Spring naar bijdragen

10 jaar Credible: herinneringen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Haha, ik moet toegeven dat het erg leuk is om na een jaar of 6 weer in te loggen op mijn 'oude stekje'. Ik kwam laatst foto's van mezelf en onder andere Robbert en Dagmar (de rest van de namen ben ik vergeten... :$) tegen, of in ieder geval van de meetings. Utrecht, Leiden, Arnhem, we hebben elkaar toentertijd toch heel wat gezien. En wat kan een mens veranderen in die tijd zeg, ongelofelijk!

Credible heeft mij toentertijd de steun geboden die ik nodig had, niet zozeer Credible zelf maar wel de mensen die er lid van waren. 1 daar van spreek ik nog zeer regelmatig, weliswaar alleen via internet. Ik weet ook nog steeds veel van de Bijbel, maar ook over evolutietheorie en bijvoorbeeld de Koran versus de Bijbel.. Geweldig! Dat is kennis die ik niet zomaar meer vergeet. Daarnaast heeft Credible mij respect voor andere gelovigen mee gegeven.

Wie weet, post ik weer eens wat vaker. Ik weet niet of er nog steeds discussies zijn zoals er waren, maar, wie weet!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

In het kader van de 10 jaar voel ik me dus nog maar een broekie. De eerste keer dat ik met Credible te maken had kan ik me nog goed herinneren. Ik was toen in Limburg, op een studieweekend georganiseerd door mensen van het GKv Forum (toen gebeurde dat vaker). Er waren ook een aantal mensen van Credible aanwezig, waaronder iemand die destijds in de crew zat. Ik heb het geweten, het halve weekend ging over Credible, de gebruikers en dingen die speelden. Niet direct reclame, maar wel ben ik meer mee gaan lezen en heb later ook een account gemaakt. :)

Ik werd bijna bang dat je naar hetzelfde weekend was als ik ooit, maar blijkbaar heb jij een latere versie van dit weekend geweest?

Grappig idee dat ik je nog nooit bewust ben tegengekomen terwijl we toch onze leefomgeving, en een paar vrienden delen, en ik je dus ook tegen had kunnen komen op een weekend in Limburg ;)

Dat weekend brengt mij op Pius_XII, en dát brengt me weer op Anastasia, is die hier nog wel eens?

En Wonderfulstar, leuk jou hier te zien. Hoe gaat het met je? (Heb altijd meegelezen en meegeleefd met de topics in PP die je ooit had :))

Erg leuk om Robert Frans, TBM en Olorin nog steeds actief te zien! Ik heb jullie bijdragen altijd erg gewaardeerd! Ik zag net nog een post van je, RobertF, en ik dacht 'hij heeft nog steeds van die mooie waardevolle bijdragen in persoonlijke topics'.

Ik doelde op de relatie, die nu niet meer bestaat. :) En nee, ik heb eigenlijk geen contact meer met haar, dat is langzaam maar zeker verwaterd.

Grappig genoeg kwam ik haar op een heel ander forum weer tegen een tijdje geleden :) Leuk hoe klein het internet eigenlijk is. (niet dat jij je ook maar half thuis zou voelen om dat forum, dat terzijde :P )

Ha, ik kwam jullie op dat bewuste forum een tijdje terug ook tegen (kwam er via mijn schoonzus), en wat vond ik het leuk om te zien dat het goed met je gaat! Je hebt volgens mij echt een prachtig gezin :)

Hoi Kurt *:} Volgens mij hebben wij best een tijdje samen op credible gepost, om elkaar pas later via andere wegen tegen te komen ;)

En Taam! Tof om te lezen dat het goed met je gaat! Samen op 'Jouw Leven' modereren.. mooie herinneringen!

Mystique! Ik had niet verwacht jou ook nog hier te zien, je bent al zo lang niet actief geweest, wat leuk!

@Dwarrel: ik heb Mister_L op facebook en hij lijkt wel gelukkig te zijn. Ik spreek hem verder niet echt :)

Spreekt iemand van jullie Eru Iluvatar nog wel eens? (-S)

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het kader van de 10 jaar voel ik me dus nog maar een broekie. De eerste keer dat ik met Credible te maken had kan ik me nog goed herinneren. Ik was toen in Limburg, op een studieweekend georganiseerd door mensen van het GKv Forum (toen gebeurde dat vaker). Er waren ook een aantal mensen van Credible aanwezig, waaronder iemand die destijds in de crew zat. Ik heb het geweten, het halve weekend ging over Credible, de gebruikers en dingen die speelden. Niet direct reclame, maar wel ben ik meer mee gaan lezen en heb later ook een account gemaakt. :)

Ik werd bijna bang dat je naar hetzelfde weekend was als ik ooit, maar blijkbaar heb jij een latere versie van dit weekend geweest?

Grappig idee dat ik je nog nooit bewust ben tegengekomen terwijl we toch onze leefomgeving, en een paar vrienden delen, en ik je dus ook tegen had kunnen komen op een weekend in Limburg ;)

Ik denk dat het een andere editie was, Macchiavelli, Étoile en ZVNNA waren er wel bij. :)

Ik ontwijk je niet bewust hoor... :# Misschien moet ik maar een keer met Sanctus mee naar een borrel ofzo. :E

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik doelde op de relatie, die nu niet meer bestaat. :) En nee, ik heb eigenlijk geen contact meer met haar, dat is langzaam maar zeker verwaterd.

Grappig genoeg kwam ik haar op een heel ander forum weer tegen een tijdje geleden :) Leuk hoe klein het internet eigenlijk is. (niet dat jij je ook maar half thuis zou voelen om dat forum, dat terzijde :P )

Ha, ik kwam jullie op dat bewuste forum een tijdje terug ook tegen (kwam er via mijn schoonzus), en wat vond ik het leuk om te zien dat het goed met je gaat! Je hebt volgens mij echt een prachtig gezin :)

Haha gaaf ^^ Wat is haar (/jouw?) accountnaam?

Dat van dat prachtige gezin klopt wel ja, duh :E:D

Link naar bericht
Deel via andere websites
iemand nog eens wat van MisterL of groninger gehoord?

*mist nog een paar namen van de "oude dyhards" maar weet ongeveer wel waar die rondspoken...

Groninger is getrouwd en papa :)

@Taam,

Nee hoor, we kennen elkaar niet. :)

Nou dat was meer een "Pardon" dan een sorry want ik voelde me iet wat aangevallen door je opmerking. :|

En Holla |P|P Haha samen modereren, ja daar heb ik mooie herinneringen aan over gehouden :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

10 jaar Credible..! Ik las het een tijdje terug in mijn email maar ben as usual schandalig laat met reageren. Herinneringen: teveel om op te noemen. Als ik van mijn sentiment bekomen ben, komt er nog een bloemlezing. ;)

Ik werd bijna bang dat je naar hetzelfde weekend was als ik ooit, maar blijkbaar heb jij een latere versie van dit weekend geweest?

Daar was ik! :#
Link naar bericht
Deel via andere websites

ik kwam op credible in zoektocht naar een andere jongerenvereniging, in die tijd waren we bezig met de geschiedenis en het ontstaan van onze jeugdvereniging. Ook de, destijds nieuwe, site wilde ik in enthousiasme delen, maar dat was niet zo gewild :P

daarna werd credible een vraagbaak en een sociale plek waar ik aantal mensen uiteindelijk irl leerden kennen. Ceasarion, Taam&co, Pius, Rainbow&co. Een groep mensen die mij door een hele klote tijd hebben heen geholpen. Een tijd waarin ik digitaal steun/gebed kreeg (al die namen ga ik niet noemen, die mensen weten het wel), irl een fijn groepje mensen om me heen kreeg. Een tijd waarin ik ook afleiding kon vinden in de actie voor de servers. Achter de schermen is daar een hoop tijd en actie in gaan zitten.

In die tijd moest ik in dagelijks leven een hoop opnieuw ontdekken. En een aantal users van credible hebben daar een rol in gespeeld.

Credible bleef het lijntje met Boven, gaf toevoeging op dingen die ik nog niet eerder ervaren had. Toen het weer stabieler werd en er een nieuwe relatie kwam werd credible een ventilatie, een leerplek en uiteindelijk een plek waar ik afstand van nam. En toen de nieuwe uitstraling kwam was het even flink wennen. Het heeft lang geduurd, en veel vragen gekost aan morpho voor ik alles weer een beetje gewend was.

Nu is het een beetje aftasten naar welke mensen er nog wel en niet zijn. heb ik geleerd wat oppervlakkiger te zijn over dagelijks leven en probeer ik vooral kennis op te doen van Credible. Er zijn door de jaren veel herinneringen, negatieve en positieve ervaringen en heeeeel veel leermomenten ontstaan. De crews hebben het niet altijd makkelijk gehad, denk ik...

Wat de toekomst ook mag brengen, ik ben er vrijwel van overtuigd dat (als credible nog 20 jaar bestaan mag) credible mijn lijntje met Boven blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kom, ik steek mijn neus hier ook nog even om de hoek :) Het is toch al weer een hele tijd geleden dat ik me registreerde, en voor die tijd keek ik al een jaartje heel anoniem en stiekempjes mee.

Met de tijd veranderd ook de mens, volgens mij is iedere gebruiker wel anders dan hij/zij was bij registratie. Ik weet dat ik er als nieuwe user vooral erg van overtuigd was dat ik allemaal dingen had bij te dragen in discussies die ieders ogen wel zouden openen. Heeft toch een maand of twee gebeurd voor ik van dat fanatisme af was geloof ik :# Kan er nu om wel glimlachen als ik het bij anderen zie gebeuren. Ohja, dat groene poppetje dat grijnst is trouwens mijn favoriete smiley.

Hoewel ik toch al zeker een hele poos al niet meer actief meepost, lees ik nog steeds op de achtergrond mee. Heb nieuwe users zien komen, sommigen ook weer gaan, en af en toe zie ik nog mensen 'uit mijn tijd' langskomen die ook al een poosje wat stiller zijn. Maar er zitten een stelletje die-hards tussen waar credible toch niet zonder kan, naar mijn mening. Zo kan ik bijvoorbeeld de posts van Robertf, intussen Robert Frans, nog altijd enorm waarderen.

Ik heb hier ontzettend leuke tijden beleefd, zowel in de onzin-topics als in de serieuze gesprekken. Omdat users komen en gaan behoud je nooit een bepaalde 'flow' of sfeer die er is bij een bepaalde samenstelling, sommige tijden mis ik dan ook wel :) Maar er is een een tijd van komen en een tijd van gaan, ik trek me weer even stilletjes terug op de achtergrond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik die mail van het tienjarig bestaan kreeg, wou ik nog wel eens op credible kijken, maar toen kwam het er maar niet van, tot nu dus. :) Wat grappig om al die vertrouwde usernamen weer voorbij te zien komen.

Ik heb veel herinneringen aan credible, zowel goede als slechte. De goede waren voor mij vooral de irl-contacten die uit dit forum voortgekomen zijn en soms tot echte vriendschappen (en zelfs meer) leidden. Met name Annzie is, hoewel we allebei al een tijd niet echt meer op credible komen, altijd een goede vriendin gebleven. Credible heeft destijds ook veel bijgedragen aan mijn eigen ontwikkeling, op geloofs- en ander gebied.

Dan waren er natuurlijk ook de minder fijne herinneringen. Geruzie, gezeur, vooral als moderator soms het gevoel dat je altijd in het middelpunt van elke ruzie geplaatst werd en het nooit eens goed kon doen. Was ik op een bepaald moment wel echt he-le-maal klaar mee. Maar ja, mensen blijven mensen denk ik dan. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid