Spring naar bijdragen

Wat is de toekomst van de mensheid?


Aanbevolen berichten

Hoe denken jullie op het forum over de toekomst? Wat is jullie (vanuit de Bijbel) geleerd over de toekomst?

Er worden heel wat discussies gevoerd over Bijbelse zaken, vaak over leerstellige zaken, maar zou “redeneren aan de hand van de Schrift†over onze toekomst (en de hele mensheid) niet interessant zijn.

Heeft de politiek wereldvrede kunnen brengen of armoede, voedseltekorten kunnen oplossen of ziekte kunnen uitbannen of de enorme kindersterfte, hebben ze misdaad aan banden kunnen leggen zodat we ons veilig op straat kunnen begeven!

Ik ben benieuwd naar jullie (religieuze) standpunt/mening!

Ed

Uw vraag houdt mij al geruime tijd bezig daar het over profetie gaat en deze meestal de rode draad van de toekomst weergeeft en de details pas later, op het ogenblik van het gebeuren, duidelijk worden.

Daarom heb ik mijn tijd genomen en nogmaals de zaken even nagekeken en gepoogd deze samengevat ( en dus niet gedetailleerd ) weer te geven.

Wat de vraag naar de toekomstige gebeurtenissen betreft daarover zegt Gods Woord dat God steeds inzicht geeft voordat bepaalde zaken plaatsvinden. (Voorzeker, de Here HERE doet geen ding, of Hij openbaart zijn raad aan zijn knechten, de profeten Amos 3:7)

Dit was en is zo wat het verlossen van de mensheid inhoud door zowel de genade als de gerechtigheid. Daarvoor heeft Hij het verlossingsplan bekend gemaakt in de tabernakeldienst of heiligdomsdienst die Hij aan Mozes voorschreef.

De opeenvolging van de wereldrijken tot de terugkomst van Christus heeft God ons medegedeeld bij middel van de droomgezichten die Daniël ontving.

En wat er specifiek in de eindtijd zal plaatsvinden wordt besproken door Christus in Matt. 24 en meer uitgelegd in het boek Openbaring.

Uit hetgeen geprofeteerd werd leid ik onderstaande gebeurtenissen af die ons in de nabije toekomst te wachten staan.

1) De religieuze “blokken†zullen verder samensmelten in een oecumenisch verbond onder de leiding van de RKK (de Paus).

2) Deze zal zich opwerpen als de vredestichter tussen de verschillende partijen en dit zowel op het religieus (Oost- West ) als op het politiek wereldvlak; waardoor overal in de wereld zijn aanzien, macht en erkenning zal stijgen;

3) Een geestelijke opwekking en reformatie ontstaat in de zogenaamde christelijke groepen dank zij bovennatuurlijke tekenen en wonderen ( waarbij het Mariale een centrale rol zal spelen) waardoor ook niet gelovigen de macht van de RKK en haar alliantie zullen erkennen en bijtreden en er zodoende een nauwe kerk- staat samenwerkingsverband groeit.

4) Allen die deze ontwikkeling bekritiseren of tegenstaan omwille van het feit de RKK bepaalde fundamentele leerstellingen en dogma’s onderwijst die tegen Gods uitdrukkelijke wil ingaan, komen meer en meer in verdrukking en er ontstaan uiteindelijk Middeleeuwse situaties waarbij deze “ tegenstanders†of “onwillige†beroofd worden van zowel hun bestaansmiddelen, hun vrijheid of zelfs hun leven.

5) Daar Gods uitdrukkelijke wil door Hem werd bekend gemaakt in zijn Tien Geboden. Waarbij het Vierde Gebod het gebod is dat de RKK op eigen gezag heeft gewijzigd zowel wat inhoud als tijdstip betreft (en dat ook officieel bevestigd); zal alles zich toespitsen op het al of niet aanvaarden van de zondag als dag van aanbidding.

6) De uiteindelijke beslissing voor individu zal neerkomen op de keuze of hij al dan niet voor Gods Geboden of voor menselijke voorschriften zal kiezen. Ofwel wordt de autoriteit van God erkend door het aanvaarden van al zijn geboden, inclusief het Sabbatsgebod, ofwel erkent men de autoriteit van een menselijk instituut door het aanvaarden van de zondagsplicht.

7) De crisis komt tot een hoogtepunt waarbij uiteindelijk God zelf ingrijpt door het zenden van catastrofen ( de laatste plagen) met als climax de terugkomst van Christus en de daarmede gepaard gaande opstanding der gerechtvaardigde doden enerzijds en het sterven van de opstandelingen anderzijds in een wereldwijde en vernietigende catastrofe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@ punt 6: er bestaat geen zondagsplicht. Ieder is vrij om elke dag te heiligen voor God. Zelfs de zaterdag. ;)

Herlees even misschien; het gaat hier over hetgeen komt , niet wat het reeds is.

Of nog beter; over hetgeen wederkomt; want half 19e eeuw werd nog iemand in België op de rechtbank veroordeeld omdat hij op zondag de mis niet had bijgewoond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ punt 6: er bestaat geen zondagsplicht. Ieder is vrij om elke dag te heiligen voor God. Zelfs de zaterdag. ;)

Herlees even misschien; het gaat hier over hetgeen komt , niet wat het reeds is.

Of nog beter; over hetgeen wederkomt; want half 19e eeuw werd nog iemand in België op de rechtbank veroordeeld omdat hij op zondag de mis niet had bijgewoond.

Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het schema redelijk speculatief vind.

Om op dit kleine punt verder te gaan: er wordt redelijk vaak gesproken over wetteloosheid wanneer het gaat over de laatste dagen. Maar dat staat meestal in de context van ongebreidelde luxe aan de ene kant en ziekte, armoede ed aan de andere kant. Of met andere woorden staat wetteloosheid meestal voor een grote onrechtvaardigheid. Ik heb nog nergens de combinatie van wetteloosheid en het houden van de sabbat gezien in de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Kerk heeft de sabbat niet gewijzigd. Zij viert de sabbat gewoonweg niet, omdat zij immers niet onder de joodse wet staat. De brieven van Paulus, vooral die aan de Galaten en de Hebreeën, zijn toch behoorlijk duidelijk over het gegeven dat christenen zich niet aan de oudtestamentische wetten dienen te houden.

De zondag is een eigen feestdag, waarin we de opstanding van de Heer vieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een heel ander beeld:

Door daling van het aantal kinderen per gezin zal het opleidingsniveau van de wereldbevolking toenemen.

Door het toegenomen opleidingsniveau zullen steeds meer mensen de religie de rug toekeren.

De laatste gelovigen zullen elkaar opzoeken (zoals ook bernard 3 opmerkte)

Het zal minder en minder geaccepteerd worden dat mensen openlijk een wezen bewonderen dat mensen dreigt te martelen (zoals bernard 3 opmerkte)

Religie zal ondergronds gaan en langzaam uitsterven.

En als ze dan het schaliegas in de grond laten, en voorzichtig zijn met het klimaat zijn, leven ze nog lang en gelukkig voor iets van 1,7 miljard jaar, tot de zon opzwelt en iedereen toch nog in de hel omkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ punt 6: er bestaat geen zondagsplicht. Ieder is vrij om elke dag te heiligen voor God. Zelfs de zaterdag. ;)

Herlees even misschien; het gaat hier over hetgeen komt , niet wat het reeds is.

Of nog beter; over hetgeen wederkomt; want half 19e eeuw werd nog iemand in België op de rechtbank veroordeeld omdat hij op zondag de mis niet had bijgewoond.

Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het schema redelijk speculatief vind.

Om op dit kleine punt verder te gaan: er wordt redelijk vaak gesproken over wetteloosheid wanneer het gaat over de laatste dagen. Maar dat staat meestal in de context van ongebreidelde luxe aan de ene kant en ziekte, armoede ed aan de andere kant. Of met andere woorden staat wetteloosheid meestal voor een grote onrechtvaardigheid. Ik heb nog nergens de combinatie van wetteloosheid en het houden van de sabbat gezien in de Bijbel.

Wetteloosheid betekent "zich niet houden aan de voorgeschreven wet" om welke reden dan ook.

God en God alleen heeft als Schepper de autoriteit om wetten op te leggen of te wijzigen.

De Tien geboden (de enige tekst die Hij trouwens zelf geschreven heeft)zijn dan ook de onveranderlijke basisregels van zijn schepping, en zij die één of meerdere van deze voorschriften wijzigen tasten de autoriteit van de Schepper aan.

De strijd om autoriteit is ontstaan bij Lucifer en heeft zich, door de val van Adam, in het menselijk geslacht verder gezet.

Het teken van deze opstand is het openbaar en institutioneel weigeren om Gods autoriteit te aanvaarden door het sabbatsgebod te negeren en een surrogaat in de plaats te stellen en op te leggen

Zoals hierboven reeds heb aangeduid leid ik uit de profetieën af dat dit in de nabije toekomst een aanvang zal nemen . Eerst door een Zondagswet op te leggen ( de pogingen zijn nu reeds volop aan gang) en vervolgens door een zondagsplicht met alle gevolgen van dien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

[..............]

Zoals hierboven reeds heb aangeduid leid ik uit de profetieën af dat dit in de nabije toekomst een aanvang zal nemen . Eerst door een Zondagswet op te leggen ( de pogingen zijn nu reeds volop aan gang) en vervolgens door een zondagsplicht met alle gevolgen van dien.

Volgens mij loop je een kleine honderd jaar achter, we hebben net de zondagswet afgeschaft. En ook de winkeltijdenwet is aangepast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

[..............]

Zoals hierboven reeds heb aangeduid leid ik uit de profetieën af dat dit in de nabije toekomst een aanvang zal nemen . Eerst door een Zondagswet op te leggen ( de pogingen zijn nu reeds volop aan gang) en vervolgens door een zondagsplicht met alle gevolgen van dien.

Volgens mij loop je een kleine honderd jaar achter, we hebben net de zondagswet afgeschaft. En ook de winkeltijdenwet is aangepast.

Persoonlijk loop ik misschien 100 jaar achter.

Maar de Bijbelse Profetie is steeds zijn tijd ver vooruit.

Dus nu maar uitkijken naar de voorspelde heropleving van de RKK met alle gevolgen van dien

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus nu maar uitkijken naar de voorspelde heropleving van de RKK met alle gevolgen van dien

De bedoeling van een profetie is niet om de toekomst te voorspellen, maar om de eigen tijd te begrijpen.

Ik heb een persikenboom, en deze geeft soms echt belachelijk veel vruchten, maar een paar jaar gaf hij helemaal geen vruchten. Dan kan ik nu gaan kijken wat de vruchten van komend jaar zullen zijn, maar dat is niet de bedoeling van het kijken naar de boom. Het kijken naar de boom is bedoeld om mij inzicht te verschaffen hoe het met de vruchten aan de boom is gesteld. Aan de boom ken ik het seizoen en de oogst. Aan de lucht ken ik het weer. Aan de mensen ken ik de geest. Aan de loop van de geschiedenis in bijbels perspectief, de eigen tijd.

En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Gaat heen, en boodschapt Johannes weder de dingen, die gij gezien en gehoord hebt, namelijk dat de blinden ziende worden, de kreupelen wandelen, de melaatsen gereinigd worden, de doven horen, de doden opgewekt worden, den armen het Evangelie verkondigd wordt. En zalig is hij, die aan Mij niet zal geërgerd worden.

Jezus vraagt aan Johannes de doper om zich niet te ergeren. De ergernis was waardoor de farizeeërs geen zicht kregen op het evangelie. In hun hoofd was een voorgebakken format waardoor de werkelijkheid op hen drukte zonder dat ze het konden zien.

En in de tegenwoordige tijd zie je dezelfde vormen van onwrikbare voorgebakkenheid. Ik chargeer, maar geef daarmee een schets: De JG zal nooit de andere christenen zien als christenen. De joden zullen nooit de kloof naar de zondag overbruggen. Gearriveerden zullen nooit de tuchtiging van God accepteren. Rustzoekers zullen nooit de liefde van God begrijpen. Vrijzinnigen zullen nooit de bijbel bestuderen om God beter te leren kennen. Wetenschappers zullen nooit het gezag van God aannemen. Wedergeborenen zullen nooit gezag aannemen van een ander. Ga zo maar door. De geslagen kloven, raken de identiteit van de betreffende groepen of personen; waardoor er onwrikbaarheid optreedt. Eigenlijk kun je ermee bewijzen dat een frisse wedergeboorte iets bijzonder zeldzaams is. Want bijna altijd is er geen echte nieuwe geboorte, maar een oude geboorte (traditie of wereldgezindheid) die wordt ingelegd in, en soms opgelegd aan, een nieuwgeboren ziel. Ja, maar er is één weg die universeel is in het fris worden van geest en hart en verstand: dat is de bekering, waardoor het hart brandt voor God, de ziel zich verbonden en gevoed weet door God alleen, en ook het verstand geheel gericht is op Gods Woord, de bijbel.

En al het volk, Hem horende, en de tollenaars, die met den doop van Johannes gedoopt waren, rechtvaardigden God.Maar de farizeeën en de wetgeleerden hebben den raad Gods tegen zichzelven verworpen, van hem niet gedoopt zijnde.

En de Heere zeide: Bij wien zal Ik dan de mensen van dit geslacht vergelijken, en wien zijn zij gelijk? Zij zijn gelijk aan de kinderen, die op de markt zitten, en elkander toeroepen, en zeggen: Wij hebben u op de fluit gespeeld, en gij hebt niet gedanst; wij hebben u klaagliederen gezongen, en gij hebt niet geweend.

Want Johannes de Doper is gekomen, noch brood etende, noch wijn drinkende; en gij zegt: Hij heeft den duivel. De Zoon des mensen is gekomen, etende en drinkende, en gij zegt: Ziet daar, een Mens, Die een vraat en wijnzuiper is, een Vriend van tollenaren en zondaren.

Doch de wijsheid is gerechtvaardigd geworden van al haar kinderen.

Spr 9:10

De vreze des HEEREN is het beginsel der wijsheid,

en de wetenschap der heiligen is verstand.

1Cor.1:17

Want er is geschreven: Ik zal de wijsheid der wijzen doen vergaan,

en het verstand der verstandigen zal Ik te niet maken.

Waar is de wijze? Waar is de schriftgeleerde? Waar is de onderzoeker dezer eeuw?

Heeft God de wijsheid dezer wereld niet dwaas gemaakt?

Want waar, in de wijsheid Gods, de wereld God niet heeft gekend door de wijsheid,

zo heeft het Gode behaagd, door de dwaasheid der prediking,

zalig te maken, die geloven;

Aangezien de Joden een teken begeren, en de Grieken wijsheid zoeken;

Maar wij prediken Christus, den Gekruisigde, den Joden wel een ergernis,

en den Grieken een dwaasheid;

Maar hun, die geroepen zijn, beiden Joden en Grieken,

prediken wij Christus, de kracht Gods, en de wijsheid Gods.

Want het dwaze Gods is wijzer dan de mensen;

en het zwakke Gods is sterker dan de mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk loop ik misschien 100 jaar achter.

Maar de Bijbelse Profetie is steeds zijn tijd ver vooruit.

Neem dus niet weg dat je zwaar achter de feiten aanloopt en dat je je uitspraken op zwaar achterhaalde informatie baseert.

Dus nu maar uitkijken naar de voorspelde heropleving van de RKK met alle gevolgen van dien

Een (her)opleving van de katholieke Kerk is veelal/altijd streek gebonden. Ik mag toch hopen dat je met je waarzeggerij niet enkel Nederland of Europa (het Westen) als uitgangspunt neemt. En als je dat dan wel doet, dan is die heropleving al reeds een aantal keren langsgekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je dan toch alles uit de Bijbel haalt, waar heb je dan de volgende wijsheid vandaan?

5) Daar Gods uitdrukkelijke wil door Hem werd bekend gemaakt in zijn Tien Geboden. Waarbij het Vierde Gebod het gebod is dat de RKK op eigen gezag heeft gewijzigd zowel wat inhoud als tijdstip betreft (en dat ook officieel bevestigd); zal alles zich toespitsen op het al of niet aanvaarden van de zondag als dag van aanbidding.

En dan vraag ik me vooral af hoe je weet dat alles zich zal toespitsen op het al of niet aanvaarden van de zondag als dag van aanbidding? Zit daar niet stiekem een beetje eigen interpretatie bij?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je dan toch alles uit de Bijbel haalt, waar heb je dan de volgende wijsheid vandaan?
5) Daar Gods uitdrukkelijke wil door Hem werd bekend gemaakt in zijn Tien Geboden. Waarbij het Vierde Gebod het gebod is dat de RKK op eigen gezag heeft gewijzigd zowel wat inhoud als tijdstip betreft (en dat ook officieel bevestigd); zal alles zich toespitsen op het al of niet aanvaarden van de zondag als dag van aanbidding.

En dan vraag ik me vooral af hoe je weet dat alles zich zal toespitsen op het al of niet aanvaarden van de zondag als dag van aanbidding? Zit daar niet stiekem een beetje eigen interpretatie bij?

Ik heb niet één maar 7 punten aangestipt die elkaar zullen versterken en tot een climax leiden. Met name een negeren en tegenwerken van Gods autoriteit die zich vertaald of verwerkelijkt in het opleggen van een surrogaat ( de Zondagsplicht)

Hieronder nogmaals dit verloop waarbij hetgeen ons nu direct te wachten staat de samensmelting is tot één groot verbond van alle religieuze blokken . Waarbij de trigger voor dit alles de Paus als grote vredebrenger en bovennatuurlijke verschijnselen zullen zijn die tot een opwekkingsbeweging leiden.

De nabije toekomst zal dan ook uitwijzen of deze interpretatie van de profetieën uit Daniël en openbaring zich dan ook zal manifesteren

1) De religieuze “blokken†zullen verder samensmelten in een oecumenisch verbond onder de leiding van de RKK (de Paus).

2) Deze zal zich opwerpen als de vredestichter tussen de verschillende partijen en dit zowel op het religieus (Oost- West ) als op het politiek wereldvlak; waardoor overal in de wereld zijn aanzien, macht en erkenning zal stijgen;

3) Een geestelijke opwekking en reformatie ontstaat in de zogenaamde christelijke groepen dank zij bovennatuurlijke tekenen en wonderen ( waarbij het Mariale een centrale rol zal spelen) waardoor ook niet gelovigen de macht van de RKK en haar alliantie zullen erkennen en bijtreden en er zodoende een nauwe kerk- staat samenwerkingsverband groeit.

4) Allen die deze ontwikkeling bekritiseren of tegenstaan omwille van het feit de RKK bepaalde fundamentele leerstellingen en dogma’s onderwijst die tegen Gods uitdrukkelijke wil ingaan, komen meer en meer in verdrukking en er ontstaan uiteindelijk Middeleeuwse situaties waarbij deze “ tegenstanders†of “onwillige†beroofd worden van zowel hun bestaansmiddelen, hun vrijheid of zelfs hun leven.

5) Daar Gods uitdrukkelijke wil door Hem werd bekend gemaakt in zijn Tien Geboden. Waarbij het Vierde Gebod het gebod is dat de RKK op eigen gezag heeft gewijzigd zowel wat inhoud als tijdstip betreft (en dat ook officieel bevestigd); zal alles zich toespitsen op het al of niet aanvaarden van de zondag als dag van aanbidding.

6) De uiteindelijke beslissing voor individu zal neerkomen op de keuze of hij al dan niet voor Gods Geboden of voor menselijke voorschriften zal kiezen. Ofwel wordt de autoriteit van God erkend door het aanvaarden van al zijn geboden, inclusief het Sabbatsgebod, ofwel erkent men de autoriteit van een menselijk instituut door het aanvaarden van de zondagsplicht.

7) De crisis komt tot een hoogtepunt waarbij uiteindelijk God zelf ingrijpt door het zenden van catastrofen ( de laatste plagen) met als climax de terugkomst van Christus en de daarmede gepaard gaande opstanding der gerechtvaardigde doden enerzijds en het sterven van de opstandelingen anderzijds in een wereldwijde en vernietigende catastrofe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou ja, de overige punten mag je ook wel toelichten wat mij betreft. Zelf ben ik iets dergelijks nog niet in de Bijbel tegengekomen. Dus ook voor de andere 6 punten: waar lees je dat in de Bijbel?

Dit kan men vinden zowel in het boek Daniël als in het boek dat verder uitleg geeft over hetgeen in Daniël geschreven staat ; namelijk de Openbaring van Jezus Christus, welke God Hem gegeven heeft om zijn dienstknechten te tonen hetgeen weldra moet geschieden (Openbaring 1:1)

Als u wil kan er een topic betreffende beide boeken geopend worden , maar dan wel met dien verstande dat het toegelaten wordt dat feitelijke en geschiedkundige gegevens duidelijk mogen vermeld worden .

Ook al zijn deze gegevens soms zeer pijnlijk voor bepaalde groepen o.a. de RKK

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou ja, de overige punten mag je ook wel toelichten wat mij betreft. Zelf ben ik iets dergelijks nog niet in de Bijbel tegengekomen. Dus ook voor de andere 6 punten: waar lees je dat in de Bijbel?

Dit kan men vinden zowel in het boek Daniël als in het boek dat verder uitleg geeft over hetgeen in Daniël geschreven staat ; namelijk de Openbaring van Jezus Christus, welke God Hem gegeven heeft om zijn dienstknechten te tonen hetgeen weldra moet geschieden (Openbaring 1:1)

Die boeken heb ik allebei meerdere keren gelezen zonder bovenstaand schema tegen te komen.

Als u wil kan er een topic betreffende beide boeken geopend worden , maar dan wel met dien verstande dat het toegelaten wordt dat feitelijke en geschiedkundige gegevens duidelijk mogen vermeld worden .

Ook al zijn deze gegevens soms zeer pijnlijk voor bepaalde groepen o.a. de RKK

Bedoel je daarmee te zeggen dat je je op buitenbijbelse bronnen beroept?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Barnard,

Ik waardeer je overdenkingen en je hebt je reactie op het hoofdthema zorgvuldig geformuleerd met Bijbelteksten erbij.

Maar dan schrijf je, overigens zonder vermelding van Bijbelteksten, "Uit hetgeen geprofeteerd werd leid ik onderstaande gebeurtenissen af die ons in de nabije toekomst te wachten staan."

Je beschrijft dan 7 gebeurtenissen.

Het slaat echt nergens op, sterker nog de Bijbel beweert het tegenovergestelde.

1. er zal binnenkort een totale confrontatie komen tussen Jezus Christus (als gevolmachtigde van de ware God, Jehovah) met alle valse religie, alle leden van Babylon de Grote...

(Zefanja 2:1-3).

2. Jezus is de vredevorst en dus de grote vredestichter. Alle valse religies hebben bloed aan hun handen in oorlogen/conflicten in de hele wereld.

(Jesaja 9:6) . . .En zijn naam zal worden genoemd: Wonderbaar Raadgever, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst.

3. Alle religies, behalve de ware degene die Jehovah goedkeurt, bevinden zich in een geestelijk dode toestand....

(Openbaring 18:4, 5) . . .En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: „Gaat uit van haar, mijn volk, indien GIJ niet met haar in haar zonden wilt delen, en indien GIJ geen deel van haar plagen wilt ontvangen. 5 Want haar zonden hebben zich helemaal tot aan de hemel opgehoopt, en God heeft zich haar ongerechtigheden te binnen gebracht.

4. veel christelijke dogma's zijn mensonterend en onderdrukkend.

5. wie de 10-geboden (Mozaïsche wet) niet kan houden is reeds geoordeeld.

Wie de wet van God manipuleert moet het met de dood bekopen....

(Openbaring 22:18, 19) . . .Ik leg getuigenis af aan een ieder die de woorden van de profetie van deze boekrol hoort: Indien iemand een toevoeging aan deze dingen maakt, zal God hem de plagen toevoegen die in deze boekrol beschreven zijn; 19 en indien iemand iets afneemt van de woorden van de boekrol van deze profetie, zal God zijn deel afnemen van de bomen des levens. . .

6. Als je de Sabbat wil houden dan moet je ook maar de gehele wet houden. Mensen die dat doen verwerpen het offer van Christus....

(Romeinen 10:4) . . .Want Christus is het einde van de Wet, zodat een ieder die geloof oefent, rechtvaardigheid verkrijgt.

7. God zal zeker ingrijpen, geen twjfel mogelijk.

Alle christenen bidden toch (Mattheüs 6:9, 10) . . .Onze Vader in de hemelen, uw naam worde geheiligd. 10Uw koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, zo ook op aarde.

De christelijke kerken zijn tanende, hun wateren zijn opgedroogd, binnenkort zullen de koningen uit het oosten een volledige vernietiging veroorzaken.

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou ja, de overige punten mag je ook wel toelichten wat mij betreft. Zelf ben ik iets dergelijks nog niet in de Bijbel tegengekomen. Dus ook voor de andere 6 punten: waar lees je dat in de Bijbel?

Dit kan men vinden zowel in het boek Daniël als in het boek dat verder uitleg geeft over hetgeen in Daniël geschreven staat ; namelijk de Openbaring van Jezus Christus, welke God Hem gegeven heeft om zijn dienstknechten te tonen hetgeen weldra moet geschieden (Openbaring 1:1)

Die boeken heb ik allebei meerdere keren gelezen zonder bovenstaand schema tegen te komen.

Als u wil kan er een topic betreffende beide boeken geopend worden , maar dan wel met dien verstande dat het toegelaten wordt dat feitelijke en geschiedkundige gegevens duidelijk mogen vermeld worden .

Ook al zijn deze gegevens soms zeer pijnlijk voor bepaalde groepen o.a. de RKK

Bedoel je daarmee te zeggen dat je je op buitenbijbelse bronnen beroept?

Wat ik bedoelde is dat als buitenbijbelse bronnen geschiedkundige feiten aantonen die overeenstemmen met Bijbelse profetieën dan moet het mogelijk en toegestaan zijn om deze te kunnen mededelen.

Anders heeft een discussie over de inhoud van deze beide boeken geen zin

Link naar bericht
Deel via andere websites
Barnard,

Ik waardeer je overdenkingen en je hebt je reactie op het hoofdthema zorgvuldig geformuleerd met Bijbelteksten erbij.

Maar dan schrijf je, overigens zonder vermelding van Bijbelteksten, "Uit hetgeen geprofeteerd werd leid ik onderstaande gebeurtenissen af die ons in de nabije toekomst te wachten staan."

Je beschrijft dan 7 gebeurtenissen.

Het slaat echt nergens op, sterker nog de Bijbel beweert het tegenovergestelde.

1. er zal binnenkort een totale confrontatie komen tussen Jezus Christus (als gevolmachtigde van de ware God, Jehovah) met alle valse religie, alle leden van Babylon de Grote...

(Zefanja 2:1-3).

2. Jezus is de vredevorst en dus de grote vredestichter. Alle valse religies hebben bloed aan hun handen in oorlogen/conflicten in de hele wereld.

(Jesaja 9:6) . . .En zijn naam zal worden genoemd: Wonderbaar Raadgever, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst.

3. Alle religies, behalve de ware degene die Jehovah goedkeurt, bevinden zich in een geestelijk dode toestand....

(Openbaring 18:4, 5) . . .En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: „Gaat uit van haar, mijn volk, indien GIJ niet met haar in haar zonden wilt delen, en indien GIJ geen deel van haar plagen wilt ontvangen. 5 Want haar zonden hebben zich helemaal tot aan de hemel opgehoopt, en God heeft zich haar ongerechtigheden te binnen gebracht.

4. veel christelijke dogma's zijn mensonterend en onderdrukkend.

5. wie de 10-geboden (Mozaïsche wet) niet kan houden is reeds geoordeeld.

Wie de wet van God manipuleert moet het met de dood bekopen....

(Openbaring 22:18, 19) . . .Ik leg getuigenis af aan een ieder die de woorden van de profetie van deze boekrol hoort: Indien iemand een toevoeging aan deze dingen maakt, zal God hem de plagen toevoegen die in deze boekrol beschreven zijn; 19 en indien iemand iets afneemt van de woorden van de boekrol van deze profetie, zal God zijn deel afnemen van de bomen des levens. . .

6. Als je de Sabbat wil houden dan moet je ook maar de gehele wet houden. Mensen die dat doen verwerpen het offer van Christus....

(Romeinen 10:4) . . .Want Christus is het einde van de Wet, zodat een ieder die geloof oefent, rechtvaardigheid verkrijgt.

7. God zal zeker ingrijpen, geen twjfel mogelijk.

Alle christenen bidden toch (Mattheüs 6:9, 10) . . .Onze Vader in de hemelen, uw naam worde geheiligd. 10Uw koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, zo ook op aarde.

De christelijke kerken zijn tanende, hun wateren zijn opgedroogd, binnenkort zullen de koningen uit het oosten een volledige vernietiging veroorzaken.

Ed

wait and see

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik bedoelde is dat als buitenbijbelse bronnen geschiedkundige feiten aantonen die overeenstemmen met Bijbelse profetieën dan moet het mogelijk en toegestaan zijn om deze te kunnen mededelen.

Anders heeft een discussie over de inhoud van deze beide boeken geen zin

En mijn enige vraag aan jou is of je jouw 7 stappen op de Bijbel kunt baseren?

Wait and see is overigens iets dat door heel veel zogenaamde eindtijdprofeten wel is gezegd. Het grootste gedeelte daarvan heeft ongelijk gekregen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik bedoelde is dat als buitenbijbelse bronnen geschiedkundige feiten aantonen die overeenstemmen met Bijbelse profetieën dan moet het mogelijk en toegestaan zijn om deze te kunnen mededelen.

Anders heeft een discussie over de inhoud van deze beide boeken geen zin

En mijn enige vraag aan jou is of je jouw 7 stappen op de Bijbel kunt baseren?

Wait and see is overigens iets dat door heel veel zogenaamde eindtijdprofeten wel is gezegd. Het grootste gedeelte daarvan heeft ongelijk gekregen.

Zoals ik reeds opmerkte heb ik mij hierbij op de Bijbelse profetieën uit de boeken Daniël en Openbaring gebaseerd en de tijd zal wel uitwijzen of dit al dan niet de juiste interpretatie was.

Het zou echter wel interessant zijn om ook een open en vrije discussie betreffende beide boeken te kunnen voeren Maar op dit moment is dit op deze site praktisch onmogelijk vanwege de toegepaste censuur betreffende o.a. historische feiten die te pijnlijk blijken te zijn voor sommigen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik bedoelde is dat als buitenbijbelse bronnen geschiedkundige feiten aantonen die overeenstemmen met Bijbelse profetieën dan moet het mogelijk en toegestaan zijn om deze te kunnen mededelen.

Anders heeft een discussie over de inhoud van deze beide boeken geen zin

En mijn enige vraag aan jou is of je jouw 7 stappen op de Bijbel kunt baseren?

Wait and see is overigens iets dat door heel veel zogenaamde eindtijdprofeten wel is gezegd. Het grootste gedeelte daarvan heeft ongelijk gekregen.

Zoals ik reeds opmerkte heb ik mij hierbij op de Bijbelse profetieën uit de boeken Daniël en Openbaring gebaseerd en de tijd zal wel uitwijzen of dit al dan niet de juiste interpretatie was.

Het zou echter wel interessant zijn om ook een open en vrije discussie betreffende beide boeken te kunnen voeren Maar op dit moment is dit op deze site praktisch onmogelijk vanwege de toegepaste censuur betreffende o.a. historische feiten die te pijnlijk blijken te zijn voor sommigen

Welke historische feiten worden hier dan zoal gecensureerd?
Link naar bericht
Deel via andere websites

En mijn enige vraag aan jou is of je jouw 7 stappen op de Bijbel kunt baseren?

Wait and see is overigens iets dat door heel veel zogenaamde eindtijdprofeten wel is gezegd. Het grootste gedeelte daarvan heeft ongelijk gekregen.

Zoals ik reeds opmerkte heb ik mij hierbij op de Bijbelse profetieën uit de boeken Daniël en Openbaring gebaseerd en de tijd zal wel uitwijzen of dit al dan niet de juiste interpretatie was.

Het zou echter wel interessant zijn om ook een open en vrije discussie betreffende beide boeken te kunnen voeren Maar op dit moment is dit op deze site praktisch onmogelijk vanwege de toegepaste censuur betreffende o.a. historische feiten die te pijnlijk blijken te zijn voor sommigen

Welke historische feiten worden hier dan zoal gecensureerd?

Onder andere deze die aantonen welke groep of groepen beantwoorden aan de benamingen gegeven in deze boeken zoals "het beest uit de zee" , "de grote hoer", ...e.a.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid