Spring naar bijdragen

Wat is de toekomst van de mensheid?


Aanbevolen berichten

Skippy,

Denk je werkelijk dat de wapenwedloop zo door kan blijven gaan zonder dat mensen er ook gebruik van gaan maken.

Er is geen wapenwedloop meer. Amerika en Rusland zijn voorzichtig juist hun aantal wapens aan het afbouwen. Het gevaarlijkste is volgens mij ook niet wat die landen ermee doen, maar of terroristen die wapens krijgen.
Volgens rapporten kan de aarde verschillende malen worden opgeblazen, macaber vooruitzicht.
Dat is waar, maar juist dat vooruitzicht heeft ervoor gezorgd dat de wapens minder worden ingezet. Dus paradoxaal gezien is het misschien wel zo dat massavernietigingswapens de wereld in sommige (hoewel niet in alle) opzichten een klein beetje veiliger hebben gemaakt.
Maar kunnen we spreken over echte vrede als we denken aan wereld vol met wapentuig.
Nee. Maar ik heb nooit beweerd dat er echte vrede is. Ik heb zelfs niet beweerd dat de wereld nu beter is dan vroeger.
Belangrijker nog de vraag, is dit de wereld die God voorstaat als Hij in zijn Woord erover praat.

Nee stellig niet!

Want de Bijbel zegt onomwonden: (Psalm 46:9) . . .Hij doet oorlogen ophouden tot het uiteinde der aarde. De boog verbreekt hij en hij slaat de speer (wapentuig) werkelijk aan stukken; De wagens verbrandt hij in het vuur.

Wat wil je hier mee zeggen?
Jij hebt hier als vrouw de vrijheid om te doen en laten wat je wil, maar elders in de wereld hebben vrouwen geen bestaansrecht en worden ze gediscrimineerd, vernederd, uitgebuit en onderdrukt. Overigens in Nederland en andere westerse (rijke) landen worden (vaak buitenlandse) vrouwen gedwongen tot prostitutie (slavernij in Nederland!).
Dat heb ik nooit ontkend. Je doet alsof ik heb gezegd dat de wereld nu volmaakt is, maar dat geloof ik absoluut niet. Alleen is het punt dat de wereld er niet slechter op is geworden, omdat er ook goede ontwikkelingen zijn. Zoals de vrouwenemancipatie in het westen.
Er is zo veel onrecht alleen God kan dit allemaal verhelpen.

Maar ik ben benieuwd naar je Bijbelse visie, Skippy en ook van anderen.

Have a good day,

Ed

Ik heb volgens mij mijn Bijbelse visie gegeven. Waar ik benieuwd naar ben, is hoe jij er bij komt dat de wereld vredig was voor 1914.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wat is de toekomst van de mensheid? Geen idee, na mij de zondvloed?

In één van de vorige reactie schreef iemand

.†De toekomst voorspellen heeft nog nooit iemand met langdurig succes gedaanâ€

Nochtans stel ik vast dat de profeet Daniel gevolgd door de apostel Johannes met het boek Openbaring ( die in feite een verdere uitbreiding van de profetieën van Daniel is) het er nog niet zo slecht vanaf hebben gebracht.

Ik wil hier even aanhalen wat beiden ons medegedeeld hebben zowel wat het verleden, heden als de toekomst betreft om zodoende een, weliswaar zeer algemeen, antwoord te geven op de oorspronkelijke topic vraag “wat is de toekomst van de mensheid “of met andere woorden “wat staat er de wereld nu nog te wachtenâ€

Wat nu Daniël betreft die heeft, wat het ontstaan en de opeenvolging van de staten of wereldrijken betreft, deze lang voordat ze ontstonden voorzegt (daniel 2), en alles is in het verleden en tot op vandaag allemaal verlopen zoals aangegeven.

Precies zoals voorspeld kwam na “het gouden hoofd†Babylon(605 tot 538 v.Christus) “de zilveren borst†Medo- Perzie ( 538 -331 v. Christus) gevolgd door “het koperen bekken†het Griekse Rijk ( 331-146 v. Christus) en dan “de ijzeren benen†van het Romeinse Rijk ( 146 v. Christus tot 476 n. Christus)

Waarna, niettegenstaande meerdere pogingen van o.a. Karel de Grote, Lodewijk XIV, Napoleon , Hitler en andere, er geen wereldrijk meer tot stand kwam en enkel door verbonden, min of meer stabiele, structuren zich vormden die net zoals ijzer met leem een onsamenhangend geheel vormen

(Hierbij is het belangrijk op te merken dat in deze profetie de genoemde metalen steeds politieke machten voorstellen en het leem een geestelijke macht. Wat dan ook in de loop van de middeleeuwen tot op vandaag duidelijk is geworden.)

Wat nu nog voor ons ligt is een beëindigen van de(huidige) fase der “voeten uit leem en ijzer†door de komst van “de steenâ€; namelijk Jezus Christus (de rots) die wederkomt en uiteindelijk een onvergankelijk en eeuwig koninkrijk zal oprichten.

Ook Johannes heeft, onder Gods leiding, een en ander geschreven met betrekking tot de topic vraag.

Ten tijde van Johannes bevond de wereld zich in de overgangsfase van het laatste wereldrijk naar de “verdeelde rijken†en werden er dan ook, in het verlengde van de voorspelling van Daniel, door God aan de apostel Johannes meer zaken geopenbaard betreffende deze komende fasen.(verbond “leem – ijzer†en de komst van “de steenâ€)

Hierbij werden meer details verstrekt betreffende de houding en de verhouding van de twee vernoemde machten het ijzer (de politieke macht) en het leem ( de religieuze macht) tegenover elkaar en tegenover Christus.

We stellen daarin vast dat sinds de opstand van Lucifer hij steeds op allerhande manieren gepoogd heeft om zelf, net als Christus, als God aanbeden te worden.

Dit uit zich door de eeuwen heen vooral in allerhande pogingen om Gods basiswetten te vernietigen door o.a. de mensen te verleiden om afgoden te aanbidden met als climax daarvan het aan te durven om in de woestijn aan Christus zelf te vragen om hem te aanbidden.

Ook probeerde en probeert Satan telkens opnieuw om de aanbidding van Christus als Schepper en Verlosser tegen te werken en af te breken door mensen (systemen, groepen) te gebruiken die zich tegen God en zijn wetmatigheden verzetten.

Het blijkt dan ook uit het boek “Openbaring†dat hetgeen voorafgaat aan het einde van de periode (fase) van leem en ijzer er een geestelijke opwekking zal plaatsvinden die de eensgezindheid en samenwerking tussen de geestelijke en wereldlijke macht zal bevorderen en verstevigen maar ook terzelfdertijd een actie zal ontketenen die het aanbidden van Christus als Schepper en Verlosser zal tegenwerken en verwerpen.

Enerzijds door een rechtstreekse aanval door de politieke macht (staatsmacht) op het feit dat Christus de Schepper is van alle schepselen.

Anderzijds een aanval door de geestelijke macht op het teken van Zijn scheppingsmacht en autoriteit dat God zelf gegeven heeft in zijn vierde gebod. Dit zal gebeuren door een gewijzigde versie ervan, waarbij de inhoud en tijd van het oorspronkelijke totaal veranderd is, in samenwerking met de politieke macht gezamenlijk op te leggen (verplichtend te maken) voor de mensen.

Uiteindelijk zal God zelf optreden waarbij Hij bij middel van natuurfenomenen de wereld zal confronteren met zijn macht over de schepping.

Deze confrontatie, ook plagen genoemd, zal uiteindelijk de inleiding zijn tot de terugkomst van Christus, de opstanding en hemelvaart van diegenen die in het geloof gestorven zijn en de dood van de overgebleven ongelovigen.

De opstanding der goddelozen en de finale uitvoering van het oordeel met de daaraan gekoppelde herschepping van een nieuwe hemel en een nieuwe aarde gebeurd dan pas na een periode die benoemd wordt als “de Duizend Jaarâ€.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Thorgrem,

Ik kom zeker op 1914 terug. Google "1914 - keerpunt in de geschiedenis" geeft de uitspraak van bondskanselier Konrad Adenauer weer die ik eerder citeerde.

Er worden nog meer politici die toen leefden aangehaald en allemaal hadden ze hetzelfde als Adenauer, de wereld is na het uitbreken van de oorlog in 1914 totaal veranderd.

Sommige brengen Daniel's 70 jaarweken profetie in verband met dit jaartal, maar later meer.

Skippy,

Ik vond je erg optimistisch maar dank voor je realistische uitleg.

Ik mis je Bijbelse visie op het hoofdthema, ben er erg benieuwd.

Overigens haalt Bernard3 een aantal treffende Bijbelboeken aan die absoluut met ons thema te maken hebben.

Daniel: de opkomst en ondergang van de wereldrijken en de komst van Gods koninkrijk onder Christus.

Openbaring: weeën over de wereld, Gods oordeel over valse religie en vernietiging van heel Satan's wereldstelsel.

Bernard,

Je hebt een lijvig stuk gepost, ik wil er graag later op terugkomen.

Sorry, ik ben beperkt op mijn tablet.

Fijn weekend toegewenst,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo Thorgrem,

Ik kom zeker op 1914 terug. Google "1914 - keerpunt in de geschiedenis" geeft de uitspraak van bondskanselier Konrad Adenauer weer die ik eerder citeerde.

Er worden nog meer politici die toen leefden aangehaald en allemaal hadden ze hetzelfde als Adenauer, de wereld is na het uitbreken van de oorlog in 1914 totaal veranderd.

Sommige brengen Daniel's 70 jaarweken profetie in verband met dit jaartal, maar later meer.

Graag dan wel je eigen uitspraak onderbouwen.

De wereld voor 1914 was er een van vrede, zekerheid en voorspoed maar met het uitbreken van de oorlog is dat allemaal verdwenen.

Dat de wereld na het uitbreken van de grote oorlog er heel anders uitzag geloof ik best. Maar dat er voor die tijd vrede, zekerheid en voorspoed was klopt mijn inziens niet. Daar wil ik dus een antwoord op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naast dat er commentaar wordt gegeven op elkaars posts zie ik weinig posts over jullie Bijbelse visie op het thema met verwijzingen naar ondersteunende Bijbelteksten.

We willen hier op dit christelijke forum elkaar toch een beetje hoop geven en sterken in ons geloof in Christus en zijn heerlijk koninkrijk.

Het thema is een eerlijke vraag aan jullie om je Bijbelse visie te geven.

Zullen we het nog eens proberen.

vriendelijke groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het thema is een eerlijke vraag aan jullie om je Bijbelse visie te geven.

Zullen we het nog eens proberen.

vriendelijke groet,

Ed

Is dit een type antwoord waar je op zoek naar bent? Je had er niet op gereageerd namelijk.

Vrede, zekerheid en voorspoed kan alleen Jezus volgens de Bijbel brengen.

Mattheüs 24:23 zegt: Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, dit is de messias,†of: “Daar is hij,†geloof dat dan niet.

Jehovah's Getuigen geloven dat Jezus sinds 1914 op de troon zit. Ik geloof niet in mensen die zeggen daar is hij. Als hij regeert dan zal dat merkbaar zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Humanist, sorry maar een "man-made" wereld gaat het gewoon niet worden, dat is het nu al in principe en kijk wat we ervan gemaakt hebben.

Jij gelooft het misschien niet, je gelooft meer in de kracht van de mens, maar heel veel christenen geloven dat onze Schepper menselijke problemen zal oplossen, hier volgen een aantal beloftes van God:....

- (Jesaja 33:24) En geen inwoner zal zeggen: „Ik ben ziek.†Het volk dat in [het land] woont, zal vergiffenis van zijn dwaling hebben ontvangen.

Sinds Jesaja deze tekst heeft geschreven wacht men op de vervulling van deze tekst. Maar om inhoudelijk te blijven wat is [het land] in de tekst?

- (Psalm 46:9) . . .Hij doet oorlogen ophouden tot het uiteinde der aarde. De boog verbreekt hij en hij slaat de speer werkelijk aan stukken; De wagens verbrandt hij in het vuur.

Hoe weet jij aan de hand van een Psalm dat het op onze tijd slaat?

- (Psalm 72:16) . . .Er zal volop koren op aarde blijken te zijn; Op de top der bergen zal overvloed zijn. Zijn vrucht zal zijn als op de Libanon, En zij die uit de stad afkomstig zijn, zullen bloeien als de plantengroei van de aarde.

Vers 1,2 zeggen dit: Geef, o God, uw wetten aan de koning,

uw gerechtigheid aan de koningszoon.

2 Moge hij uw volk rechtvaardig besturen,

uw arme volk naar recht en wet.

Hoe kun jij het dateren op de eindtijd?

- (Psalm 37:10, 11) . . .En nog maar een korte tijd en de goddeloze zal er niet meer zijn; En gij zult stellig acht geven op zijn plaats, en hij zal er niet zijn. 11 De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede.

Sinds deze Psalm is een lange tijd zonder veranderingen voorbijgegaan. Hoe weet jij dat deze tekst voor onze tijd geschreven is?

- (Openbaring 21:4) . . .En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.â€

Vers 21:8 zegt dit: Maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, met moord, ontucht, toverij of afgodendienst, voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de vuurpoel met brandende zwavel, dat is de tweede dood.’

Jg kennende hebben ze al andere kerkleiders en zelfs kerkaanhangers al veroordeelt aan de hand van dit soort teksten. Kun jij aan de hand van de Bijbel aantonen dat de Jehovah's Getuigen God's volk zijn?

Het moge duidelijk zijn dat geen mens deze zaken zal kunnen bewerkstelligen, noch enige politieke of religieuze stroming.

De Kerk kan je er wel van laten dromen hoor.

Maar beste forumleden, wat is jullie Bijbelse visie op de toekomst va de mensheid?

Graag zie ik jullie argumenten tegemoet.

Ik kijk uit naar jouw antwoorden!

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thorgrem,

De uitspraken heb ik gewoon van Google. Vele personen die de periode rond 1914 hebben meegemaakt hebben het grote verschil gemerkt van de tijd van voor en na 1914. Men bedoelt natuurlijk enkele jaren voor 1914 was het vrede, voorspoed en vooruitgang. Het is mij niet duidelijk hoe ver voor 1914 zij bedoelen, maar het lijkt mij aannemelijk dat zij bedoelen een flinke periode van hun leven.

Het is wel frappant dat vele mensen in de 19de eeuw al hebben gewezen op 1914 als een belangrijk jaar, wat er zou gebeuren wist men nog niet.

Enkelen hebben 1914 in verband gebracht met Daniël’s profetie van de “7 tijden†en wat in de Bijbel de “de bestemde tijd der natiën (tijden der heidenen)†wordt genoemd. Later meer hierover.

Wat is jou (allen: jullie) visie hierover?

groetn,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thorgrem,

De uitspraken heb ik gewoon van Google.

Waar van Google, kan hem niet vinden.

Vele personen die de periode rond 1914 hebben meegemaakt hebben het grote verschil gemerkt van de tijd van voor en na 1914.

Zoals men altijd wel ergens in een streek kan vertellen over elk jaartal.

Men bedoelt natuurlijk enkele jaren voor 1914 was het vrede, voorspoed en vooruitgang. Het is mij niet duidelijk hoe ver voor 1914 zij bedoelen, maar het lijkt mij aannemelijk dat zij bedoelen een flinke periode van hun leven.

Het is wel frappant dat vele mensen in de 19de eeuw al hebben gewezen op 1914 als een belangrijk jaar, wat er zou gebeuren wist men nog niet.

Enkelen hebben 1914 in verband gebracht met Daniël’s profetie van de “7 tijden†en wat in de Bijbel de “de bestemde tijd der natiën (tijden der heidenen)†wordt genoemd. Later meer hierover.

Wat is jou (allen: jullie) visie hierover?

groetn,

Ed

Mijn visie is dat 1914 helemaal geen bijzonder jaar is. Men heeft ook in begin 20e eeuw niet in grote getallen specifiek naar dit jaartal gewezen. Het in verband brengen met Daniel's profetie is wensdenken. Dat was het toen al, en (zoals altijd) nog meer achteraf bleek dat bepaalde mensen vals geprofeteerd hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel frappant dat vele mensen in de 19de eeuw al hebben gewezen op 1914 als een belangrijk jaar, wat er zou gebeuren wist men nog niet.

Enkelen hebben 1914 in verband gebracht met Daniël’s profetie van de “7 tijden†en wat in de Bijbel de “de bestemde tijd der natiën (tijden der heidenen)†wordt genoemd. Later meer hierover.

Wat is jou (allen: jullie) visie hierover?

groetn,

Ed

Heb je het rekensommetje hoe je op 1914 komt als sleuteljaar in de geschiedenis? Laten we daar maar eerst naar kijken. En het staat je nog steeds vrij om inhoudelijk op posts te reageren hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bijbelse visie? Het kan hooguit mijn visie zijn welk bijbelgedeelte hier van toepassing is. In het geval van de toekomst van de mensheid kijk ik naar Matthëus 24 en Openbaringen 6 en 7.

kan je misschien even samengevat uitleggen wat er dan volgens u ons te wachten staat?

Oorlogen en geruchten van oorlogen, hongersnoden, epidimieën, natuurrampen, ziektes etc. tot aan de vernietiging van een kwart van de aarde aan toe. Maar uiteindelijk een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel frappant dat vele mensen in de 19de eeuw al hebben gewezen op 1914 als een belangrijk jaar, wat er zou gebeuren wist men nog niet.

Enkelen hebben 1914 in verband gebracht met Daniël’s profetie van de “7 tijden†en wat in de Bijbel de “de bestemde tijd der natiën (tijden der heidenen)†wordt genoemd. Later meer hierover.

Wat is jou (allen: jullie) visie hierover?

groetn,

Ed

Heb je het rekensommetje hoe je op 1914 komt als sleuteljaar in de geschiedenis? Laten we daar maar eerst naar kijken. En het staat je nog steeds vrij om inhoudelijk op posts te reageren hoor.

Idd. Ik ben zeer benieuwd naar de onderbouwing. Het is natuurlijk voor iedereen met ook maar een basale geschiedeniskennis niet moeilijk om in te zien dat ook voo 1914 het een grote ellende was. De Amerikaanse Burgeroorlog, de Zwarte Pest etc

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vele personen die de periode rond 1914 hebben meegemaakt hebben het grote verschil gemerkt van de tijd van voor en na 1914. Men bedoelt natuurlijk enkele jaren voor 1914 was het vrede, voorspoed en vooruitgang. Het is mij niet duidelijk hoe ver voor 1914 zij bedoelen, maar het lijkt mij aannemelijk dat zij bedoelen een flinke periode van hun leven.

Behalve dan als ze in de Balkan leefden in 1911, 1912 en 1913. Of in Rusland in 1904. Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat er een voorspoedige tijd was voor het uitbarsten van WO1. Dat was meer omdat het lang broeide dan dat er werkelijk vrede was.

Het is wel frappant dat vele mensen in de 19de eeuw al hebben gewezen op 1914 als een belangrijk jaar, wat er zou gebeuren wist men nog niet.

Bron?

Enkelen hebben 1914 in verband gebracht met Daniël’s profetie van de “7 tijden†en wat in de Bijbel de “de bestemde tijd der natiën (tijden der heidenen)†wordt genoemd. Later meer hierover.

Wat is jou (allen: jullie) visie hierover?

groetn,

Ed

Een hoop onzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een paar conflicten van voor 1914:

Spaans-Amerikaanse oorlog, 1898

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaans-Amerikaanse_Oorlog

Bokseropstand, 1899-1901

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bokseropstand

Tweede Boerenoorlog, 1899-1902

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Boerenoorlog

Amerikaans-Filippijnse oorlog, 1899-1913

http://nl.wikipedia.org/wiki/Filipijns- ... nse_Oorlog

En zo kunnen we nog wel even doorgaan...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe kom je aan die 'kwart van de aarde'? Staat dat ergens? En wat betekent dat? Kwart van de populatie? Van t aardoppervlak?

Openbaringen 6:8 En ik zag, en zie, een vaal paard, en die daarop zat, zijn naam was [de] dood, en het dodenrijk volgde achter hem. En hun werd macht gegeven over het vierde deel der aarde om te doden, met het zwaard, met de honger, met de zwarte dood en door de wilde dieren der aarde.

Verderop in hoofdstuk 9 is er zelfs sprake van een derde van de mensen die gedood zullen worden: vers 15 En de vier engelen, die tegen het uur en de dag en de maand en het jaar waren gereed gehouden, werden losgelaten om het derde deel van de mensen te doden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid