Spring naar bijdragen

Menselijke Evolutie


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 895
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Weet niet precies hoe deze mensen het hebben gedateerd. Er zijn vele dateringsmethoden.

Waarschijnlijk (wat gebruikelijk is) dmv potassium-argon of rubidium-strontium methode.

Erg onbetrouwbaar. Je weet bijvoorbeeld niet of er aan het begin al strontium bij het rubidium zat. Je weet ook niet of het altijd dezelfde vervalsnelheid heeft gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Weet niet precies hoe deze mensen het hebben gedateerd. Er zijn vele dateringsmethoden.

Waarschijnlijk (wat gebruikelijk is) dmv potassium-argon of rubidium-strontium methode.

Erg onbetrouwbaar. Je weet bijvoorbeeld niet of er aan het begin al strontium bij het rubidium zat. Je weet ook niet of het altijd dezelfde vervalsnelheid heeft gehad.

:Z

Link naar bericht
Deel via andere websites
Weet niet precies hoe deze mensen het hebben gedateerd. Er zijn vele dateringsmethoden.

Waarschijnlijk (wat gebruikelijk is) dmv potassium-argon of rubidium-strontium methode.

Erg onbetrouwbaar. Je weet bijvoorbeeld niet of er aan het begin al strontium bij het rubidium zat. Je weet ook niet of het altijd dezelfde vervalsnelheid heeft gehad.

Ik wil je wel een marge geven van 10 miljoen jaar als je daar tevreden mee bent? Of wil je een marge van 67 miljoen jaar? Dan komen we wel in de buurt van die 6000 jaar in de bijbel namelijk.

Weet je wat, nu we toch bezig zijn, laten we gewoon alles over boord gooien en blind een boek uit de bronstijd volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bron?
weet magazine

Kun je die verwijzing iets specificeren, Student? (Jaargang, nummer, paginanummer.) Beter nog, geeft het artikel in Weet Magazine een verwijzing naar primaire literatuur die we kunnen nagaan?

Ook kan het zo zijn dat er voor de zondvloed een ander klimaat was. Er zijn stukken barnsteen gevonden met luchtbellen erin. Het zuurstofgehalte in de lucht was 35%, nu is dat 23. Het kan hierdoor een aangenamer klimaat geweest zijn. Ook betekent meer zuurstof meer ozon, en ozon houdt straling tegen. Hierdoor kwam er minder schadelijke straling in menselijke cellen. Als je de geslachtsregisters bekijkt zie je in Gen. 11 dat de leeftijden enorm snel naar beneden gaan.

Interessant idee. :) Ik heb er echter wel mijn twijfels over. Als het zuurstofgehalte zoveel hoger was als jij suggereert, levert dat een enorm veel groter risico op bosbranden op. En als die eenmaal aan de gang zijn houden ze voorlopig ook niet meer op, met zo'n hoog zuurstofgehalte.

Dus ik denk niet dat dit binnen het scheppingsmodel een verklaring zou kunnen zijn voor de hogere leeftijden.

Hmm, ik moet hier nu op terugkomen. Naar aanleiding van Humanists link heb ik nog even verder gezocht, en ik vond een groot aantal papers die ervan uitgaan dat het zuurstofgehalte vroeger inderdaad veel hoger gelegen heeft. Sommige papers brengen het inderdaad in verband met een hogere frequentie van bosbranden, maar dat is kennelijk nog geen argument dat die hoge zuurstofgehaltes er niet zijn geweest.

Dus het is toch wel mogelijk (of zelfs aannemelijk) dat het zuurtstofgehalte vroeger hoger was, hetgeen van invloed geweest kan zijn op levensvormen. Of mensen daardoor ook langer bleven leven weet ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kun je die verwijzing iets specificeren, Student? (Jaargang, nummer, paginanummer.) Beter nog, geeft het artikel in Weet Magazine een verwijzing naar primaire literatuur die we kunnen nagaan?

Sorry ik had hem gisteren niet bij de hand.

WEET april 2011 (nr.8)

pagina 46-48

Henk Murris, Doorkijkjes naar een ver verleden

bronnen:

http://bit.ly/hpVzUr

http://bit.ly/h6Qwdu

http://bit.ly/eCDF90

Barnsteen, new insights, Harald Binder, videopresentation with slides, 8th European Creationist Congress, 2003

Geslaagde kweek van bacteriën uit fossiel barnsteen? Henk Murris, Bijbel & Wetenschap 181, 1995

Biological journal of the Linnean Society, TheLinnean Society of London, 01-03-2011,102,661-668

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanks, Student. Ik zie dat ze het artikel ook online hebben staan.

Dat stuk barnsteen was wel 67 miljoen jaar oud.

Vreemd, het kwam uit het Tertair.

Maar in de online versie van dat artikel van Weet Magazine staat helemaal niet dat het specifieke stuk barnsteen waarin een zuurstofgehalte van 35% werd gevonden uit het Tertiair stamt. Uitgaande van de grafiek die Humanist liet zien, stammen barnstenen waarin zulke zuurstofgehaltes worden gevonden waarschijnlijk uit het Krijt.

Niet dat dit detail er veel toe doet voor waar wij het hier over hebben. Het punt dat er vroeger een hoger zuurstofgehalte was blijft staan. Binnen het scheppingsparadigma gaat men ervan uit dat er in die tijd mensen leefden die heel oud werden. Ik ben er echter niet van overtuigd dat een hoger zuurtstofgehalte ook leidt tot een langere levensduur. Zijn daar aanwijzingen voor, Student?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kent Hovind zegt er iets over in een van zijn DVD's.
Heeft hij die dvd gemaakt vanuit de gevangenis? Kent Hovind, de man die 250.000 $ geeft aan de persoon die het ultieme bewijs voor evolutie geeft.

Ps.: student je kan ook 4 regels in 1 bericht plaatsen, dat maakt het wat overzichtelijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid