Spring naar bijdragen

Overspelsite tart SGP met billboard


Aanbevolen berichten

AMSTERDAM - Met een even opvallende als provocerende reclamecampagne is de van oorsprong Amerikaanse datingsite Ashley Madison in Nederland gelanceerd. Met een gigantisch reclamebord deelt het bedrijf achter de digitale ontmoetingsplek voor overspelige mannen en vrouwen een sneer uit aan de SGP.

"Beste SGP, binnenkort hebben we meer leden dan jullie!â€, zo luidt de tekst op het billboard dat op een druk kruispunt nabij de Amsterdamse RAI staat. De slogan verwijst naar de strijd die de gereformeerden eerder voerden tegen een radiospotje van de gelijksoortige website Second Love. In de reclame roept Second Love getrouwde mensen op om vreemd te gaan. De Stichting Reclame Code nam de klacht van de SGP uiteindelijk niet in behandeling.

Bron: De Telegraaf

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik zag de vent die achter die site zit op tv. Heel vervelend ventje dat de verantwoordelijkheid helemaal van zich afschoof. Hij was niet voor vreemdgaan, zou het ook heel erg vinden als zijn vrouw het zou doen. Maar ja, mensen doen het toch wel, en hij zag daarom een business opportunity. Bah.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar ik trouwens helemaal kriegel van word is van die mensen die roepen dat de mens (of man) niet monogaam is, dus dat je niet moet verwachten dat mensen hun hele leven bij 1 partner blijven of nooit vreemdgaan. Volgens mij is vreemdgaan meestal gewoon een teken van gebrek aan zelfdiscipline en achter je geslachtsdeel aanlopen. Kom dan niet met van die stomme excuusjes dat de mens niet monogaam is, want er zijn zat mensen die wel hun leven lang hun partner trouw blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Beste SGP, binnenkort hebben we meer leden dan jullie!â€

Ik vind het ergens ook best hilarisch dat een marginaal clubje als de SGP (zoveel leden hebben ze namelijk niet, 9000 ongeveer), interessant genoeg is om een complete reclamecampagne aan op te hangen. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is echtbreuk eigenlijk nog strafbaar in Nederland? (volgens mij heb ik deze vraag eerder gesteld maar weet het antwoord niet meer)

Nee dat is niet strafbaar en als dat wel zo zou zijn, dan word het niet meer toegepast. Ken jij 1 voorbeeld in de recente geschiedenis van iemand die veroordeeld is tot het plegen van echtbreuk?

Hoe dan ook, ik vind het immoreel om mensen aan te zetten (of te begeleiden) in het plegen van overspel.

Hee, we zijn het een keer met elkaar eens! :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is echtbreuk eigenlijk nog strafbaar in Nederland? (volgens mij heb ik deze vraag eerder gesteld maar weet het antwoord niet meer)

Nee dat is niet strafbaar en als dat wel zo zou zijn, dan word het niet meer toegepast. Ken jij 1 voorbeeld in de recente geschiedenis van iemand die veroordeeld is tot het plegen van echtbreuk?

Nope, niet in NL of de rest van de beschaafde wereld.

Hoe dan ook, ik vind het immoreel om mensen aan te zetten (of te begeleiden) in het plegen van overspel.

Hee, we zijn het een keer met elkaar eens! :D

|P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee overspel is niet strafbaar, gelukkig maar.

Want? Is het niet normaal dat de maatschappij individuen straft die anderen pijn doen? Schelden is strafbaar, afdreiging is strafbaar (beide mits t slachtoffer een klacht indient), iemand slaan is strafbaar etc.

Sinds wanneer is schelden strafbaar?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee overspel is niet strafbaar, gelukkig maar.

Want? Is het niet normaal dat de maatschappij individuen straft die anderen pijn doen? Schelden is strafbaar, afdreiging is strafbaar (beide mits t slachtoffer een klacht indient), iemand slaan is strafbaar etc.

Sinds wanneer is schelden strafbaar?

Alleen iemand in ambt volgens mij. Maar dat is een overtreding, geen strafbaarfeit volgens mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan niet anders dan hier heel hard om lachen.

En nee, de mens is van nature niet monogaam. Dat wil niet zeggen dat we per definitie al onze natuurlijke driften maar moeten volgen.

Maar een oprechte vraag van mij: Wat is er nu zo verschrikkelijk erg aan echtbreuk? Er zijn veel relaties waarin het voorkomt, die er uiteindelijk uitkomen.

Mijn idee is, dat zolang er woorden gebruikt worden als "om te kotsen" "geen zelfdiscipline" het taboe blijft en mensen zijn nu eenmaal mensen, ergo een groot percentage gaat vreemd. Is het niet de geheimzinnigheid en het geschonden vertrouwen wat meer pijn doet, dan de daad zelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee overspel is niet strafbaar, gelukkig maar.

Want? Is het niet normaal dat de maatschappij individuen straft die anderen pijn doen? Schelden is strafbaar, afdreiging is strafbaar (beide mits t slachtoffer een klacht indient), iemand slaan is strafbaar etc.

Als je vreemdgaat en je partner komt daarachter en heeft er bewijs voor dan zal je daar zeker voor boeten als de bezittingen verdeeld worden tijdens de echtscheiding. Dan mag je blij zijn als je de hond mag houden :+

En wat betreft dit artikel zelf, is het niet gewoon een sneer terug naar de SGP die zelf begon met een aanval op hun radiospotje?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar een oprechte vraag van mij: Wat is er nu zo verschrikkelijk erg aan echtbreuk? Er zijn veel relaties waarin het voorkomt, die er uiteindelijk uitkomen.

Het verschrikkelijke aan echtbreuk gaat vooral op wanneer er sprake is van kinderen. Ik heb gewerkt op een familierechtkantoor waar vooral veel echtscheidingen werden gedaan. Ik werd er soms echt niet goed van wat de voormalig geliefden elkaar wel niet wilden aandoen over de rug van hun kinderen...

Persoonlijk vind ik dat wanneer je de verantwoordelijkheid neemt om kinderen te krijgen, je ook de verantwoordelijkheid hebt om als ouders een warm nest te blijven voor je kinderen. En echtscheidingen zijn daar in 90% van de gevallen echt mee in tegenspraak...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik kan niet anders dan hier heel hard om lachen.

En nee, de mens is van nature niet monogaam. Dat wil niet zeggen dat we per definitie al onze natuurlijke driften maar moeten volgen.

Maar een oprechte vraag van mij: Wat is er nu zo verschrikkelijk erg aan echtbreuk? Er zijn veel relaties waarin het voorkomt, die er uiteindelijk uitkomen.

Mijn idee is, dat zolang er woorden gebruikt worden als "om te kotsen" "geen zelfdiscipline" het taboe blijft en mensen zijn nu eenmaal mensen, ergo een groot percentage gaat vreemd. Is het niet de geheimzinnigheid en het geschonden vertrouwen wat meer pijn doet, dan de daad zelf?

Totdat DeThomas zelf n keer in n ogenschijnlijk fantastisch huwelijk met de vrouw waar hij voor zou sterven om haar leven te redden wat al enige tijd duurt bedrogen wordten ervaart hoe die pijn is. Wat is er mis mee als dat m taboe blijft?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet aan jou, MysticN, om een oordeel uit te spreken over mijn relatie, noch hoe mij gevoelens voor mijn partner zijn. Daar weet je helemaal niks van.

Het enige wat ik hierover zeg, is dat mij dit daadwerkelijk overkomen is, en ik bij mezelf dacht "Ik ben niet de perfecte man, en dat haar hart ene keer sneller is gaan kloppen van een ander, is niet het einde van de wereld."

Dus denk na voordat je wat typt. Ik ben iemand die veel kan hebben, maar je dit zijn dingen die echt te ver gaan.

Eli7, ik denk dat ik wat onzorgvuldig was in mijn uitdrukking. Ik bedoelde overspel, geen echtbreuk. Ik denk dat het slim is als ouders inderdaad altijd samen ouder blijven, alhoewel nit tot het bittere einde. Een huwelijk wat echt niet meer werkt, om wat voor reden dan ook is ook slecht voor de kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Scheiding en echtbreuk zijn twee verschillende dingen. Binnen het christelijke perspectief is overspelg wel echtbreuk. Je breekt namelijk je belofte tegenover God en je vrouw. Voor de rest vind ik het een wat kinderachtige reclame, waarschijnlijk zal het echter niet onder smaad vallen en dus niet strafbaar zijn.

Aanzetten tot overspel vind ik persoonlijk geen chique business. Dat er mensen zijn die dat slechts zien als 'Business opportunity' zegt wat mij betreft het één en ander over de persoon. Helemaal wanneer hij het niet goed zou vinden als zijn vrouw hem zou bedriegen. Geen kwestie van 'practice wat you preach' een beetje de visboer die nooit vis bij zijn eigen zaak zou kopen, of de drugdealer die van mening is dat mensen die totaal aan de crystal meth zitten dat enkel en alleen aan zichzelf te danken hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is niet aan jou, MysticN, om een oordeel uit te spreken over mijn relatie, noch hoe mij gevoelens voor mijn partner zijn. Daar weet je helemaal niks van.

Het enige wat ik hierover zeg, is dat mij dit daadwerkelijk overkomen is, en ik bij mezelf dacht "Ik ben niet de perfecte man, en dat haar hart ene keer sneller is gaan kloppen van een ander, is niet het einde van de wereld."

Dus denk na voordat je wat typt. Ik ben iemand die veel kan hebben, maar je dit zijn dingen die echt te ver gaan.

Ik vind dat ik nergens te ver gegaan en NERGENS oordeel ik over jou of je relatie. Prima dat jij nu achteraf de koele kikker (lijkt te zijn) bent, maar ik denk dat se gemiddelde persoon erg veel pijn ervaart als hij/zij bedrogen wordt. Het is niet onlogisch aan te nemen dat de pijn toeneemt naarmate de relatie inniger was. Om dan als website de daad die deze pijn veroorzaakt te promoten... Ja, dat vind ik bijna letterlijk om van te kotsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Totdat DeThomas zelf n keer in n ogenschijnlijk fantastisch huwelijk met de vrouw waar hij voor zou sterven om haar leven te redden wat al enige tijd duurt bedrogen wordten ervaart hoe die pijn is. Wat is er mis mee als dat m taboe blijft?

Natuurlijk doet zoiets pijn, maar je kan het gewoon niet strafbaar maken. Huwelijksbeloften zijn geen rechtsdocumenten maar symbolische uitspraken. Je kan met elkaar een contract aangaan aan het begin van een huwelijk waarin staat dat als de 1 vreemdgaat dat de anders dan alles krijgt bij de echtscheiding, maar daar houdt het op. Een burgerlijk huwelijk erkent je relatie in de ogen van de staat, maar het verplicht je niet tot trouw. Stel je voor dat zoiets wel verplicht zou zijn...komt erg dicht in de buurt bij Orwell's thoughtcrime.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid