Spring naar bijdragen

Getal van het beest


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 89
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het siert je dat je enige bescheidenheid toont in je conclusie. Maar je zegt gewoon dat het zegel van God is dat zij de zevende dag als rustdag houden en dat het teken van het beest is dat ze die tijd veranderd hebben naar zondag (christenen), vrijdag (moslims) of vooral hebben afgeschaft (seculier Europa). De christenen dragen dan toch het zegel van het beest? En zal het niet slecht aflopen met allen die het zegel van het beest aanvaarden?

Eerst en vooral zou ik willen opmerken dat niet ik maar God ons door zijn profeten een en ander wil duidelijk maken, ook al zint het ons niet zo wat er daar soms medegedeeld wordt.

Wat nu het christen zijn betreft, ook zei Christus eens dat het er niet op aankomt om te beweren iets of iemand te zijn maar het te bewijzen door de wil van de Vader te aanvaarden en te volbrengen.

Welnu in openbaring 14:12 worden de heiligen (op andere plaatsen ook discipelen genoemd) beschreven of benoemd als zij die de geboden Gods en het geloof van christus bewaren.

Wat nu met dezen zal gebeuren die pertinent weigeren te aanvaarden wat God ons door zijn Woord en zijn profeten leert staat o.a. in een paar verzen eerder te lezen (Openb.14:9-11)

Het is dan ook aan elk individu om er voor zich de lessen uit te trekken want ook de Joden dachten indertijd dat zij zonder naar God en zijn boodschappers te luisteren onvoorwaardelijk gered zouden worden.

Ik zou wat God tot mij zeggen wil ook zeker serieus willen nemen, bloedserieus wellicht. Alleen je uitleg dat het zegel van het beest/God te maken heeft met op welke dag we onze rust/feestdag houden, vind ik zelf een beetje vergezocht. Dat is in ieder geval niet wat ik zelf van God meen te horen.

Zie ook Kolossenzen 2, 16

Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat.

Leg uw oor dan toch maar eens te luisteren naar Exodus 20:8-11 of Deut5:12-16 om te horen wat God zegt en hetgeen Jezus desbetreffende in Matt 5:17 zijn discipelen voorhield

En ook zoals reeds zo dikwijls aangetoond werd is het gebruik (misbruik) van één vers (in dit geval kollos 2:16)die totaal uit zijn context getrokken wordt totaal irrelevant in een discussie (het gaat in Kollos. in het geheel niet om het al dan niet onderhouden van het vierde gebod) en dit blijkt dan ook meestal enkel een middel om het eigen gelijk te bevestigen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zijn 44000 denominaties van het christendom dus zo duidelijk is de bijbel sowieso niet.

Tip: de Bijbel wordt een heel stuk duidelijker als je er met een open mind naar kijkt, en niet met de intentie christenen te bekeren tot je atheisme.

Bedankt, ik zal het doorgeven aan mensen die behoefte hebben om christenen te bekeren naar het atheïsme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zijn 44000 denominaties van het christendom dus zo duidelijk is de bijbel sowieso niet.

Tip: de Bijbel wordt een heel stuk duidelijker als je er met een open mind naar kijkt, en niet met de intentie christenen te bekeren tot je atheisme.

Bedankt, ik zal het doorgeven aan mensen die behoefte hebben om christenen te bekeren naar het atheïsme.

Zoals jij. Want anders zou je dit topic niet vervuilen met weer een sneer naar de Bijbel die hier helemaal niet thuishoort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Bernard 3

Geen enkel gebod van God wordt goed nageleefd, zelfs niet binnen de kerk. Zelfs als jij in je uitleg over de sabbat en de zondag gelijk hebt, waarom zou nou juist dat gebod centraal staan en niet al die andere geboden?

En die sabbatsrust binnengaan was nou juist niet meer vanuit jezelf goede werken doen, maar ervan tot rust komen net als Hij en Hem Zijn wet in je hart laten schrijven: God liefhebben en je naaste als jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Bernard 3

Geen enkel gebod van God wordt goed nageleefd, zelfs niet binnen de kerk. Zelfs als jij in je uitleg over de sabbat en de zondag gelijk hebt, waarom zou nou juist dat gebod centraal staan en niet al die andere geboden?

Het gaat hier in de eerste plaats niet om het feit of al Gods geboden al dan niet goed nageleefd worden door wie dan ook

Het gaat er wel om dat God zegt dat ze door zijn volgelingen (of discipelen) dienen "bewaard" te worden of met andere woorden dat ze ongewijzigd aanvaardt , geleerd en gevolgd dienen te worden.

En waarom nu het vierde gebod centraal staat!

Dit omdat omdat dit gebod als het ware het zegel of het merkteken is van Gods basiswetten. Het is het enig gebod van de Tien door Gods eigenhandig geschreven voorschriften dat zowel de naam als de titel van de Wetgever noemt. Het zegt dat Hij de Schepper van hemel en aarde is en het verklaart dat alleen God recht heeft op aanbidding. Buiten dit gebod is er geen enkel punt in de Tien Geboden waaruit men kan opmaken op wiens gezag deze wet gegeven is.

Het is dan ook het enig gebod van al de Tien basiswetten dat in zijn geheel, zowel wat de naam als het tijdstip als de inhoud betreft, veranderd werd en dit zonder enige Bijbelse grond maar enkel op basis van een autoriteit die mensen zichzelf hebben toegeëigend .

Waarmede dan ook volledig voorbijgegaan werd aan de autoriteit van de Schepper, waardoor het negeren van het vierde gebod in feite een autoriteit verlenen is aan mensen in plaats van aan God ; de enige waaraan alle autoriteit als schepper en Verlosser toekomt

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Bernard 3

Geen enkel gebod van God wordt goed nageleefd, zelfs niet binnen de kerk. Zelfs als jij in je uitleg over de sabbat en de zondag gelijk hebt, waarom zou nou juist dat gebod centraal staan en niet al die andere geboden?

Het gaat hier in de eerste plaats niet om het feit of al Gods geboden al dan niet goed nageleefd worden door wie dan ook

Het gaat er wel om dat God zegt dat ze door zijn volgelingen (of discipelen) dienen "bewaard" te worden of met andere woorden dat ze ongewijzigd aanvaardt , geleerd en gevolgd dienen te worden.

En waarom nu het vierde gebod centraal staat!

Dit omdat omdat dit gebod als het ware het zegel of het merkteken is van Gods basiswetten. Het is het enig gebod van de Tien door Gods eigenhandig geschreven voorschriften dat zowel de naam als de titel van de Wetgever noemt. Het zegt dat Hij de Schepper van hemel en aarde is en het verklaart dat alleen God recht heeft op aanbidding. Buiten dit gebod is er geen enkel punt in de Tien Geboden waaruit men kan opmaken op wiens gezag deze wet gegeven is.

Het is dan ook het enig gebod van al de Tien basiswetten dat in zijn geheel, zowel wat de naam als het tijdstip als de inhoud betreft, veranderd werd en dit zonder enige Bijbelse grond maar enkel op basis van een autoriteit die mensen zichzelf hebben toegeëigend .

Waarmede dan ook volledig voorbijgegaan werd aan de autoriteit van de Schepper, waardoor het negeren van het vierde gebod in feite een autoriteit verlenen is aan mensen in plaats van aan God ; de enige waaraan alle autoriteit als schepper en Verlosser toekomt

Ik zie in het Nieuwe Verbond alleen de wet van de Geest des levens. Jezus overtrad de Sabbat volgens de Schriftgeleerden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is het enig gebod van de Tien door Gods eigenhandig geschreven voorschriften dat zowel de naam als de titel van de Wetgever noemt. Het zegt dat Hij de Schepper van hemel en aarde is en het verklaart dat alleen God recht heeft op aanbidding. Buiten dit gebod is er geen enkel punt in de Tien Geboden waaruit men kan opmaken op wiens gezag deze wet gegeven is.

Waarom zou dat boeien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit me bij Cyrillisch' vraag aan. Verder:

Het is dan ook het enig gebod van al de Tien basiswetten dat in zijn geheel, zowel wat de naam als het tijdstip als de inhoud betreft, veranderd werd en dit zonder enige Bijbelse grond maar enkel op basis van een autoriteit die mensen zichzelf hebben toegeëigend .

Waarmede dan ook volledig voorbijgegaan werd aan de autoriteit van de Schepper, waardoor het negeren van het vierde gebod in feite een autoriteit verlenen is aan mensen in plaats van aan God ; de enige waaraan alle autoriteit als schepper en Verlosser toekomt

De mensen die de zondag vieren ipv de Sabbat doen dat niet omdat ze de autoriteit van de Schepper niet accepteren, maar omdat ze geloven dat God dit gebod niet zo heeft bedoeld zoals jij hem uitlegt. Een zeker belangrijk persoon heeft ooit gezegd dat de tien geboden zijn terug te leiden tot twee geboden: heb God lief boven alles en je naaste als jezelf. Het is heel goed mogelijk om allebei die geboden te eren en de zondag als rustdag aan te houden.

Er zijn daarentegen een heleboel andere zondes waar dat niet voor geldt: roddel, bedrog, geldzucht; dat zijn allemaal dingen die je niet kunt rijmen met de twee geboden waar Jezus het over had. Het lijkt me dan ook dat je eerder daar naar moet kijken dan naar de vraag of christenen vrij nemen op die ene dag die door een toevallige menselijke afspraak ooit 'zondag' is genoemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik sluit me bij Cyrillisch' vraag aan. Verder:

Het is dan ook het enig gebod van al de Tien basiswetten dat in zijn geheel, zowel wat de naam als het tijdstip als de inhoud betreft, veranderd werd en dit zonder enige Bijbelse grond maar enkel op basis van een autoriteit die mensen zichzelf hebben toegeëigend .

Waarmede dan ook volledig voorbijgegaan werd aan de autoriteit van de Schepper, waardoor het negeren van het vierde gebod in feite een autoriteit verlenen is aan mensen in plaats van aan God ; de enige waaraan alle autoriteit als schepper en Verlosser toekomt

De mensen die de zondag vieren ipv de Sabbat doen dat niet omdat ze de autoriteit van de Schepper niet accepteren, maar omdat ze geloven dat God dit gebod niet zo heeft bedoeld zoals jij hem uitlegt. Een zeker belangrijk persoon heeft ooit gezegd dat de tien geboden zijn terug te leiden tot twee geboden: heb God lief boven alles en je naaste als jezelf. Het is heel goed mogelijk om allebei die geboden te eren en de zondag als rustdag aan te houden.

Er zijn daarentegen een heleboel andere zondes waar dat niet voor geldt: roddel, bedrog, geldzucht; dat zijn allemaal dingen die je niet kunt rijmen met de twee geboden waar Jezus het over had. Het lijkt me dan ook dat je eerder daar naar moet kijken dan naar de vraag of christenen vrij nemen op die ene dag die door een toevallige menselijke afspraak ooit 'zondag' is genoemd.

Wat mensen allemaal doen of niet doen staat hier niet centraal want aan de mens is geen autoriteit gegeven om Gods wetten te negeren of af te breken . .

Aan de mens wordt gevraagd om God lief te hebben en volgens Gods Woord uit zich dat altijd en zonder enige uitzondering in het aanvaarden en bewaren van GODS geboden en raadgevingen.

Volgens de profetie van openbaring 13 en 14(wat eigenlijk het onderwerp van deze topic is) zullen twee machten samenspannen om zij die de geboden Gods bewaren te dwingen de autoriteit van God te verwerpen door het merkteken van Zijn autoriteit te negeren en een ander ( tegengesteld) merkteken van HUN autoriteit te aanvaarden.

Wat in feite neerkomt op het aanbidden van iemand anders dan de Schepper en Verlosser der mensheid

Welnu het ENIGE merkteken in gans de voorbij geschiedenis, waarbij zij die de verandering gedaan hebben duidelijk en publiekelijk verklaren dat dit enkel gebeurd is op basis van HUN autoriteit en niet op basis van Gods woord, is de verandering geweest van het vierde gebod.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En hierover ook het apostolisch overleg in Jeruzalem:

Handelingen 15: 28 In overeenstemming met de heilige Geest hebben wij namelijk besloten u geen andere verplichtingen op te leggen dan wat strikt noodzakelijk is: 29 onthoud u van offervlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, van bloed, van vlees waar nog bloed in zit, en van ontucht. Als u zich hier aan houdt, doet u wat juist is. Het ga u goed.’

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan weer mijn eerdere punt, volg jij alle zeshonderdnogwat oudtestamentische regels?

Neen/

Als volgeling van Christus houd ik mij aan de onveranderlijke basisgeboden van zijn schepping die Hij, ter herinnering, persoonlijk opschreef op de Berg Sinaï.

En daarin staan er nog altijd Tien beschreven en geen negen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan weer mijn eerdere punt, volg jij alle zeshonderdnogwat oudtestamentische regels?

Neen/

Als volgeling van Christus houd ik mij aan de onveranderlijke basisgeboden van zijn schepping die Hij, ter herinnering, persoonlijk opschreef op de Berg Sinaï.

En daarin staan er nog altijd Tien beschreven en geen negen

Als je het aan de meeste Joden zelf vraagt, zullen ze zeggen dat het verbond van de berg Sinaï alleen is voor het volk Israël. Iets wat ook duidelijk blijkt uit het begin van de 10 geboden waar God zich introduceert als de God die u uit Egypte heeft bevrijd. God sluit met enkel dat volk een verbond. Verder is er het verbond dat God sloot met Noach en dat is het verbond waarvan de Joden zeggen dat het voor iedereen geldt. Dus zelfs de Joden zelf vinden niet dat de 10 geboden voor de hele schepping gelden...

Link naar bericht
Deel via andere websites
En hierover ook het apostolisch overleg in Jeruzalem:

Handelingen 15: 28 In overeenstemming met de heilige Geest hebben wij namelijk besloten u geen andere verplichtingen op te leggen dan wat strikt noodzakelijk is: 29 onthoud u van offervlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, van bloed, van vlees waar nog bloed in zit, en van ontucht. Als u zich hier aan houdt, doet u wat juist is. Het ga u goed.’

Gods Woord bestaat uit meer dan een paar versjes .

En zoals al zoveel maal werd opgemerkt, lees aub ook eens de context vooraleer zomaar een tekstje te plaatsen.

Want de door u aangeven tekst is ook hier ten eerste onvolledig en ten tweede volledig uit zijn tekstueel verband gerukt.

Want zoals u het hier plaatst zouden deze mensen dan gewoon verder mogen vloeken...enz

Had u gewoon de zinnen die er op volgen ook gelezen dan had u opgemerkt dat er geschreven stond... Immers Mozes heeft van oudsher in iedere stad, die hem prediken, daar hij elke sabbat in de synagogen wordt voorgelezen.

Wat eenvoudig weg betekent dat deze mensen iedere sabbat verder zullen onderwezen worden in het woord van God zodat zij de tijd zullen hebben om in de kennis van Gods woord te groeien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je het aan de meeste Joden zelf vraagt, zullen ze zeggen dat het verbond van de berg Sinaï alleen is voor het volk Israël. Iets wat ook duidelijk blijkt uit het begin van de 10 geboden waar God zich introduceert als de God die u uit Egypte heeft bevrijd. God sluit met enkel dat volk een verbond. Verder is er het verbond dat God sloot met Noach en dat is het verbond waarvan de Joden zeggen dat het voor iedereen geldt. Dus zelfs de Joden zelf vinden niet dat de 10 geboden voor de hele schepping gelden...

Hoewel je terecht schrijft dat alleen het volk Israel de wet hoefde te houden is het niet zo dat het joodse volk geheel Israël vertegenwoordigt. Dat is een zeer discutabele stellingname waaruit ik concludeer dat jij alleen het zionistische deel van de joden gevraagd hebt hoe het zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan weer mijn eerdere punt, volg jij alle zeshonderdnogwat oudtestamentische regels?

Neen/

Als volgeling van Christus houd ik mij aan de onveranderlijke basisgeboden van zijn schepping die Hij, ter herinnering, persoonlijk opschreef op de Berg Sinaï.

En daarin staan er nog altijd Tien beschreven en geen negen

Als je het aan de meeste Joden zelf vraagt, zullen ze zeggen dat het verbond van de berg Sinaï alleen is voor het volk Israël. Iets wat ook duidelijk blijkt uit het begin van de 10 geboden waar God zich introduceert als de God die u uit Egypte heeft bevrijd. God sluit met enkel dat volk een verbond. Verder is er het verbond dat God sloot met Noach en dat is het verbond waarvan de Joden zeggen dat het voor iedereen geldt. Dus zelfs de Joden zelf vinden niet dat de 10 geboden voor de hele schepping gelden...

Wie is normatief wat Gods Woord betreft!!

De Joden, de Verschillende en verscheiden kerkleiders of Jezus Christus die beweert dat geen titel of Jota van deze Basisgeboden (die Hijzelf trouwens opschreef) mag veranderd worden?

Als u de Joden wil volgen dan ben je vrij dit al of niet te doen en hetzelfde geldt voor wat het volgen van de anderen betreft.

Doch ik dacht dat het hier gaat om hetgeen God zelf aan ons mededeelt in de profetische geschriften . En dat het aan hen is die Christus willen volgen om te aanvaarden wat Hij zegt en niet wat mensen aan zijn woord om de een of andere reden veranderd hebben

Link naar bericht
Deel via andere websites

En u die zegt houd de wet en/of de tien geboden, doet u de wet en/of de tien geboden?

'Als er nu een vreemdeling bij u verblijft en als die voor de HEERE het Pascha wil houden, laat dan al wie mannelijk is bij hem, besneden worden. Dan mag hij naar voren komen om het Pascha te houden, en zal hij zijn als een ingezetene van het land. Niemand echter die onbesneden is, mag ervan eten.' (Ex 12,28)

Jood zijn is geen ras, het is een merkteken wat men krijgt op de achtste dag van de geboorte (of later door bekering) middels mutilatie van het geslachtsdeel. Ik als zijnde besneden heb het recht dat te zeggen dunkt mij voordat Cyrilisch in mijn nek begint te ademen. ;)

Eigenlijk zijn proselieten veel orthodoxer dus want zij kiezen bewust voor het jodendom, de anderen zitten er mooi mee opgezadeld tot ze erkennen dat Jezus de Messias is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En u die zegt houd de wet en/of de tien geboden, doet u de wet en/of de tien geboden?

'Als er nu een vreemdeling bij u verblijft en als die voor de HEERE het Pascha wil houden, laat dan al wie mannelijk is bij hem, besneden worden. Dan mag hij naar voren komen om het Pascha te houden, en zal hij zijn als een ingezetene van het land. Niemand echter die onbesneden is, mag ervan eten.' (Ex 12,28)

Jood zijn is geen ras, het is een merkteken wat men krijgt op de achtste dag van de geboorte (of later door bekering) middels mutilatie van het geslachtsdeel. Ik als zijnde besneden heb het recht dat te zeggen dunkt mij voordat Cyrilisch in mijn nek begint te ademen. ;)

Eigenlijk zijn proselieten veel orthodoxer dus want zij kiezen bewust voor het jodendom, de anderen zitten er mooi mee opgezadeld tot ze erkennen dat Jezus de Messias is.

hou je aub aan het topic

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid