Spring naar bijdragen

Dag van de vergeving


Aanbevolen berichten

Hoi Gasten

Is het niet beter als er een Dag van de vergeving komt, als je weet wat Wrok allemaal kapot maakt in je lichaam, en ook naar buiten toe, mensen die niet vergeven lopen ook andere in de weg, iedereen in nederland moet leren vergeven, of beter iedereen in de wereld.

Google maar eens naar vergeving gezondheid, of healing forgiveness

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe weet je of er niet nog een klein beetje wrok (verborgen / weggestopt zit )in je hart zit, bijvoorbeeld over iemand die je al 10 jaar niet gezien hebt.

Je kan iemand tegenkomen, en dat je ineens weer boos wordt, verborgen wrok

Wat mij helpt om boosheid a.h.w. los te laten, is wat er staat in Romeinen 12:17-19. Wat anderen zeggen en doen, hebben we niet altijd in de hand, maar we hebben wel invloed op onze eigen reactie erop. En als we zelf vriendelijk en vredelievend blijven, dan kunnen we onszelf in de spiegel blijven aankijken en een goed geweten hebben. Bovendien staat er in dit gedeelte dat God zelf ervoor zal zorgen dat zaken rechtgezet worden. Die gedachte is een hulp om die negatieve gevoelens te laten varen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het valt me wel op dat de nadruk bij vergeving vaak ligt op wat dat betekent voor degene die 'het vergeven' doet.

Is het niet van belang wat het voor een ander betekent? Ik ben wel benieuwd waarom dit gebod er is, voor jezelf, of voor de ander? Maakt het uit of je je er zelf beter van voelt als je vergeeft? Zou het niet een daad moeten zijn die puur op de ander gericht is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe weet je of er niet nog een klein beetje wrok (verborgen / weggestopt zit )in je hart zit, bijvoorbeeld over iemand die je al 10 jaar niet gezien hebt.

Je kan iemand tegenkomen, en dat je ineens weer boos wordt, verborgen wrok

Ja grappig is dat. Dan denk je dat je iedereen vergeven hebt en zit je nergens mee en ineens kom je iemand tegen en blijkt er toch nog wat onvergevingsgezindheid te zitten.

Afgelopen zondag kwam ik iemand tegen, oeps, nooit geweten dat ik daar wat tegen had, nou ja, nou ben ik er weer van af, dat scheelt. Vergeven en zegenen, zei m'n moeder altijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het valt me wel op dat de nadruk bij vergeving vaak ligt op wat dat betekent voor degene die 'het vergeven' doet.

Is het niet van belang wat het voor een ander betekent?

Je hebt gelijk dat dit ook een heel belangrijk aspect is van het vergeven. Hoe voel je je als een ander je iets niet wilt vergeven, terwijl je toch spijt van je zonde hebt? Dat voelt niet goed. Als je ervan overtuigd bent dat zowel God als je medemens je vergeven hebt, dan valt er wel een last van je af; een hele opluchting. Waarom zou je willen dat een ander met zo'n last blijft lopen? Als er van harte wordt vergeven, hebben alle partijen daar baat bij. En God heeft vast een glimlach op zijn gezicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het valt me wel op dat de nadruk bij vergeving vaak ligt op wat dat betekent voor degene die 'het vergeven' doet.

Is het niet van belang wat het voor een ander betekent? Ik ben wel benieuwd waarom dit gebod er is, voor jezelf, of voor de ander? Maakt het uit of je je er zelf beter van voelt als je vergeeft? Zou het niet een daad moeten zijn die puur op de ander gericht is?

Voor allebei denk ik. Alleen aanvaardt niet iedereen het en wil niet iedereen jou vergeven en dat moet je dan de persoon maar weer vergeven. Wil hij/zij het echt niet, tja, dan heb je er alleen zelf iets aan en misschien komt het nog.

Houdt voor zover het van u afhangt vrede met alle mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid