Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Maar die claimen dan ook niet bekeerd van de wereld te zijn, of de Gemeente van God te zijn.

Maakt dat voor een slachtoffer ene drol uit? Denk je dat een slachtoffer het prima vind om onzedelijk betast te worden door een jeugdzorg medewerker maar niet door een pater?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het niet over de slachtoffers.

Maar nu jij er over begint, het slachtoffer zal niet zo gauw bij "de Kerk" aankloppen met geestelijke nood.

Eigenlijk is het gehele christendom in de perceptie van een (al dan niet zoekende) buitenstaander een hypocriet schijnheilig zooitje.

Geen wonder dat men het in de New Age zoekt, de schepping verwerpt, God verwerpt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb het niet over de slachtoffers.

Maar nu jij er over begint, het slachtoffer zal niet zo gauw bij "de Kerk" aankloppen met geestelijke nood.

Hoe kun je het nou over misbruik hebben en de slachtoffers uit het oog verliezen?

Het slachtoffer van een pedofiele pater zal zeker niet zo snel bij de Kerk aankloppen met geestelijke nood evenals het slachtoffer van een pedofiele jeugdzorg medewerker niet zo snel bij jeugdzorg zal aankloppen met geestelijke nood.

Eigenlijk is het gehele christendom in de perceptie van een (al dan niet zoekende) buitenstaander een hypocriet schijnheilig zooitje.

Dat heb ik niet zo ervaren in de gesprekken met oprecht geïnteresseerden of ze dan wel of niet zoekend waren. Maar verplatting zien we door de gehele samenleving heen, dat is niets nieuws en ook niet kerk specifiek.

Geen wonder dat men het in de New Age zoekt, de schepping verwerpt, God verwerpt.

Dat soort connecties zijn logischerwijs onnavolgbaar maar schijnbaar voor jou heel reëel. Prima, maar spreek dan voornamelijk voor jezelf.

Maar goed, terug naar het onderwerp van deze draad: prostitutie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb het niet over de slachtoffers.

Maar nu jij er over begint, het slachtoffer zal niet zo gauw bij "de Kerk" aankloppen met geestelijke nood.

Hoe kun je het nou over misbruik hebben en de slachtoffers uit het oog verliezen?

Niet. Het ging er alleen even niet over. ;)

Het slachtoffer van een pedofiele pater zal zeker niet zo snel bij de Kerk aankloppen met geestelijke nood evenals het slachtoffer van een pedofiele jeugdzorg medewerker niet zo snel bij jeugdzorg zal aankloppen met geestelijke nood.

Dus jij vindt het christendom wel vergelijkbaar met jeugdzorg.

Okay.

Eigenlijk is het gehele christendom in de perceptie van een (al dan niet zoekende) buitenstaander een hypocriet schijnheilig zooitje.

Dat heb ik niet zo ervaren in de gesprekken met oprecht geïnteresseerden of ze dan wel of niet zoekend waren. Maar verplatting zien we door de gehele samenleving heen, dat is niets nieuws en ook niet kerk specifiek.

Dat heeft dus niets met verplatting te maken, maar met de vruchten van het christendom.

Je weet wel, die dingen die je hier niet mag zeggen. ;)

Geen wonder dat men het in de New Age zoekt, de schepping verwerpt, God verwerpt.

Dat soort connecties zijn logischerwijs onnavolgbaar

Ik wil het je wel uitleggen hoor. ;)
maar schijnbaar voor jou heel reëel. Prima, maar spreek dan voornamelijk voor jezelf.
Nee hoor, het is wat ik zie in mijn omgeving, het is wat mensen aangeven als reden om het christendom (inclusief de Waarheid waarop het gebaseerd zou moeten zijn) te verwerpen.

Het is de reden dat sommigen verbaasd en soms gechoqueerd reageren als ik aan geef dat ik gelovig ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet. Het ging er alleen even niet over.

[..]

Dus jij vindt het christendom wel vergelijkbaar met jeugdzorg.

Okay.

Heb ik niet gezegd. Ik heb slechts getracht te zeggen dat je misbruik situaties in de context van de samenleving op dat moment moet zien. Schijnbaar is dat te hoog gegrepen voor je en zet je graag je persoonlijke jihad jegens de katholieke Kerk in dit topic voort. Het spijt me zeer, maar ik leen me daar niet voor. :*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet. Het ging er alleen even niet over.

[..]

Dus jij vindt het christendom wel vergelijkbaar met jeugdzorg.

Okay.

Heb ik niet gezegd. Ik heb slechts getracht te zeggen dat je misbruik situaties in de context van de samenleving op dat moment moet zien.

De context is dus de huidige samenleving.

En wat er nog aan geloofwaardigheid over is van het christendom en het geloof in Christus (dat is voor buitenstaanders namelijk dikwijls het zelfde) wordt door misdaden vanuit dat zelfde christendom logischerwijs niet geloofwaardiger.

Nee, men moet er dikwijls niets van hebben.

Het christendom heeft haar eigen geloofwaardigheid om zeep geholpen, niet de lasteraars.

Mensen in geestelijke nood zijn dus overgeleverd aan de wereld.

Met hartelijke dank aan het christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jerommel, denk je dat jouw kerk of gemeente beter is? Op de oppervlakte lijkt het zo misschien, maar de kerk is een verzamelplaats van zondaars die weten dat ze zondaars zijn (en vaak speelt men in de kerk ook nog mooi weer). Als je om je heen kijkt zondag zul je talloze mensen zien die worstelen met zonde. Zoals iedereen. Dat de kerk er iets aan wil doen, in plaats van legaliseren is mooi. Juist vanuit de kerken en christelijke partijen wordt er gestreden tegen en aandacht gevraagd voor het kwaad van de prostitutie.

Van een kerk mag je meer verwachten dan van een seculiere instelling. De kerk keurt prostitutie dan ook niet goed. Je kunt echter niet verwachten dat de mensen in de kerk 'heiliger' zijn dan daarbuiten. Die fout maakten de Donatisten al in de derde eeuw. Zo'n gemeente is onhoudbaar, je werkt alleen maar hypocrisie in de hand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jerommel, denk je dat jouw kerk of gemeente beter is?
Het is niet mijn kerk, het is de Gemeente in Christus. Dat is het bezit van God.

Die herken je aan de vruchten, niet aan de zondes, en zeker niet aan de doofpot voor die zondes.

De Gemeente dient op last van God alle zonden te belijden en elke dag weer te bekeren.

En zo nog wat meer kenmerken van de Gemeente in Christus.

Bloedvergieten en hypocrisie horen daar niet bij, tenzij beleden en er van bekeerd.

Maar ik begrijp dat men nog immer Loyola een heilge noemt, dus dan zoeken we het maar ergens anders.

Laten we wel wezen, Ursa.

De geschiedenis van het christendom is niets om trots op te zijn.

En vergeving is pas mogelijk bij het belijden van schuld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid