Spring naar bijdragen

Mindfulness jouw ervaring?


Aanbevolen berichten

Zijn er ook mensen die mindfulness trainingen hebben gevolgd? Sommige zeggen dat het occult is. Ik heb nog niet kunnen merken dat het verkeerd is. Je leert te ontspannen, maakt bijvoorbeeld een body scan. Je denkt dan aan je tenen, voet, buik enzovoort.

Zie ook: http://www.stichting-promise.nl/artikel ... ulness.htm

Wel bemerk ik dat ik soms voorspellende dromen krijg, die dan uitkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij mindfullness leer je dat er alleen nu is

Klopt.
en dat dus geen zonde bestaat,

O? Dat is nieuw voor mij, kun je er wat meer over vertellen?

in dit filmpje waarschuwen ze voor deze zaken

Je verliest het besef van verantwoordelijkheid en doel .

Hoe ik mindfulness heb begrepen is dat het belangrijk en goed voor je is om in het nu te leven en dat kun je oefenen. Ik denk zelfs dat die gedachte best christelijk kan zijn. Maar zoals met alles kun je het te ver doortrekken en dat zal vast gebeuren.

Overigens gaat dat filmpje over Oprah en haar geloof, wat heeft dat precies met mindfulness te maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grappenmakert. :+

Bewust zijn van je lichaam en gevoelens lijkt me niet verkeerd, ik doe ook wel eens zo'n oefening. Rustgevend, en je voelt alle signalen die je soms negeert van je lichaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat er op zich niets mis mee is, maar het ligt er denk ik een beetje aan hoe je het gebruikt. Als je in een periode van stress zo nu en dan een soort ontspanningsoefening doen lijkt me niet verkeerd. Maar ik zou als christen zijnde niet zo snel heel veel met dergelijke meditatievormen doen. Ik denk dat de hele filosofie erachter uiteindelijk niet zo goed samengaat met het christendom. Het feit dat je er als individu uiteindelijk niet toe doet is natuurlijk een idee die tegengesteld is aan het christendom. Als christenen mogen we wel steeds kleiner worden zodat God steeds meer kan groeien, maar we moeten niet van ons 'ik' verlost worden. Bovendien kost het gewoon veel tijd wanneer je hier echt in wilt groeien en kunnen we die tijd misschien beter aan gebed of een christelijke vorm van meditatie besteden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paulus zegt toch ook dat je vlees mag eten wat voor afgoden is geofferd? Maar dat is in een andere context. Hoewel het uit het Boedisme komt kun je daar ook weer goeie dingen uithalen zonder dat het in strijdt is met het christendom?

Je maakt bijvoorbeeld een bodyscan. Je denkt aan je tenen, hiel, voet bovenbeen, buik, rug et cetera. Daar kan toch niets verkeerd aan zijn? Wel leer je accepteren zoals het is. Als het even niet lukt met de medidatie dan moet je vriendelijk doch terugkeren naar je lichaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid