Spring naar bijdragen

Adoptie bij homostellen, ja of nee?


Aanbevolen berichten

Adoptie bij homostellen, ja of nee?

Nee wanneer het gaat om Christendom.

Een religie staat vast en kan niet worden veranderd.Dat we vredelievend moeten zijn is een feit maar wanneer het gaat om onderwerpen tegen religie dan moeten er duidelijke standpunten nageleefd worden zoals beschreven. Niet nakomen van de standpunten is Gods werk veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Adoptie bij homostellen, ja of nee?

Nee wanneer het gaat om Christendom.

Er staan nergens letterlijk in de bijbel dat homo's niet mogen adopteren, of ze wel of geen sex mogen hebben daar kun je over discussieren.
Een religie staat vast en kan niet worden veranderd.
Dan willen we graag een foto hier op het forum van je zien waarin je geheel gekleed gaat volgens de bijbelse standaarden.
Dat we vredelievend moeten zijn is een feit maar wanneer het gaat om onderwerpen tegen religie dan moeten er duidelijke standpunten nageleefd worden zoals beschreven. Niet nakomen van de standpunten is Gods werk veranderen.
Als jij me kunt aangeven waar precies in de bijbel staat dat adoptie door homostellen niet is toegestaan, dan praten we verder.

Welkom terug op het forum trouwens, je weet dat als je een ban hebt geen nieuw account mag aanmaken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Adoptie bij homostellen, ja of nee?

Nee wanneer het gaat om Christendom.

Er staan nergens letterlijk in de bijbel dat homo's niet mogen adopteren, of ze wel of geen sex mogen hebben daar kun je over discussieren.
Een religie staat vast en kan niet worden veranderd.
Dan willen we graag een foto hier op het forum van je zien waarin je geheel gekleed gaat volgens de bijbelse standaarden.
Dat we vredelievend moeten zijn is een feit maar wanneer het gaat om onderwerpen tegen religie dan moeten er duidelijke standpunten nageleefd worden zoals beschreven. Niet nakomen van de standpunten is Gods werk veranderen.
Als jij me kunt aangeven waar precies in de bijbel staat dat adoptie door homostellen niet is toegestaan, dan praten we verder.

Welkom terug op het forum trouwens, je weet dat als je een ban hebt geen nieuw account mag aanmaken?

Het word vermeld onder "doodstraf voor een man die met een man slaapt" hierbij zijn alle rechten ontnomen net zoals een terdoodveroordeelde in een gevangenis die geen recht heeft op vrijheid.

"Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw"

1.1.2. Dit gedrag wordt verboden

"Gij zult geen gemeenschap hebben met een die van het mannelijk geslacht is"

1.1.3. Het is een gruwel voor God

"een gruwel is het" (18:22)

"beiden hebben een gruwel gedaan" (20:13)

God heeft er een grote afkeer van.

In een volgend punt (punt 1.3.) wordt dieper ingegaan op de betekenis van het woord gruwel.

1.1.4. Onder de wet van Mozes stond de doodstraf op homoseksueel contact

"beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen" (20:13)

Dat zou 'zeker' gebeuren. "Zij zullen zeker ter dood gebracht worden"

Zonder aarzeling.

Hun bloedschuld is op hen. Ze hebben zelf hun leven verbeurd door deze gruwel te begaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Adoptie bij homostellen, ja of nee?

Nee wanneer het gaat om Christendom.

Een religie staat vast en kan niet worden veranderd.Dat we vredelievend moeten zijn is een feit maar wanneer het gaat om onderwerpen tegen religie dan moeten er duidelijke standpunten nageleefd worden zoals beschreven. Niet nakomen van de standpunten is Gods werk veranderen.

vrijheid van godsdienst heeft zijn grenzen, en die grenzen worden overschreden als je strafbare feiten pleegd. (In het vrijheid van godsdienst artikel staat: "behoudens ieders verantwoordelijkheid jegens de wet")

Discriminatie is bij wet verboden.

Wat je nu doet is discriminatie op grond van sexuele voorkeur.

Een religie kan wel degelijk worden veranderd, als sinds de mens is gaan geloven doet men niets anders.

Waar het gaat om onderwerpen tegen de Nederlandse Wet dan moeten er duidelijke standpunten nageleefd worden zoals beschreven. Niet nakomen van de standpunten is strafbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
By the way over kleding kan ik geen regels vinden behalve dat deze zedig dienen te zijn.

Ook uit Leviticus:

Ook deed Mozes de zonen van Aaron naderen, en trok hun rokken aan, en gordde hen met een gordel, en bond hun mutsen op, gelijk als de Heere Mozes geboden had.

zie het helemaal voor mij: jurkje, riempje, schattig mutsje op.

|P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Adoptie bij homostellen, ja of nee?

Nee wanneer het gaat om Christendom.

Een religie staat vast en kan niet worden veranderd.Dat we vredelievend moeten zijn is een feit maar wanneer het gaat om onderwerpen tegen religie dan moeten er duidelijke standpunten nageleefd worden zoals beschreven. Niet nakomen van de standpunten is Gods werk veranderen.

vrijheid van godsdienst heeft zijn grenzen, en die grenzen worden overschreden als je strafbare feiten pleegd. (In het vrijheid van godsdienst artikel staat: "behoudens ieders verantwoordelijkheid jegens de wet")

Discriminatie is bij wet verboden.

Wat je nu doet is discriminatie op grond van sexuele voorkeur.

Een religie kan wel degelijk worden veranderd, als sinds de mens is gaan geloven doet men niets anders.

Waar het gaat om onderwerpen tegen de Nederlandse Wet dan moeten er duidelijke standpunten nageleefd worden zoals beschreven. Niet nakomen van de standpunten is strafbaar.

Waar gaat het hier nog over Christendom of de Nederlandse strafrecht ?????. God heeft duidelijk gezegd dat homosexualiteit niet toegestaan is en geen mens of wet zal dit kunnen veranderen.

En persoonlijk heb ik geen moeite met homosexualiteit maar ik vind Gods woord belamgrijker dan mijn gevoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Adoptie bij homostellen, ja of nee?

Nee wanneer het gaat om Christendom.

Een religie staat vast en kan niet worden veranderd.Dat we vredelievend moeten zijn is een feit maar wanneer het gaat om onderwerpen tegen religie dan moeten er duidelijke standpunten nageleefd worden zoals beschreven. Niet nakomen van de standpunten is Gods werk veranderen.

vrijheid van godsdienst heeft zijn grenzen, en die grenzen worden overschreden als je strafbare feiten pleegd. (In het vrijheid van godsdienst artikel staat: "behoudens ieders verantwoordelijkheid jegens de wet")

Discriminatie is bij wet verboden.

Wat je nu doet is discriminatie op grond van sexuele voorkeur.

Een religie kan wel degelijk worden veranderd, als sinds de mens is gaan geloven doet men niets anders.

Waar het gaat om onderwerpen tegen de Nederlandse Wet dan moeten er duidelijke standpunten nageleefd worden zoals beschreven. Niet nakomen van de standpunten is strafbaar.

Waar gaat het hier nog over Christendom of de Nederlandse strafrecht ?????. God heeft duidelijk gezegd dat homosexualiteit niet toegestaan is of is Gods woord maar een gelegenheidsspel geworden ?

Ach, als het strafrecht rekening moet gaan houden met al die goden die allemaal hun eigen regeltjes bedenken, dan blijf je bezig... :Z
Link naar bericht
Deel via andere websites
En persoonlijk heb ik geen moeite met homosexualiteit maar ik vind Gods woord belamgrijker dan mijn gevoel.
Het grappige en trieste is eigenlijk dat je God's woord nodig hebt, zodat je niet voluit voor je mening uit hoeft te komen.

Ik ben een gelukkig mens en hou van God, mijn mening vind ik niet belangrijk als het om God gaat. Hij is mijn weg mijn licht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En persoonlijk heb ik geen moeite met homosexualiteit maar ik vind Gods woord belamgrijker dan mijn gevoel.
Het grappige en trieste is eigenlijk dat je God's woord nodig hebt, zodat je niet voluit voor je mening uit hoeft te komen.

Ik ben een gelukkig mens en hou van God, mijn mening vind ik niet belangrijk als het om God gaat. Hij is mijn weg mijn licht.

Wat heerlijk voor je, dat jij snapt wat God precies bedoelt. Ik voor mij hoop de luis in je pels te zijn, die je afleidt om te krabben iedere keer als je je geblaat wilt uiten. De vlieg, die irritant over je gekwezel heen zoemt mocht het je toch lukken je verwerpelijke ideeën te spuien. Mochten je woorden gehoord of te lezen zijn zal ik erop reageren met de ge minachting die ze verdienen.

Zo, eens kijken of dit weggecensureerd wordt, terwijl meneer (of mevrouw) zijn haat evanglie mag blijven uiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het grappige en trieste is eigenlijk dat je God's woord nodig hebt, zodat je niet voluit voor je mening uit hoeft te komen.

Ik ben een gelukkig mens en hou van God, mijn mening vind ik niet belangrijk als het om God gaat. Hij is mijn weg mijn licht.

Wat heerlijk voor je, dat jij snapt wat God precies bedoelt. Ik voor mij hoop de luis in je pels te zijn, die je afleidt om te krabben iedere keer als je je geblaat wilt uiten. De vlieg, die irritant over je gekwezel heen zoemt mocht het je toch lukken je verwerpelijke ideeën te spuien. Mochten je woorden gehoord of te lezen zijn zal ik erop reageren met de ge minachting die ze verdienen.

Zo, eens kijken of dit weggecensureerd wordt, terwijl meneer (of mevrouw) zijn haat evanglie mag blijven uiten.

Je bent hier in religie forum en het gaat hier over Godswoord. GOD VERBIED HOMOSEXUALITEIT Wie ben jij om dit te veranderen en onze kinderen leugens te leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste Maison, zo je je leven wilt laten bepalen door je heilige boek naar keuze, en zo kom je me over, de Bijbel verbiedt geen homoseksualiteit tussen 2 vrouwen, en u überhaupt geen adoptie door wie dan ook.

Dus.

Next.

JA ik laat mijn leven bepalen door God en niet door een of andere wet die voor een specifieke groep geld. Dat een homostel een adoptie wil doen is aan hun de vrije keus die ik respecteer en dat ik mij wil houden aan Gods woord is mijn keus die ook gerespecteerd dient te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je ontwijkt diverse keren t argument dat de Bijbel (en naar mijn weten de koran ook niet) adoptie door roodharigen, linkshandigen, boeren, hoeren, homo's, mensen die roken, mensen die veel praten en wie dan ook nergens verbiedt. Dus, ook al laat je je hele levensvisie bepalen door je heilige boek naar keuze, waarom zou je wat tegen adoptie door homostellen hebben? :?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het word vermeld onder "doodstraf voor een man die met een man slaapt" hierbij zijn alle rechten ontnomen net zoals een terdoodveroordeelde in een gevangenis die geen recht heeft op vrijheid.

Hun bloedschuld is op hen. Ze hebben zelf hun leven verbeurd door deze gruwel te begaan.

@Maison, de doodstraf dus?

Nee,geen doodstraf ik ga daar niet over en het gaat om een citaat uit de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid