Spring naar bijdragen

Adoptie bij homostellen, ja of nee?


Aanbevolen berichten

Het is niet makkelijk voor een homosexueel om zich te kunnen gedragen naar Gods wetten en daar houd God ook rekening mee. Alle mensen zijn zondaren waarvan de meeste berouw tonen. Hoe zou God het vinden wanneer er geen berouw word getoond? en sterker nog! de zondaar probeert Gods woord te veranderen of te verbieden is dit geen blasfemie bovenop de gemaakte zonde?

Is het gewoon niet makkelijk om God te vragen om genade en Zijn hulp?.

Nee, dat is niet makkelijk.

Bovendien kijkt God naar je hart en niet je vermogen je aan regeltjes te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik heb het gevoel dat je hier geen vrijheid van godsdienst hebt. Een citaat uit de Bijbel maakt sommigen boos. Jammer.

Hier op dit forum? Waarschijnlijk niet.

In dit land heb je dat wel. Jij mag je laster spuien en weldenkend Nederland mag vervolgens zeggen dat je van lotje getikt bent.

In je laatste post zeg je wat God van van alles en nog wat zou vinden. Nu is de kans dat God bestaat vrij klein, dus de meeste mensen zijn zo vrij die vraag naast zich neer te leggen. Dat jij denk dat God wel bestaat is je goed recht. Als dat maakt dat jij vijf keer per dag met je bips omhoog wilt gaan liggen heb ik daar geen problemen mee, en ik wil zelfs beperkt vechten voor je recht daar een ruimte voor te krijgen.. Als je echter gaat zeggen dat homosexualiteit een gruwel is, dan scheiden onze wegen.

Toevoeging: Je verdient overigens een zeer beperkte mate van respect voor het feit dat je niet erom heen draait dat je homosexaliteit een gruwel vind. Het standpunt deugt niet, maar je draait er tenminste niet omheen zoals veel "vrijdenkenden" christen wel doen.

Beste DeThomas, ergens is het fout gegaan wanneer je zegt dat ik persoonlijk iets tegen homo's heb. Mischien dat je de tekst "gruwel" ziet als een persoonlijke uitdrukking wat niet zo is, het gaat om een citaat uit de Bijbel.

In mijn vrienden cirkel heb ik een vriend die homo is en heb grote respect voor hem omdat hij eerlijk is over zijn geaardheid en ik mag hem graag. We zijn allebei verschillend in geloof maar kunnen toch goed een discussie voeren wat altijd leid naar een leuke samenzijn.

Tot slot respecteer ik dat je zegt dat je beperkt zou vechten voor me en nu ga ik koffie drinken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Overigens zegt Jezus zelf er totaal niets over.

Christenen willen het doorgaans niet horen, maar Jezus zegt:

Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.

Mattheus 5:18,19

Link naar bericht
Deel via andere websites
Overigens zegt Jezus zelf er totaal niets over.

Christenen willen het doorgaans niet horen, maar Jezus zegt:

Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.

Mattheus 5:18,19

Waarom zouden christenen dat niet willen horen? Zouden christenen het ook niet willen horen als Jezus zegt: Ik ben de weg, de waarheid en het leven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zouden christenen dat niet willen horen? Zouden christenen het ook niet willen horen als Jezus zegt: Ik ben de weg, de waarheid en het leven?

Dat er geen letter van de Torah zal vervallen voordat de hemelen en de aarde vergaan?

Of ze het willen horen blijkt uit hun daden en uit hetgeen ze verkondigen. Christenen leggen die delen van de Torah naast zich neer, die hen niet bevallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zouden christenen dat niet willen horen? Zouden christenen het ook niet willen horen als Jezus zegt: Ik ben de weg, de waarheid en het leven?

Dat er geen letter van de Torah zal vervallen voordat de hemelen en de aarde vergaan?

Of ze het willen horen blijkt uit hun daden: christenen leggen die delen van de Torah naast zich neer, die hen niet bevallen.

Ok, dus jij ziet hun daden en concludeert vervolgens dat dat is omdat die delen hen niet bevallen.

Of heb je het nagevraagd en dit antwoord gekregen? Ik heb het nog nooit gehoord dat een christen dat zei over zijn eigen handelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zouden christenen dat niet willen horen? Zouden christenen het ook niet willen horen als Jezus zegt: Ik ben de weg, de waarheid en het leven?

Dat er geen letter van de Torah zal vervallen voordat de hemelen en de aarde vergaan?

Of ze het willen horen blijkt uit hun daden: christenen leggen die delen van de Torah naast zich neer, die hen niet bevallen.

Ok, dus jij ziet hun daden en concludeert vervolgens dat dat is omdat die delen hen niet bevallen.

Of heb je het nagevraagd en dit antwoord gekregen? Ik heb het nog nooit gehoord dat een christen dat zei over zijn eigen handelen.

Je hebt gelijk, zo moet ik dat niet uitdrukken.

Ik stop voor vandaag even met reageren. Heb kiespijn en het is mijn dag niet ;-(

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zouden christenen dat niet willen horen? Zouden christenen het ook niet willen horen als Jezus zegt: Ik ben de weg, de waarheid en het leven?

Dat er geen letter van de Torah zal vervallen voordat de hemelen en de aarde vergaan?

Of ze het willen horen blijkt uit hun daden en uit hetgeen ze verkondigen. Christenen leggen die delen van de Torah naast zich neer, die hen niet bevallen.

De wet is niet vervallen, maar wel vervult. Dat noopt tot een andere omgang met de wet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zouden christenen dat niet willen horen? Zouden christenen het ook niet willen horen als Jezus zegt: Ik ben de weg, de waarheid en het leven?

Dat er geen letter van de Torah zal vervallen voordat de hemelen en de aarde vergaan?

Of ze het willen horen blijkt uit hun daden en uit hetgeen ze verkondigen. Christenen leggen die delen van de Torah naast zich neer, die hen niet bevallen.

Christus zegt ; Niet ieder die zegt Here Here zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan ; Maar wie doet de wil mijns Vaders.

Een Christen wordt dan ook gekenmerkt door het onveranderd aanvaarden van Gods Woord.

Het is dan ook niet een Christen die delen van de Torah naast zich neer legt of talloze uitvluchten en spitsvondigheden bedenkt om Gods Woord niet te volgen.

Deze handelswijze is het kenmerk of "waarmerk" van de vele naamchristenen die zich wel Christenen laten noemen maar het Christendom en Gods Woord beschouwen als een buffettafel waarvan ze enkel die zaken nemen en aanvaarden die hen persoonlijk het beste liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je dit aan mijn man vraagt zou hij meteen beweren nee absoluut niet. Maar hij is dan fel tegen.

Ik zelf zeg ook nee, maar vind het een zeer lastig onderwerp. Toch zeg ik nee. Met name omdat ik vind dat een man en een man of een vrouw en een vrouw samen niet gemaakt zijn om kinderen te krijgen. Er met altijd op een manier geholpen worden, of door IVF(bij 2 vrouwen) of door adoptie. Daarnaast beïnvloed je zo'n kind constant met 'het verkeerde' in mijn ogen. Het is niet normaal en zo heeft God het ook niet gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je dit aan mijn man vraagt zou hij meteen beweren nee absoluut niet. Maar hij is dan fel tegen.

Ik zelf zeg ook nee, maar vind het een zeer lastig onderwerp. Toch zeg ik nee. Met name omdat ik vind dat een man en een man of een vrouw en een vrouw samen niet gemaakt zijn om kinderen te krijgen.

Ik vind vooral dat een kind heeft op te groeien in een liefdevol gezin, waarbij de ouders echt een keuze gemaakt hebben om kinderen op te voeden. In de ideale situatie zou het inderdaad man/vrouw zijn, maar helaas de wereld bestaat niet uit ideale situaties.
Er met altijd op een manier geholpen worden, of door IVF(bij 2 vrouwen) of door adoptie. Daarnaast beïnvloed je zo'n kind constant met 'het verkeerde' in mijn ogen. Het is niet normaal en zo heeft God het ook niet gemaakt.
Ik neem aan dat bij man/vrouw je de mogelijkheid van IVF ook afkeurt als het op natuurlijke wijze niet wil lukken? En je vervolgens ook afwijzend staat ten aanzien van adoptie als er in een man/vrouw relatie geen kinderen mogelijk zijn?
Link naar bericht
Deel via andere websites

Om heel eerlijk te zijn nee. daar ben ik zeker niet tegen, want ik zit zelf ook in dit traject momenteel..

Verder moet je even lezen wat er achter aan staat. Ik vind God heeft het niet zo gemaakt en niet zo bedoelt. Dus ik zou zeggen nee.

Daar komt wel bij dat als ik moet kiezen voor een kind in een homo gezin, of ergens in de goot mijn voorkeur zeer zeker uit gaat naar het homo gezin. Alleen het liefst zie ik inderdaad een ideale situatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Om heel eerlijk te zijn nee. daar ben ik zeker niet tegen, want ik zit zelf ook in dit traject momenteel..

Verder moet je even lezen wat er achter aan staat. Ik vind God heeft het niet zo gemaakt en niet zo bedoelt. Dus ik zou zeggen nee.

Een perfecte wereld zoals God hem gemaakt heeft bestaat niet, voor niemand niet, in deze onvolmaakte wereld heeft wel iedereen recht op liefde en geluk wat mij betreft. We kunnen wel vanuit ons eigen perspectief gaan bedenken hoe God de perfect wereld bedoeld zou hebben, maar dan praten we uiteindelijk allemaal naar de voor onszelf ideale situatie. Daarom vind ik dat iedereen het vooral helemaal zelf moet weten en dat bij adoptie of IVF de kinderen in een liefdevol en tolerant gezin opgroeien.
Daar komt wel bij dat als ik moet kiezen voor een kind in een homo gezin, of ergens in de goot mijn voorkeur zeer zeker uit gaat naar het homo gezin. Alleen het liefst zie ik inderdaad een ideale situatie.
Die bestaat niet, ook niet bij hetero gezinnen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat zelfs als je vóór een liefdevolle relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht bent, je een grens moet trekken bij het huwelijk. Niet omdat je hun dat huwelijk niet gunt, maar omdat in zo'n samenlevingsvorm eventuele kinderen opzettelijk het fundamentele recht ontzegd wordt om op te groeien bij hun biologische vader en moeder!

Dat lijkt mij het allergrootste probleem van het homohuwelijk. En dat is géén religieus argument. Er zijn veel humanisten en atheïsten die om deze reden tegen het homohuwelijk zijn.

Ik gun kinderen een gelukkig thuis, met ouders die om hun geven. Of dat nu een hetero adoptie ouder gezin is, homo gezin, een ouder gezin, maakt niet uit. Ideaal schijnt een biologisch (dat is dan hetero 'duh') gezin. Maar het ideaal is vaak ver te zoeken. Ik heb XXX-miljard keer liever een liefdevol liefdevol homogezin, dan een fout slecht biologisch hetero gezin.

Ik kan het anders zeggen, het is het mooiste als het biologische gezin volmaakt vol liefde is. Maar God zij dank voor de mensen die zich willen ontfermen over de kinderen die dat missen. God zij dank voor het homo koppel dat liefde en ontferming geeft aan het slachtoffer uit een ontwrichte situatie. Dat is echte naastenliefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat zelfs als je vóór een liefdevolle relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht bent, je een grens moet trekken bij het huwelijk. Niet omdat je hun dat huwelijk niet gunt, maar omdat in zo'n samenlevingsvorm eventuele kinderen opzettelijk het fundamentele recht ontzegd wordt om op te groeien bij hun biologische vader en moeder!

Dat lijkt mij het allergrootste probleem van het homohuwelijk. En dat is géén religieus argument. Er zijn veel humanisten en atheïsten die om deze reden tegen het homohuwelijk zijn.

Ik gun kinderen een gelukkig thuis, met ouders die om hun geven. Of dat nu een hetero adoptie ouder gezin is, homo gezin, een ouder gezin, maakt niet uit. Ideaal schijnt een biologisch (dat is dan hetero 'duh') gezin. Maar het ideaal is vaak ver te zoeken. Ik heb XXX-miljard keer liever een liefdevol liefdevol homogezin, dan een fout slecht biologisch hetero gezin.

Ik kan het anders zeggen, het is het mooiste als het biologische gezin volmaakt vol liefde is. Maar God zij dank voor de mensen die zich willen ontfermen over de kinderen die dat missen. God zij dank voor het homo koppel dat liefde en ontferming geeft aan het slachtoffer uit een ontwrichte situatie. Dat is echte naastenliefde.

Amen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid