Spring naar bijdragen

Opdracht van God?


Aanbevolen berichten

Mensen die zeggen dat ze Christen zijn en ook echt oprecht denken dat ze bijv. een opdracht van God hebben. Ze denken echt dat het van God komt. Terwijl het misschien helemaal niet zo is, omdat het bijv. andere kwetst. en ze dat zogezegd niet zien of zich ervoor afsluiten onbewust.

Hoe kan dat ?

liegen die mensen dan, of maken ze dat zichzelf wijs. Zijn ze zich ooit bewust ervan geweest.

Of helemaal niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe kan dat ?

liegen die mensen dan, of maken ze dat zichzelf wijs. Zijn ze zich ooit bewust ervan geweest.

Ik denk dat de meesten niet liegen, maar ze zichzelf het wijs maken. Aan de boom herken je de vruchten...

Wat trouwens ook kan is dat ze wel een opdracht hebben van God, maar de uitvoering nogal belabberd van ze is. Bijvoorbeeld ik zou de opdracht hebben om het geloof te verkondigen en wat ik doe is heidentje de kerk in pesten omdat ik denk dat ik zo het evangelie verkondig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mensen die zeggen dat ze Christen zijn en ook echt oprecht denken dat ze bijv. een opdracht van God hebben. Ze denken echt dat het van God komt. Terwijl het misschien helemaal niet zo is, omdat het bijv. andere kwetst. en ze dat zogezegd niet zien of zich ervoor afsluiten onbewust.

Hoe kan dat ?

liegen die mensen dan, of maken ze dat zichzelf wijs. Zijn ze zich ooit bewust ervan geweest.

Of helemaal niet.

Doet me denken aan een situatie die je wel eens hoort dat mensen beiden geloven dat God hun heeft opgedragen om te trouwen en dat dan maar doen. Meestal eindigt dit in ofwel een scheiding of een bijzonder ongelukkig huwelijk.

Ik vraag me altijd af hoe zo iets komt. Blijf je altijd overtuigd dat het Gods wil is om met die persoon getrouwd te zijn of ga je twijfelen?

Persoonlijk lijkt het me heel lastig als je zo gelooft dat God je een opdracht heeft gegeven maar in de praktijk blijkt dat het wellicht niet zo was. Wie zit er dan fout, jij of je omgeving?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Bijbel is er m.i. niet echt onduidelijk over.

De 2 Grote Gelijke Geboden van Liefde.

Met de kanttekening dat daar alles om draait, alles hangt daar aan.

Laat de valse profeten maar kletsen, of ontmasker ze liever (indien mogelijk).

Kwetsen is communicatie en dus tweerichtingsverkeer.

Onzin, een zender en een ontvanger is genoeg. 1 richting dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

God opdracht staat in de Bijbel........

(Mattheüs 24:14) 14 En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.

(2 Timotheüs 4:1, 2) . . .Ik gelast u plechtig voor het aangezicht van God en Christus Jezus, die de levenden en de doden zal oordelen, en krachtens zijn manifestatie en zijn koninkrijk: 2 predik het woord, houd u er als met een dringende zaak mee bezig, in gunstige tijd, in moeilijke tijd, wijs terecht, berisp, vermaan, met alle lankmoedigheid en [kunst van] onderwijzen. 

(Prediker 12:13) . . .Het slot van de zaak, nu alles is gehoord, is: Vrees de [ware] God en onderhoud zijn geboden. Want dit is de gehele [verplichting] van de mens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid