Spring naar bijdragen

Reverse / achterstevoren teksten


Aanbevolen berichten

Dit topic is een ahw een afsnijding van dit topic.

Dit topic gaat over liedjes op een cd dat wanneer je die achterstevoren afspeelt je dan rare teksten hoort. Er is een site die daar 'onderzoek' naar heeft gedaan. Klik:

http://www3.telus.net/jefmil/stairwaybackwards.htm

[LET OP: je kan het als schokkend ervaren!]

Wilde dit met jullie delen en ben benieuwd hoe jullie er over denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Heb enkele liedjes aandachtig zo beluistert en... ik hoorde helemaal niks bijzonders. Echt niks! Blijkbaar moet je er al ontvankelijk voor zijn om het te horen. Jammer genoeg hebben ze op die site niet de achterstevoren-teksten erbij gezet die je erbij zou moeten horen...

Ik geloof dat dit gewoon dikke onzin is. Wat voor zin zou het hebben om teksten te maken die je alleen hoort als je ze achterstevoren draait? Niemand luistert zijn nummers toch zo? Of zouden die liedjes dan onbewust satanische invloed op je hebben, omdat ze achterstevorenteksten hebben?

Wel, met een beetje gezond verstand weet je ook wel dat Satan niet zo werkt. Hij werkt met verleidingen, dat is alles. O ja, en hij wil je overal bang voor maken, zoals voor liedjes waar volgens hem dan teksten over hem zouden inzitten als je ze achterstevoren speelt...

Deze theologische rotzooi is het gevolg van onredelijke angst voor alles wat ook maar niet christelijk is of niet direkt met het christendom te linken is. Het valt mij zwaar om christenen te waarborgen die dit serieus menen. Ik doe het wel hoor, maar dit is wel de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.

Wist je trouwens dat als je een Philips wasmachine op zijn kop zet, op 66 graden wast en er 6 broeken, 6 shirts en 6 sokken indoet, het water dan... laat maar, ik wíl er niet eens cynisch over doen. Straks trap ik nog in de val die Satan mij misschien wil leggen: angsten belachelijk maken en zo verdeeldheid veroorzaken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom DetectedDestiny,

Bedankt, dat had ik nog niet gezien muur.gif. Heb de liedjes nogmaals geluisterd, met de gesuggereerde achterstevoren-tekst erbij, maar kan toch niets anders zeggen dat het toch vergezocht is. Het is dat die teksten erbij stonden, anders had ik er werkelijk niks uitgehaald. En nog heb je toch wel je fantasie nodig om het inderdaad zo te horen.

Je kan er ook andere dingen uithalen met een beetje fantasie. Voorbeeld bij die Pokémon-rap. Achterstevoren afgespeeld zou je i.p.v. "Gotta catch 'm all" horen "I love Satan". Ik hoor echter eerder "Hoogzitten". Luister maar goed.

En volgens mij zijn sommige nummers echt duidelijk nep, want als ik probeer "Give me a sign" van Britney Spears andersom probeer te zeggen, klinkt er uit mijn mond zeker niet "Sleep with me, I'm not too young." Meer iets van "Nieasch a iem vig". En hoe kun je achterstevoren nou een L horen als die er helemaal niet is? Met alle intonaties en verdraaiïngen kun je in "sign" achterstevoren geen L ontdekken.

Dus nee, het blijft onzin. Het is té suggestief en soms duidelijk nep om er werkelijk geloof aan te hechten. Ook heel gemeen, want door die achterstevoren-teksten erbij te lezen ben je sowieso sneller geneigd om er daadwerkelijk uit te halen wat je wordt voorgeschoteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil niet erkennen toch ontkennen dat het echt is maar wil wel zeggen dat omdat Engels onze moedertaal is we minder snel 'dialecten' of andere klanken kunnen begrijpen. Dwz dat wanneer het misschien in een Nederlandstalige tekst zat we het misschien wel hadden kunnen ontdekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vind het nogal vergezocht. Mijn engels is niet zo slecht, maar veelal kon ik er geen wij uit worden. De enigste die ik duidelijk kon opmaken was Pink Floyd, omdat die het ervoor bedoelt hebben lijkt het wel.

Pas op het moment dat de reverse teksten zichtbaar waren kon ik opmaken wat je zou moeten horen. Maar op zo'n moment ga je ook horen wat je leest. Als ze hadden neer gezet "You're are listening backwards" dan had je dat eruit opgemaakt. Wat wil je horen is mijn vraag?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 september 2004 18:32:04 schreef MikeDJ het volgende:

Vind het nogal vergezocht. Mijn engels is niet zo slecht, maar veelal kon ik er geen wij uit worden. De enigste die ik duidelijk kon opmaken was Pink Floyd, omdat die het ervoor bedoelt hebben lijkt het wel.

Pas op het moment dat de reverse teksten zichtbaar waren kon ik opmaken wat je zou moeten horen. Maar op zo'n moment ga je ook horen wat je leest. Als ze hadden neer gezet "You're are listening backwards" dan had je dat eruit opgemaakt. Wat wil je horen is mijn vraag?

Je zegt precies wat ik bedoel, MikeDJ, amen!

(Oogje staat er garant voor dat er in bovenstaande eigen tekst geen achterstevoren-tekst zit. Mocht je er toch één uit kunnen halen, mijn excuses. widegrin.gif)

Toevoeging:

Zat me ook te bedenken dat je wel een briljante schrijver moet zijn om Engelse teksten en klanken zó te kunnen combineren, dat je twee boodschappen op deze manier krijgt. Zouden de schrijvers van deze liedjes écht zo ongelooflijk slim zijn, of bezeten door Satan? Ik geloof daar niks van...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 september 2004 18:37:18 schreef Oogje het volgende:

Toevoeging:

Zat me ook te bedenken dat je wel een briljante schrijver moet zijn om Engelse teksten en klanken zó te kunnen combineren, dat je twee boodschappen op deze manier krijgt. Zouden de schrijvers van deze liedjes écht zo ongelooflijk slim zijn, of bezeten door Satan? Ik geloof daar niks van...

Helemaal mee eens. Britney zingt liedjes voor geld niet om uitgebreid over seks (alhoewel nu wel) te zingen (bij dat liedje had ze nog beloofd dat ze maagd zou blijven tot het huwelijk), waarom zou ze zo'n moeite doen om zoiets achterste voren te zingen als ze gewoon haar liedje wil verkopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik maak van liedjes in een onbekende taal ook altijd nederlandse teksten. Dit is hetzelfde principe gewoon heel hard zoeken. je hoort toevallig bepaalde klinkers en daar kun je dan wel wat medeklinkers omheen puzzelen voor een woord. je zou der een wedstrijd van moete make hehe

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 september 2004 22:15:29 schreef MikeDJ het volgende:

Inderdaad Saartje, je vult gewoon in wat je wilt horen. Beetje muggezifterij dus, om achter elke tekst iets te zoeken...

Straks noemen ze alle muziek nog occult
verbaasd.gif

Wie weet wat je allemaal wel voor enge dingen hoort als je opwekking achtersevoren afspeeld. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

sommige dingen zijn inderdaad toeval en meer n soort toeval van klanken die op woorden lijken, maar er zijn ook echte reverse teksten gebruikt. Zo hebben de beatles een tijdje de sugestie gewekt dat Paul Mc cartney dood is. Op een van de liedjes hor je John Lennon een beetje brabbelen, als je het omdraait hoor je heel duidelijk: paul is dead, I miss him I miss him. Een ander heel bekend voorbeeld is het, al eerder aangehaalde Stairway to heaven van Led Zeppelin. Onbewust schijnen onze hersens dat toch op te pikken en om te draaien, wat tevens ook wetenschappelijk bewezen is. Een ander iets dat ook zeker waar is, is het feit dat er sommige bands zijn die heksen en tovenaars gebruikt hebben om tijdens de opnames spreuken in te spreken. Vooral de heavy meat luit de jaren 70/80 is hierom bekend.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Ambertjuh,

Onbewust pikken je hersenen dat op.... daar twijfel ik ten zeerste aan. Het zou dus betekenen dat je bij veelvuldig luisteren naar een bepaald lied Satanische trekken krijgt. Dat verband tussen achterstevoren-teksten en Satanisch gedrag is echter volgens mij nooit aangetoond.

Wat je over de Beatles verteld is een Broodje Aapverhaal. De Beatles hebben altijd ontkent dat Paul dood zou zijn en dat ze verborgen boodschappen zouden gebruiken. En waarom zouden ze? Als ze die suggestie wilden wekken, hadden ze het wel beter kunnen doen. Meer over dit Broodje Aapverhaal kun je hier lezen, onder het kopje "Beroemd".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn mening over wat wel en niet echt is:

Led Zeppelin - wel echt, deze kende ik al.

Kohn Lennon - nep

Beatles - Dat Paul dood is, is onzin, misschien was het een grapje van de beatles... al zeggen ze van niet...

Yoko one - nep, hier moet ik wel heel veel fantasie voor gebruiken om dat te horen!

M&M - Ik denk dat dit echt is, ik vind het wel humor

Pokemon rap - nep

Pink Floyd - duidelijk echt

Queen - geen idee, klinkt niet zo duidelijk, maar zou kunnen, queen kennende.

Bridney spears - nep

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Gorthaur,

Ik heb het betreffende nummer van Queen op mijn PC staan en met wat kunst en vliegwerk achterstevoren weten te draaien.

Wat je op deze site hoort is volgens mij nep. In het echte nummer kun je er niet die tekst uithalen, of beter gezegd, nóg slechter dan het hier al kon.

Enneh, Queen rules, ja? puh2.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid