Spring naar bijdragen

Adoptie bij homostellen, ja of nee?


Aanbevolen berichten

Maar afgezien daarvan, het gaat niet om hoe gezond deze kinderen zijn en hoe ze presteren op school. Het gaat om het belang dat het kind heeft bij het kennen van en opgroeien bij zijn biologische ouders. Dat is iets fundamenteels, dat zeer wezenlijk is voor de identiteit van het kind en niet uitgedrukt kan worden in lichamelijke gesteldheid en schoolprestaties.

Hoe wil je het belang dan meten? Vragen aan kinderen van homo-stellen: "hooooiii, zeg, zou je niet liever een papa en mama willen in plaats van 2 pappie's of 2 mammie's?"?

Je zegt wel dat het "iets fundamenteels" is en "zeer wezenlijk voor de identiteit van het kind", maar uit niks blijkt dat wat je zegt waar is. De enige studies die hier onderzoek naar hebben gedaan en waaruit blijkt dat kinderen van homostellen het zelfs beter doen in de maatschappij wijs je af omdat ze je uitspraken niet ondersteunen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik weet van deze studies, maar het is de vraag wat ze waard zijn. Het homohuwelijk bestaat nog maar zeer kort en adoptie via een derde partij ook. De kinderen die onderzocht worden zijn allen nog jong. Het wordt nuttiger om het onderzoek te doen wanneer ze zelf volwassen zijn, lijkt me.

Maar afgezien daarvan, het gaat niet om hoe gezond deze kinderen zijn en hoe ze presteren op school. Het gaat om het belang dat het kind heeft bij het kennen van en opgroeien bij zijn biologische ouders. Dat is iets fundamenteels, dat zeer wezenlijk is voor de identiteit van het kind en niet uitgedrukt kan worden in lichamelijke gesteldheid en schoolprestaties.

Er is een studie die zich uitstrekte over 18 jaar, met dezelfde resultaten.

Dezelfde studies geven aan dat het het belangrijkste is dat kinderen warmte, liefde erkenning ondersteuning krijgen. Het doet er minder toe of dat nu door hun biologische vader of moeder gebeurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk niet dat het zozeer slecht is, maar het is zeker wel anders.

en zo kan je ook niet voorkomen dat de kinderen opgroeien met andere normen en waarden op bepaalde vlakken.

maarja het zelfde geld voor single moeders, vaders, gescheiden ouders, geadopteerde kinderen, een gewelddadig huwelijk enz enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik denk niet dat het zozeer slecht is, maar het is zeker wel anders.

en zo kan je ook niet voorkomen dat de kinderen opgroeien met andere normen en waarden op bepaalde vlakken.

maarja het zelfde geld voor single moeders, vaders, gescheiden ouders, geadopteerde kinderen, een gewelddadig huwelijk enz enz.

Ja het zijn net mensen die homo's.
Link naar bericht
Deel via andere websites
ik denk niet dat het zozeer slecht is, maar het is zeker wel anders.

en zo kan je ook niet voorkomen dat de kinderen opgroeien met andere normen en waarden op bepaalde vlakken.

maarja het zelfde geld voor single moeders, vaders, gescheiden ouders, geadopteerde kinderen, een gewelddadig huwelijk enz enz.

Ja het is anders dan doorsnee maar wat gewelddadige huwelijken in het rijtje doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Het is een voorbeeld van een omgeving waar een kind in op kan groeien en er bijna altijd uitkomt met andere normen en waarden. Je moet het niet zien als een vergelijking. Homo huwelijkvalt niet te vergelijken met een gewelddadig huwelijk. Het is enkel ook een voorbeeld.

Ik neem aan dat andere normen en waarden in dit voorbeeld evenveel betekend als: 'Omdat ik twee vaders had, wil ik dat nu ook. Ik kan dus geen Christen zijn.' (If I'm wrong, please correct me!)

Maar dat is kolder. De omstandigheden waarin je opgroeit, kun je achter je laten, ontstijgen, of misschien wel God vinden op plaatsen waar je het niet had verwacht. Bijvoorbeeld: Als kind van twee mannen, die een vermogen hebben betaald zodat een vrouw jou baarde. Het is in mijn optiek dan ook absoluut niet aan ons om voordat een kind goed en wel opgegroeid is, er al vanuit te gaan dat zijn/haar normen en waarden zouden verschillen.

Natuurlijk verschillen die. Ik ben 'anders' Christen dan jij. En ik heb een vader en moeder gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Welke appels, welke peren?

Adoptie vindt meestal niet plaats vanuit een stabiele gezinssituatie. En aangezien er nog steeds weeshuizen bestaan...

Even voor de duidelijkheid, ben niet rabiaat homofoob. Het gaat mij om het kind, 50% van deze kinderen worden gepest. Nederland is nog steeds intollerant tegen homo,s ook bij de seculiere. Een kind moet je tegen deze ellende beschermen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij gaat het meer om dat het alternatief niet fijner is. Veel kinderen in de wereld groeien op zonder ouders en zonder enig gezien. Het alternatief is geen hetero ouders, maar eerder geen ouders.

Zelf geloof ik dat een kind beter af is met twee ouders van het zelfde geslacht die echt om hem/haar geven en alle liefde in de opvoeding steker, dan geen ouders. Of... de hetero biologische ouders die het kind verwaarlozen.

In het perfectie ideaal denk ik dat de biologische ouders met de juiste instelling en liefde het ideaal is, maar de realiteit is vaak die ideale situatie niet. En dan heb ik liever 'the next best thing'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar adopteren die koppels wel? Ik hoorde onlangs dat er veel minder kinderen op adoptie wachten dan men soms denkt. Gaan holebi-koppels niet eerder aan donor of draagmoederschap of zo denken? En dan vraag ik me af of die of-of-situatie wel klopt met de realiteit.

Verder ben ik niet uitgesproken voor of tegen, maar ik laat het aan deskundigen om te beoordelen in zulke specifieke situaties. Zij kunnen dat vast beter dan ik :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat nu als het kind zich ongemakkelijk bij voelt, ik kan mij best voor stellen dat een jongetje van 10 geen zin heeft in 2 papa,s. Zo,n jongen zit ook vast in een systeem waar hij uit politiek correctheid niet mag weigeren.

Vinden jullie dat een kind mag weigeren? Het is en blijft onnatuurlijk dat paren van het zelfde geslacht kinderen opvoeden.

Met kinderen moet je niet experimenteren.

Ik hoe mijn rug recht, ik blijf tegen. In het belang van het kind.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat nu als het kind zich ongemakkelijk bij voelt, ik kan mij best voor stellen dat een jongetje van 10 geen zin heeft in 2 papa,s. Zo,n jongen zit ook vast in een systeem waar hij uit politiek correctheid niet mag weigeren.
Zo'n jongetje van 10 heeft niet zoveel eisen te stellen. Er zijn jongetjes van 10 die het veel zwaarder hebben met hun alcoholische vader/moeder, een vader/moeder die nauwelijks naar ze omkijkt of een vader/moeder met losse handjes. Kinderen verdienen een opvoeding met regels en beperkingen, als dit niet door de natuurlijke ouders kan en daarvoor adoptie nodig is lijkt me vooral dat voorop staat dat dit gebeurt in een omgeving waar dit liefdevol en goed gebeurt.
Vinden jullie dat een kind mag weigeren? Het is en blijft onnatuurlijk dat paren van het zelfde geslacht kinderen opvoeden.

Met kinderen moet je niet experimenteren.

1 ouder gezinnen zijn ook onnatuurlijk, die kinderen plaatsen we ook niet uit huis omdat het geen 'compleet' gezin is toch?
Ik hoe mijn rug recht, ik blijf tegen. In het belang van het kind.
Het belang van het kind is een goede opvang en goede opvoeding, door wie maakt me niet zoveel uit.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Die situaties wat jij benoemt zijn ook niet ideaal, uit onmacht kun je er niks aan doen. Kinderen bij paren van het zelfde geslacht plaatsen gebeurt wel volkomen doordacht. Je kunt er voor kiezen om kinderen te plaatsen bij een hetero paar.

Ik zal een homo nooit voor een dichte deur laten staan of als die honger heeft niks te eten geven. Maar kinderen? Nee, kan niet de bedoeling zijn.

Verder laat ik het hier bij, ben nog steeds blij dat ik niet over deze situaties hoef te beslissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 ouder gezinnen zijn ook niet ideaal, kinderen uit huis plaatsen naar gezin met een vader en moeder? Ja of Nee?

Waar geef ik aan dat kinderen bij een 1 ouder gezin uit huis moet worden geplaatst? Ik snap niet waarom je dit vraagt in dit topic wat over homo,s die adopteren gaat.

Misschien daar een nieuw topic over maken. Dan geef ik misschien wel antwoord op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid