Spring naar bijdragen

"Apple de religie van het beest"


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Apple is (in tegenstelling tot wat veel mensen geloven) niet heilig.

Ja hoor, geloof je nou werkelijk dat er ook maar iemand op deze aardkloot serieus denkt of gelooft dat Apple (of welk ander bedrijf dan ook) heilig is? Dat verklaard dan wel zulke artikelen in ieder geval.

-O- Als in 'treft geen blaam' als in 'doet alles goed' als in 'maakt alleen maar wonderen der techniek' et cetera.

tech-news-bearded-man-reveals-holy-tablet_1.jpg

Niet zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar Windows gaat net zo goed in die richting.

Daarom dat ik een halve Linux fanboy ben.

(Half omdat ik dit tik achter een windows pc waar ik technisch gezien qua eigen kennis/vaardigheid ook veel meer mee kan dan ik met Linux kan.)

Allemaal open source. Zelfs dat Android (en ik vind Google eigenlijk helemaal geen fijn bedrijf, nee verre van...) kun je eenvoudig van alles op installeren buiten hun appstore om, zonder dat je aan je telefoon moet sleutelen. Gewoon kwestie van downloaden en aanklikken.

Alles wat ik onder Linux op mijn computer draai is legaal en heb ik geen cent voor betaald. Best fascinerend allemaal.

En het aardige van Linux vind ik dat als een distributie je niet meer bevalt je naar een ander kunt over stappen en nog steeds Linux is.

GNU (de makers en onderhouders van het 'hart' (kernel) van Linux) heeft de voorwaarden goed opgezet (waaronder trouwens de open source verplichting en tevens waarom zoveel distributies freeware zijn). Ik ben wel nieuwsgierig wat er zou gebeuren als zij in elkaar zouden storten (of de oprichter er niet meer is).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar Windows gaat net zo goed in die richting.

Klopt.

Het is ook een stukje gemakzucht wat mensen willen enerzijds en anderzijds ook een stuk toegankelijkheid.

Ik denk zelf dat het een verdere stap is naar een toekomst scenario waarin iedereen zonder probleem en praktisch geen kennis met een computer om kan gaan. Het zal enorm gebruikersvriendelijk zijn. Maar als iets niet werkt, zal men professionele hulp moeten inschakelen. De middengroep van 'leken' die zeg maar kleine dingen doen als msconfig aanpassen tot aan pc formatteren of hardware handmatig installeren gaat denk ik verdwijnen.

Je hebt de massa en je hebt een hele kleine groep professionals en geeks op het niveau van text terminals gebruiken, scripting en andere rare ontoegankelijke dingen.

Is dat erg? Geen idee. Computers mogen van mij wel gebruikersvriendelijker worden. Ik denk dat dit bij Tablets gelukt is. Dat vind ik goed. Maar het is wel jammer dat het wel een stuk moeilijker aan het worden is om zelf te 'sleutelen'. Net zoals dat trouwens ook gebeurd is in de elektronica en met auto's.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dat bedoelde ik ook met mijn laatste column. Het wordt steeds moeilijker gemaakt om zelf ergens aan te sleutelen, of om gewoon een apparaat te (laten) repareren. Nu maakt dat voor mensen als mijzelf niet zoveel uit, omdat ik zelf toch al niet handig ben, maar er zijn genoeg mensen die wél graag willen sleutelen en prutsen naar believen, zonder meteen heel ingewikkeld te moeten doen. En waarom zou dat niet mogen kunnen? Wie weet was ik al veel handiger en zelfredzamer geweest als ik van het begin af aan dat had moeten leren.

Je kunt je dan ook afvragen of die steeds wijder wordende kloof tussen gemiddelde gebruikers en professionals wel altijd zo verstandig is. Want als de gemiddelde gebruiker steeds afhankelijker wordt van de professional, dan kan de professional daar handig gebruik en misbruik van maken en de vrijheid van de gebruiker ongestraft verder beknotten omwille van het gemak (en het risico dat de gebruiker hem aanklaagt als de computer begint te roken door "verkeerde programma's"). Dat zie je dus nu ook bij Apple gebeuren. Je krijgt zo een samenleving waar steeds minder mensen steeds meer kunnen, zeker als banen en als wetgeving ook op dat principe gebaseerd worden en opleidingen daartoe steeds ingewikkelder worden.

Zo'n bedrijf kan dan ongeveer dezelfde weg gaan als een totalitaire overheid, hoewel natuurlijk op kleinere schaal en zonder al dat gemartel. Eerst komt ze met een mooie, aanvankelijk echt werkende en eenvoudige oplossing voor een (niet zelden zelf bedacht) probleem, verkondigt op propagandische wijze (marketing), zodat mensen erin gaan geloven. Vervolgens raken mensen gehecht aan het gemak, ook weer door die propaganda, en willen ze langzaam maar zeker echt niet anders meer. Eenmaal zo gesettled, wil het bedrijf/het regime steeds meer het risico uitsluiten dat mensen gaan (aan)klagen, of fouten gaan maken, of dingen gaan doen die tegen de policy van het bedrijf ingaat. Ze wil controle, structuur, eenvoud. Geen gesleutel en geen gepruts dus aan het product/de samenleving door hen die niet bij het bedrijf horen en niet "de juiste kennis" hebben. Het wordt dan moeiijk om als gebruiker nog van het bedrijf af te komen, zeker als deze een vrijwel monopolische positie heeft en haar marketing zeer effectief is.

Het gebeurt zelfs nog weleens dat bedrijven hun gebruikers gaan "bespioneren," ofwel hun gebruikersgegevens (stiekem) gaan verzamelen. Zogenaamd om de gebruikers beter van dienst te zijn, maar vooral natuurlijk voor marketingdoeleinden. Zo was Philips laatst in het nieuws, omdat haar smart tv's stiekem allerlei gebruikersgegevens verzamelden als je via deze televisies televisie keek. De televisie keek ook naar jou, zogezegd. Ik bedoel, zet een afbeelding van een man met een snor in het beeldscherm als er geen programma op is en de gelijkenis is compleet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gisteren een Apple TV aangeschaft omdat ik Netflix toch eens wou uitproberen. Werkt geweldig. Zeker een aanrader voor liefhebbers van TV on demand.

Serieus. Dan zijn er toch goedkopere oplossingen? En serieus x2, om Netflix te proberen koop je een Apple TV? (H)

Klinkt of je geld teveel hebt of dat je een excuus zocht om een Apple TV te kopen :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gisteren een Apple TV aangeschaft omdat ik Netflix toch eens wou uitproberen. Werkt geweldig. Zeker een aanrader voor liefhebbers van TV on demand.

Serieus. Dan zijn er toch goedkopere oplossingen?

Zoals?

En serieus x2, om Netflix te proberen koop je een Apple TV? (H)

Na de review te hebben gelezen op Tweakers en wat zoekwerk gedaan te hebben, ja.

Klinkt of je geld teveel hebt of dat je een excuus zocht om een Apple TV te kopen :#

Ik mag niet klagen. Daarnaast ben ik dol op technische dingetjes en zoiets ontbrak nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gisteren een Apple TV aangeschaft omdat ik Netflix toch eens wou uitproberen. Werkt geweldig. Zeker een aanrader voor liefhebbers van TV on demand.

Serieus. Dan zijn er toch goedkopere oplossingen?

Zoals?

Ik kan mij posts herinneren waarin naar voren kwam dat je een gameconsole had.

Zou moeten werken.

En serieus x2, om Netflix te proberen koop je een Apple TV? (H)

Na de review te hebben gelezen op Tweakers en wat zoekwerk gedaan te hebben, ja.

Klinkt of je geld teveel hebt of dat je een excuus zocht om een Apple TV te kopen :#

Ik mag niet klagen. Daarnaast ben ik dol op technische dingetjes en zoiets ontbrak nog.

Hehehe :#

Maar ik snap het wel hoor :Y Ik heb zo ook een keer een geheel nieuwe highend setup gekocht omdat ik vond dat de airflow tussen 2 videokaarten niet voldoende was. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had een PS3, die heb ik verkocht omdat ik er op een gegeven moment vrij weinig mee deed. Verder staat hier nog een Wii, maar die heeft geen HDMI en dus slechter beeld. Daarnaast werkt een Apple TV gewoon een stuk prettiger en natuurlijk energie zuiniger.

En ja, die voorliefde voor technische apparaten had ik eigenlijk altijd al. Maar over het algemeen houd ik mij erg in met aankomen en dit was ook maar 100 euro. En de eerste aankoop sinds maanden geleden toen ik een nieuwe camera kocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cool :)

Maar vind je het wat, Netflix?

Ja, er staat nu genoeg content op om mij een jaartje zoet te houden. Apple heeft nu ook gratis concerten erop staan. Kijk nu naar the lumineers oid.

Maar leuk allemaal. Het aanvullen van content zou wel fijn zijn. En jammer dat HBO series niet beschikbaar zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Apple is het werk van de duivel. Ik ben daar het helemaal mee eens.

Kijk toch eens hoe verslavend mensen urenlang besteden aan het kijken naar dat kleine scherm. Toen Steve J doodging was het alsof hun Messias aan het kruis was genageld.

Mensen er zijn vele voorbeelden van satanisme te vinden verborgen in logo's van bedrijven..het getal 33 blijft daarbij ook terugkeren evenals 13.

De USA is in feite ontstaan door satanisten die heel summier hun symbolen verbergen op tal van plaatsten o.a. in stedelijke plannen.. Waarom denk je dat de oprichter van de USA wordt uitgebeeld op basis van Baphomet? Zie fragment op 4 min 16 Om over de rest maar te zwijgen. Dezelfde persoon staat op dollarbiljetten.

http://www.youtube.com/watch?v=ooStlKGvFaQ

En ze geven elkaar ook graag kadootjes waarvan wij het achterliggende niet begrijpen

http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=5361:baphomet-regeert-ook-in-den-haag-video&catid=69:occult&Itemid=81

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk toch eens hoe verslavend mensen urenlang besteden aan het kijken naar dat kleine scherm. Toen Steve J doodging was het alsof hun Messias aan het kruis was genageld.

Ja, dat was een zwarte dag... -O-

Mensen er zijn vele voorbeelden van satanisme te vinden verborgen in logo's van bedrijven..het getal 33 blijft daarbij ook terugkeren evenals 13.

Met voldoende fantasie kun je inderdaad overal wel iets vinden.

De USA is in feite ontstaan door satanisten die heel summier hun symbolen verbergen op tal van plaatsten o.a. in stedelijke plannen.. Waarom denk je dat de oprichter van de USA wordt uitgebeeld op basis van Baphomet? Zie fragment op 4 min 16 Om over de rest maar te zwijgen. Dezelfde persoon staat op dollarbiljetten.

http://www.youtube.com/watch?v=ooStlKGvFaQ

Te veel boeken van Dan Brown gelezen? :)

(na edit: )

Niburu als serieuze bronvermelding gebruiken? puh-lease.... :#:?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid