Spring naar bijdragen

Evangelist wil broertjes opwekken uit de dood


Aanbevolen berichten

plat200.jpgRonald Plat, initiatiefnemer van De Gloriestoel, is na maandenlang benen verlengen wel toe aan het echte werk: het opwekken van doden. Op zijn Facebookpagina laat hij weten de broertjes Julian en Ruben uit Zeist uit de dood te willen opwekken.

"Stel je voor dat de twee vermoorde jongens weer terugkomen uit de dood na gebed. Dan staat toch het hele land op zijn kop met alle media aandacht?"

Plat benaderde eind vorige week tot tweemaal toe al de ouders van een meisje uit Spakenburg dat zelfmoord heeft gepleegd. Plat wilde met zijn team wannabe-dodenopwekkers langskomen om de zelfmoord eigenhandig ongedaan te maken.

Lees verder bij Goedgelovig.nl

Zie ook dit artikel in de Telegraaf
Zie ook dit artikel in Trouw
Zie ook dit artikel in het AD
Zie ook dit artikel in De Volkskrant Bron: Kerknieuws.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

En als hij ze nu wel opwekt uit de dood?

Ik vind wel dat hij heel zeker moet zijn van zijn zaak, voordat hij begint.

Het zou glorieus zijn, echter kunnen we hetgeen deze evangelist wil doen toetsen aan de Schrift?

Je moet niet over zoiets beginnen als je niet zeker weet dat God het echt gaat doen.

Dat niet alleen, maar hij dringt de betrokkenen nu iets op, waar ze wellicht niet op zitten te wachten. Als we kijken naar hoe doden opwekking in de Schrift gebeurd, is de huidige gang van zaken daar niet mee in lijn. Mensen wordt meer pijn gedaan op deze manier en dat schaadt hen en het christelijk geloof in het algemeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En als hij ze nu wel opwekt uit de dood?

Ik vind wel dat hij heel zeker moet zijn van zijn zaak, voordat hij begint.

Je moet niet over zoiets beginnen als je niet zeker weet dat God het echt gaat doen.

Waarom zou die man het wel kunnen en jij niet? Heeft hij een streepje voor bij God?

Link naar bericht
Deel via andere websites
En als hij ze nu wel opwekt uit de dood?

Ik vind wel dat hij heel zeker moet zijn van zijn zaak, voordat hij begint.

Het zou glorieus zijn, echter kunnen we hetgeen deze evangelist wil doen toetsen aan de Schrift?

Je moet niet over zoiets beginnen als je niet zeker weet dat God het echt gaat doen.

Dat niet alleen, maar hij dringt de betrokkenen nu iets op, waar ze wellicht niet op zitten te wachten. Als we kijken naar hoe doden opwekking in de Schrift gebeurd, is de huidige gang van zaken daar niet mee in lijn. Mensen wordt meer pijn gedaan op deze manier en dat schaadt hen en het christelijk geloof in het algemeen.

Hoe bedoel je dat hij iets opdringt? Waarom zou iemand er niet op zitten te wachten als een dode terugkomt uit de dood? Ik zie niet in waarom het niet in lijn zou zijn met de Schrift. Dodenopwekkingen vinden plaats onder het Oude Verbond en onder het Nieuwe Verbond.

Ik meen het serieus.

Je beseft dat je met deze naunces en tegenwerpingen een podium biedt voor dit soort volslagen idioten? En dat deze mensen de pijn die er al is alleen maar erger maken?

Ik zie hem niet als idioot en biedt hem inderdaad graag een podium. Uiteraard alleen als hij zeker is van zijn zaak en echt doden opwekt, mits de nabestaanden het toestaan.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe bedoel je dat hij iets opdringt?

Vrij eenvoudig als jij contact gaat leggen met een gezin dat hun kind verloren is met deze boodschap. Dan is je uitgangspunt niet wat het zou moeten zijn en kan je de vraag stellen of het gezin erop zit te wachten.
Waarom zou iemand er niet op zitten te wachten als een dode terugkomt uit de dood?
Ook vanuit een geloofsoptiek hoeft dit niet de juiste kezue te zijn. Gelovigen mogen zich toch weten in het paradijs? Waarom zouden wij hen dat willen ontnemen.
Ik zie niet in waarom het niet in lijn zou zijn met de Schrift. Dodenopwekkingen vinden plaats onder het Oude Verbond en onder het Nieuwe Verbond.
Dan is mijn voorstel dat je nog eens goed gaat lezen hoe doden worden opgewekt en wie daartoe het initiatief neemt. Als ik daarnaar kijk zie ik een wereld van verschil en is datgene wat deze evangelist doet niet in overeenstemming met de Schrift.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Vrij eenvoudig als jij contact gaat leggen met een gezin dat hun kind verloren is met deze boodschap. Dan is je uitgangspunt niet wat het zou moeten zijn en kan je de vraag stellen of het gezin erop zit te wachten.

Inderdaad. Je kunt dat beter bij je eigen kind doen en er geen mens van op de hoogte brengen. Dat kind schaad je er dan niet mee, want die is toch al dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan ben ik blij dat nuchterheid over het algemeen wordt geprevaleerd boven godsdienstwaanzin.

Ik ook. De nuchterheid van het evangelie, van genezingen en dodenopwekkingen, gaat boven godsdienstwaanzin.

1 Kor. 15:34a

Komt tot de rechte nuchterheid

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vrij eenvoudig als jij contact gaat leggen met een gezin dat hun kind verloren is met deze boodschap. Dan is je uitgangspunt niet wat het zou moeten zijn en kan je de vraag stellen of het gezin erop zit te wachten.

Inderdaad. Je kunt dat beter bij je eigen kind doen en er geen mens van op de hoogte brengen. Dat kind schaad je er dan niet mee, want die is toch al dood.

Je eigen kind gebruiken als proefkonijn voor een privé dodenopwekking en dit aan niemand vertellen klinkt inderdaad als een heel gezonde optie. Moet de politie al ingeschakeld worden?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Vrij eenvoudig als jij contact gaat leggen met een gezin dat hun kind verloren is met deze boodschap. Dan is je uitgangspunt niet wat het zou moeten zijn en kan je de vraag stellen of het gezin erop zit te wachten.
Ik snap je punt niet. Elk gezin dat een kind terugkrijgt uit de dood, zit daar toch op te wachten c.q. is daar toch bij gebaat?
Ook vanuit een geloofsoptiek hoeft dit niet de juiste kezue te zijn. Gelovigen mogen zich toch weten in het paradijs? Waarom zouden wij hen dat willen ontnemen.

Waarom werd Lazarus en anderen het paradijs ontnomen?

Dan is mijn voorstel dat je nog eens goed gaat lezen hoe doden worden opgewekt en wie daartoe het initiatief neemt. Als ik daarnaar kijk zie ik een wereld van verschil en is datgene wat deze evangelist doet niet in overeenstemming met de Schrift.

Doden worden opgewekt op verschillende manieren.

2 Kon. 4

32 Daarna kwam Elisa het huis binnen en zie, daar lag de jongen dood op zijn bed. 33 Toen Elisa binnengegaan was, sloot hij de deur achter hen beiden en bad tot de HERE. 34 Daarna ging hij bovenop de knaap liggen; hij legde zijn mond op diens mond, zijn ogen op diens ogen, zijn handen op diens handen, en boog zich zo over hem heen. Daarop werd het lichaam van de knaap warm. 35 Daarna keerde hij terug en ging eenmaal het huis op en neer; dan ging hij naar boven en boog zich over hem heen. Toen niesde de jongen zevenmaal en opende zijn ogen. 36 En hij riep Gechazi en zeide: Roep deze Sunamitische. En toen deze haar geroepen had, kwam zij tot hem, en hij zeide: Neem uw zoon op. 37 Zij trad binnen, wierp zich aan zijn voeten en boog zich ter aarde neder. Daarop nam zij haar zoon en ging heen.

Ik zie geen verschil tussen het initiatief van de evangelist en dodenopwekkingen door Jezus en Paulus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Had hij z'n woorden niet al teruggetrokken? Dacht ik te lezen, ergens.

Dat hoop ik dan maar. Ik voel plaatsvervangende schaamte als ik dit bericht lees.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan ben ik blij dat nuchterheid over het algemeen wordt geprevaleerd boven godsdienstwaanzin.

Ik ook. De nuchterheid van het evangelie, van genezingen en dodenopwekkingen, gaat boven godsdienstwaanzin.

1 Kor. 15:34a

Komt tot de rechte nuchterheid

De nuchterheid van dodenopwekkingen. Gefeliciteerd! U bent de winnaar van de meest tegenstrijdige uitspraak van de dag. En wat heeft u zoal gewonnen vandaag? Tadaaa! Een gratis cursus 'omgaan met teleurstellingen'. Helaas gaat deze cursus niet door vanwege gebrek aan aanmeldingen. Jammer joh! (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vrij eenvoudig als jij contact gaat leggen met een gezin dat hun kind verloren is met deze boodschap. Dan is je uitgangspunt niet wat het zou moeten zijn en kan je de vraag stellen of het gezin erop zit te wachten.
Je eigen kind gebruiken als proefkonijn voor een privé dodenopwekking en dit aan niemand vertellen klinkt inderdaad als een heel gezonde optie. Moet de politie al ingeschakeld worden?

Oh, dat bedoel je. lachen. Ik bedoel als ie al dood was. Dat heb ik al een keer gedaan, maar 2 weken later ging ie weer dood. Maar ik ga niet oefenen op m'n kinderen hoor, maak je niet druk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan ben ik blij dat nuchterheid over het algemeen wordt geprevaleerd boven godsdienstwaanzin.

Ik ook. De nuchterheid van het evangelie, van genezingen en dodenopwekkingen, gaat boven godsdienstwaanzin.

1 Kor. 15:34a

Komt tot de rechte nuchterheid

De nuchterheid van dodenopwekkingen. Gefeliciteerd! U bent de winnaar van de meest tegenstrijdige uitspraak van de dag. En wat heeft u zoal gewonnen vandaag? Tadaaa! Een gratis cursus 'omgaan met teleurstellingen'. Helaas gaat deze cursus niet door vanwege gebrek aan aanmeldingen. Jammer joh! (H)

Het wordt tijd dat mensen nuchter de waarheid van de het evangelie gaan lezen.

Hand. 20

9 En een zekere jonge man, genaamd Eutychus, zat in de vensterbank, en door een diepe slaap bevangen, viel hij, toen Paulus zo lang sprak, door de slaap overmand, van de derde verdieping naar beneden en werd dood opgenomen. 10 Doch Paulus kwam naar beneden, wierp zich op hem, en sloeg de armen om hem heen, en zeide: Maakt geen misbaar, want er is leven in hem. 11 En bovengekomen, brak hij brood en at, en hij sprak nog lang met hen, tot de morgenstond, en zo vertrok hij. 12 En zij brachten de jongen levend weg, en werden buitengewoon bemoedigd.

Mar. 5

35 Terwijl Hij nog sprak, kwam men uit het huis van de overste der synagoge hem zeggen: Uw dochter is gestorven; waarom valt gij de Meester nog lastig? 36 Doch Jezus luisterde niet naar wat gezegd werd, maar Hij zeide tot de overste der synagoge: Wees niet bevreesd, geloof alleen. 37 En Hij stond niemand toe met Hem mede te gaan, behalve Petrus en Jakobus en Johannes, de broeder van Jakobus. 38 En zij kwamen in het huis van de overste der synagoge en Hij zag het misbaar en mensen, die luid weenden en weeklaagden. 39 En binnengekomen, zeide Hij tot hen: Waarom maakt gij misbaar en weent gij? Het kind is niet gestorven, maar het slaapt. 40 En zij lachten Hem uit. Doch Hij dreef hen allen het huis uit en nam de vader van het kind en de moeder en die bij Hem waren mede en Hij ging het vertrek binnen, waar het kind lag. 41 En Hij vatte de hand van het kind en zeide tot haar: Talita koem, hetgeen betekent: Meisje, ik zeg u, sta op! 42 En het meisje stond onmiddellijk op en het kon lopen; want het was twaalf jaar. En zij ontzetten zich terstond bovenmate.

Luc. 5

12 Toen Hij dicht bij de stadspoort gekomen was, zie, een dode werd uitgedragen, de enige zoon zijner moeder, die weduwe was, en veel volk uit de stad was bij haar. 13 En toen de Here haar zag, werd Hij met ontferming over haar bewogen en Hij zeide tot haar: Ween niet. 14 En naderbij gekomen raakte Hij de baar aan – de dragers stonden stil – en zeide: Jongeling, Ik zeg u, sta op! 15 En de dode ging overeind zitten en begon te spreken, en Hij gaf hem aan zijn moeder. 16 En vrees beving hen allen en zij verheerlijkten God, zeggende: Een groot profeet is onder ons opgestaan, en: God heeft naar zijn volk omgezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las ergens dat niet atheisten ons laten zien hoe bizar geloven kan zijn maar dit soort christenen. Voor mij klopt het, het vervreemd me van geloven.

Doden opwekken en dan pakt men meteen het meest trieste, gruwelijke; het sterven van deze knulletjes, het is te walgelijk voor woorden.. Ongevraagd komen met zo'n plan om je eigen ego te verhogen. Want nu gaat het niet door omdat er verzet is; toch geen opdracht van God? En kan het niet vanaf een afstandje?

Laat hij maar oefenen met opwekken op iemand die hij kende en die gewoon op het sterfbed stierf. (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid