Spring naar bijdragen

EO koopt TV-hit 'The Bible'


Aanbevolen berichten

Groot nieuws bij de EO. Het is de Evangelische Omroep gelukt de grote Amerikaanse hitserie 'The Bible' aan te kopen en die op de Nederlandse televisie brengen. De dramaserie vertelt het Bijbelse verhaal en is in de VS het beste bekeken programma op de televisie. Er kijken wekelijks 10 tot 15 miljoen kijkers. De film trekt zoveel kijkers vanwege de enorm hoge kwaliteit. Het is volgens velen de beste serie over de Bijbel die ooit is gemaakt.

De EO hoopt dat de serie straks net als in Verenigde Staten vele tongen los zal maken. Het is nog niet bekend wanneer de serie op de Nederlandse buis verschijnt. Naar verwachting is dat eind 2013 / begin 2014.

 

Bron: CIP.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het bijbelse verhaal is vanuit meerdere gezichtsvelden te vertellen. Kan iemand mij vertellen hoe ze dat in deze serie doen?

Kan mij bijvoorbeeld herinneren dat The Passion of the Christ in bepaalde kringen niet zo goed viel omdat het te katholiek zou zijn oid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan mij bijvoorbeeld herinneren dat The Passion of the Christ in bepaalde kringen niet zo goed viel omdat het te katholiek zou zijn oid.

Dit heb ik nog niet eerder gehoord. Wat zou er precies te katholiek aan zijn?

Ik vond het een prachtige en indrukwekkende film, goed voor mijn geloof.

Ik ga vanavond de eerste twee afleveringen van The Bible bekijken, dus ik ben benieuwd. De serie gaat wel in tien uur van het begin van het OT tot het einde van het NT, dus veel detail hoef je waarschijnlijk niet te verwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan mij bijvoorbeeld herinneren dat The Passion of the Christ in bepaalde kringen niet zo goed viel omdat het te katholiek zou zijn oid.

Dit heb ik nog niet eerder gehoord. Wat zou er precies te katholiek aan zijn?

Ik vond het een prachtige en indrukwekkende film, goed voor mijn geloof.

Ik ga vanavond de eerste twee afleveringen van The Bible bekijken, dus ik ben benieuwd. De serie gaat wel in tien uur van het begin van het OT tot het einde van het NT, dus veel detail hoef je waarschijnlijk niet te verwachten.

Het schijnt dat het vervolg Passion of Christ II voor de liefhebber nog meer actie en geweld bevat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit heb ik nog niet eerder gehoord. Wat zou er precies te katholiek aan zijn? Ik vond het een prachtige en indrukwekkende film, goed voor mijn geloof.

The Passion of the Christ is inderdaad een door en door katholieke film, vol traditionele katholieke symboliek, waarin Maria een uiterst belangrijke hoofdrol speelt als Moeder van de Heer. Mel Gibson is dan zelf ook katholiek, sedisvacantistisch om precies te zijn. Enkele katholieke symbolen:

De film volgt nauwkeurig de katholieke veertien staties, inclusief Verona;

Het lijden en de menselijkheid van de Heer staan zeer centraal;

Petrus noemt Maria Moeder als hij zijn loochening opbiecht;

Maria speelt dus sowieso een zeer prominente rol in de film;

Er is meer symboliek in de film verwerkt dan protestanten waarschijnlijk zouden doen;

De film is gebaseerd op niet onomstreden visioenen van twee katholieke dames.

Eigenlijk verbaast het mij daarom ook een beetje dat zoveel protestanten, waaronder ook evangelischen, ermee weglopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

RK Diaken,

Doe je best. (P)

@ Robert-Frans,

Ja er zijn zeker protestantsen die moeite hebben met het afbeelden van Jezus maar m.i is dat vooral bij reformatorische protestantsen zo, vandaar de bezwaren w.s. De menselijke kant wordt die meer belicht bij de Rooms-Katholieke visie ? Ik ben toch wel opgevoed en hoor nog veel in de prediking over de menselijke kant van Jezus. Verder kun je gelijk hebben ik heb dat nooit zo gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit heb ik nog niet eerder gehoord. Wat zou er precies te katholiek aan zijn? Ik vond het een prachtige en indrukwekkende film, goed voor mijn geloof.

The Passion of the Christ is inderdaad een door en door katholieke film, vol traditionele katholieke symboliek, waarin Maria een uiterst belangrijke hoofdrol speelt als Moeder van de Heer. Mel Gibson is dan zelf ook katholiek, sedisvacantistisch om precies te zijn. Enkele katholieke symbolen:

De film volgt nauwkeurig de katholieke veertien staties, inclusief Verona;

Het lijden en de menselijkheid van de Heer staan zeer centraal;

Petrus noemt Maria Moeder als hij zijn loochening opbiecht;

Maria speelt dus sowieso een zeer prominente rol in de film;

Er is meer symboliek in de film verwerkt dan protestanten waarschijnlijk zouden doen;

De film is gebaseerd op niet onomstreden visioenen van twee katholieke dames.

Eigenlijk verbaast het mij daarom ook een beetje dat zoveel protestanten, waaronder ook evangelischen, ermee weglopen.

Dat Mel Gibson katholiek was, dat wist ik wel. Voor de rest is het me niet opgevallen, maar ik ben dan ook niet bekend met de katholieke leer. :)

Maar dan nog, vind ik het een beetje mierencoitus om de film als katholiek af te stempelen en dan maar niet te kijken als je protestants of evangelisch bent.

Voor mij is de film een perfecte vertelling van de laatste dagen van Jezus' leven. Als ik aan de kruisiging denk, dan wil ik namelijk ook een menselijke Jezus zien. Dat maakt het juist des te krachtiger. Dat iemand die straf voor ons gedragen heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inmiddels heb ik de eerste twee afleveringen van The Bible gezien. De serie zal geen tien uur duren, aangezien het televisie uren zijn. Oftewel, elke aflevering duurt 42 minuten.

De eerste twee afleveringen behandelden delen van Genesis. Van wat ik mij herinner:

Noach in de Ark van Stekeltje. Flashbacks naar de schepping en Adam en Eva. Abraham en Lot. Sodom dat vernietigd wordt door Samurai Angels! (-S) Abraham die een kind krijgt van Sarah. Abraham die het kind wil offeren. Daarna mist er een heel stuk en gaat het verder met Mozes die ontdekt dat hij geen Egyptenaar is. Mozes vlucht weg en komt na veertig jaar terug om zijn volk te bevrijden. Mozes haalt de stenen geboden. Niks over het gouden kalf, want daarna gaat het al over het veroveren van Jericho.

Al in al, het is een mooie serie. Maar door de korte duur ontzettend gehaast. Wel een aanrader voor fans van het boek. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het bijbelse verhaal is vanuit meerdere gezichtsvelden te vertellen. Kan iemand mij vertellen hoe ze dat in deze serie doen?

Kan mij bijvoorbeeld herinneren dat The Passion of the Christ in bepaalde kringen niet zo goed viel omdat het te katholiek zou zijn oid.

Zou zijn? Nou, zeg maar rustig dat het zo was en dat is ook niet zo vreemd gezien Mel Gibson de regisseur is. Ook zijn film Braveheart was zeer pro katholiek en anti protestants.

Ik hoop dat deze serie beter is voor de liefhebbers ervan, maar ik ben bang dat ik hem maar stilletjes aan mij voorbij laat gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het bijbelse verhaal is vanuit meerdere gezichtsvelden te vertellen. Kan iemand mij vertellen hoe ze dat in deze serie doen?

Kan mij bijvoorbeeld herinneren dat The Passion of the Christ in bepaalde kringen niet zo goed viel omdat het te katholiek zou zijn oid.

Zou zijn? Nou, zeg maar rustig dat het zo was en dat is ook niet zo vreemd gezien Mel Gibson de regisseur is. Ook zijn film Braveheart was zeer pro katholiek en anti protestants.

Dat is nog eens bijzonder. Braveheart speelt zich namelijk af in de 13e eeuw. Maar wellicht kan je wat voorbeelden geven want ik vond het wel een mooie film, maar heb wat jij zegt niet zo meegekregen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het bijbelse verhaal is vanuit meerdere gezichtsvelden te vertellen. Kan iemand mij vertellen hoe ze dat in deze serie doen?

Kan mij bijvoorbeeld herinneren dat The Passion of the Christ in bepaalde kringen niet zo goed viel omdat het te katholiek zou zijn oid.

Zou zijn? Nou, zeg maar rustig dat het zo was en dat is ook niet zo vreemd gezien Mel Gibson de regisseur is. Ook zijn film Braveheart was zeer pro katholiek en anti protestants.

Dat is nog eens bijzonder. Braveheart speelt zich namelijk af in de 13e eeuw. Maar wellicht kan je wat voorbeelden geven want ik vond het wel een mooie film, maar heb wat jij zegt niet zo meegekregen.

Akkoord, het verhaal van Braveheart speelt zich af voor de reformatie dus is er sprake van een vergissing van mijn kant! Dat de film pro katholiek is ontken je gelukkig niet, dat zou ook bijzonder zijn. :)

En ook ik vond het een mooie film, alleen Mel Gibson een beetje oud voor zijn personage.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had hem toendertijd in de bios gezien. Mooie film, slaat sterk op je emoties. Ik vraag me wel af waarin het grootste lijden bestond; de lichamelijke pijn of geestelijk, in de donkere uren waarin God hem verlaten had?

Boeit misschien ook niet, het gaat erom dat zijn dood een hele toffe toekomst voor ons verzekerd heeft :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid