Spring naar bijdragen

Het grote Fatwa topic


Aanbevolen berichten

In het kader van opmerkelijk Fatwa's struikelde ik er vandaag weer over een. Het leek me wel een mooi moment om een topic over Fatwa's te openen. Welke zijn er zoal uitgeroepen en wat was het effect en ook wat vinden wij er van?

Schok om fatwa Marokko

AMSTERDAM -

Imams in Marokko hebben bepaald dat moslims die zich tegen de islam keren uitgeroeid moeten worden. De fatwa werd dinsdag in een Marokkaanse krant gepubliceerd. Religieuze minderheden en mensenrechtenorganisaties zijn geschokt.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2151 ... kko__.html

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las dit net even:

"Omdat er geen centraal islamitisch priesterschap is, is er ook geen eenstemmig toegelaten methode om te bepalen wie een fatwa kan uitvaardigen en wie dat niet kan. Dit brengt sommige islamitische geleerden ertoe om te klagen dat te veel mensen zich gekwalificeerd voelen om fatwa's uit te vaardigen."

Als iedereen een zogenaamde fatwa kan uitvaardigen dan is dit vast niet het eerste of laatste gestoorde voorstel dat naar voren komt. Ik zou me dan pas zorgen gaan maken als het werkelijk een wet wordt. Maar het blijkt maar weer dat sommige mensen zich niet zo thuis voelen in de 21e eeuw en liever een paar eeuwen terug de tijd in gaan. Aangezien ze dat niet kunnen doen proberen ze het op een andere manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid