Spring naar bijdragen

Wat is de toekomst van de mensheid?


Aanbevolen berichten

Vanaf David (de 2de koning van Israël) hebben vele koningen in zijn lijn (Davidische dynastie) over Israël geregeerd, dit met goedkeuring van de God van Israël. De laatste koning was de slechte koning Zedekia die in 607 v.Chr werd afgezet (door de Babyloniërs), dit was het begin van de "bestemde tijden der natiën". In deze periode regeerde dus geen koning over Israël die Gods goedkeuring had maar vreemde mogendheden, heidenense regeerders. Deze periode zou volgens Ezechiël's profetie ophouden als de koning die het "wettelijke recht" op de troon van David heeft, Jezus Christus, zou komen.

Zie het hele commentaar uit mijn concordance.

Nadat Jezus over de ophanden zijnde verwoesting van de stad Jeruzalem had gesproken, zei hij het volgende: „En Jeruzalem zal door de natiën worden vertreden totdat de bestemde tijden der natiën [„tijden der heidenenâ€, NBG; Statenvertaling] zijn vervuld†(Lu 21:24).

Het „vertreden†van dat koninkrijk in de dynastie van Davidische heersers begon niet toen de Romeinen de stad Jeruzalem in 70 G.T. verwoestten. Het begon eeuwen voordien met de omverwerping van die dynastie in 607 v.G.T. door de Babyloniërs, toen Nebukadnezar Jeruzalem verwoestte en de onttroonde koning Zedekia gevangennam, waarna het land woest kwam te liggen (2Kon 25:1-26). Dit stemde overeen met de profetische woorden die in Ezechiël 21:25-27 tot Zedekia werden gericht, namelijk: „Verwijder de tulband en zet af de kroon. Deze zal niet dezelfde zijn. . . . Tot een puinhoop, een puinhoop, een puinhoop zal ik ze maken. Ook wat deze aangaat, ze zal stellig van niemand worden totdat hij komt die het wettelijke recht heeft, en ik moet het aan hem geven.†Uit de christelijke Griekse Geschriften blijkt dat degene die „het wettelijke recht†op de door Zedekia verbeurde Davidische kroon heeft, Christus Jezus is, over wie de engel die zijn toekomstige geboorte aankondigde, zei: „Jehovah God zal hem de troon van zijn vader David geven, en hij zal voor eeuwig als koning over het huis van Jakob regeren en aan zijn koninkrijk zal geen einde zijn.†— Lu 1:32, 33.

Nadat Jeruzalem in 607 v.G.T. was gevallen, oefenden de heidense machten heerschappij over de gehele aarde uit. De Davidische dynastie en heerschappij werd onderbroken, en Jeruzalem, of datgene wat erdoor werd gesymboliseerd, zou dus net zolang „vertreden†worden als Gods koninkrijk, dat zijn heerschappij door middel van Davids huis uitoefende, zich onder de overheersing door heidense machten in een vernederde toestand van inactiviteit zou bevinden. In Unger’s Bible Dictionary (1965, blz. 398), waar dit verband met heerschappij wordt opgemerkt, wordt gezegd: „Dientengevolge gaan de heidenen als ’de natiën’ het einde van hun beheerderschap als heersers over de aarde tegemoet. De beëindiging van deze periode zal het einde van de ’tijden der heidenen’ zijn (Luk. 21:24; Dan. 2:36-44).â€

Ursa heb jij een andere uitleg van de 7 tijden? Let us hear it!

Anders wil ik het nog verder uitleggen.

fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nou MysticNederlands,

Mijn Bijbelse utleg over 1914, in samenhang met de "tijden der heidenen", is in zijn geheel verwijderd.

Ik zal een nieuwe poging wagen.

Ed

PS

overigens heb ik Ursa uitgenodigd een Bijbelse uitleg te geven van de betekenis van "de bestemde tijden der natiën" of "tijden der heidenen" (NBG, Statenvertaling).

Wij zijn in afwachting van zijn reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou MysticNederlands,

Mijn Bijbelse utleg over 1914, in samenhang met de "tijden der heidenen", is in zijn geheel verwijderd.

Ik zal een nieuwe poging wagen.

Ed

Dat is niet waar. Ik heb gezien wat er verwijderd is en het had geen inhoudelijke uitleg over 1914.

PS

overigens heb ik Ursa uitgenodigd een Bijbelse uitleg te geven van de betekenis van "de bestemde tijden der natiën" of "tijden der heidenen" (NBG, Statenvertaling).

Wij zijn in afwachting van zijn reactie.

Er zijn nog een dozijn mensen die eerst op antwoorden van jou wachten (en dan graag niet geknipt/geplakt of indien je niet anders kan met bronvermelding). Concentreer je daar dus maar eerst op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals ik al eerder meldde hebben politici e.a. mensen een radicale ommekeer gezien van de algemene wereldsituatie rond het jaar 1914.

Vlak voor 1914 ervoer men een grote mate van vrede en men verwachtte dat het na 1914 net zo zou zijn.

Op Google zijn veel van die quotes te lezen, ik geef slechts 2:….

...Everything would get better and better. This was the world I was born in. . . . Suddenly, unexpectedly, one morning in 1914 the whole thing came to an end...Harold Macmillan

...Thoughts and pictures come to my mind, . . . thoughts from before the year 1914 when there was real peace, quiet and security on this earth—a time when we didn’t know fear. . . . Security and quiet have disappeared from the lives of men since 1914. Konrad Adenauer.

Zie ook een discussie over de periode rond 1914 op http://answers.yahoo.com/question/index ... 726AAWFrqT.

Het is wel frappant dat vele mensen in de 19de eeuw al hebben gewezen op 1914 als een belangrijk jaar, wat er zou gebeuren wist men nog niet.

Enkelen hebben 1914 in verband gebracht met Daniël’s profetie van de “7 tijden†en wat in de Bijbel de “de bestemde tijd der natiën (tijden der heidenen)†wordt genoemd (Lukas 21:24).

Wat ik begrijp van de “tijden der heidenen†is dat het een periode is waarin het (ex)verbondsvolk van God niet geregeerd werd door een koning in de Davidische lijn maar door heidense heersers.

Deze periode zou “7 tijden†duren, zie ook Da 9:24-27. Deze periode zou eindigen met de komst van de Messias, de persoon die het “wettelijke recht†heeft het koningschap van Gods koninkrijk te ontvangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt wel een punt hoor eclammers. Eind 19e en begin 20e eeuw heerste er een enorm optimisme in Europa, vanwege alle technologische vooruitgang. De techniek was in staat om dingen te doen en problemen op te lossen die men van tevoren voor onmogelijk had gehouden. Men had het idee dat men met techniek op een gegeven moment alle grote problemen op aarde wel zou kunnen oplossen. Dit vooruitgangsgeloof kreeg inderdaad een zeer stevige opdonder in de Eerste Wereldoorlog, toen het juist de techniek was die er voor zorgde dat de oorlog gruwelijker was dan ooit tevoren. Met daarna de komst van de Tweede Wereldoorlog is het vooruitgangsgeloof in de techniek vrijwel geheel verdwenen en zie je dat men veel huiveriger staat tov techniek en men veel meer de mogelijke kwalijke kanten ervan ziet. (zie ook In Europa van Geert Mak hierover)

Maar 1914 is wat dat betreft vooral een kantelpunt waar het gaat om geloof in de techniek. Met de Eerste Wereldoorlog stond de wereld ook op zijn kop, maar de reden ligt iets subtieler.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel frappant dat

vele mensen
in de 19de eeuw al hebben gewezen op 1914 als een belangrijk jaar, wat er zou gebeuren wist
men
nog niet.
Enkelen
hebben 1914 in verband gebracht met Daniël’s profetie van de “7 tijden†en wat in de Bijbel de “de bestemde tijd der natiën (tijden der heidenen)†wordt genoemd (Lukas 21:24).

Wie zijn de bovengenoemde personen?

Wat ik begrijp van de “tijden der heidenen†is dat het een periode is waarin het (ex)verbondsvolk van God niet geregeerd werd door een koning in de Davidische lijn maar door heidense heersers.

Wie was het ex verbondsvolk?

Deze periode zou “7 tijden†duren, zie ook Da 9:24-27. Deze periode zou eindigen met de komst van de Messias, de persoon die het “wettelijke recht†heeft het koningschap van Gods koninkrijk te ontvangen.

Hebben JG het wettelijke recht soms ontvagen? Ik zie geen Messias.

Link naar bericht
Deel via andere websites

overigens heb ik Ursa uitgenodigd een Bijbelse uitleg te geven van de betekenis van "de bestemde tijden der natiën" of "tijden der heidenen" (NBG, Statenvertaling).

Wij zijn in afwachting van zijn reactie.

Om welke verzen gaat het dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In een eerdere post heb ik getracht uit te leggen dat er vanaf David t/m Zedekia een Judese koning in Jeruzalem heeft geregeerd. Dit stopte echter in het jaar 607 v.Chr.

Dit is dus het jaar waarop buitenlandse mogendheden (te beginnen bij Babylon) begonnen zijn om over Israel te regeren. Deze periode noemt Jezus de `bestemde tijden der natiën` (Lukas 21.24), in zijn tijd was dat nog niet geëindigd. Wanneer zou het dan eindigen, na ´7 profetische tijden´ volgens Daniel hoofdstuk 4. Maar hoe lang is dat. Openbaring biedt de oplossing.

Openb.12.13 heeft het over 3,5 tijden dat zou dan volgens Openb.11.3 en 12.6 1260 dagen duren, oftewel 1260 jaren, `7 tijden` is dan 2x1260 is 2520 jaar.

Gerekend vanaf 607 v.Chr. brengt ons in 1914 (jaar 0 bestaat niet) als het einde van de `bestemde tijden der natiën`.

Bovendien is dit het jaar waarin Jezus Christus koning is geworden want Ezech.21:25-27 maakt duidelijk dat hij het “wettelijke recht†heeft om het te ontvangen.

Wat denken jullie, zou dit niet in lijn zijn met wat er in Openb.12:9-12 wordt gezegd dat de eerste daad van koning Jezus was om de Duivel uit de hemel naar de aarde te slingeren. Gevolgen: weeën op het aardse toneel, oorlogen, geweld, immoraliteit.

Dit zou maar een korte tijd duren en daarna zal de Duivel voor 1000 jaar worden gebonden.

Even tot zo ver, graag jullie reactie met Bijbelteksten als onderbouwing.

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
In een eerdere post heb ik getracht uit te leggen dat er vanaf David t/m Zedekia een Judese koning in Jeruzalem heeft geregeerd. Dit stopte echter in het jaar 607 v.Chr.

Dit is dus het jaar waarop buitenlandse mogendheden (te beginnen bij Babylon) begonnen zijn om over Israel te regeren. Deze periode noemt Jezus de `bestemde tijden der natiën` (Lukas 21.24), in zijn tijd was dat nog niet geëindigd. Wanneer zou het dan eindigen, na ´7 profetische tijden´ volgens Daniel hoofdstuk 4. Maar hoe lang is dat. Openbaring biedt de oplossing.

Openb.12.13 heeft het over 3,5 tijden dat zou dan volgens Openb.11.3 en 12.6 1260 dagen duren, oftewel 1260 jaren, `7 tijden` is dan 2x1260 is 2520 jaar.

Gerekend vanaf 607 v.Chr. brengt ons in 1914 (jaar 0 bestaat niet) als het einde van de `bestemde tijden der natiën`.

Bovendien is dit het jaar waarin Jezus Christus koning is geworden want Ezech.21:25-27 maakt duidelijk dat hij het “wettelijke recht†heeft om het te ontvangen.

Wat denken jullie, zou dit niet in lijn zijn met wat er in Openb.12:9-12 wordt gezegd dat de eerste daad van koning Jezus was om de Duivel uit de hemel naar de aarde te slingeren. Gevolgen: weeën op het aardse toneel, oorlogen, geweld, immoraliteit.

Dit zou maar een korte tijd duren en daarna zal de Duivel voor 1000 jaar worden gebonden.

Even tot zo ver, graag jullie reactie met Bijbelteksten als onderbouwing.

Ed

Grote flauwekul! Bijbelse onderbouwing: 1 Tim 1.3 Toen ik naar Macedonië vertrok, heb ik je gevraagd in Efeze te blijven. Je moet voorkomen dat bepaalde mensen daar een afwijkende leer onderwijzen 4 en zich verdiepen in verzinsels en eindeloze geslachtsregisters. Die leiden meer tot speculaties dan tot de vervulling van de taak die God met het geloof gegeven heeft. 5 Het doel van je opdracht is de liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof. 6 Sommigen hebben zich daarvan afgewend en zijn vervallen tot zinloos gepraat. 7 Zij willen de wet van God onderwijzen, maar weten niet wat ze zeggen en begrijpen niets van wat ze zo stellig beweren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Oke ik ben weer thuis na een 14 daagse vakantie waarin ik bijna geen toegang had tot internet. Verder een prachtige provincie hoor, Zeeland, maar dit vond ik toch een minpunt. Sorry voor het niet kunnen reageren op jullie posts, maar ik ga het goed maken.

Ed

Lijkt me juist wel fijn, even geen internet. Probeer er van te genieten, Ed! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dingo,

Kan je het a.u.b. wat duidelijker uitleggen, wil je uitleggen wat volgens jou de `bestemde tijden der natiën` voorstelt, wat het te maken heeft met Jezus' regering en het hoofdthema "Wat is de toekomst va de aarde".

groet,

Ed

Toen ik de vorige keer in Zeeland was er geloof ik al internet... :+
Link naar bericht
Deel via andere websites

Thorgrem,

Ik heb in een vorige post uitgelegd dat de "bestemde tijden de natiën of tijden der Heidenen" in 1914 zijn geëindigd. Aan een periode waarin geen door de ware God goedgekeurde koning regeerde kwam een eind, precies op tijd zoals de profetie heeft voorspeld. Jezus, de voorzegde persoon die "het wettelijk recht" heeft om het koningschap te ontvangen (zie Ezech 21:27), werd door God op Zijn troon geplaatst. Jezus is als koning gaan regeren in 1914 en invloed gaan uitoefenen op aarde door onderdanen bijeen te vergaderen voor "de nieuwe wereld" het paradijs. Tevens is hiermee zijn "parousia" (tegenwoordigheid) een feit, dit in harmonie met Jezus eigen woorden in Mattheüs 24 en Psalm 110:1-2.

Psalm 110:2 slaat op de het eerste wapenfeit van Jezus als koning en dat voltrok zich in de hemel namelijk het verwijderen van Satan en zijn demonen uit de hemelse gewesten dat wordt beschreven in Openb.12:9-12.

Deze activiteiten zijn allemaal in het jaar 1914 gebeurd, het begin van "de dag des Heren".

fijne zondag allemaal,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thorgrem,

Ik heb in een vorige post uitgelegd dat de "bestemde tijden de natiën of tijden der Heidenen" in 1914 zijn geëindigd.

En ik heb volgens mij duidelijk laten blijken dat ik je uitleg apenootjes vond. Het schiet op alle fronten tekort.

Aan een periode waarin geen door de ware God goedgekeurde koning regeerde kwam een eind, precies op tijd zoals de profetie heeft voorspeld. Jezus, de voorzegde persoon die "het wettelijk recht" heeft om het koningschap te ontvangen (zie Ezech 21:27), werd door God op Zijn troon geplaatst. Jezus is als koning gaan regeren in 1914 en invloed gaan uitoefenen op aarde door onderdanen bijeen te vergaderen voor "de nieuwe wereld" het paradijs. Tevens is hiermee zijn "parousia" (tegenwoordigheid) een feit, dit in harmonie met Jezus eigen woorden in Mattheüs 24 en Psalm 110:1-2.

Psalm 110:2 slaat op de het eerste wapenfeit van Jezus als koning en dat voltrok zich in de hemel namelijk het verwijderen van Satan en zijn demonen uit de hemelse gewesten dat wordt beschreven in Openb.12:9-12.

Deze activiteiten zijn allemaal in het jaar 1914 gebeurd, het begin van "de dag des Heren".

Totaal niet aannemelijk.

fijne zondag allemaal,

Ed

Jij ook een fijne zondag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou jij dan willen uitleggen wat Jezus bedoelde met.....

(Lukas 21:24) en zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en gevankelijk worden weggevoerd naar alle natiën; en Jeruzalem zal door de natiën worden vertreden totdat de bestemde tijden der natiën zijn vervuld.

En de vraag "wanneer zal Jezus dan terugkomen en orde op zake stelen hier op aarde" (vrederijk van Christus)?

Wanneer is Jezus koning geworden en heeft hij Satan uit de hemel naar de aarde geslingerd, wat heeft Ps.110:1-2 hiermee te maken.

Wat is volgens jou de "grote verdrukking" (Mat.24:21 Lat.: tri·bu·la′ti·o ma′gna) en erop volgende Armageddon wanneer zullen deze dan plaatsvinden?

Al deze vraagstukken hebben met de toekomst van de mensheid te maken en met ons welzijn.

Ik hoop dat jij of mensen op het forum hier op willen reageren.

Groeten,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zou jij dan willen uitleggen wat Jezus bedoelde met.....

(Lukas 21:24) en zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en gevankelijk worden weggevoerd naar alle natiën; en Jeruzalem zal door de natiën worden vertreden totdat de bestemde tijden der natiën zijn vervuld.

Ik pluk geen citaten uit de Bijbel om er vervolgens een betekenis aan te geven.

En de vraag "wanneer zal Jezus dan terugkomen en orde op zake stelen hier op aarde" (vrederijk van Christus)?

Als dat jouw vraag en hetgeen jou bezighoud is dan zou ik eens beginnen met het lezen van heel Lucas 21 als ik jou was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid