Spring naar bijdragen

NTR Lijn 1: Pinkstergemeente homoseksuelen genezen?


Aanbevolen berichten

Vandaag op Radio 1 over het genezen van homo's:

http://lijn1.ntr.nl/2013/04/05/de-pinks ... amsterdam/

In baptisten gemeente in Friesland is men van mening dat je niet mag oordelen over homo's en dat God dit wel doet. Volgens mij veroordeelt de Bijbel hier wel over? Zelf heb ik ook zulke gevoelens, in de uitzending werd Romeinen 1 aangehaald.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zoals ik de Bijbel begrijp dan is het wel zo dat wanneer je homoseksualiteit in de praktijk brengt niet het koninkrijk van God zult beërven.

Dus God maakt je homo, maar je mag het vervolgens niet in de praktijk brengen.....klinkt rechtvaardig :S

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vandaag op Radio 1 over het genezen van homo's:

http://lijn1.ntr.nl/2013/04/05/de-pinks ... amsterdam/

In baptisten gemeente in Friesland is men van mening dat je niet mag oordelen over homo's en dat God dit wel doet. Volgens mij veroordeelt de Bijbel hier wel over? Zelf heb ik ook zulke gevoelens, in de uitzending werd Romeinen 1 aangehaald.

De bijbel veroordeelt geen homoseksualiteit het zijn meestal mensen met problemen die het veroordelen, wat mysticNL al aangaf word romeinen vaak aangehaald, maar die vertaling is in elke bijbel weer anders. Daarnaast wordt er volgens mij niet gesproken over een liefdevolle relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Het gaat meer over prostitutie en misbruik.

God heeft je geschapen als homo, zo ben je nu eenmaal, zoek een leuke man en leef je leven. En neem van mij aan het verdringen of verloochenen maakt je geen beter mens en ook je omgeving zal je er niet om waarderen. Wat rest is eenzaamheid, twijfel en uiteindelijk boosheid en verdriet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De bijbel zegt wel meer dat door de meeste Christenen wordt genegeerd, dan mag dit ook wel bij die categorie.

Tenzij je een audiobijbel hebt zegt de bijbel helemaal niets. En er bestaat bij christenen verschil van mening over bepaalde passages in de bijbel. Wat niet zo vreemd is bij een boek van 2000 jaar oud uit verschillende talen, culturen en tijden maar dat is wat anders dan negeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Christenen negeren de Schrift niet. Ze interpreteren haar alleen niet op atheïstische wijze. Sorry, maar christenen hebben nu eenmaal al heel lang hun eigen tradities in het lezen van de Schrift, van eeuwenoude tradities tot vrij jonge. En dat letterlijke lezen is zelfs een bijzonder jonge traditie die in de grote, traditionele kerken weinig tot geen ingang vindt. De Schrift is literatuur, dus op verschillende wijze te interpreteren en met verschillende diepere lagen. Doe er je voordeel mee, zou ik zo zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof dat God niet oordeelt over homoseksualiteit, maar om de homofiele relaties die we aangaan als we homofiel(of hetero/biseksueel) zijn.

Homoseksualiteit kiest iemand niet voor dus valt niet af te keuren.

Een seksuele relatie kies je wel voor(misbruik niet meegerekend) en is dus mogelijk af te keuren.

Ik ken iemand die homoseksueel is en ervoor kiest om celibaat te blijven.

Iemand die homoseksueel is zou nooit een heteroseksuele relatie kunnen aangaan zonder te verlangen naar een homoseksuele behoeftevervulling.

In feite pleeg je op dat moment dus overspel.

Dus homoseksualiteit op zich is niet iets waarvan ik geloof dat God dit veroordeeld, maar als je homoseksuele relaties aangaat wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Selahrocks

Dus mensen die homoseksueel zijn, die hebben dan verder maar pech gehad? Ze moeten maar gewoon hun hele leven aan de kant gaan zitten.

Denk er eens goed over na, dit is toch een vreselijk gemeen standpunt? Waarom zou God zoiets doen.

De afkeur van homoseksualiteit komt niet van goden, maar van mensen (en dan vooral mannen) Die waren er bang voor, of ze vonden dat het niet genoeg bijdroeg aan het succes van de groep (geen voortplanting etc) Dus toen verzonnen ze dat het verboden was. Dit is even heel kort door de bocht de geschiedenis van homofobie.

Overigens waren er ook antieke beschavingen waar homoseksualiteit wel gewoon geaccepteerd was in de maatschappij, maar helaas voor onze moderne tijd was dat niet zo bij de joden, christenen en de arabieren, dus zitten we nu nog opgescheept met miljoenen homofobe mannen (en in mindere mate vrouwen)

Link naar bericht
Deel via andere websites
homo seksualiteit is vastgesteld bij honderden diersoorten, als je in de Schepping gelooft, dan heeft God dat dus ook geschapen, het lijkt me dan ook een natuurlijk onderdeel van het leven. Ook bij mensen.

Niet alles wat je in de Schepping tegenkomt, is Gods wil.

De dieren en veel mensen leven in een gebroken wereld waar het er niet aan toegaat zoals God het wil. Zo had God het niet geschapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus mensen die homoseksueel zijn, die hebben dan verder maar pech gehad? Ze moeten maar gewoon hun hele leven aan de kant gaan zitten.

Denk er eens goed over na, dit is toch een vreselijk gemeen standpunt? Waarom zou God zoiets doen.

Homoseksuelen hebben geen pech en hoeven niet aan de kant te zitten. God zit inderdaad niet zo in elkaar. Hij is een liefdevolle God en heeft het geluk van elk mens op het oog heeft (Jer. 29:11).

[knip]

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Dus homosexuele konijnen zijn de schuld van Adam en Eva, want God was niet mij machte "foei" te zeggen tegen Adam en Eva zonder ook de konijntjes tot perversiteiten te brengen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus mensen die homoseksueel zijn, die hebben dan verder maar pech gehad? Ze moeten maar gewoon hun hele leven aan de kant gaan zitten.

Denk er eens goed over na, dit is toch een vreselijk gemeen standpunt? Waarom zou God zoiets doen.

Homoseksuelen hebben geen pech en hoeven niet aan de kant te zitten. God zit inderdaad niet zo in elkaar. Hij is een liefdevolle God en heeft het geluk van elk mens op het oog heeft (Jer. 29:11).

Hier het getuigenis van een lesbi die hetero werd.

"Blijf vertellen hoe God denkt over homoseksualiteit"

“Ik was een lesbo, maar werd wederomgeboren christen toen ik dreigde te sterven aan een overdosis drugs." Aan het woord is de Zuid-Afrikaanse Johanita Jordaan. CIP.nl sprak met haar. "Een paar weken later ging ik naar een conferentie en vroeg ik een christen of het goed is als je lesbisch bent. Hij was eerlijk tegen me. Hij zei dat onze Hemelse Vader niet wil dat ik homo ben. Dat was genoeg voor mij om een keuze te maken: als dat zo is, dan zal ik celibaat gaan leven. Ik wilde namelijk niet naar mijn oude leven terugkeren. Dat had mij alleen maar dichtbij de dood gebracht. God veranderde mij in die tijd. Vandaag ben ik getrouwd met een mooie man en hebben we een zoon."

[...]

link

Zozo lesbo en drugsverslaafde, dat drugsverslaafde, daar komen ze bij CIP bijna op klaar of niet. Wat de nadruk op drugsverslaafde verder in het verhaaltje voor zin heeft is onduidelijk, het staat er alleen maar bij om een nog negatievere lading te geven. Vervolgens nog een zinnetje over hoe gelukkig het gezinnetje nu is. En het propaganda verhaaltje zonder nuance is weer compleet.
Link naar bericht
Deel via andere websites
homo seksualiteit is vastgesteld bij honderden diersoorten, als je in de Schepping gelooft, dan heeft God dat dus ook geschapen, het lijkt me dan ook een natuurlijk onderdeel van het leven. Ook bij mensen.

Niet alles wat je in de Schepping tegenkomt, is Gods wil.

De dieren en veel mensen leven in een gebroken wereld waar het er niet aan toegaat zoals God het wil. Zo had God het niet geschapen.

Inderdaad. Je weet ook niet of dieren die elkaar afslachten Gods bedoeling was. Ik weet uit de bijbel heel duidelijk dat het lustig kijken naar andere vrouwen niet goed is, maar evengoed leeft het wel in me. Als ik eraan toegeef, wordt het sterker, als ik in plaats daarvan op Jezus zie, raakt het zijn kracht kwijt.

TS, zonder jou te zeggen wat goed of slecht is, de heilige geest zal jou vertellen wat Gods wil is in jouw leven als je naar hem luistert en je je door hem laat leiden. Ik geloof echt dat je daarop mag vertrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus homosexuele konijnen zijn de schuld van Adam en Eva, want God was niet mij machte "foei" te zeggen tegen Adam en Eva zonder ook de konijntjes tot perversiteiten te brengen?

God brengt geen dieren tot perversiteiten. Het woord perversiteiten komt overigens van jou en niet van mij. Ik schrijf het er even bij, anders verzinnen anderen weer dat ik het woord perversiteiten in relatie tot homoseksualiteit zou leggen.

In paradijselijke omstandigheden gaat het er anders aan toe tussen mensen en dieren en tussen dieren onderling. Zie Jes. 11:6-9. Het gaat in deze tekst niet over homoseksualiteit. Het punt dat ik wil maken is dat het er in paradijselijke omstandigheden anders aan toe gaat dan het er in de wereld aan toegaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Dus homosexuele konijnen zijn de schuld van Adam en Eva, want God was niet mij machte "foei" te zeggen tegen Adam en Eva zonder ook de konijntjes tot perversiteiten te brengen?

God brengt geen dieren tot perversiteiten. Het woord perversiteiten komt overigens van jou en niet van mij. Ik schrijf het er even bij, anders verzinnen anderen weer dat ik het woord perversiteiten in relatie tot homoseksualiteit zou leggen.

In paradijselijke omstandigheden gaat het er anders aan toe tussen mensen en dieren en tussen dieren onderling. Zie Jes. 11:6-9. Het gaat in deze tekst niet over homoseksualiteit. Het punt dat ik wil maken is dat het er in paradijselijke omstandigheden anders aan toe gaat dan het er in de wereld aan toegaat.

Geen begin van een antwoord op mijn vraag. Jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus homosexuele konijnen zijn de schuld van Adam en Eva, want God was niet mij machte "foei" te zeggen tegen Adam en Eva zonder ook de konijntjes tot perversiteiten te brengen?

God brengt geen dieren tot perversiteiten. Het woord perversiteiten komt overigens van jou en niet van mij. Ik schrijf het er even bij, anders verzinnen anderen weer dat ik het woord perversiteiten in relatie tot homoseksualiteit zou leggen.

In paradijselijke omstandigheden gaat het er anders aan toe tussen mensen en dieren en tussen dieren onderling. Zie Jes. 11:6-9. Het gaat in deze tekst niet over homoseksualiteit. Het punt dat ik wil maken is dat het er in paradijselijke omstandigheden anders aan toe gaat dan het er in de wereld aan toegaat.

Geen begin van een antwoord op mijn vraag. Jammer.

Volgens Gen. 3 hadden Adam en Eva op een bepaalde manieren gehandeld wat gevolgen had voor de hele Schepping. In de dagen van Noach was het ook flink balen voor de dieren dat ze veelal verdronken als gevolg van de daden van de mensheid in die dagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is er zoiets als een zondeval voor dieren dan? En indien dat zo is, hebben dieren dan ook een ziel? Moeten ze ook tot geloof komen en kunnen ze ook in de hemel komen?

Er is geen zondeval voor dieren. Ik denk dat ze geen ziel hebben, niet tot geloof komen en niet in de hemel komen. Het zou wel kunnen dat er nieuwe dieren in de nieuwe hemel en op de nieuwe aarde zijn. Maar dit doet volgens mij allemaal niet zo ter zake en begint nogal offtopic te raken, lijkt mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ok, leg eens rustig uit aan iemand die te dom is het zelf te zien, waarom de almachtige God liever niet had dat vossen konijnen eten, en ze het toch doen?

Het voedsel was vóór de zondeval als volgt.

Gen. 1

29 En God zeide: Zie, Ik geef u al het zaaddragend gewas op de gehele aarde en al het geboomte, waaraan zaaddragende vruchten zijn; het zal u tot spijze dienen. 30 Maar aan al het gedierte der aarde en al het gevogelte des hemels en al wat op de aarde kruipt, waarin leven is, (geef Ik) al het groene kruid tot spijze; en het was alzo.

Hoe dit kan? Ik heb geen idee. Ik heb ook geen idee hoe het kan dat God mij eens plotseling van rugpijn genas en hoe het kan dat God de Rode Zee spleet via Mozes.

Maar ook dit dreigt offtopic te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid