Spring naar bijdragen

NTR Lijn 1: Pinkstergemeente homoseksuelen genezen?


Aanbevolen berichten

"Hoe Charismatische halleluja verhalen werken"

gepubliceerd donderdag 7 april 2013 15:00 door Quest"

Na jaren van ellende is een homoseksuele lesbische (ex)katholieke vrouw gered door God. Na jaren van misbruik door katholieke priesters in een opvanghuis voor gehandicapte en verwaarloosde kinderen in het straat arme en dictatoriale Zimbabwe in het donkere oosten van Afrika. Deze zwarte ex homoseksuele vrouw is gered dankzij een charismatische hulpverlener die zonder ook maar een cent opzak en alles achter zich gelaten te hebben, in zijn roeiboot naar Zimbabwe was gevaren. Toen hij daar aan land kwam, is hij door God zelf naar deze vrouw gebracht en heeft haar het ware woord van God laten zien, door de bijbel te lezen en avond aan avond tot in de late nachtelijke uurtjes, citaat na citaat op te dreunen, is zij uiteindelijk tot het besef gekomen dat haar ellende volledig is veroorzaakt door haar geaardheid. Nu is ze eindelijk gelukkig en heeft 12 kinderen en een man die in een roeiboot door God gezonden naar haar toe kwam.

Halleluja.

Quest

PS, heeft CIP nog vacatures?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

PS, heeft CIP nog vacatures?

Pas maar op, straks gaat een onafhankelijke onderzoeker je verhaal nog na en blijkt het niet zo gegaan te zijn. :P

christenen zullen altijd vervolgd worden door mensen die het ware woord van God niet geloven. Satan zal altijd proberen de waarheid onderuit te halen, dat is het lot van elke ware christen.

Ok, bot maar weer ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
"Hoe Charismatische halleluja verhalen werken"

gepubliceerd donderdag 7 april 2013 15:00 door Quest"

Na jaren van ellende is een homoseksuele lesbische (ex)katholieke vrouw gered door God. Na jaren van misbruik door katholieke priesters in een opvanghuis voor gehandicapte en verwaarloosde kinderen in het straat arme en dictatoriale Zimbabwe in het donkere oosten van Afrika. Deze zwarte ex homoseksuele vrouw is gered dankzij een charismatische hulpverlener die zonder ook maar een cent opzak en alles achter zich gelaten te hebben, in zijn roeiboot naar Zimbabwe was gevaren. Toen hij daar aan land kwam, is hij door God zelf naar deze vrouw gebracht en heeft haar het ware woord van God laten zien, door de bijbel te lezen en avond aan avond tot in de late nachtelijke uurtjes, citaat na citaat op te dreunen, is zij uiteindelijk tot het besef gekomen dat haar ellende volledig is veroorzaakt door haar geaardheid. Nu is ze eindelijk gelukkig en heeft 12 kinderen en een man die in een roeiboot door God gezonden naar haar toe kwam.

Halleluja.

Quest

PS, heeft CIP nog vacatures?

_O_

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof dat God homosexuelen en roodharigen hetzelfde bekijkt:

Je mag best homo zijn, maar je mag er niet naar handelen. Je mag ook best roodharig zijn, zolang je jezelf maar kaal scheert.

Maar wij als mensen mogen er niet over oordelen. Dat is tussen de homo en God. God zal wel over hem oordelen. Persoonlijk geloof ik dat God slingers ophangt omdat er weer een homo bij is.

Gewoon even om bepaalde standpunten in ene ander licht te plaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

God brengt geen dieren tot perversiteiten. Het woord perversiteiten komt overigens van jou en niet van mij. Ik schrijf het er even bij, anders verzinnen anderen weer dat ik het woord perversiteiten in relatie tot homoseksualiteit zou leggen.

In paradijselijke omstandigheden gaat het er anders aan toe tussen mensen en dieren en tussen dieren onderling. Zie Jes. 11:6-9. Het gaat in deze tekst niet over homoseksualiteit. Het punt dat ik wil maken is dat het er in paradijselijke omstandigheden anders aan toe gaat dan het er in de wereld aan toegaat.

Geen begin van een antwoord op mijn vraag. Jammer.

Volgens Gen. 3 hadden Adam en Eva op een bepaalde manieren gehandeld wat gevolgen had voor de hele Schepping. In de dagen van Noach was het ook flink balen voor de dieren dat ze veelal verdronken als gevolg van de daden van de mensheid in die dagen.

ja he, dat is zeker goed balen. Maar ja, verdrinken is een beetje "gevolgschade". Je hele gebit en spijsverteringsstelsel aangepast krijgen DOOR God op een wijze die God NIET wil, is simpelweg zot.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Je hele gebit en spijsverteringsstelsel aangepast krijgen DOOR God op een wijze die God NIET wil, is simpelweg zot.

Zoveel wat in de Bijbel staat is zot. Dat zegt de Bijbel zelf ook in 1 Kor. 1. Is door een mens op water lopen dan normaal? Ik heb de Bijbel niet verzonnen en ook niet dat mensen en dieren in Gen. 1 nog herbivoren waren en dat dieren het in de toekomst allen waarschijnlijk weer zullen zijn. Maar goed, er zijn al meerdere topics over de dwaasheid van de Bijbel voor de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar wij als mensen mogen er niet over oordelen. Dat is tussen de homo en God. God zal wel over hem oordelen. Persoonlijk geloof ik dat God slingers ophangt omdat er weer een homo bij is.

Gewoon even om bepaalde standpunten in ene ander licht te plaatsen.

Mee eens. God houdt net zo veel van homo's als hetero's. Hij wil graag alle homo's en hetero's redden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar wij als mensen mogen er niet over oordelen. Dat is tussen de homo en God. God zal wel over hem oordelen. Persoonlijk geloof ik dat God slingers ophangt omdat er weer een homo bij is.

Gewoon even om bepaalde standpunten in ene ander licht te plaatsen.

Mee eens. God houdt net zo veel van homo's als hetero's. Hij wil graag alle homo's en hetero's redden.

Waarom was dat verhaal van CIP dan zo goed? Want als een homo gered wordt van homoseksualiteit dat is hij 'hetero' maar dan moet hij volgens jou weer gered worden. Waarvan, de leugens die hij verteld over zijn homoseksualiteit, het bedriegen van zijn man/vrouw?
Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar wij als mensen mogen er niet over oordelen. Dat is tussen de homo en God. God zal wel over hem oordelen. Persoonlijk geloof ik dat God slingers ophangt omdat er weer een homo bij is.

Gewoon even om bepaalde standpunten in ene ander licht te plaatsen.

Mee eens. God houdt net zo veel van homo's als hetero's. Hij wil graag alle homo's en hetero's redden.

Waarom was dat verhaal van CIP dan zo goed? Want als een homo gered wordt van homoseksualiteit dat is hij 'hetero' maar dan moet hij volgens jou weer gered worden. Waarvan, de leugens die hij verteld over zijn homoseksualiteit, het bedriegen van zijn man/vrouw?

Ik kan me niet herinneren dat ik zou hebben geschreven dat het artikel zo goed is.

Verder snap ik je post niet zo goed volgens mij.

Ik geloof dat een homo moet worden gered om eeuwig leven te krijgen.

Ik geloof dat een hetero ook moet worden gered om eeuwig leven te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mee eens. God houdt net zo veel van homo's als hetero's. Hij wil graag alle homo's en hetero's redden.

Waarom was dat verhaal van CIP dan zo goed? Want als een homo gered wordt van homoseksualiteit dat is hij 'hetero' maar dan moet hij volgens jou weer gered worden. Waarvan, de leugens die hij verteld over zijn homoseksualiteit, het bedriegen van zijn man/vrouw?

Ik kan me niet herinneren dat ik zou hebben geschreven dat het artikel zo goed is.

Verder snap ik je post niet zo goed volgens mij.

Ik geloof dat een homo moet worden gered om eeuwig leven te krijgen.

Ik geloof dat een hetero ook moet worden gered om eeuwig leven te krijgen.

Hetgeen jij niet snapt is dat ze beide mens zijn. Er is geen onderscheid, homo zijn niet de hele dag bezig met homo zijn. Door onderscheid te maken veroordeel je en stigmatiseer je, met alle gevolgen van dien.
Link naar bericht
Deel via andere websites

We moeten dingen wel benoemen. Homo's en hetero's zijn beide mens. Mannen en vrouwen zijn mens. Afrikanen, Amerikanen, Europeanen, Australiërs en Aziaten zijn mens. Christenen en niet-christenen zijn mens. Dit is toch een topic over homoseksuelen? Dan benoem je toch homoseksualiteit en heteroseksualiteit? Dat heeft toch niet te maken met een waarde-oordeel of een stigmatisering?

Als ik zeg dat iemand een bruine huidskleur heeft, stigmatiseer ik niet. Ik vind een bruine huidskleur toevallig juist aantrekkelijk/mooi.

(Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat een huidskleur overeenkomsten vertoont met een geaardheid. Mijn punt is dat ik geen waarde-oordeel geef, als ik mensen in categorieën indeel.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Simpel, Eulogia, vind je, of vind je niet, dat homo's genezen moeten worden?

Ten eerste moeten homo's niets, ten tweede zou ik niet het woord 'genezen' gebruiken en ten derde weet ik niet of ik mijn mening / geloof hier zo kan verkondigen zonder een sanctie tegemoet te zien. Ik laat mijn mening daarom hier graag achterwege (, tenzij ik bepaalde garanties van de crew krijg).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een keer een lezing bijgewoond van een christelijke, homoseksuele man van middelbare leeftijd die ik erg indrukwekkend vond. Deze man had een vrij orthodoxe visie op homoseksualiteit (in de zin van: als homochristen moet je geen relatie aangaan. Hij leefde dus ook bewust celibatair). Maar wat hij ook zei is dat er in christelijke kringen nog veel te weinig acceptatie is van homo's. Want ook als je geen relatie aan mag gaan, dan nog is homoseksualiteit iets wat onderdeel uitmaakt van je hele persoon. En daar is in de kerk weinig ruimte voor.

Volgens hem wordt in christelijke kringen nog te vaak gedaan alsof je dat homo-zijn maar moet wegstoppen, of moet proberen te veranderen. Als er al over homoseksualiteit wordt gesproken, wordt het bovendien vaak in negatieve zin besproken en komt er een discussie over of homorelaties nou wel of niet mogen van God. Hierdoor voelen veel christenhomo's zich erg eenzaam. Bovendien vertelde deze man dat hij heel lang heeft gebeden voor 'genezing' van zijn geaardheid, maar dat het niet gebeurde. Hij kreeg pas echt rust in zijn leven toen hij zijn homoseksualiteit gewoon accepteerde.

Ik vond het zo'n mooi verhaal, omdat ik denk dat dit het grote probleem is in christelijke kringen mbt homoseksualiteit. We gaan er zo ontzettend krampachtig mee om. Wat voor mening je ook hebt over homorelaties, we moeten misschien eens wat meer ons best doen om homo's het gevoel te geven dat we ze ten diepste accepteren. En naar mijn mening draagt zo'n genezingsfilosofie daar niet aan bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid