Spring naar bijdragen

10 jaar Credible: herinneringen.


Aanbevolen berichten

Welke herinneringen zijn jou in je Credible-tijd bijgebleven? Welke leuke dingen, misschien juist minder leuke dingen heb je in die tijd meegemaakt? Spui ze hier!

TS begint: Ik zit zelf inmiddels 6 jaar op het forum, en toen ik hier begon was ik net een klein kind. Ik had mijn eerste waarschuwingen dan ook vrij snel binnen volgens mij... Uiteindelijk toch blij dat dat verandert is :P Verder heb ik mensen zien komen en gaan,die een poosje in mijn directe vriendengroep hebben gezeten. Vooral dat laatste wil me nog weleens aan het hart gaan, al kan ik me ook voorstellen dat het zo gelopen is. (Ik ga niet in op details.)

Note: Dit topic blijft maximaal 3 maanden staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Ik heb uitsluitend goede herinneringen aan Credible, al vanaf de tijd dat dit een fel anti-paaps huis was, tot nu het vrijwel uitgestorven lijkt en nauwelijks meer echt boeiende gesprekken/gesprekspartners biedt.

Maar de moderatie is altijd top geweest, en daardoor is de diversiteit altijd goed beschermd geweest.

En bovenal is dit forum een prachtige leerschool in naastenliefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

genoeg herinneringen in al die tijd

halve meetings, opgebouwde vriendschappen irl, waar een bruiloft en een kindje uit kwamen, maar ook in de credible-boerderij/hotels/bars enz. ook wat negatieve ervaringen met users, en de moeilijke omschakeling naar nieuwe uiterlijk.

digitaal blijft me de lang-geleden-gesprekken met robertF bij. de warmte in rot-tijden,het er mogen zijn, de plek van ventileren. gevoel van thuis-zijn. elle lang profiel op de oude versie. En ook de inzet tijdens de schatkist van de servers, de communicatie en regelwerk. credible-users @ wigwam...

in dalen en pieken blijft credible het vaste lijntje met Boven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar zal ik beginnen?

Vroeger, toen ik nog een kinderlijke (nu iets minder kinderlijk) drukke, spammende user was. Lord Voldemort. (-S) Ik hield ervan om mijn berichten met smileys te versieren. :Y|P:D:#

Ik heb goede herinneringen aan de uitgebreide profielen waar de meeste mensen een leuk verhaal hadden neergezet met de meest nutteloze informatie. Natuurlijk de profielberichten die iedereen kon meelezen. Het verversen van de browser in de hoop het wonderbaarlijke belletje te zien. Want dat betekende een nieuw bericht op je profiel. Altijd leuk en gezellig als je met één of meerdere mensen op die manier aan het praten was.

Die ene meeting waar ik bij was, bij Annzie in Leiden. Dat was zo spannend, maar het waren twee heerlijke dagen. Veel Crediblers in het echt gezien.

Dat is wat me zo even te binnen schiet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag is het precies drie jaar geleden dat ik me aanmeldde voor Credible! |P|P|P

In het kader van de 10 jaar voel ik me dus nog maar een broekie. De eerste keer dat ik met Credible te maken had kan ik me nog goed herinneren. Ik was toen in Limburg, op een studieweekend georganiseerd door mensen van het GKv Forum (toen gebeurde dat vaker). Er waren ook een aantal mensen van Credible aanwezig, waaronder iemand die destijds in de crew zat. Ik heb het geweten, het halve weekend ging over Credible, de gebruikers en dingen die speelden. Niet direct reclame, maar wel ben ik meer mee gaan lezen en heb later ook een account gemaakt. :)

Van de tijd voordat ik mod was weet ik eigenlijk niet zo heel veel meer. Ik ben wel iemand die de nuance zoekt, die tussen strijdende partijen in gaat staan en verbinding zoekt. Misschien dat ik daarom uitverkoren ben tot mod. :E

Mijn forumgeschiedenis als mod is natuurlijk geheim. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herinner me het goede niveau van de reacties toen ik zelf nog zo zoekende was op geloofsgebied. Het heeft me goed aan het denken gezet en me erg geholpen.

Ik herinner me nog dat ik allerlei muziek heb leren kennen via het muziektopic (vooral door Olorin en Iriacynthe (ik hoop dat ik haar naam goed spel), vooral in het New Wave genre waar ik nu een fan van ben.

Dat belletje was inderdaad erg leuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf (relatief) nieuw hier en kan niet meedoen.

Wel ben ik heel erg nieuwsgierig en dit vooral, omdat dit toch in oorsprong een jongerenforum is.

Vanzelf meegroeit naar een forum van en voor de ontwikkeling in de vroeg volwassenheid en naar het echt volwassen worden en zijn.

Ook dan weer soms opnieuw puberen, oude waarden en normen onder de loep nemen en misschien meningen herzien.

Ik schrijf het wat ongelukkig, maar ik bedoel te zeggen, dat ik van mening ben, dat je eigenlijk nooit echt volwassen = volgroeid bent.

Soms blijken we ook wat misvormd ipv. gevormd en groeien we ook weer recht. (H)

Ook ik heb in mijn pubertijd en in mijn vroeg adolescente periode "gekkigheid" uitgehaald, en ook geloofd en gedacht dat ik het wel wist voortaan.

Bleek dat even een vergissing.

Ook een heel moeilijke periode gehad, omdat die "volwassenheid" ook geen uitkomst bracht.

We blijven, als het goed is ons ontwikkelen en daar hebben we, ook op oudere leeftijd, toch vaak wel wat groeistuipjes bij. :+

Met we bedoel ik nu duidelijk mezelf _O-

Daarom vind ik het zo boeiend om dat bij anderen te zien en juist hier op dit forum mee te beleven.

En dan niet alleen op geloofsgebied, maar gewoon dingen van het hele leven.

In het tijdsbestek van deze 10 jaar zullen er vast oudgedienden zijn bij zijn, die precies weten wat ik bedoel.

Is dat dan ook na te lezen op dit forum?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben op credible terecht gekomen door de problemen die ik had en waar ik tegen niemand kon over praten. Voornamelijk voor die reden meldde ik me aan: praten over onderwerpen, vooral geloofsvragen, waar ik met niemand live durfde over praten.

ik ben nog redelijk nieuw, maar velen beschouw ik als kennis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dwarrel; mooi verwoord en mooi dat Credible zoveel voor jou betekent en heeft betekend. :Y

heb er vandaag nog eens paar keer over gedacht, in de rot tijd stond mijn leventje dagelijks digitaal denk ik, gedeelde last was inderdaad halve last (of hoe zeggen ze dat (smart?) )

op geloofs-gebied maar vooral op sociaal gebied is credible een grote steun geweest. het is fijn om de credible-steun-herinnering naast de herinnering van moeilijkheden te kunnen hebben. (ondanks dat niet alle users het daar mee eens waren). ik besef regelmatig dat het een mooi en niet vanzelfsprekend iets is/was.

de ontmoetingen en steun 1-op-1 blijven een mooi iets die ondanks angststoornis toch mogelijk mochten zijn.

Iets kunnen terug doen via de server-schatkist en met users naar wigwam, maakt dat alles weer in balans is :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ellenlaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnngeeeeeeeeeee gesprekken in profielen, over complete bullshit.

Gilrea digitaal martelen, en zij mij, van flats af gooien, in de fik steken, schoppen, in een poel met haaien achterlaten etc. wat ons beiden een weekban heeft opgeleverd.

Sorry voor de overlast, crew :E

De discussies in mijn begintijd hiero, "Mag je als christen een string dragen?" bijvoorbeeld. De eeuwige discussies of gothics nu door en door slecht waren of niet, en de strijd tussen satanisten en een aantal christenen, waarin de satanisten uit probeerden te leggen dat LaVey het niet over duivelsaanbidding had, en de andere partij van de discussie stug bleef volhouden dat ze toch aan duivelsaanbidding deden.

De één-april grappen van de crew; De omgekeerde namen bijvoorbeeld. Hé Drol?

3 meetings waar ik bij ben geweest, die in oktober 2005 vond ik het leukst. Opgehaald door Anastasia, naar Rotjeknor gereden, onderweg Rupz nog opgepikt, meeting in een kerk (zonder kerkdienst), Ol Moth die een gezellig muziekje op zette (Iron Maiden bijvoorbeeld), gebande users mochten zelfs nog komen, Rodelion die steeds foto's aan het maken was, Nynthe voor het eerst ontmoet, vond haar gelijk geweldig. Nu mijn beste vriendin :)

Tijdens een GGZ-opname een pakje krijgen... Wat is dat?! ...Een knuffelbeer! Van Dwarrel! :)

Een aantal users die onstervelijk leken doordat ze altijd terug kwamen als kloon na een ban. En als een nieuwe kloon na een nieuwe ban.... Die soms de zelfde dag nog ontdekt werden en soms maanden later. En het toch steeds bleven proberen.

Het weerwolven spel, geweldig!

Wordt vervolgd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

De boeiende en soms ellenlange discussies tussen christenen en soms erg kleurrijke atheïsten in destijds het Twijfel-forum, waar het er nog veel feller aan toeging dan in de huidige Levensbeschouwing.

De discussies tussen katholieken en protestanten, toen de katholieke Kerk nog voluit de Hoer van Babylon werd genoemd.

De echt geweldige en fantasievolle thematische kletstopics van destijds, met als absolute hoogtepunten het MacCredible-topic en de Credible Enterprise.

De verschillende meetings waar ik bij mocht zijn en die erg gezellig waren (weet nog dat de allereerste meeting een compleet weekend zou zijn met een officieel programma, wat uiteindelijk natuurlijk niet doorging).

De twee jaar dat ik hier als mod mocht opereren en zo het fascinerende en regelmatig ook frustrerende gebeuren achter de schermen mocht beleven.

De transformatie van oranje naar groen naar nu groenblauw en ook de evolutie van het Credible-visje. ;)

De vele echt bijzondere msn-gesprekken en ontmoetingen die ik met users heb gehad, waaronder vooral users die hier allang niet meer actief zijn.

De relatie met een der nu inactieve users die daaruit voortkwam (en nu allang en breed niet meer bestaat).

Mijn transformatie van baptist tot katholiek wat hier ook wel te volgen was en mede dankzij Credible op gang is gekomen.

De begintijd waar ik echt tot diep in de nacht op Credible zat, vooral ook omdat het mijn eerste ervaring met het fenomeen internetfora was.

Hoewel ik nu minder aan discussies deelneem dan voorheen en ook minder vaak reageer, kan ik me eigenlijk haast niet meer voorstellen dat ik ooit Credible zou verlaten zonder zeer dringende redenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik doelde op de relatie, die nu niet meer bestaat. :) En nee, ik heb eigenlijk geen contact meer met haar, dat is langzaam maar zeker verwaterd.

Grappig genoeg kwam ik haar op een heel ander forum weer tegen een tijdje geleden :) Leuk hoe klein het internet eigenlijk is. (niet dat jij je ook maar half thuis zou voelen om dat forum, dat terzijde :P )

Pfoe. Waar begin ik.

Volgens mij ben ik nu bijna 7 jaar lid. Sinds april 2006. Toen nog Verity, en geen christen. Toen kwam ik hier vooral voor de gezelligheid en lurkte ik maar wat aan in de geloofstopics (en heel eerlijk, dat doe ik nog steeds :P )

Ik heb veel lieve mensen leren kennen, veel mensen zien groeien in geloof en als mens, een handjevol vrienden en een flinke handvol levenslessen gekregen, indirect (met wat hulp van annzie) mijn man leren kennen, mijn Heer teruggevonden |P , lief en leed gedeeld... tja, Credible is een vrij groot deel van mijn leven geweest in een moeilijke tijd. :)

[/emomuts]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn eerste meet kan ik me nog wel herrinneren, was 2007 in Rotterdam volgens mij. Mijn eerste contact met mensen buiten mijn eigen omgeving, zonder dat ik wist van mijn autisticiteiten. Ik van mezelf heb er vrij weinig van meegekregen, een van de dingen die ik nu nog weet is een groep van 4 meiden van ongeveer mijn leeftijd, die arm in arm iedereen langsgingen om te vragen wie ze waren. Toen ze bij mij kwamen was ik in gedachten verzonken, en toen ik doorhad dat ze me wat wilden vragen, trok ik kennelijk een heel raar gezicht. Ik was nogal geschrokken van ze.. Aja, achteraf kan ik erom lachen. Users die ik hier beschrijf zijn niet meer actief, dus het nut van de namen te noemen is er niet..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Wat ik onder andere zo leuk heb gevonden aan Credible is alle mensen die ik daardoor heb leren kennen en ook IRL heb ontmoet. En dat de wereld zo klein blijkt. :# Een kennis van Morphogenesis was blijkbaar mijn wiskundeleraar, wist ik veel, haha.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation

(nee, dat is geen argument, dus ook niet argumenting by link)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik voel me altijd maar een beetje een rare snuiter. Soms serieus, soms niet. Soms strontvervelend. Zo zijn mijn herinneringen ook: soms enorme geloofsinzichten, soms klinkklare onzin en domme lol. Soms kom ik stontvervelende mensen tegen (ik noem geen namen, maar eentje was Apostolisch en niet te vergeten Katholiek). Het belangrijkste voor mij is toch wel de evolutie die ik doorgemaakt heb van chronische twijfelaar naar (over een paar weken) katholiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik onder andere zo leuk heb gevonden aan Credible is alle mensen die ik daardoor heb leren kennen en ook IRL heb ontmoet. En dat de wereld zo klein blijkt. :# Een kennis van Morphogenesis was blijkbaar mijn wiskundeleraar, wist ik veel, haha.

Hah, oja, zo heb ik Olorin al veeeel eerder ontmoet dan de eerste meeting dat ik hem zag, grappig was dat :+

(ik geloof dat Olorin ivm privacy het niet zo tof vind als ik vertel hoe en wat dus dat laat ik dan maar in het midden, beetje flauw zo :P )

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid