Spring naar bijdragen

Nieuwe testament als magazine


Aanbevolen berichten

Een Bijbel om op de koffietafel te leggen. Dat is ‘Het Woord’, het Nieuwe Testament als magazine. Het magazine gebruikt de parafrase van Het Boek en werd eerder in het Engels uitgegeven door Hillsong Church London. Cherrelle de Haan vertelt erover: "Het is echt  ontworpen voor de visuele generatie van vandaag. De toegevoegde afbeeldingen zijn bedoeld om Gods Woord te versterken met een eigentijdse illustratie. De Bijbel ziet er aantrekkelijk uit op deze manier.  Het is iets om op de koffietafel te leggen en er af en toe bij te pakken. Ik blader het regelmatig door en wanneer ik dan een mooie tekst tegenkom in een plaatje, zoek ik die op en lees ik het hele hoofdstuk."

Mensen die een Bijbel krijgen of al een Bijbel hebben, pakken die soms moeilijk op. “Dat komt onder andere omdat een Bijbel vaak alleen letters bevat. Terwijl alle andere tekst in magazines en dergelijke anders wordt gepresenteerd. Het sluit niet helemaal aan bij onze beeldcultuur. Daardoor kan de Bijbel voor mensen saai overkomen. Dat zie je vooral bij jongeren. En bij mensen die niets met het geloof hebben.â€Â  Het Woord wil de tekst van de Bijbel presenteren zoals mensen ook artikelen in moderne magazines lezen:  met foto’s, uitgelichte quotes en kaders. “Dat past helemaal bij deze tijd,†aldus De Haan. “Het geeft letterlijk en figuurlijk kleur aan de Bijbel.â€

“Dit magazine kun je makkelijk weggeven, omdat het een leuke eerste indruk geeft vanwege de visuele aspecten. Al wil ik benadrukken dat het ons er niet omgaat dat we het Nieuwe Testament op een ‘hippe’ manier presenteren. Dat is niet ons doel. Ons doel is het Woord van God verspreiden. We willen dat zoveel mogelijk mensen de woorden in de uitgave gaan lezen. Want de Bijbel verandert mensenlevens. Het brengt hoop en leven waar geen hoop en leven is. Het is een handboek voor je leven. Iedere seconde die je met de Bijbel doorbrengt, is geen weggegooide tijd. Daar kun je zeker van zijn. Zelf zie ik dat ook. Als ik in bepaalde situaties de Bijbel lees, dan krijg ik als het ware een andere, heldere en hoopvolle blik op de situatie. Om een voorbeeld te noemen, als je je bijvoorbeeld heel veel zorgen maakt en je leest de woorden van Jezus: ‘Maak u geen zorgen voor de dag van morgen. Ook morgen zal God u weer geven wat u nodig hebt. (Matt.6:34). Dat kan je dan echt helpen. Dat zie ik zelf ook. Dan denk ik: ‘Inderdaad, zo is het’.’â€

Naast het hele Nieuwe Testament bevat ‘Het Woord’ ook artikelen over onder andere genade, rechtvaardigheid, de Kerk van Jezus Christus en de vijf fundamenten van het evangelie. Het is daarom volgens de makers zeer geschikt voor nieuwe gelovigen.

Te bestellen via www.hetwoord.nu

Bron: CIP

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid