Spring naar bijdragen

Credible verslag EOJD


Aanbevolen berichten

De laatste keer dat ik naar de Jongerendag ben geweest was 3 jaar geleden, omdat die niet zo goed bevallen was, ging ik er dit jaar vrij sceptisch heen. Helaas in mijn eentje, want Credible mocht geen foto's maken binnen. De EO heeft helaas de regels aangescherpt en daarom haakte de fotografe af. Ondanks deze domper dat ik alleen ging werd ik positief verrast. Dat begon al bij de eerste band: The City Harmonic. Ze maken leuke muziek, een beetje tussen pop en worship in. De zanger was naar mijn idee wel in een soort van roes, maar dat mag niet echt een naam hebben.

De toespraak van Rikko Voorberg sprak mij ook aan. Hij weet waar hij het over heeft en kan dat in begrijpelijke taal overbrengen. Hij sprak over Elia, die van de grootste mijlpaal in zijn leven de afgrond in stortte: Hij won een weddenschap met de Baälpriesters, om vervolgens een brief van een van de grootste machthebbers van dat moment te krijgen met de vermelding dat die hem dood wil hebben. God stuurt Elia daarna 40 dagen de woestijn in en bemoedigd hem. Zoals God Elia in een van zijn donkerste periodes bemoedigd, wil Hij ook jou bemoedigen, zei Rikko.

Na Rikko en afgewisseld met samenzang, kwam Trinity. Niet mijn favoriete band en ondanks een sterk muzikaal optreden, hebben ze mij niet van mening doen veranderen. Live optredens doen wat dat betreft wonderen en geven een extra dimensie aan de band en de muziek.

Bij de samenzang was er veel saamhorigheid, wat na de pauze door Skillet werd voortgezet. Ten minste de bezoekers die Skillet konden waarderen. Aangezien ze een aardige reputatie hebben in de christelijke rockscene en erg bekend zijn. Tijdens hun optreden leefden de bezoekers op toen ze eenmaal begonnen. Ik hoorde daar overigens ook bij, hun muziek kan ik goed waarderen en vond het een sterk optreden met met enkele nieuwe nummers.

Na het laatste deel van Rikko zijn toespraak en de laatste samenzang was de beurt aan LZ7. Vorig jaar waren ze ook de afsluiter van de EOJD. Helaas waren hun eerste liedjes covers, weliswaar goed uitgevoerd, maar ik vond het jammer. Ze hebben zelf ook een leuk repertoire, al konden ze mijn hart niet winnen.

Tijdens het middagprogramma werd het nieuwe jongerenplatform van de EO gepresenteerd: Beam. Dit is de nieuwe naam voor alle EO- jongeren dingen: Het nieuwe tijdschrift heet zo, de internetradio en internetsite ook. De introductie van Beam werd opgetekend met een strakke presentatie!

Wat mij ten slotte opviel is dat het geluid ten opzichte van 3 jaar geleden erg verbeterd was. Alles bij elkaar opgeteld ben ik erg positief over deze Jongerendag. Eens zien wat ze volgend jaar in petto hebben!

Gewoon Paul

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid