Spring naar bijdragen

Waarom ben jij uniek?


Aanbevolen berichten

'Ieder mens is uniek', hoor je wel eens. Toch lijken mensen veel op elkaar: je zult bijna niemand vinden met een hobby waarvan je nog nooit eerder hebt gehoord, mensen nemen vaak gedachtengoed over van anderen dus ook daarin zijn ze niet zo erg uniek.

Maar goed, omdat ik het wel interessant vind vraag ik me af waarin jij jezelf als (een beetje) uniek beschouwt? Wat maakt jou nou juist jou en niet een ander?

Ik denk dat ik uniek ben omdat...

Link naar bericht
Deel via andere websites
TS begint? :E

Stommerd. ;)

Ik denk dat ik uniek ben omdat ik een toch wel speciale connectie heb met dieren, niet alleen omdat ik ze zo schattig enz vind, maar ook omdat ik het idee heb dat ik ze beter begrijp dan anderen. Ik doe mijn best om ze niet te vermenselijken maar om ze te zien als het dier dat ze zijn. Ik merk dit voornamelijk met honden, maar ook met mijn konijntjes die, sinds ik de keus heb gemaakt ze zo min mogelijk op te pakken bijvoorbeeld, veel knuffeliger zijn. Blijkbaar heb ik goed afgelezen aan ze dat ze niet opgepakt willen worden.

(Katten daarentegen zijn een heel ander verhaal.....)

Link naar bericht
Deel via andere websites
TS begint? :E

Stommerd. ;)

Ik denk dat ik uniek ben omdat ik een toch wel speciale connectie heb met dieren, niet alleen omdat ik ze zo schattig enz vind, maar ook omdat ik het idee heb dat ik ze beter begrijp dan anderen. Ik doe mijn best om ze niet te vermenselijken maar om ze te zien als het dier dat ze zijn. Ik merk dit voornamelijk met honden, maar ook met mijn konijntjes die, sinds ik de keus heb gemaakt ze zo min mogelijk op te pakken bijvoorbeeld, veel knuffeliger zijn. Blijkbaar heb ik goed afgelezen aan ze dat ze niet opgepakt willen worden.

(Katten daarentegen zijn een heel ander verhaal.....)

Mooi verhaal! Ik herken mezelf daar behoorlijk in (daar gaat onze uniekheid). Ik vind dieren meestal ook niet echt schattig, maar heb wel een enorme band met ze en zie God in ieder dier. Ik vind ze zo Goddelijk intens mooi, fantastisch, indrukwekkend en soms mysterieus. Jammer dat wij mensen zo met ze omgaan als we doen...
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat was ik nog vergeten te zeggen: in dieren (en planten, maar daar heb ik helaas wat minder feeling mee (oeps)) zie ik inderdaad God heel erg terug. Het is zo basaal, er is weinig verprutst aan in tegenstelling tot mensen. Soms denk ik wel eens dat ik zo van dieren houd omdat ze niet kunnen praten maar des te beter kunnen communiceren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is zo basaal, er is weinig verprutst aan in tegenstelling tot mensen. Soms denk ik wel eens dat ik zo van dieren houd omdat ze niet kunnen praten maar des te beter kunnen communiceren.
Precies, omdat ze natuurlijk ook minder 'ontwikkelt' zijn is de communicatie veel basaler. Voedsel, gezondheid, liefde, onderdak. Dat zijn zo wel de 4 basisbegrippen haha.

Misschien, als je van mensen niet meer verwacht dan van dieren, even goed voor ze zorgt als voor je dieren en op dezelfde manier met ze communiceert als met dieren?

Zonder betuttelen dus en eerst je afvragen wat zij eigenlijk wel of niet willen. :Y

Bij kinderen weet je, dat je dan al een heel eind komt.

Probeer het ook eens bij volwassenen.

Niet meer van ze verwachten, dan zij je kunnen geven.

En ook vaak een oogje toeknijpen en/of door de vingers zien.

Fouten met de mantel der liefde bedekken.

Dat alles is geen enkel punt bij mensen, die van dieren en kinderen houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of ik uniek ben, maar mensen hebben mij legio keren gevraagd of ik misschien helderziend ben.

Wat uiteraard niet zo is.

Ik heb wel de gave om tussen regels door te kunnen lezen en daarom mensen vaak al na een paar woorden begrijp.

Maar ik realiseer me wel degelijk, dat ditt vnl. het geval is als het gaat om dingen, waarin overeenkomstige aard en ervaringen een grote rol spelen.

Dus in gevallen, waarin ik weer echt niet zo uniek ben. (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is zo basaal, er is weinig verprutst aan in tegenstelling tot mensen. Soms denk ik wel eens dat ik zo van dieren houd omdat ze niet kunnen praten maar des te beter kunnen communiceren.
Precies, omdat ze natuurlijk ook minder 'ontwikkelt' zijn is de communicatie veel basaler. Voedsel, gezondheid, liefde, onderdak. Dat zijn zo wel de 4 basisbegrippen haha.

Misschien, als je van mensen niet meer verwacht dan van dieren, even goed voor ze zorgt als voor je dieren en op dezelfde manier met ze communiceert als met dieren?

Zonder betuttelen dus en eerst je afvragen wat zij eigenlijk wel of niet willen. :Y

Bij kinderen weet je, dat je dan al een heel eind komt.

Probeer het ook eens bij volwassenen.

Niet meer van ze verwachten, dan zij je kunnen geven.

En ook vaak een oogje toeknijpen en/of door de vingers zien.

Fouten met de mantel der liefde bedekken.

Dat alles is geen enkel punt bij mensen, die van dieren en kinderen houden.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat mensen en dieren in dat opzicht dusdanig verschillen, dat het niet echt werkt om ze gelijk te behandelen. Dat is wat mij betreft nou juist het mooie aan mensen en dieren allebei, het is zo'n wereld van verschil. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet niet of ik uniek ben, maar mensen hebben mij legio keren gevraagd of ik misschien helderziend ben.

Wat uiteraard niet zo is.

Ik heb wel de gave om tussen regels door te kunnen lezen en daarom mensen vaak al na een paar woorden begrijp.

Maar ik realiseer me wel degelijk, dat ditt vnl. het geval is als het gaat om dingen, waarin overeenkomstige aard en ervaringen een grote rol spelen.

Dus in gevallen, waarin ik weer echt niet zo uniek ben. (H)

Misschien een beetje uniek. ;) Ik snap dat niets iemand echt helemaal uniek maakt, maar dit is toch wel zeldzaam. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk niet dat eén eigenschap je uniek maakt. Het zijn de combinaties van alle eigenschappen wat je uniek zou kunnen maken.

Precies. Zowat alles is ook wel bij een ander terug te vinden, maar alles wat je bent, weet en doet zul je denk ik niet bij een ander individu tegen komen.

Zelfs parallel universum Olorin of Morpho zal afwijken. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik snap dat niets iemand echt helemaal uniek maakt, maar dit is toch wel zeldzaam. :)

Niet zo zeldzaam bij mensen, die echt om elkaar geven, zichzelf niet uniek vinden of belangrijker en kunnen "luisteren" naar de ander.

Jezelf toestaan om gevoelens (ook van de ander) te willen toestaan en te begrijpen is ook voorwaarde.

Duidelijk ook door mij ervaren in tijden, als ik niet de "ruimte" had voor de ander of gaf.

Dan was die "gave" er ook niet. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ik ben uniek omdat mij een unieke ziel is geschonken. Voor het overige ben ik volstrekt niet uniek in welk vlak dan ook.

Je bent wel de enige diaken op dit forum die Joy Division kan waarderen, Best uniek. ;)

Maar er zijn vele diakens. En er zijn velen die Joy Division waarderen. En hoewel het er niet veel zijn, er zijn toch echt meer deelnemers aan dit forum.

Je hebt natuurlijk gelijk dat iedereen in strikte zin uniek is. Maar als dat de bedoeling van dit topic is, kan het dicht. Dan is het antwoord iedere keer hetzelfde. Ik heb de vraag begrepen als iets ruimer, iets wat je aan jezelf bijzonder vindt. En dan blijft mijn antwoord toch echt hetzelfde: ik ben niet uniek en heb geen enkele bijzondere eigenschap, vaardigheid oid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uniek kent als definitie 2 betekenissen:

Oorspronkelijke definitie: eenig in zijn soort

Is ook komen te betekenen: bijzonder, opvallend, geweldig

De eerste is iedereen. Of iedereen ook de tweede is, daar ben ik niet over uit.

Waarom ben ik uniek? Is dus een vrij simpele vraag om te beantwoorden. Er is namelijk niemand zoals ik. Natuurlijk zijn er sportieve mensen net als ik. Leergierige mensen net als ik. Emotionele mensen net als ik. Rationele mensen net als ik. Eigenwijze mensen net als ik. Soms wat onzekere mensen net als ik. Optimistische mensen net als ik. Gelovige mensen net als ik. Twijfelende mensen net als ik. Er zijn mensen die net als ik houden van de late avonduren, vroeg opstaan, eten en humor. Maar er is absoluut niemand zoals ik.

Wat maakt mij uniek? Ik ben zo in elkaar gezet door mijn God, dat er niemand is die de werkelijkheid ziet en beleef zoals ik dat doe. Zodat er niemand is die God kent op de manier zoals ik Hem ken. Dat er niemand is die blij is met dingen zoals ik dat ben, die geniet op de manier zoals ik dat doe. Er is niemand die God groot maakt op exact dezelfde manier zoals ik dat kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het een moeilijke vraag om te beantwoorden waar ik me uniek in voel. Wel voel ik me wel eens alleen staan op bepaalde punten en dan ervaar ik het als erg prettig om iemand te vinden waar ik dat mee deel. Of dat nu het geloof is, rare vak idioot 'ow w00t een oude middeleeuwse tekst, 'want to read!!!!' trekjes, een zwart geklede zwartgallige muziek postpunk luisterende koffie drinker uithangen, enorme geek trekjes, genieten van single malt whisky en niet een 50 jarige schot zijn, het perfectioneren van je 'ik geef niet om uiterlijk' en daar uren mee bezig zijn voor de spiegel, vanaf je geboorte non stop op een christelijk forum zitten, etc.

Euh, wat was mijn punt? Euh, oja, het is wel prettig 'lotgenoten' te ontmoeten. Juist in dingen die veel mensen niet met je delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel bijzonder Olorin.

Nu even niet vanwege jou, maar door jou, kom ik nu even op deze volgende gedachten:

Zo bijzonder, dat als je dit niet weet te cultiveren tot het gegeven, dat je een heel speciale bijdrage levert aan diverse soorten gemeenschappen (fora, zo je wil) en je thuis weet te voelen tussen vogels van diverse pluimage, je de neiging zou kunnen hebben tot het je eenzaam voelen.

Ik denk dat dat altijd een consequentie kan zijn van zich "anders" voelen.

Of je dat nu vertaald naar "speciaal" of naar "freaky", zoals buitenstaanders daar wel eens over kunnen oordelen.

Ik heb dat vaak ervaren in perioden, dat ik geen mensen kon vinden, die grotendeels met hetzelfde bezig waren als ik.

Niet in de eigen directe omgeving.

Dan was het:

"Waar maak je je druk om? Ik denk daar nooit over."

of:

"Daar moet je je niet mee bezig houden, dat kan nooit goed zijn".

Totdat ik het juist als een rijkdom ging ervaren van de breed interesse gebieden, dat ik had.

Alleen niet meer om met mezelf bezig te zijn.

Hoe meer veelzijdig, hoe meer begrip je kunt opbrengen voor andere mensen, die zoals wel eens gezegd wordt, buiten de boot vallen.

Ik heb dat uiteindelijk het meest geleerd in mijn werk.

Daar was ik er niet voor mezelf, maar voor de ander.

Dan begint de periode van het rijke gevoel, dat je ook veel "te geven" hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid