Spring naar bijdragen

Mexicaanse priester zegent kinderen met waterpistool


Aanbevolen berichten

Ja ik ook, maar als ouderwets betekent een oude zuurpruim worden die niets wil weten van de huidige ontwikkelingen ben ik liever modern!

Ligt eraan. Als die huidige ontwikkelingen niet goed zijn en dus strijdig met de christelijke leer, dan heb ik de plicht er niets van te willen weten. En als ik daarvoor soms een oude zuurpruim zou moeten worden, hoe vervelend ook, dan zij dat maar zo. Zolang ik maar niet te bitter of cynisch word.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen problemen met hyper modern nee en vind het ook een goed streven om religie te relateren aan de tijd waarin we leven. Helaas merk ik bij dergelijke evangelische kerken alleen wat van dat moderne aan de buitenkant, want vanbinnen zijn het oude leringen met veel wetten en bepalingen. Als ik naar een kerk zou gaan, dan ging ik liever naar een die vanbinnen hypermodern is, want uiterlijkheid is bedrieglijk.

Hoe kan een kerk hypermodern zijn van binnen?

Door zich elke dag te vernieuwen naar 2 Kor 4,16 want de Allerhoogste woont niet in kerken die met handen gemaakt zijn (Hand 7,48) citeert Stephanus.

Je geeft niet echt antwoord. Ja ik heb op je vers geklikt. Hoe kan een kerk van binnen hypermodern zijn? Dat je iedere dag vernieuwd wordt is toch niet hetzelfde als hypermodern zijn? Je zegt dat dit soort hypermodern-aan-de-buitenkant kerken van binnen "oude leringen met veel wetten en bepalingen" zijn.

* Wat bedoel je daarmee?

* En waar baseer je dat op? Hoeveel van die kerken ken jij door en door om zoiets te zeggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vernieuwing van binnenuit in elke gelovige van elke denominatie en geen denominatie, zodat de denominatiemuren omvallen, dat lijkt me wel wat. Wat ik ervan vind, sja apart. Mijn kinderen hoeven niet gezegend te worden met een waterpistool, hoewel ze ze leuk vinden. Mijn oudste heeft liever die fontein die omhoog springt en dat het water uit je hoofd komt, haha, dat zei ie laatst. Hij was bang dat de mensen dan onder hem gingen staan als ze ook dat water wilden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid