Spring naar bijdragen

Fiscus maakt einde aan belastingtruc Katholiek Nieuwsblad


Aanbevolen berichten

In vergelijking met?
Belastingen zijn meestal national geregeld, dus wat dacht je van in vergelijking met andere naties? :+ Vooral in de inkomensbelasting en de omzetbelasting, en de vele relatief kleine belastingen (toeristen, reclame etc etc) die bij elkaar opgeteld het moeilijk maken voor individuen en kleine ondernemers.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ik durf te stellen dat een relatief groot gedeelte van de bedrijven en eenmanszaken ophoudt met bestaan als ze zich compleet aan alle belastingwetten zouden gaan houden.

Ik durf te stellen dat als iemand om feitelijke onderbowing vraagt, je die niet gaat leveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor hen die op een normale manier naar meer info zouden vragen: iedereen weet dat Belastingregels zo veel mogelijk per kalenderjaar veranderen, en de Belastingdienst ieder jaar een lijst wijzigingen per categorie (loonbelasting, inkomensbelasting etc) produceert en dat de meeste bekende accountancy firms (Ernst & Young etc) ook ieder kalenderjaar de wijzigingen opsommen mbt zo'n beetje alles wat met accounting te maken heeft. Of deze specifieke wijzing normaal was gecommuniceerd op als onderdeel van een jaarlijks pakket wijzigingen weet ik niet. Die claim maak ik dan ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Aangezien je verder geen vraag stelde, neem ik aan dat we het hierbij moeten laten?

Ja, ik zal het je besparen onderbouwing te vragen die je simpelweg niet hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zo zwart/wit is het niet. Er bestaat al jaren een steunfonds voor de grafische sector met (als ik goed heb) o.a. een deel van de reclamegelden van de STER. Dat is met name bedoeld om de diversiteit van de pers te ondersteunen en dat laatste omdat dat het algemeen nut bevordert om meerdere onafhankelijke dagbladen te hebben.

Ja, maar dat is toch wel wat anders dan een krant die via een omweg zichzelf tot ANBI bombardeert. Overigens wel raar, het KN is een stichting; ik dacht dat een stichting toch ook wel een goed doel kon zijn? En zo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Meestal gebeuren dat soort dingen met de ingang van het nieuwe kalenderjaar en hoor je daar als organisatie van op de hoogte te zijn.

Zo is dat, iedere Nederlander dient de wet te kennen!

Nee hoor. Gelukkig maar. Zo ken jij ook echt niet de gehele wet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hoor. Gelukkig maar. Zo ken jij ook echt niet de gehele wet.

Natuurlijk kent geen enkele Nederlander de gehele wet. Zelfs mensen die er hun geld mee verdienen kennen niet de hele wet en moeten geregeld dingen nazoeken. En dat is ook helemaal niet verwonderlijk gezien de regelbrij.

Schijnbaar vergist zich men met verkeersregels. Daar moet je een redelijk aantal wel van kennen. En zelfs dan niet allemaal. Bijvoorbeeld de verkeersregels voor vervoer van bepaalde goederen. Voor de automobilist volstrekt niet van belang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Precies. De regel is niet "iedere Nederlander moet de wet kennen" maar "iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen". Dat betekent dus niet dat je de wet daadwerkelijk moet kennen, maar dat je je nooit kan beroepen op gebrek aan kennis.

Als je de wet overtreedt, is "oh, dat wist ik niet" dus geen verweer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Meestal gebeuren dat soort dingen met de ingang van het nieuwe kalenderjaar en hoor je daar als organisatie van op de hoogte te zijn.

Zo is dat, iedere Nederlander dient de wet te kennen!

Nee hoor. Gelukkig maar. Zo ken jij ook echt niet de gehele wet.

Jawel hoor, als je met zaken bezig bent dien je je in de wetgeving te verdiepen. Het excuus, ik wist het niet telt dus niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jawel hoor, als je met zaken bezig bent dien je je in de wetgeving te verdiepen. Het excuus, ik wist het niet telt dus niet.

Blijkt nu dat de regels mbt het voorval in het artikel 3 maart gewijzigd zijn. Het is redelijk om een overgangsperiode te hebben waarbij de belastingdienst mensen/organisaties wijst op de aanpassing en aanspoort om eraan te voldoen.

Zijn belastingregels overigens wetten? Weet ik niet hoor, maar vraag het me af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid