torentje stamt uit de jaren negentig. Na lang sparen hebben we nu een bedrag bijeen waar we voor ons idee uit de koopjeskelder van Correct (R'dam) wel een redelijke receiver, zuiltjes en ev. een subwoofer kunnen kopen. Een torentje is niet echt nodig, want tuner en cd's gebruiken we niet. Alles gaat via NAS/mediaplayer. Naar een homecinemaset heb ik gekeken, maar als ik in hifizaken kom zeggen ze toch allemaal dat die kleine luidsprekertjes niet het geluid geven van zuiltjes. Na vergelijken van de beste koop volgens de Consumentengids (Samsung HT-E5500) met een combinatie receiver/zuiltjes moet ik zeggen dat ik de effecten van een kant-en-klare homecinemaset wel leuk vind (het surroundgebeuren), maar met het luisteren van muziek, mwa. Valt toch tegen. Een homecinemaset is daarentegen wel lekker goedkoop.

Enfin, het zit zo, ik heb duizend euro te besteden en wil daarvoor kick-ass muziek luisteren (klassiek, soul, jazz) en leuk filmpjes kunnen kijken. Heeft er iemand advies?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Totaal afhankelijk hoeveel waarde je hecht aan geluid en hoeveel je hiervoor wilt uitgeven.

Je kan zelf ook een 5.1 set samenstellen van luidsprekers die ook goed muziek kunnen afspelen, maar de prijs van een zo'n luidspreker is al snel meer dan de hele set die ze normaal gesproken bij de MediaMarkt verkopen :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn versterker heb ik des tijds bij het kringloop gehaald. Het stamt uit de tijd dat cassettes nog normaal waren en er geen cd speler ingang opzit maar wel eentje voor platen. Geen probleem met de aux ingang (en hij hangt toch aan mijn pc...). Oud, maar voor het geld een erg hoog kwalitatief apparaatje. En de behuizing is metaal, dat maakt het ook tof. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Totaal afhankelijk hoeveel waarde je hecht aan geluid en hoeveel je hiervoor wilt uitgeven.

Je kan zelf ook een 5.1 set samenstellen van luidsprekers die ook goed muziek kunnen afspelen, maar de prijs van een zo'n luidspreker is al snel meer dan de hele set die ze normaal gesproken bij de MediaMarkt verkopen :#

Mijn idee was om voor nu een surroundreceiver en twee redelijke zuilluidsprekers te kopen, en dit later eventueel uit te breiden als we weer geld hebben. Dus het plan is om inderdaad op termijn zelf een 5.1-set samen te stellen. Maar dat is dus nog een heel uitgevogel, want niet alle luidsprekers matchen met elke receiver.

Tweedehands zie ik niet zo zitten, omdat dat spul snel veroudert. Ik wil wel graag dat het functioneert met moderne apparatuur en dat kan met zo'n oude versterker gewoon niet. Daarom moet er toch wel een redelijk moderne receiver komen zodat ik mijn NAS enz. eraan kan hangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Onkyo receiver heb ik inderdaad in mijn hoofd zitten, of Marantz. Ik had mijn oog laten vallen op afgeprijsde luidsprekers van Kipsch. Maar wat is het voordeel van deze combi volgens jou?

Klipsch ken ik wel en heb ik beluisterd, maar ik zou niet meer weten wat ik er destijds van vond.

Marantz vind ik zelf erg goed oa vanwege de wat warme klankkleur. Ik heb hier dan ook een Marantz versterker staan :)

Anyway, geluid blijft persoonlijk. Ik zou daarom ook gewoon eens een afspraak maken met een audio zaak en daar eens een middagje gaan luisteren. Dan kan je ook verschil horen tussen luidsprekers en versterkers en kan je altijd nog ideeën opdoen.

Ik ben destijds 7 keer naar 3 verschillende zaken geweest en ben uiteindelijk thuisgekomen met een speaker waarvan ik nooit dacht dat ik de klankkleur daarvan kon waarderen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn versterker heb ik des tijds bij het kringloop gehaald. Het stamt uit de tijd dat cassettes nog normaal waren en er geen cd speler ingang opzit maar wel eentje voor platen. Geen probleem met de aux ingang (en hij hangt toch aan mijn pc...). Oud, maar voor het geld een erg hoog kwalitatief apparaatje. En de behuizing is metaal, dat maakt het ook tof. :#

Wat leuk, we hebben wat gemeen! Zo één heb ik ook en zou niet willen ruilen met 9 v/d 10 moderne setjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tweedehands zie ik niet zo zitten, omdat dat spul snel veroudert. Ik wil wel graag dat het functioneert met moderne apparatuur en dat kan met zo'n oude versterker gewoon niet.

Ik ben geen kenner, ik vraag doorgaans advies. ;)

Maar dat probleem is wel op te lossen met tussen apparaten die signaal omzetten. Maar oké, ben je nog steeds wel wat voor kwijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je moet er tijd in steken hè, dat bevalt me gewoon niet.

Maar waarom Jamo/Onkyo?

Prijs\prestatie. Relatief 'goedkoop' en veel bang for the bucks. En bepaalde setjes komen ook wel eens langs op iBood enzo.

Maar ja, als jij €4000 aan een set wil uitgeven dan zou ik wel wat anders kiezen :#

Maar ik zou gewoon echt eens langs een audioboer gaan. Kost wel tijd, maar gezien het geld wat je er wellicht in gaat stoppen is het wel de moeite waard om zeker te weten dat je het mooi vindt :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Totaal afhankelijk hoeveel waarde je hecht aan geluid en hoeveel je hiervoor wilt uitgeven.

Je kan zelf ook een 5.1 set samenstellen van luidsprekers die ook goed muziek kunnen afspelen, maar de prijs van een zo'n luidspreker is al snel meer dan de hele set die ze normaal gesproken bij de MediaMarkt verkopen :#

Tweedehands zie ik niet zo zitten, omdat dat spul snel veroudert. Ik wil wel graag dat het functioneert met moderne apparatuur en dat kan met zo'n oude versterker gewoon niet. Daarom moet er toch wel een redelijk moderne receiver komen zodat ik mijn NAS enz. eraan kan hangen.

Mijn versterker is 100% analoog. Zo gek is dat niet, maar je kan dus geen optische\coaxiale meuk erop aansluiten zonder DA converter.

Een receiver daarentegen kan dat wel, maar dan moet je dus inleveren op geluidskwaliteit om voor dat geld 5.1 geluid door je speakers te pompen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag een Marantz 6004-receiver (uit te bouwen naar 5.1) en twee Klipsch-speakers uit de Reference-serie gekocht voor een nette prijs. Mijn muziek (Bach) klinkt er prachtig op, tv en PlayStation is ook fijn! Gaan luisteren bij zo'n zaak is inderdaad het beste en er blijkt nog flink te onderhandelen te zijn, dat heb je op internet niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid