Spring naar bijdragen

Antisemitisme in de lage landen


Aanbevolen berichten

Alhoewel ikzelf ik voor het vrije woord ben, en dus ook in wat er in de hieronder geplaatste NTR rapportage te zien is vind ik de ontwikkeling zorgwekkend.

Naar aanleiding van deze rapportage heeft de man rechts in beeld inmiddels onder moeten duiken wegens bedreigingen: http://www.lokum.nl/buurtbewoner-onderg ... isemieten/

Ik vraag me af waar dit heen gaat met onze samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat een groepje van 6 antisemitische jongeren voor een camera nou niet echt representatief zijn voor 'onze samenleving'.

Ook vreemd dat ze die jongens niet onherkenbaar hebben gemaakt.

Mooi toch? Geeft een toekomstig werkgever de kans om tijd te besparen door dit soort nietsnutten meteen af te wijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Die daadkracht he

PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch zal vandaag in De Halve Maan (16.10 uur, Nederland 2) aankondigen dat hij Kamervragen zal stellen naar aanleiding van de doodsbedreigingen aan het adres van Mehmet Åžahin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die daadkracht he
PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch zal vandaag in De Halve Maan (16.10 uur, Nederland 2) aankondigen dat hij Kamervragen zal stellen naar aanleiding van de doodsbedreigingen aan het adres van Mehmet Åžahin.

Dat zal ze leren! Geheel naar daadkracht van onze gekozen leiders zal daarop een stevige 'foei, dat mag niet en we houden onze vinger aan de pols' op volgen van zijne excellentie de minster van x of y op volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat een groepje van 6 antisemitische jongeren voor een camera nou niet echt representatief zijn voor 'onze samenleving'.

Ik denk dat die groep extremisten en aankomende extremisten steeds groter aan het worden is en dat er constructief wat gedaan moet worden om te voorkomen dat het eens echt uit de hand loopt. Voor joden is het nu al zo'n beetje spelen met vuur om herkenbaar als jood over straat te gaan in de grote steden. Uitgescholden, bespuugd en geslagen is dan iets wat je over je heen kan krijgen als je toevallig in de verkeerde straat of wijk loopt of toevallig een groepje van die ontluikende extremisten tegen het lijf loopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi toch? Geeft een toekomstig werkgever de kans om tijd te besparen door dit soort nietsnutten meteen af te wijzen.

Ik denk dat, wanneer je deze jongens 1 op 1 ondervraagde, ze niet zo extreem hadden gereageerd. Bovendien leren ze met de jaren nog wel dat ze een idiote mening hebben denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi toch? Geeft een toekomstig werkgever de kans om tijd te besparen door dit soort nietsnutten meteen af te wijzen.

Ik denk dat, wanneer je deze jongens 1 op 1 ondervraagde, ze niet zo extreem hadden gereageerd. Bovendien leren ze met de jaren nog wel dat ze een idiote mening hebben denk ik.

Dat kan, of ze worden geronseld voor de jihad om in een of ander conflictgebied de lokale bevolking te terroriseren, verkrachten en uit te moorden. Wellicht dat ze 1 op 1 nog voor rede vatbaar zijn, maar in de praktijk werkt dat niet zo, je krijgt ze echt niet langere tijd 1 op 1 te spreken tenzij je TBS met isolatie oplegt (en dat kan niet). Deze gedachten leven volgens mij wijdverbreid binnen bepaalde groepen in onze samenleving en ze zullen elkaar enkel versterken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat een groepje van 6 antisemitische jongeren voor een camera nou niet echt representatief zijn voor 'onze samenleving'.

Ik denk dat die groep extremisten en aankomende extremisten steeds groter aan het worden is en dat er constructief wat gedaan moet worden om te voorkomen dat het eens echt uit de hand loopt. Voor joden is het nu al zo'n beetje spelen met vuur om herkenbaar als jood over straat te gaan in de grote steden. Uitgescholden, bespuugd en geslagen is dan iets wat je over je heen kan krijgen als je toevallig in de verkeerde straat of wijk loopt of toevallig een groepje van die ontluikende extremisten tegen het lijf loopt.

Ja, het is schandalig, maar wat doe je eraan? Je kan ze niet uitzetten, want het betreft vaak van die kinderen van immigranten die gewoon in Nederland zijn geboren, maar die 1 keertje een verhaaltje hebben gehoord van die oh-zo-slechte joden in het midden-oosten, om vervolgens te doen alsof ze al dat leed persoonlijk hebben meegemaakt om daar nu wraak voor te gaan nemen. Combineer dat met die ouders die hun kinderen tot diep in de nacht buiten laten ronddwalen en ze nooit aanspreken op hun gedrag en tada: een recept voor tuig.

Het is inderdaad problematisch, maar ik heb geen idee wat we hier tegen kunnen doen. Het enige dat ik kan bedenken is hopen dat ze later bij hun zinnen komen en hun kinderen beter opvoeden dan hun ouders hen hebben opgevoed. Of geschiedenislessen op school laten focussen op 100-200 jaar geleden in plaats van de steentijd, en ingaan op het conflict in het midden-oosten zodat kutkoters het verhaal van 2 kanten te horen krijgen in plaats van die indoctrinatie die ze thuis meekrijgen. Of haatzaaiers van tegengestelde groepen met elkaar opsluiten in 2-persoons celletjes zodat ze gedwongen worden om met elkaar te socializen en respect voor elkaar op te brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kan ook handhavend optreden door bijvoorbeeld met een "lok-jood" de raddraaiers er uit te vissen en (taak)straf te geven. Maar dat kost mankracht buiten de kantooruren en daar hebben "we" het geld niet voor over.

Een prima idee als het probleem te groot wordt. Ze gebruikten ook lok-homo's en lok-oma's. Homohaat en oude mensen beroven komt op een wat grotere schaal voor dus is het lucratief om te doen, maar geweld tegen joden is in Nederland nog redelijk nieuw en komt op een veel kleinere schaal voor, logisch dus dat men eerst wilt kijken of dat het wel waard is. Voor hetzelfde geldt lopen er honderden 'lokjoden' wekenlang rond zonder dat er iets gebeurt; allemaal weggegooid geld van de belastingbetaler.

Misschien moeten we zoals in Engeland overal camera's gaan ophangen. Geweld op straat komt op die manier veel makkelijker bij de media terecht. Kijk naar 'De 8 van Eindhoven". Het maakt niet uit wat voor achtergrond je hebt, als je onschuldige voorbijgangers in elkaar gaat slaan en trappen dan sporen we je op en wordt je voor het gerecht gesleept. Tegenwoordig met die sociale media waarin mensen maar al te graag foto's van zichzelf plaatsen zou je dat makkelijk moeten kunnen vergelijken met bewakingsbeelden. Vraag is alleen hoeveel privacy je wilt opgeven om de straten iets veiliger te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 strikes and you're out klinkt nu zo slecht nog niet hè...

Inderdaad, maar 'out' waarheen? Het zijn vaak kinderen van immigranten die in Nederland zijn geboren. Je kan ze nergens heen deporteren, want het zijn technisch gezien allemaal Nederlanders. Voor de immigranten zelf daarentegen heb ik niks tegen een 3 strikes and you're out beleid. Gewoon doen zoals ze in Frankrijk doen: haatzaaiers zonder pardon het land uit zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie de smiley maar ik vind m niet leuk.

Kotsmisselijk dit soort gedrag. Als ik niet God als voorbeeld had, hat ik deze ventjes gehaat om hun domme, aangeleerde haat. Nu dwing ik mezelf om voor ze te bidden omdat God van hen houdt. Moge God hun hart met liefde vullen, en hun ogen met tranen van spijt voor de blinde haat die ze hebben gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Out = gevangenis

maarja kost geld hè.

Dat systeem heeft ook haar nadelen. Allereerst kunnen er zo mensen levenslang in de gevangenis komen voor kleine misgrijpen, wat geen recht doet aan de evenredige vergelding. En in Amerikaanse staten waar dat principe werkt, blijkt ook dat als criminelen weten dat ze bij de eerstvolgende arrestatie levenslang of erger krijgen, ze dan veel meer (vuur)geweld gaan gebruiken om dat ten alle tijde te voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stelletje snotneuzen die denken dat ze alles al weten.

Kunnen we niet afspreken dat we binnen het onderwijs misschien wat meer aandacht aan maatschappij- en burgerschapsvorming geven, door bvb wat anti-rascistische films/documentaires te laten zien aan die kinderen, en met ze erover discussieren, of misschien lezingen op scholen te organiseren.

Dan maar een keer wat minder wiskunde en Engels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ze hebben in dat filmpje volgens mij zelf niet eens door waarom ze joden zo haten. 'Hitler had vast wel een reden dat hij al die joden had vermoord.' ...

Ze geven ook aan dat het Palestina gebeuren meespeelt. Je hoeft overigens geen gegronde reden hebben om haat jegens een ander te voelen. Dat zouden wij, toch wel rationele mensen logisch vinden en een vereiste, binnen zulke culturen hoeft dat niet. Een jood wordt in deze docu al gehaat slechts om het gegeven dat hij/zij jood is. Dat is voor deze mensen schijnbaar al meer dan genoeg reden.

Kunnen we niet afspreken dat we binnen het onderwijs misschien wat meer aandacht aan maatschappij- en burgerschapsvorming geven, door bvb wat anti-rascistische films/documentaires te laten zien aan die kinderen, en met ze erover discussieren, of misschien lezingen op scholen te organiseren.

Dan maar een keer wat minder wiskunde en Engels.

Nog meer aandacht voor maatschappijleer en burgerschap? Leerkrachten die te maken hebben met zulke jongeren hebben nu al nauwelijks tijd om deze jongeren basale omgangsvormen aan te leren naast basale taal en rekenvaardigheden. En dan laat je in een groep waarin deze jongeren de boventoon voeren een film over Anna Frank zien, denk je dat het indruk maakt? Nee hoor, het zorgt er slechts voor dat het extremisme nog meer naar buiten komt en dat de voorstelling voortijdig afgebroken moet worden. Ook dat is de afgelopen jaren al een aantal keren in het nieuws geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog meer aandacht voor maatschappijleer en burgerschap? Leerkrachten die te maken hebben met zulke jongeren hebben nu al nauwelijks tijd om deze jongeren basale omgangsvormen aan te leren naast basale taal en rekenvaardigheden. En dan laat je in een groep waarin deze jongeren de boventoon voeren een film over Anne Frank zien, denk je dat het indruk maakt? Nee hoor, het zorgt er slechts voor dat het extremisme nog meer naar buiten komt en dat de voorstelling voortijdig afgebroken moet worden. Ook dat is de afgelopen jaren al een aantal keren in het nieuws geweest.

Daarom zeg ik, dan maken ze tijd. Wiskunde kan wel even wachten. Rascisme is geen kattepis, het leid tot uitsluiting, pesterijen, en uiteindelijk wellicht tot geweld en doodslag.

Ik werk niet in het onderwijs, maar als ik dat wel zou doen, zou ik hier een hard punt van maken als ik dit soort tuig op m'n school zou hebben.

Het alternatief is dat we met z'n allen vaststellen hoe treurig het allemaal is, maar dan veranderd er niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daarom zeg ik, dan maken ze tijd. Wiskunde kan wel even wachten. Rascisme is geen kattepis, het leid tot uitsluiting, pesterijen, en uiteindelijk wellicht tot geweld en doodslag.

Ik werk niet in het onderwijs, maar als ik dat wel zou doen, zou ik hier een hard punt van maken als ik dit soort tuig op m'n school zou hebben.

Het alternatief is dat we met z'n allen vaststellen hoe treurig het allemaal is, maar dan veranderd er niets.

Dat vraagt om extra personeel met een professionele achtergrond op dit vlak. Daar is geen geld voor...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid