Spring naar bijdragen

Reverse / achterstevoren teksten


Aanbevolen berichten

Tuurlijk rules queen. Ik zit er ook helemaal niet mee met als het wel waar zou zijn. Het zou alleen te kennen geven dat ze eerlijk zijn en het toegeven maar er wel een beetje voor schamen vandaar het zo moeilijk afluisterbaar maken. knipoog_dicht.gifpuh2.gif

Maar het zou best nep kunnen zijn.

Mijn conclusies zijn ook maar op basis van wat ik hoor als ik het luister+achtergrond van de band/persoon kennende.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@ Oogje:

Het is een mooi nummer, zitten geen achterse voren teksten is, maar het verhaal gaat ten ronden dat "hotel carlifornia" de satanskerk mee wordt bedoeld (ik geloof ook dat het ook de naam is van de eerste satans kerk)

@ Bert Jan

Toch is het zo, muziekanten geven het soms zelf toe. satan Geeft ze de de inspiratie zeggen ze.

Neem dat nummer van Led Zeppelin. Geen toeval lijkt me dat al die regels zo'n verhaal vormen en dat het nog goed te horen is ook.

Verder werkt het satanisme vaak met omgekeerde dingen. Zoals in satanistische "missen" het onze vader achterse voren wordt gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 14 september 2004 17:45:43 schreef Gorthaur het volgende:

@ Oogje:

Het is een mooi nummer, zitten geen achterse voren teksten is, maar het verhaal gaat ten ronden dat "hotel carlifornia" de satanskerk mee wordt bedoeld (ik geloof ook dat het ook de naam is van de eerste satans kerk)

Hm, ik kan dat uit de tekst op geen enkele manier halen. Dan zou het wel érg vergezocht zijn en dus zijn doel voorbijschieten. Net zoals die achterstevoren-teksten. Satan werkt met verleidingen, dat is alles. Hij is nergens te vinden in voorwerpen of teksten van normale liederen. Vergeet niet dat hij slechts een engel is, geen God.

Het valt op dat als je zegt "in die hostie zit God" je volop kritiek krijgt, maar als je zegt "in dat voorwerp zit Satan", er ineens nog met je gepraat kan worden. Niet consequent dus. Ik verwerp de leer die zegt dat God in voorwerpen zou zitten en dus helemáál de leer die zegt dat Satan in voorwerpen zou zitten. Nogmaals: Satan is maar een engel.

Dat ze in Satansmissen het Onze Vader achterstevoren zeggen, wil nog niet zeggen dat Satan ook zo werkt. In die Satansmissen willen ze zo blijkbaar alleen symboliseren dat ze radicaal tegen God in gaan door Zijn gebed omgekeerd op te zeggen. Meer niet.

En wat de verhalen over de "diepere betekenis" van Hotel Californie betreft: gelukkig bestaat er nog het fenomeen Broodje Aap... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt gelijk over dat Satan met verlijden werkt.

Als je bands neemt dan kun je HIM daar onder laten vallen.

Maar Craddle of filth en dimmu brogir niet, maar die bands zijn toch ook zo satanisch als de pest.

Als je niet weet dat er een foute tekst doorheen geweven zit zal het je niks doen. Maar er zijn mensen die dus nieuwschierig worden of stoer vinden en dus die tekst op gaat zoeken. Ze vinden het spannend, stoer, magisch enz. Het is ook bijzonder dat als je een nummer gaat horen en het hele lied een totaal andere tekst opeens heeft. (zoals bij Led zeppelin). Dus je gaat luisteren, en je hoort vervolgens de boodschap van satan. Heeft hij toch weer zijn zin, je luisterd immers aandachtig naar zijn leugens..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:39:56 schreef Oogje het volgende:

Enneh, Queen rules, ja?
puh2.gifpuh2.gif

Ja smile.gif

Ontopic: Bij dat nummer van Led Zeppelin kreeg ik wel even de kriebels hoor... nosmile.gif Sowieso bij die satan-aanbiddings-dingen als ik dat zo allemaal hoor...

De andere liedjes met andersom-teksten kon ik soms makkelijk, soms amper horen als is de tekst erbij las. Die vond ik een beetje onzin.

Ik vraag me ook af waarom, als de satan ons zo wil beinvloeden, hij teksten in liedjes stopt waarvan je ze pas kunt horen als je de cd achterstevoren draait. Wat amper kan. En dan nog zo onduidelijk ook. Ik denk dat hij wel betere tactieken heeft. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Gorthaur,

Daarom mogen wij als christenen ons dus eigenlijk niet bezighouden met deze onzin en ons bezighouden met de wérkelijk moeilijke dingen in het leven. Ik vind het zelf wel knap verzonnen hoor, die verhaaltjes en suggestieve achterstevoren-teksten, maar het is toch een product van de soms onredelijke angst die veel christenen voor Satan menen te moeten hebben.

Als je je als christen zo bang laat maken voor Satan, dan ben je misschien verder weg van God dan je je ooit zou indenken. God wil alle aandacht van jou krijgen en Hij wil dat je Satan daarom zoveel mogelijk negeert. Je krijgt van Satan al genoeg aandacht (als het goed is) zónder dat je hem overal in gaat zien...

En Scheepie heeft dus ook helemaal gelijk... smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Toch is het zo, muziekanten geven het soms zelf toe. satan Geeft ze de de inspiratie zeggen ze.

Neem dat nummer van Led Zeppelin. Geen toeval lijkt me dat al die regels zo'n verhaal vormen en dat het nog goed te horen is ook.

Verder werkt het satanisme vaak met omgekeerde dingen. Zoals in satanistische "missen" het onze vader achterse voren wordt gelezen.

Bedoel je het nummer: Stairway to heaven van Led Zeppelin?

verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 14 september 2004 18:09:52 schreef Oogje het volgende:

Sjaloom Gorthaur,

Daarom mogen wij als christenen ons dus eigenlijk niet bezighouden met deze onzin en ons bezighouden met de wérkelijk moeilijke dingen in het leven. Ik vind het zelf wel knap verzonnen hoor, die verhaaltjes en suggestieve achterstevoren-teksten, maar het is toch een product van de soms onredelijke angst die veel christenen voor Satan menen te moeten hebben.

Als je je als christen zo bang laat maken voor Satan, dan ben je misschien verder weg van God dan je je ooit zou indenken. God wil alle aandacht van jou krijgen en Hij wil dat je Satan daarom zoveel mogelijk negeert. Je krijgt van Satan al genoeg aandacht (als het goed is) zónder dat je hem overal in gaat zien...

En Scheepie heeft dus ook helemaal gelijk...
smile.gif

Euh, ik zeg ook niet dat ik hem overal in zie en dat we als christenen voor dit soort dingen bang moeten zijn enzo.

Ik bedoelde gewoon dat er bands zijn die zelf zeggen dat er een tekst in hun liedjes verstopt zit en dat die tekst satanisch is. Vervolgens gaf ik een beredenatie in welke situatie die teksten satan kunnen dienen.

Als je het niet weet zal het je geen kwaad doen. En zoveel nummers zijn er niet waar dit soort dingen het geval is. Maar er bestaan er wel enkele.

Die enkele nummers hebben ook geen macht, maar dat is gewoon bedoelt om mensen te lokken, dat ze naar gaan luisteren uit nieuwschierigheid of omdat het stoer is en dat soort dingen.

Als christen hoef je daar natuurlijk niet bang voor te zijn, je maakt de duivel er alleen maar blij mee en je overschat hem teveel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn sceptische kijk is iets minder geworden toen ik even op zoek ging naar een gerelateerde site.

Ik heb er 1 gevonden waarbij je het nummer kunt horen en de tekst achterste voren.Backwards

Een tip van mij, bekijk de link alleen als je er zeker van bent, dat je het horen wilt!

Maar toch blijf ik iets sceptisch.

Het nummer Stairway to Heaven vond ik erg bijzonder. Je kon goed horen dat de tekst achterste voren ook goed klopte.

Bij het nummer van Queen, another one bites the dus. Is de tekst achterste voren naar mijn mening wel iets onschuldig. Niet dat ik aan de drugs zit hoor... Het was hier niet goed te horen trouwens.

Ook het nummer van Britney Spears vond ik erg bijzonder als je het achterste voren afspeelt.

Bij het nummer van de Beatles hebben ze naar mijn mening eerst de versie achterste voren ingezongen en daarna achterste op de CD gezet.

Bij Pink Floyd geldt hetzelfde als bij de Beatles. Expres verkeerd om gezet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar goed, ik denk dat veel muziek te vlug de stempel fout krijgt en overschat wordt.

Zoals het nummer "self esteem" van "the offspring" niet goed is. Wat is daar mis mee?

Kijk, ik niet naar satanische muziek luisteren, maar veel seculiere muziek krijgt ook al vlug de stempel "fout" hoewel als je de tekst leest niet echt fout is.

Betreft satanische teksten. Het is wel fijn dat veel bands zo doorzichtig zijn. Zoals dimmu brogir. Duidelijk satanisch en je ziet al dierct het "fijne" sfeertje.

Wat dat betreft is HIM gevaarlijker. (hoewel ik sommige nummers toch mooi vind klinken...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is helemaal niet zo moeilijk als je denkt om zoiets opzettelijk in te bakken. Eminem heeft het volgende gedaan; Hij nam zijn naam op 'Eminem' en draaide het sample om. Hij keek wat voor zinnige tekst hij er uit kon krijgen en 'Slim Shady' kwam redelijk in de buurt. Dus een tekst met Slim Shady, draai je dat weer om dat kom je nog mooi uit op Eminem. Simpel als wat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt het niet als een hoax in jullie oren? dat mensen met aparte humor gewoon subtiel er zo in wijzigen dat je dergelijke dingen hoort.

Want wat heeft het nu weer voor nut om satan is king ( of iets in die richting ) op een cd te zetten in een nummer van lets say: u2. Alsof een normaal iemand ooit op het idee komt goh: ik stop de cd ondersteboven in mijn cd recorder, en kijk nu! satanische boodschappen!!!!

Wat heeft dat voor nut, awnt als je de cd gewoon afspeelt ( zoals heel de wereld dat doet ) hoor je de boodschappen niet. KLinkt als pure tijdverspilling/ hoax.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 14 september 2004 18:37:21 schreef Gorthaur het volgende:

Wat dat betreft is HIM gevaarlijker. (hoewel ik sommige nummers toch mooi vind klinken...)

'k vind 'Right Here In My Arms' van HIM ook nog niet zo heel slecht trouwens.. big-smile.gif

Heel veel seculiere bands hebben wel goeie nummers en slechte nummers.. kijk 'k ken wel satanische bands die helemaal geen goeie tekst hebben, maar een btje doorsnee band heeft wel es een goed nummer, dat ook christelijk een btje normaal is.

Kijk dat omdraaien kan natuurlijk wel invloed hebben. Ik heb vaak genoeg dat ik ineens een woord in m'n hoofd heb, en als ik dan is goed om me heen kijk staat dat woord ergens met kleine lettertjes op een poster ofzo.. verbaasd.gif Je hersenen pikken sneller dingen op dan je denkt.. maar of ze ook omgedraaide teksten oppikken... hmzz..

--edit--

HIM is trouwens echt wel duidelijk... onchristelijk..

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben ook naar de site geweest, en ben helemaal

geschokkeerd. vooral van Led Zeppelin. Heb het vele malen geluisterd voor en achterwaarts. Maar ik geloof dat

het nummer ons juist waarschuwd tegen de duivel. Je kunt altijd kiezen tussen het goede en het kwade. Laat je alleen niet verblinden door de glitters en het goud, maar volg je hart en niet Pied Piper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja maar serieus, hoe labiel ben je als je door omgekeerde teksten jezelf laat verleiden tot satan aanbidden. ( wie aanbid uberhaupt satan nowadays ).

Ik wil niet heel sarcastisch overkomen, maar ik heb geowon moeite dit serieus te nemen, lijkt me echt overduidelijk amerikaans conservatieve bangmakerij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 16 september 2004 19:30:09 schreef Brains het volgende:

Ja maar serieus, hoe labiel ben je als je door omgekeerde teksten jezelf laat verleiden tot satan aanbidden. ( wie aanbid uberhaupt satan nowadays ).

Remember een paar jaar terug nog? 2 kids die zwaar gewapend Columbine High School in trokken en mensen dood schoten? Zij waren gehersenspoeld door de muziek van o.a. Marylin Manson....Dus ga niet zeggen dat t onzin of dat mensen labiel zijn....en ik zei ook niet dat die mensen satan aanbidden....

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid