Spring naar bijdragen

Evangelist wil broertjes opwekken uit de dood


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Iemand zag het groeien? Vast geen kritisch iemand met een goede camera.. Anekdotes zijn leuk maar ja, zoals men dan zo mooi kan zeggen in situaties als deze: zo ken ik er ook nog wel een paar.

Ach ja, net zo'n leuke anecdote als m'n exschoonvader wiens longen vol kanker zaten wat te zien was op de rontgenfoto, alles was wit en een week erna, na het gebed was alles weg. De artsen zeiden: Uw God heeft een wonder gedaan, maar de kritische atheist vindt het een mooie anecdote.

Nou ja, vooruit, de kritische Baptisten van haar eigen kerk geloven het niet eens. In ieder geval is ze zelf blij dat ze van de pijn af is en niet meer scheef loopt.

Ga eens gezellig mee als er een genezingsdienst is en neem een filmcamera mee, zou ik zeggen. Dan hebben we tenminste wel eens een kritisch iemand. Of je kunt kijken op straat, Plat gaat elke week de straat op nou met zijn team en een gloriestoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Iemand zag het groeien? Vast geen kritisch iemand met een goede camera.. Anekdotes zijn leuk maar ja, zoals men dan zo mooi kan zeggen in situaties als deze: zo ken ik er ook nog wel een paar.

Ach ja, net zo'n leuke anecdote als m'n exschoonvader wiens longen vol kanker zaten wat te zien was op de rontgenfoto, alles was wit en een week erna, na het gebed was alles weg. De artsen zeiden: Uw God heeft een wonder gedaan, maar de kritische atheist vindt het een mooie anecdote.

Nou ja, vooruit, de kritische Baptisten van haar eigen kerk geloven het niet eens. In ieder geval is ze zelf blij dat ze van de pijn af is en niet meer scheef loopt.

Ga eens gezellig mee als er een genezingsdienst is en neem een filmcamera mee, zou ik zeggen. Dan hebben we tenminste wel eens een kritisch iemand. Of je kunt kijken op straat, Plat gaat elke week de straat op nou met zijn team en een gloriestoel.

Dat voorbeeld van die kankergenezing moet ik dan gemist hebben in het wereldnieuws. Ik neem aan dat de gebedsgenezer van dienst op zn minst de lokale media heeft geïnformeerd? Oftewel heb je een bron?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ach ja, net zo'n leuke anecdote als m'n exschoonvader wiens longen vol kanker zaten wat te zien was op de rontgenfoto, alles was wit en een week erna, na het gebed was alles weg. De artsen zeiden: Uw God heeft een wonder gedaan, maar de kritische atheist vindt het een mooie anecdote.

Zolang er geen rontgenfoto's, artsenverklaringen, amneses, krantenartikelen, etc zijn blijft het inderdaad een anekdote.

Plat gaat elke week de straat op nou met zijn team en een gloriestoel.

Ik heb genoeg video's van Plat gezien, ik zie geen enkel verschil met de videos van Derren Brown. Jij wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat voorbeeld van die kankergenezing moet ik dan gemist hebben in het wereldnieuws. Ik neem aan dat de gebedsgenezer van dienst op zn minst de lokale media heeft geïnformeerd? Oftewel heb je een bron?

M'n exman. Nee, dat heeft ie niet en zijn vader is al jaren dood. Een of twee jaar later kwam het op andere plaatsen terug, maar dat wil voor mij nog niet zeggen dat er dan geen wonder is gebeurd de eerste keer.

We zijn nu aan het bidden voor z'n zus. Ik heb al gezegd dat hij die foto's nou eens een keer moet opvragen als ze genezen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, dat heeft ie niet

Kan je het dan begrijpen dat niet iedereen direct je getuigenis voor waarheid aanneemt?

Ik hoef je denk ik niet te vertellen dat er heel veel mensen op deze planeet rondlopen met een grote fantasie en weinig respect voor de waarheid..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, dat heeft ie niet

Kan je het dan begrijpen dat niet iedereen direct je getuigenis voor waarheid aanneemt?

Ik hoef je denk ik niet te vertellen dat er heel veel mensen op deze planeet rondlopen met een grote fantasie en weinig respect voor de waarheid..

Ooh ja, alleen kan ik het niet begrijpen dat bijvoorbeeld zijn eigen zoon die erbij was zich dan niet meteen bekeert. Ik bedoel, dat jij het niet voetsstoots aanneemt snap ik wel, maar als je gewoon de mensen echt kent.. Wacht, dat zal wel de reden zijn dat m'n vader het wel geloofde, maar bekeerd is ie trouwens ook nog steeds niet. Hij is ook helemaal niet negatief over Zijlstra, zoals de meesten wel, hij heeft meer dingen van dichtbij gezien. We zaten toen in een dochterkerk van Zijlstra en Rolph Hendriks was daar toen voorganger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ooh ja, alleen kan ik het niet begrijpen dat bijvoorbeeld zijn eigen zoon die erbij was zich dan niet meteen bekeert.

Misschien heeft hij de situatie dan toch anders ervaren. Wellicht zag hij het als het aanslaan van de chemo, of interpreteerde hij de woorden van de artsen anders.

Hebben de artsen letterlijk "Uw God heeft een wonder gedaan" gezegd? Was je daarbij? Of heb je het via via gehoord? In geval het laatste; zouden de personen van wie je dat hebt gehoord er baat bij hebben gehad zo'n verhaal in de wereld te helpen? Of was het wellicht een gevalletje "whishfull-thinking", misschien dachten ze dat de arten zoiets hebben gezegd, terwijl ze in werkelijkheid totaal iets anders zeiden.

En dat ie uiteindelijk toch is gestorven maakt het verhaal er niet echt sterker op. Waarom zou God iemand dan voor 1 jaar genezen om hem alsnog ziek te maken.

Met alle respect, het is niet echt overtuigend...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ooh ja, alleen kan ik het niet begrijpen dat bijvoorbeeld zijn eigen zoon die erbij was zich dan niet meteen bekeert.

Misschien heeft hij de situatie dan toch anders ervaren. Wellicht zag hij het als het aanslaan van de chemo, of interpreteerde hij de woorden van de artsen anders.

Hebben de artsen letterlijk "Uw God heeft een wonder gedaan" gezegd? Was je daarbij? Of heb je het via via gehoord? In geval het laatste; zouden de personen van wie je dat hebt gehoord er baat bij hebben gehad zo'n verhaal in de wereld te helpen? Of was het wellicht een gevalletje "whishfull-thinking", misschien dachten ze dat de arten zoiets hebben gezegd, terwijl ze in werkelijkheid totaal iets anders zeiden.

En dat ie uiteindelijk toch is gestorven maakt het verhaal er niet echt sterker op. Waarom zou God iemand dan voor 1 jaar genezen om hem alsnog ziek te maken.

Met alle respect, het is niet echt overtuigend...

Ze zeiden het tegen zijn moeder en die vertelde het weer aan ons. Zij zei letterlijk: De doktoren stonden te juichen en ze zeiden: Uw God heeft een wonder gedaan.

Maar verder weten er niet veel mensen van, alleen wat directe familie en de mensen uit de kerk en zij gaan het nu niet vertellen van goh wat was dat nou een wonder, omdat hij later gestorven is. God maakt geen mensen ziek. Ik ben tot het laatst blijven bidden voor genezing, maar ja, de rest bereidde de begrafenis al voor en hijzelf wou naar de hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wanneer zou je het wel geloven? :)
Daar moet wel wat voor gebeuren ja. Maar dat mag ik ook wel eisen gezien de onrealistische genezingen die gebedsgenezers claimen te kunnen doen. Om te beginnen moet het een duidelijk fysieke aandoening zijn, en geen vage (psychische) klachten. Ik denk aan brandwonden, een beenbreuk, een tumor, etc. Daarnaast moet er een duidelijke voor en na situatie te zien aan de hand van scans/foto's. Verder moet er een neutraal niet goedgelovig persoon in de buurt zijn die de genezing kan verifiëren. Anekdotisch bewijs telt niet mee. Dat zijn verhalen van mensen die iets te graag willen dat het God was die genas, en daardoor m.i. ook niet betrouwbaar meer zijn in hun 'bewijsvoering'.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor wie zijn die genezingsdiensten eigenlijk? Voor de mensen die genezen worden of juist voor degenen die de genezingen willen uitvoeren of bekijken om steeds maar weer een bevestiging te krijgen dat het christelijk geloof het juiste geloof is.

Voor mensen die genezen willen worden, meestal gelovigen.

Het zou zo moeten zijn: Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen..

Tekenen zijn juist bedoeld voor de niet-gelovigen.

Misschien moeten we ze maar afschaffen. Jezus hield ze ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor wie zijn die genezingsdiensten eigenlijk? Voor de mensen die genezen worden of juist voor degenen die de genezingen willen uitvoeren of bekijken om steeds maar weer een bevestiging te krijgen dat het christelijk geloof het juiste geloof is.

Voor mensen die genezen willen worden, meestal gelovigen.

Het zou zo moeten zijn: Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen..

Tekenen zijn juist bedoeld voor de niet-gelovigen.

Misschien moeten we ze maar afschaffen. Jezus hield ze ook niet.

Ik krijg juist de indruk dat het andersom is, mensen als zijlstra en plat zijn bijna nonstop bezig met 'genezingen', daarin falen ze voor zover ik kan zien continu, ik heb nog geen persoon gezien met vreselijke brandwonden in het gezicht die bij jan zijlstra of plat een uurtje later weer met een gaaf gezicht weer buiten staat. In plaats daarvan wordt er gezocht naar allerlei vage genezingen, niet voor degene die genezen moeten worden, nee voor degene die hun autoriteit (zijlstra/plat/of wie dan ook) willen bevestigen door het zogenaamd genezen van allerlei vage klachten.

Zij zijn de mensen die er dag in dag uit mee bezig zijn, met het geven van valse hoop aan mensen met echte klachten, het lijkt voor hen wel of het geloof nergens anders uit bestaat dan klonen van hun eigen normen/waarden/gedachten op anderen. Ik denk juist dat ze niet begrepen hebben dat de waarde van Gods schepping juist zit in het feit dat iedereen verschilt, eigen gedachten heeft, eigen seksualiteit, eigen uiterlijk, eigen angsten, eigen behoeften. Dat is juist het mooie en daarvan zouden we moeten genieten ondanks onze tekortkomingen, het is toch prachtig om iemand intens van iets te kunnen zien genieten ook al kun jij je er niks bij voorstellen. Lijkt me beter dan mensen steeds op hun gebreken, tekortkomingen te wijzen en trachten te genezen van iets vaags. Begrijp me niet verkeerd het lijkt me prachtig als iemand genezen wordt van bijvoorbeeld ernstige brandwonden in het gezicht en ik gun het een ieder oprecht. Maar het is niet iets wat in het leven het belangrijkste is, mensen als zijlstra en plat trachten juist te leven van menselijke problemen en hun eigen geloof en autoriteit daarmee te bevestigen. Laat ze gewoon de nadruk leggen op hoop en liefde in plaats van ziekte en angst.

Een andere vraag is of alles genezen moet worden, been verlenging is bijvoorbeeld compleet onnodig, gewoon wat zooltjes laten aanmeten en rugpijn zal niet meer daaraan liggen, vaak helpt sterkere spieren en af en toe sporten trouwens ook in plaats van de hele dag zeuren dat je het zo verschrikkelijk zwaar hebt. Ieder mens heeft ook een eigen verantwoordelijkheid gekregen, God wil dat je gelukkig bent, maar zal naar mijn stellige overtuiging ook verwachten dat je jezelf een schop onder de kont geeft en er zelf ook wat aan gaat doen. Dus niet alleen maar aandacht vragen aan je omgeving en zeuren over allerlei klachten(ieder mens heeft wel iets) om vervolgens naar een genezingsdienst te gaan, je daar weer lekker laten onderdompelen in aandacht en dan opeens zogenaamd van je vage rugklachten genezen te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor wie zijn die genezingsdiensten eigenlijk? Voor de mensen die genezen worden of juist voor degenen die de genezingen willen uitvoeren of bekijken om steeds maar weer een bevestiging te krijgen dat het christelijk geloof het juiste geloof is.

Voor mensen die genezen willen worden, meestal gelovigen.

Het zou zo moeten zijn: Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen..

Tekenen zijn juist bedoeld voor de niet-gelovigen.

Misschien moeten we ze maar afschaffen. Jezus hield ze ook niet.

Ik krijg juist de indruk dat het andersom is, mensen als zijlstra en plat zijn bijna nonstop bezig met 'genezingen', daarin falen ze voor zover ik kan zien continu, ik heb nog geen persoon gezien met vreselijke brandwonden in het gezicht die bij jan zijlstra of plat een uurtje later weer met een gaaf gezicht weer buiten staat. In plaats daarvan wordt er gezocht naar allerlei vage genezingen, niet voor degene die genezen moeten worden, nee voor degene die hun autoriteit (zijlstra/plat/of wie dan ook) willen bevestigen door het zogenaamd genezen van allerlei vage klachten.

Zij zijn de mensen die er dag in dag uit mee bezig zijn, met het geven van valse hoop aan mensen met echte klachten, het lijkt voor hen wel of het geloof nergens anders uit bestaat dan klonen van hun eigen normen/waarden/gedachten op anderen. Ik denk juist dat ze niet begrepen hebben dat de waarde van Gods schepping juist zit in het feit dat iedereen verschilt, eigen gedachten heeft, eigen seksualiteit, eigen uiterlijk, eigen angsten, eigen behoeften. Dat is juist het mooie en daarvan zouden we moeten genieten ondanks onze tekortkomingen, het is toch prachtig om iemand intens van iets te kunnen zien genieten ook al kun jij je er niks bij voorstellen. Lijkt me beter dan mensen steeds op hun gebreken, tekortkomingen te wijzen en trachten te genezen van iets vaags. Begrijp me niet verkeerd het lijkt me prachtig als iemand genezen wordt van bijvoorbeeld ernstige brandwonden in het gezicht en ik gun het een ieder oprecht. Maar het is niet iets wat in het leven het belangrijkste is, mensen als zijlstra en plat trachten juist te leven van menselijke problemen en hun eigen geloof en autoriteit daarmee te bevestigen. Laat ze gewoon de nadruk leggen op hoop en liefde in plaats van ziekte en angst.

Een andere vraag is of alles genezen moet worden, been verlenging is bijvoorbeeld compleet onnodig, gewoon wat zooltjes laten aanmeten en rugpijn zal niet meer daaraan liggen, vaak helpt sterkere spieren en af en toe sporten trouwens ook in plaats van de hele dag zeuren dat je het zo verschrikkelijk zwaar hebt. Ieder mens heeft ook een eigen verantwoordelijkheid gekregen, God wil dat je gelukkig bent, maar zal naar mijn stellige overtuiging ook verwachten dat je jezelf een schop onder de kont geeft en er zelf ook wat aan gaat doen. Dus niet alleen maar aandacht vragen aan je omgeving en zeuren over allerlei klachten(ieder mens heeft wel iets) om vervolgens naar een genezingsdienst te gaan, je daar weer lekker laten onderdompelen in aandacht en dan opeens zogenaamd van je vage rugklachten genezen te zijn.

Dat ben ik wel met je eens eigenlijk, dat er niet de nadruk op gelegd moet worden. Het is niet het belangrijkst inderdaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mensen die genezen willen worden, meestal gelovigen.

Het zou zo moeten zijn: Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen..

Tekenen zijn juist bedoeld voor de niet-gelovigen.

Misschien moeten we ze maar afschaffen. Jezus hield ze ook niet.

Ik krijg juist de indruk dat het andersom is, mensen als zijlstra en plat zijn bijna nonstop bezig met 'genezingen', daarin falen ze voor zover ik kan zien continu, ik heb nog geen persoon gezien met vreselijke brandwonden in het gezicht die bij jan zijlstra of plat een uurtje later weer met een gaaf gezicht weer buiten staat. In plaats daarvan wordt er gezocht naar allerlei vage genezingen, niet voor degene die genezen moeten worden, nee voor degene die hun autoriteit (zijlstra/plat/of wie dan ook) willen bevestigen door het zogenaamd genezen van allerlei vage klachten.

Zij zijn de mensen die er dag in dag uit mee bezig zijn, met het geven van valse hoop aan mensen met echte klachten, het lijkt voor hen wel of het geloof nergens anders uit bestaat dan klonen van hun eigen normen/waarden/gedachten op anderen. Ik denk juist dat ze niet begrepen hebben dat de waarde van Gods schepping juist zit in het feit dat iedereen verschilt, eigen gedachten heeft, eigen seksualiteit, eigen uiterlijk, eigen angsten, eigen behoeften. Dat is juist het mooie en daarvan zouden we moeten genieten ondanks onze tekortkomingen, het is toch prachtig om iemand intens van iets te kunnen zien genieten ook al kun jij je er niks bij voorstellen. Lijkt me beter dan mensen steeds op hun gebreken, tekortkomingen te wijzen en trachten te genezen van iets vaags. Begrijp me niet verkeerd het lijkt me prachtig als iemand genezen wordt van bijvoorbeeld ernstige brandwonden in het gezicht en ik gun het een ieder oprecht. Maar het is niet iets wat in het leven het belangrijkste is, mensen als zijlstra en plat trachten juist te leven van menselijke problemen en hun eigen geloof en autoriteit daarmee te bevestigen. Laat ze gewoon de nadruk leggen op hoop en liefde in plaats van ziekte en angst.

Een andere vraag is of alles genezen moet worden, been verlenging is bijvoorbeeld compleet onnodig, gewoon wat zooltjes laten aanmeten en rugpijn zal niet meer daaraan liggen, vaak helpt sterkere spieren en af en toe sporten trouwens ook in plaats van de hele dag zeuren dat je het zo verschrikkelijk zwaar hebt. Ieder mens heeft ook een eigen verantwoordelijkheid gekregen, God wil dat je gelukkig bent, maar zal naar mijn stellige overtuiging ook verwachten dat je jezelf een schop onder de kont geeft en er zelf ook wat aan gaat doen. Dus niet alleen maar aandacht vragen aan je omgeving en zeuren over allerlei klachten(ieder mens heeft wel iets) om vervolgens naar een genezingsdienst te gaan, je daar weer lekker laten onderdompelen in aandacht en dan opeens zogenaamd van je vage rugklachten genezen te zijn.

Dat ben ik wel met je eens eigenlijk, dat er niet de nadruk op gelegd moet worden. Het is niet het belangrijkst inderdaad.

Het belangrijkste wat Jezus deed was het goede nieuws bekend maken. Hij stond bekend als leraar, niet als genezer.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Eulogía: ik bewonder je kalmte ;)

Ik zelf geloof ook dat als God het wil een enkele dode uit de dood op staat.

In onze (PKN) gemeente sprak een dominee over het doden opwekking door Jezus afgelopen zondag. Het gebeurde twee keer (naast dat God velen opwekten toen het voorhangsel scheurde van de tempel). We kunnen ons dan afvragen, waarom de rest niet? Want er waren toch veel meer doden in Israël te betreuren? Echter dit gebeurde omdat er in deze situatie iets tastbaar werd van de macht van God om doden tot leven te wekken en een eeuwig leven, met het oog dus op het koninkrijk der Hemelen.

In handelingen gebeurd het trouwens weer één keer bij iemand die in slaap viel uit een raam en stierf bij de val. Het gebeurd dus uitzonderlijk en wat ook kenmerkend is, dat Jezus het vooral voor een kleine kring doet. De grote meute mot er niks van hebbe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik wel grappig vond, Plat kondigt het overal aan en het komt in de kranten en er is niks gebeurd en als je dan kijkt hoe Jezus het deed met dat dochtertje van Jairus:

Hij stuurde iedereen weg, Hij zei dat ze sliep en later zei Hij ook nog dat ze het niemand mochten vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

er bestaat geen twijfel over dat God mensen kan opwekken uit de dood. hij heeft het al gedaan.

God kan nog veel grotere dingen doen.

ik vind het echter naïef en dom als je God in feite zo voor het blok zet.

eigelijk, hoe goedbedoeld het ook mag zijn, zegt hij tegen God, ik ga nu de handen op leggen en een beetje vaag brabbelen, en de keuze is aan U. of U maakt ze levend en de hele wereld zal buigen en huilen omdat ze weten dat u bestaat, of... iedereen lacht om "die idioot" en daarmee eigelijk om al Uw volgelingen en U ...

en het feit dat het om een moeder gaat die ondanks haar oorspronkelijke afhoudende houding... niet kon voorkomen dat er toch een vlammetje van hoop was gaan branden... maakt het allemaal nog veel erger, vernederender en gemener...

en dan komen de discussies weer.

"waarom laat God die dingen gebeuren" "waarom heeft hij ze in eerste instantie dood laten gaan"

en in feite schopt zo iemand zonder omkijken de hele kijk op ons geloof weer een paar 1000 jaar terug in de tijd.

ik denk dan wel weer dat het Gods bescherming van een rouwende moeder was dat die man de kans niet heeft gekregen ook maar in de buurt te komen van die jongens. het hele gebeuren is al tragisch genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen. Allemaal bereiken we Gods gelijkheid niet door ons streven en allemaal schieten we te kort en hebben we het kruis van Jezus nodig. Maar boven al die dingen wat we kunnen opmerken wat er fout gaat aan deze wereld, staat een God aan het Hoofd wiens plan met deze schepping volledig gaat slagen, waarin geen daad of welke actie of gebeurtenis dan ook buiten Zijn leiding om gebeurd.

Het staat allemaal in de script die Hij als Regisseur schreef voor deze wereld en daarin vervullen we allemaal netjes de rol, die Hij ons had toegedicht. Of het nu een soap is, of een drama, of een triller misschien, Goede tijden, Slechte tijden, alles loopt uit in de handen van de Heer der Heerlijkheid :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid