Spring naar bijdragen

Wat is het tijdperk van de duivel?


Aanbevolen berichten

2 oordelen? Dat wil er bij mij niet in.

Maar misschien komt dat omdat het idee van nog een traject me al moe maakt als ik er aan denk...

Maar hier eindigt ook mijn kennis van zaken.

En er zijn veel verschillende verklaringen in omloop.

Maargoed, het beest met de dodelijk verwonde kop..

Men speculeert er lustig op los, sommige verklaringen zijn best goed.

Maar misschien is het nog niet de tijd dat het echt duidelijk is.

Ik weet ook niet of je het letterlijk in Openbaring het zo moet lezen dat je twee oordelen hebt, echter omdat een evangelische christen me ooit zei dat het schapen en bokkenoordeel voor het duizendjarige rijk is en het oordeel van het boek die opengeslagen werd er na zou komen, heeft dat mij aan het denken gezet. Niet, omdat ik nou geloof dat het schapen en bokkenoordeel en het oordeel van het boek nu zo uit elkaar kan gehaald worden. Ik geloof dat je die twee verhalen (Jezus in de bergrede en het beeld dat Johannes kreeg als een Openbaring) los van elkaar moet lezen als een boodschap op zich over hoe God te werk zal gaan.

Echter te bedenken dat het duizend jarige rijk voor ons zou liggen, zoals de joden belooft. Een tijd waarin wapens omgesmeden zou moeten worden tot ploegscharen (ook in beelden van die tijd verwoord) en de leeuw naast een lam zal liggen, waarop echter weer de duivel zal los gelaten worden op het laatst, ja dan kom je toch snel tot een moment waarin de duivel dus in de put gaat en een moment van een oordeel na dat hij tekeer gegaan is als hij weer uit de put is.

Twee omslag momenten van een duivelse einde naar een mooie periode.

Van een vastgelopen wereld met een antichrist in de nabije toekomt, overgaande naar het duizendjarige vredesrijk als het eerste moment. Het tweede moment dus wanneer de duivel uit de put komt en oorlog zal voeren tegen de heiligen en dan het oordeel, waarop een paradijs volgt dat weer volmaakter is als het duizendjarige vredesrijk, het beloofte paradijs. De zon zal niet meer schijnen en God zal ons allen verlichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hi Tin, mooi dat je de tekenen van Jezus' terugkomst aanhaalt.

De discipelen stelden Jezus de vraag wanneer dat zal zijn, zie hier onder....

(Mattheüs 24:3) . . .wat zal het teken zijn van uw tegenwoordigheid en van het besluit van het samenstel van dingen?â€.

Zij vroegen hem dus om 1. zijn tegenwoordigheid (in Koningsmacht) en 2. besluit van het samenstel van dingen.

In antwoord op deze vragen voorzei Jezus tekenen die in het wereldbeeld te zien zouden zijn bij zijn (onzichtbare) terugkomst/tegenwoordigheid.

Tekenen van Jezus tegenwoordigheid:

- opkomst van valse Christussen en profeten

- oorlogen en berichten van oorlogen

- voedseltekorten

- pestilenties of epidemieën

- toename der wetteloosheid,gevolg: verkoeling van liefde

- Christenvervolging

- prediking van het goede nieuws van Gods Koninkrijk

Als je nu in de wereld kijkt dan zie je alle tekenen die zijn genoemd in Mat.24, dus conclusie 1. Jezus heeft zijn aandacht op de aarde gevestigd, zijn tegenwoordigheid (parousia) is een feit en 2. we zitten in wat de Bijbel noemt "het besluit van het samenstel van dingen of wereldorde" ook wel "de laatste dagen genoemd", 2Tim.3:1-5.

Dus zoals Openbaring het mooi zegt.....

(Openbaring 14:7) . . . „Vreest God en geeft hem heerlijkheid, want het uur van het oordeel door hem is gekomen, en aanbidt daarom Degene die de hemel en de aarde en [de] zee en [de] waterbronnen gemaakt heeft.. . .

Vriendelijke groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet onzichtbaar hoor komt Hij terug ,, een ieder zou Hem aanschouwen Matt 24 ;31 MET LUID BAZUINGESCHAL .

Dat baseer jij zeker op : een dief in de nacht ?" .

Dat is niet letterlijk bedoeld in de bijbel maar figuurlijk .

De betekenis daarvan aan ons is : " Sta altijd klaar , want als de tijd daar is haalt hij jou in 1 oogwenk op , geen tijd meer om je spullen , wees waakzaam want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt , Besef wel : als de Heer de huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen , dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken , Daarom moeten ook jullie klaarstaan , want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht . ( Matt 24;42 - 44) .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja begrijp ik. Als een dief in de nacht, op een moment dat niemand het weet.

Jezus komt op de wolken des hemels, dat betekent mijnsinziens onzichtbaar.....

(Mattheüs 24:30, 31) . . 

..En dan zal het teken van de Zoon des mensen in de hemel verschijnen, en dan zullen alle stammen der aarde zich in weeklacht slaan, en zij zullen de Zoon des mensen op de wolken des hemels zien komen met kracht en grote heerlijkheid. 31 En hij zal zijn engelen uitzenden met een luid trompetgeschal, en zij zullen zijn uitverkorenen bijeenvergaderen van de vier windstreken, van het ene uiteinde der hemelen tot het andere uiteinde daarvan.

Jezus komt zoals hij van de aarde opsteeg en terugging naar zijn hemelse Vader, als geest, lees maar...

(Handelingen 1:11) . . .en zij zeiden: „Mannen van Galilea, waarom staat GIJ in de lucht te kijken? Deze Jezus, die van U werd opgenomen in de lucht(hemel), zal aldus op dezelfde wijze komen als GIJ hem in de lucht hebt zien gaan.â€

Het is ook logisch, als Jezus weer in het vlees zou komen dan is zijn terugkomst erg plaatselijk zichtbaar terwijl als hij als geest terugkomt hij d.m.v. zijn tekenen op de hele aarde zichtbaar zal zijn.

groet

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jakobus noemt de wijsheid van de duivel aards (Jak 3,15) en Paulus leert dat die van de Heilige Geest geestelijk is (1 Kor 2,13-15) dat wil zeggen dus onaards. Eveneens plaats Paulus de stoffelijke (aardse) mens recht tegenover de hemelse (1 Kor 15,48) dus de duivel is niet geestelijk maar aards/stoffelijk. Kenmerkend aan de stoffelijke mens is dat hij een einde heeft en de duivel wordt door de apostel de heerser van hun eeuw (2 Kor 4,4) genoemd. Aangezien een eeuw een tijdperk is en een tijdperk een einde heeft lijkt de cirkel mij wel rond. De duivel was een mens.

Naar mijn mening rukt men de openbaring van Christus aan Johannes uit zijn tijd en context door het op het heden, of de toekomst te betrekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

(2 Korinthiërs 4:4) Zij geloven niet omdat de god van deze wereld hun geest heeft verblind. Daardoor kunnen zij de lichtstralen niet opvangen van het evangelie dat de heerlijkheid verkondigt van Christus, die het beeld is van God (Groot nieuws Bijbel 1996).

(De nieuwe Bijbelvertaling)

de ongelovigen, van wie de gedachten door de god van deze wereld zijn verblind, waardoor ze het licht van het evangelie niet kunnen zien, de luister van Christus, die het beeld van God is.

Ouder vertalingen zeggen inderdaad "god van deze eeuw" i.p.v. "god van deze wereld".

Dat laaste is correct want de Duivel is natuurlijk al langer dan een eeuw god (machtige) van deze van de ware God vervreemde wereld.

Jezus had het al over hem....

(Johannes 14:30, 31) . . .Ik zal niet veel meer met U spreken, want de heerser van de wereld is op komst. En hij heeft geen vat op mij, 31 maar opdat de wereld moge weten dat ik de Vader liefheb, doe ik zoals de Vader mij geboden heeft. Staat op, laten wij hier vandaan gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat tijdperk waarin de duivel heerste was volgens mij vanaf de zondeval tot aan de opstanding van Jezus.

Adam kreeg gedelegeerde autoriteit over de aarde van God (heers over de vissen der zee etc.). Door de zondeval kreeg de satan de gedelegeerde autoriteit over de aarde van Adam (verzoeking in de woestijn: hij toonde Hem al de koninkrijken: zij is mij overgegeven). Jezus heeft de duivel door Zijn dood en opstanding weer onttroond.

Hebreeen 2

Want bij dit: alle dingen [hem] onderworpen, heeft Hij niets uitgezonderd, dat hem niet onderworpen zou zijn. Doch thans zien wij nog niet, dat hem alle dingen onderworpen zijn; 9 maar wij zien Jezus, die voor een korte tijd beneden de engelen gesteld was vanwege het lijden des doods..

14 Daar nu de kinderen aan bloed en vlees deel hebben, heeft ook Hij op gelijke wijze daaraan deel gekregen, opdat Hij door zijn dood hem, die de macht over de dood had, de duivel, zou onttronen, 15 en allen zou bevrijden, die gedurende hun ganse leven door angst voor de dood tot slavernij gedoemd waren.

Kolossenzen 2:15

Hij heeft de overheden en machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja begrijp ik. Als een dief in de nacht, op een moment dat niemand het weet.

Jezus komt op de wolken des hemels, dat betekent mijnsinziens onzichtbaar.....

(Mattheüs 24:30, 31) . . 

..En dan zal het teken van de Zoon des mensen in de hemel verschijnen, en dan zullen alle stammen der aarde zich in weeklacht slaan, en zij zullen de Zoon des mensen op de wolken des hemels zien komen met kracht en grote heerlijkheid. 31 En hij zal zijn engelen uitzenden met een luid trompetgeschal, en zij zullen zijn uitverkorenen bijeenvergaderen van de vier windstreken, van het ene uiteinde der hemelen tot het andere uiteinde daarvan.

Jezus komt zoals hij van de aarde opsteeg en terugging naar zijn hemelse Vader, als geest, lees maar...

(Handelingen 1:11) . . .en zij zeiden: „Mannen van Galilea, waarom staat GIJ in de lucht te kijken? Deze Jezus, die van U werd opgenomen in de lucht(hemel), zal aldus op dezelfde wijze komen als GIJ hem in de lucht hebt zien gaan.â€

Het is ook logisch, als Jezus weer in het vlees zou komen dan is zijn terugkomst erg plaatselijk zichtbaar terwijl als hij als geest terugkomt hij d.m.v. zijn tekenen op de hele aarde zichtbaar zal zijn.

groet

Ed

Ik stel me het zo voor als Zijn verschijning in veel dromen bij vooral Moslims, die zo tot het christelijk geloof kwamen. Het is even zo zichtbaar voor iedereen en is even zo net als een engelenverschijning in een hemelse gedaante, waarvan ik begrijp dat het geestelijke gedaantes zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja begrijp ik. Als een dief in de nacht, op een moment dat niemand het weet.

Jezus komt op de wolken des hemels, dat betekent mijnsinziens onzichtbaar.....

(Mattheüs 24:30, 31) . . 

..En dan zal het teken van de Zoon des mensen in de hemel verschijnen, en dan zullen alle stammen der aarde zich in weeklacht slaan, en zij zullen de Zoon des mensen op de wolken des hemels zien komen met kracht en grote heerlijkheid. 31 En hij zal zijn engelen uitzenden met een luid trompetgeschal, en zij zullen zijn uitverkorenen bijeenvergaderen van de vier windstreken, van het ene uiteinde der hemelen tot het andere uiteinde daarvan.

Jezus komt zoals hij van de aarde opsteeg en terugging naar zijn hemelse Vader, als geest, lees maar...

(Handelingen 1:11) . . .en zij zeiden: „Mannen van Galilea, waarom staat GIJ in de lucht te kijken? Deze Jezus, die van U werd opgenomen in de lucht(hemel), zal aldus op dezelfde wijze komen als GIJ hem in de lucht hebt zien gaan.â€

Het is ook logisch, als Jezus weer in het vlees zou komen dan is zijn terugkomst erg plaatselijk zichtbaar terwijl als hij als geest terugkomt hij d.m.v. zijn tekenen op de hele aarde zichtbaar zal zijn.

groet

Ed

Gelukkig ,, we zitten op dezelfde lijn ! Net als 1 God haha .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Cobybriant,

Daar ben ik het hartgrondig mee eens dank je.

Het gaat zelfs nog veel verder dan de opstanding van Jezus Christus. Satan is daarna nog steeds en zelfs steeds intenser gaan regeren want hij weet dat hij (vooral nadat hij uit de hemel is geslingerd, Openb.12:9-12) maar een relatief korte tijd heeft om dood en verderf te zaaien op aarde.

Binnenkort zal Jezus Satan+demonen voor 1000 jaar binden op een duistere plaats ver weg van de aarde, daarna wordt hij voor een korte tijd losgelaten op de mensheid en dan voor altijd vernietigd.(Opb 20:1-3)

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja dan zijn wij al in de hemel gelukkig ,alleen de voor weeen maken wij mee maar daaraan zien wij wat de tijd is dat Jezus spoedig terug komt om ons te halen , dat is het tijdperk waar wij nu in leven , na het 1e beest die al erg was komt hij als 2e beest na de hoofdwond op en dan ontpopt hij zich als de antichrist dan is de tijd dat de duivel zich ontpopt,, en vol bewondering ging de hele wereld achter het beest ( antichrist ) aan en regeert 42 maanden ( 3,5 jaar ) .( Openb 13 : 3-9 ) wie het beeld niet aanbidden en het merkteken ( Openb 13:15- 18 ) niet aannemen worden nog gered ( Openb 7 ; 9-17 )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar zijn ook weer minstens twee visies op.

Ik geloof dat de opname echt in een secondewerk voor de laatste genadeklap zal zijn.

Dan is het voor alle achterblijvers te laat. God liet zijn Zoon immers nog niet komen, omdat enkelen zich nog tot Jezus bekeren. Wanneer het getal van de bekeerden vol is, dan is de bruid van Christus er klaar voor en komt Jezus ons halen.

God zegt ook dat Hij zal ingrijpen, omdat anders niemand het er levend van af brengt.

De antichrist en alles wat die doet, maken de laatste christenen allemaal mee, alleen de wederkomst van Jezus waarin Hij ons ophaalt, voorkomt dat ze met de rest van de mensheid ten onder gaan. God brengt de zijnen in veiligheid.

In de bijbel wordt het ook zo voorgesteld: "sta klaar, kijk altijd naar Mij uit, opdat de dag waarop Ik kom je niet zal overvallen als een dief in de nacht."

Voor mensen die klaar staan, komt Jezus dus niet als een dief in de nacht. Eerder komt Hij als geroepen. "God dank!" zal je eerder horen en de heiligen in de hemel slaken een zucht van verlichting, want nu houdt eindelijk die vreselijke vervolging op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja begrijp ik. Als een dief in de nacht, op een moment dat niemand het weet.

Jezus komt op de wolken des hemels, dat betekent mijnsinziens onzichtbaar.....

(Mattheüs 24:30, 31) . .

..En dan zal het teken van de Zoon des mensen in de hemel verschijnen, en dan zullen alle stammen der aarde zich in weeklacht slaan, en zij zullen de Zoon des mensen op de wolken des hemels zien komen met kracht en grote heerlijkheid. 31 En hij zal zijn engelen uitzenden met een luid trompetgeschal, en zij zullen zijn uitverkorenen bijeenvergaderen van de vier windstreken, van het ene uiteinde der hemelen tot het andere uiteinde daarvan.

Zoals je leest staat er dat alle stammen der aarde de Zoon des mensen op de wolken des hemel zullen zien komen. Dus de bijbel geeft zelf het antwoord al...deze wederkomst is zichtbaar, en niet onzichtbaar. Duidelijke tekst lijkt me. Er wordt in math 24 geen woord spaans gesproken wat deze kwestie betreft ;)

Het is ook logisch, als Jezus weer in het vlees zou komen dan is zijn terugkomst erg plaatselijk zichtbaar terwijl als hij als geest terugkomt hij d.m.v. zijn tekenen op de hele aarde zichtbaar zal zijn.

groet

Ed

De wederkomst zal voor iedereen zichtbaar zijn, en ik ga uit dat Jezus verschijnt in Zijn opstandingslichaam, zodat iedereen Hem zal herkennen aan de tekenen in handen en voeten, zoals Thomas Jezus herkende aan deze tekenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, de brede weg naar de vernietiging zegt Jezus!

(1 Johannes 2:22) 22 Wie anders is de leugenaar dan degene die loochent dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, degene die de Vader en de Zoon loochent.

(Lukas 11:23) . . .Wie niet aan mijn zijde staat, is tegen mij, en wie niet met mij bijeenbrengt (in de prediking), verstrooit. . .

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
ja dan zijn wij al in de hemel gelukkig ,alleen de voor weeen maken wij mee

Hoe onderbouw je dat bijbels eigenlijk? Daar ben ik wel nieuwschierig naar.

Ik geloof dat christenen niet alleen de weeën mee maken, in deze tijd worden christenen ook zwaar vervolgd voor hun geloof en vermoord. Dat zal onder de anti-christ die komt ook zo zijn. Na dat Jezus ons ophaalt, houdt de wereld op te bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

(Lukas 11:23) . . .Wie niet aan mijn zijde staat, is tegen mij, en wie niet met mij bijeenbrengt (in de prediking), verstrooit. . .

Ed

Hoezo in de prediking alleen? Jezus zegt immers bij het oordeel: "toen ik honger had, heb je me te eten gegeten. Toen ik dorst had, heb je Mij te drinken gegeven etc.."

Ik heb een film van Open Doors als tiener gezien waarin het afspeelde dat islamitische vrienden van een christen, hem hielp het land uit te vluchten, vanwege zijn bekering tot Jezus. Zonder de hulp van zijn Islamitische vrienden, was dat niet gelukt.

Of we het willen zien of niet, ik zie in deze vrienden krachten die bijeen brengen en aan Jezus' kant strijden. Alleen op predikingsniveau, zijn ze nog niet zo ver.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid