Spring naar bijdragen

Evangelische Christenen eenzaam


Aanbevolen berichten

Het opdreunen van standaard zinnen, het dag in dag uit quoten van bijbelteksten zonder enige inhoud of context, de regels uit het OT selectief toepassen, het te pas en onpas genezen van allerlei ondefinieerbare zaken, het perse leuk met elkaar moeten hebben. Blijkbaar is dat voor veel mensen niet iets waar ze echt gelukkig van worden en dat zal in de charismatische beweging niet veel anders zijn.

Ik denk dat dit in de charismatische beweging wel anders is. Ik ken natuurlijk niet de hele beweging, maar in mijn gemeente is gelukkig geen sprake van het opdreunen van standaard zinnen, het dag in dag uit quoten van bijbelteksten zonder enige inhoud of context, de regels uit het OT selectief toepassen, het te pas en onpas genezen van allerlei ondefinieerbare zaken of het perse leuk met elkaar moeten hebben. Gelukkig worden in mijn gemeente gelovigen gevuld met Gods liefde en kracht en draait het om Jezus Christus en Zijn wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het opdreunen van standaard zinnen, het dag in dag uit quoten van bijbelteksten zonder enige inhoud of context, de regels uit het OT selectief toepassen, het te pas en onpas genezen van allerlei ondefinieerbare zaken, het perse leuk met elkaar moeten hebben. Blijkbaar is dat voor veel mensen niet iets waar ze echt gelukkig van worden en dat zal in de charismatische beweging niet veel anders zijn.
Gelukkig worden in mijn gemeente gelovigen gevuld met Gods liefde en kracht en draait het om Jezus Christus en Zijn wil.
Dit bedoel ik, dit zinnetje heb je al zo'n 2000 keer in min of meer deze vorm gepost. Trouwens lijkt het me beter dat de gemeente leden elkaar met liefde en kracht vullen en niet de verantwoordelijkheid aan God over te laten. Ben je niet gelukkig... dan ligt het aan jezelf omdat de gemeente wel gevuld is met Gods liefde, niet onze verantwoordelijkheid. Afschuiven op God en de bijbel.
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid