Spring naar bijdragen

"Apple de religie van het beest"


Aanbevolen berichten

Uit Wiki:

According to Steve Jobs, Apple was so named because Jobs was coming back from an apple farm, and he was on a fruitarian diet. He thought the name was "fun, spirited and not intimidating".[196]

Apple's first logo, designed by Ron Wayne, depicts Sir Isaac Newton sitting under an apple tree. It was almost immediately replaced by Rob Janoff's "rainbow Apple", the now-familiar rainbow-colored silhouette of an apple with a bite taken out of it. Janoff presented Jobs with several different monochromatic themes for the "bitten" logo, and Jobs immediately took a liking to it. While Jobs liked the logo, he insisted it be in color to humanize the company.[197][198] The logo was designed with a bite so that it would not be confused with a cherry.[199] The colored stripes were conceived to make the logo more accessible, and to represent the fact the Apple II could generate graphics in color.[199] This logo is often erroneously referred to as a tribute to Alan Turing, with the bite mark a reference to his method of suicide.[200][201] Both Janoff and Apple deny any homage to Turing in the design of the logo.[199][202]

In 1998, with the roll-out of the new iMac, Apple discontinued the rainbow theme and began to use monochromatic themes, nearly identical in shape to its previous rainbow incarnation, on various products, packaging and advertising. An Aqua-themed version of the monochrome logo was used from 2001–2003, and a Glass-themed version has been used since 2003.

Steve Jobs and Steve Wozniak were Beatles fans,[203][204] but Apple Inc. had trademark issues with Apple Corps Ltd., a multimedia company started by The Beatles in 1967, involving their name and logo. This resulted in a series of lawsuits and tension between the two companies. These issues ended with settling of their most recent lawsuit in 2007.

Klinkt heel satanisch allemaal! En vooral wat Macintosh allemaal doet. Heel satanisch, computers maken! Brrrr.... en printers! Bah.

;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Misschien voel ik mij een beetje op mijn lid getrapt, omdat ik refo-light ben (afhankelijk van de context ben ik refo-light of zwaar vrijgemaakt :D), maar goed. Het stukje van de predikant lijkt mij heel genuanceerd. Het lijkt mij niet dat Apple eigenlijk het merk van het Beest is, maar wie weet.

Dat binnen de reformatorische gezindte minder iPhones (c.q. Apples) in bezit zijn kan ik mij ergens voorstellen. Er heerst over het algemeen een tendens waarin veel mensen niet direct mee gaan met de meest vooruitstrevende vormen van techniek, waaronder Radio, TV, Internet, smartphone en social media. Men maakt daar zich, naar mijn mening soms terecht zorgen over. Alleen denk ik wel vaak met de verkeerde beweegreden. Elk media kanaal laat de persoon in contact komen met de wereld, die zuigt als een draaikolk en waarin je voor eeuwig verloren gaat.

Dat gedeelte deel ik niet zo, je gaat niet zo snel eeuwig verloren door na te leren denken en te leren reflecteren.

Ik denk echter wel dat merken, waaronder merken als Apple en bijvoorbeeld voetbalclubs tot op zekere hoogte een substituut vormen voor wat eerst religie, godsdienst of kerk was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Misschien voel ik mij een beetje op mijn lid getrapt, omdat ik refo-light ben (afhankelijk van de context ben ik refo-light of zwaar vrijgemaakt :D), maar goed. Het stukje van de predikant lijkt mij heel genuanceerd. Het lijkt mij niet dat Apple eigenlijk het merk van het Beest is, maar wie weet.

Dat binnen de reformatorische gezindte minder iPhones (c.q. Apples) in bezit zijn kan ik mij ergens voorstellen. Er heerst over het algemeen een tendens waarin veel mensen niet direct mee gaan met de meest vooruitstrevende vormen van techniek, waaronder Radio, TV, Internet, smartphone en social media. Men maakt daar zich, naar mijn mening soms terecht zorgen over. Alleen denk ik wel vaak met de verkeerde beweegreden. Elk media kanaal laat de persoon in contact komen met de wereld, die zuigt als een draaikolk en waarin je voor eeuwig verloren gaat.

Dat gedeelte deel ik niet zo, je gaat niet zo snel eeuwig verloren door na te leren denken en te leren reflecteren.

Ik denk echter wel dat merken, waaronder merken als Apple en bijvoorbeeld voetbalclubs tot op zekere hoogte een substituut vormen voor wat eerst religie, godsdienst of kerk was.

Treffend verwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat binnen de reformatorische gezindte minder iPhones (c.q. Apples) in bezit zijn kan ik mij ergens voorstellen.

Mij ook. Het is gewoon een dure hype. Voor vergelijkbare kwaliteit (en beter) heb je een Linux distributie ( Android op de telefoon, of Ubuntu, OpenSuse etc. etc. op de desktop).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat binnen de reformatorische gezindte minder iPhones (c.q. Apples) in bezit zijn kan ik mij ergens voorstellen.

Mij ook. Het is gewoon een dure hype. Voor vergelijkbare kwaliteit (en beter) heb je een Linux distributie ( Android op de telefoon, of Ubuntu, OpenSuse etc. etc. op de desktop).

Toen ik mijn iMac in begin 2008 kocht was er geen enkel alternatief wat voor hetzelfde geld ook een alles in 1 computer kon leveren. Tot op de dag van vandaag is dat het geval volgens mij nog steeds. Oplossingen van andere fabrikanten zijn vaak duurder of technisch minder. OSX was toen als besturingssysteem veruit het fijnste en meest stabiele voor de thuismarkt met daarbij zeer gebruiksvriendelijke programma's als Time Machine. En nee, ik been geen computer alfabet, heb diploma's systeem en netwerkbeheer midden en kleinbedrijf. Voor mij als eindgebruiker bied OSX in combinatie met iOS (iPad, iPhone) een geweldig platform waarin oa adresboek en agenda direct en naadloos gesynchroniseerd wordt ook al sik niet thuis ben.

Dure hype? Het spijt me zeer, maar zo heb ik dat in de afgelopen 8 jaar (waarvan 5 met deze iMac) niet ervaren. Het is een goed doordacht systeem wat werkt zonder moeite. Daar hebben mensen geld voor over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb je gebruikerservaring met Linux?

Yep. Wel van een hele tijd geleden maar lees nog regelmatig op fora mee. En zal best een redelijk stabiel besturingssysteem zijn maar qua integratie tussen mobile devices en de computer zal het niet aan OSX/iOS kunnen tippen. Tenminste niet out of the box. En laat ik nou compleet geen zin hebben om tijd te spanderen aan de computer qua onderhoud of om het te laten werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat dat betreft heeft Ubuntu een veel belovend concept ontwikkeld. Eentje waar een volledige desktop versie van Ubuntu op draait en tegelijk ook in verre mate met Android compatibel is. Zo zou je zelfs je GSM in een dockingstation kunnen klikken en dat die dan als desktop pc te gebruiken is.

Maar die GSM is nog niet op de markt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom wachten op een concept als ik al een kleine 2 jaar probleemloos met iCloud werk, 3 jaar probleemloos met iOS en al een jaartje of 8 probleemloos met OSX. Heel leuk dat andere systemen nu ook integratie serieus nemen maar voor mij werkt het nu al perfect.

Komen we terug op of Apple en zijn producten en diensten een hype zijn die duur zijn. Een hype kan je het na zo'n lange tijd niet meer noemen. En duur is relatief. Natuurlijk is 1300 euro voor een computer duur, maar als ik het vergelijk met de windowsbakken die ik ervoor had is de levensduur langer en heb ik mijzelf het geld al aan uren bespaard. Want ja, in je vrije tijd met onderhoud oid aan computers bezig zijn is ook kostbare tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom wachten op een concept als ik al een kleine 2 jaar probleemloos met iCloud werk, 3 jaar probleemloos met iOS en al een jaartje of 8 probleemloos met OSX. Heel leuk dat andere systemen nu ook integratie serieus nemen maar voor mij werkt het nu al perfect.

Je hoeft ook niet te wachten als je tevreden bent.

Ik wacht er niet op omdat ik een telefoon heb die het gewoon nog doet.

Ik vind het vooral een nieuwe ontwikkeling die veel verder gaat dan wat er nu bestaat: Namelijk een verdere stap van het verdwijnen tussen mobiel spul en de pc.

In dit geval een telefoon die wanneer je hem gaat docken een desktop pc is en het OS dat zijn interface er op aanpast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Toen ik mijn iMac in begin 2008 kocht was er geen enkel alternatief wat voor hetzelfde geld ook een alles in 1 computer kon leveren.
Dat kan heel goed inderdaad. Er zijn weinig fabrikanten die all-in-one's bouwden in 2008, dat is nu overigens ook nog steeds zo. Ook nu zijn er weinig fabrikanten van all-in-one's, als die systemen er dan zijn hebben ze toch altijd een besturingssysteem wat niet specifiek voor de hardware geschreven is, namelijk Windows een enkele keer het op Linux gebaseerde Android en soms een 'echte' Linux. Wanneer je opzoek bent naar zo'n systeem, dan kom je denk ik ook inderdaad uit op een Apple iMac.
Tot op de dag van vandaag is dat het geval volgens mij nog steeds. Oplossingen van andere fabrikanten zijn vaak duurder of technisch minder.
Dat weet ik niet, ik als gebruiker ben niet op zoek naar een all-in-one PC. Ongeacht of daar OSX, Linux of Windows op (kan) draaien.
OSX was toen als besturingssysteem veruit het fijnste en meest stabiele voor de thuismarkt met daarbij zeer gebruiksvriendelijke programma's als Time Machine.
Fijnste is persoonlijke voorkeur, meest stabiele is afhankelijk van de hardware. Windows 7 was in 2007 nog niet uit, vergeleken met Windows Vista zal dat zeer stabiel zijn geweest. Volgens mij draaide ik toen nog primair Ubuntu en Windows XP, zonder veel instabiliteit. Time Machine werkt heerlijk, net als Volume Shadow Copy in Windows 7 ;)
En nee, ik been geen computer alfabet, heb diploma's systeem en netwerkbeheer midden en kleinbedrijf.
Diploma's zeggen niet zoveel, als het gaat over persoonlijke voorkeuren.
oor mij als eindgebruiker bied OSX in combinatie met iOS (iPad, iPhone) een geweldig platform waarin oa adresboek en agenda direct en naadloos gesynchroniseerd wordt ook al sik niet thuis ben.
Ok.
Dure hype? Het spijt me zeer, maar zo heb ik dat in de afgelopen 8 jaar (waarvan 5 met deze iMac) niet ervaren. Het is een goed doordacht systeem wat werkt zonder moeite. Daar hebben mensen geld voor over.
Overduidelijk ja. Ik zou het ook geen hype noemen denk ik. Sinds ik computers heb leren kennen zijn Mac's mooi en hun liefhebbers evangelisten.

Persoonlijk ken ik meer mensen die tevreden zijn met Windows 7 dan met Apple MacOS X. Ik ken misschien zelfs meer mensen die zeer tevreden zijn met een Linux distributie dan met Apple MacOSX. Dat hangt erg af van de wereld waarin je zit, hoeveel geld je voor zaken over hebt die goed werken, hoe belangrijk je al dat soort zaken (Social Media, Facebook, Apps etc) vindt.

Mij boeit het allemaal relatief weinig, of mensen Windows, Linux of MacOS gebruiken. Zolang ze maar niet zo extatisch, orgastisch gaan lopen doen. Ik support vanuit zakelijk oogpunt de meeste platforms. De systemen van de zaak draaien op uitzondering van wat FreeBSD en Linux servers na allemaal op Windows. Alle eindgebruikers draaien Windows 7. Er zijn ook externen, stagiars of personen van andere internationale kantoren. Externen afhankelijk van hun werk draaien meestal Windows of Mac (developers (uitgezonderd web-), database analysts meestal Windows, reclame mensen meestal Mac).

Bij ons kun je tot op zekere hoogte prima werken op een Mac, mocht je bepaalde zaken niet kunnen. Dan log je vanaf je Mac lekker in op een Windows systeem want dat integreerd namelijk allemaal wat beter, makkelijker en sneller omdat omze omgeving Microsoft-based is.

Dat een iPad, iPhone en Mac PC goed integreren lijkt mij niet meer dan logisch. Het zou niet best zijn als dat niet het geval was. Windows XP integreerd ook perfect met Micosoft Server 2003, Active Directory, Outlook XP en Windows Mobile 6.5. Je had mail, contacten en agenda op je telefoon. Nee een iPhone kreeg je niet makkelijk in die omgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom wachten op een concept als ik al een kleine 2 jaar probleemloos met iCloud werk, 3 jaar probleemloos met iOS en al een jaartje of 8 probleemloos met OSX. Heel leuk dat andere systemen nu ook integratie serieus nemen maar voor mij werkt het nu al perfect.
Integratie is ook integratie met andere systemen dan die van de eigen maker. Dit is natuurlijk geweldig verkooppraatje. Ik heb tot nu toe geen fijn programma gevonden om muziek op mijn iPhone te zetten die werkt op Debian Wheezy.

één van de redenen (naast dat we krachtigere Accesspoints nodig hadden) waarom wij ons zakelijke draadloze netwerk hebben vervangen was omdat Apple systemen (zowel iOS als OSX) om de klipklap hun verbinding kwijt waren, of niet konden authenticeren. Niet door de wifi antennes in iPad, maar omdat Apple bepaalde protocollen niet of anders gebruikt.

Want ja, in je vrije tijd met onderhoud oid aan computers bezig zijn is ook kostbare tijd.
Ik heb in 2005 een PC gekocht, dat was de laatste keer dat ik een PC kocht. Ik had een kast, moederbord, processor (AMD 64 FX-51, helemaal de bom) geheugen, videokaart (Ati Radeon 9800 Pro met 128MB!!! geheugen). Dat ding heb ik gebruikt tot ongeveer een half jaar geleden, heb er nooit een nieuwe installatie van XP op gezet. Ik heb er de eerste 3 a 4 jaar veel op gegamed, gephotoshopped etc. Dat werd later minder, meer schoolwerk, en 'werk'. De videokaart was er mee op gehouden, dat kwam doordat de fan van de kaart wat scheef was gaan zitten. Te heet geworden, stuk.

Denk dat ik vanavond een werkend systeem heb met dat moederbord, het geheugen een andere videokaart. Die nog weer 3 jaar mee kan.

Het heeft allemaal te maken met wat je zoekt in een computer.

Verstuurd vanaf mijn Fujitsu Lifebook S met Debian Wheezy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat een iPad, iPhone en Mac PC goed integreren lijkt mij niet meer dan logisch. Het zou niet best zijn als dat niet het geval was. Windows XP integreerd ook perfect met Micosoft Server 2003, Active Directory, Outlook XP en Windows Mobile 6.5. Je had mail, contacten en agenda op je telefoon. Nee een iPhone kreeg je niet makkelijk in die omgeving.

En dat, beste forumvrienden, is touché.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Integratie is ook integratie met andere systemen dan die van de eigen maker. Dit is natuurlijk geweldig verkooppraatje.

En niet alleen een geweldig verkooppraatje, het is ook nog eens geweldig voor de eindgebruiker.

Ik heb tot nu toe geen fijn programma gevonden om muziek op mijn iPhone te zetten die werkt op Debian Wheezy.

Vervelend voor je. Ik met met zowel iTunes als Spotify geen enkel probleem.

Ik zeg niet dat Apple voor iedereen het beste is, ik kan enkel voor mijzelf spreken.

één van de redenen (naast dat we krachtigere Accesspoints nodig hadden) waarom wij ons zakelijke draadloze netwerk hebben vervangen was omdat Apple systemen (zowel iOS als OSX) om de klipklap hun verbinding kwijt waren, of niet konden authenticeren. Niet door de wifi antennes in iPad, maar omdat Apple bepaalde protocollen niet of anders gebruikt.

Wat heb ik te schaften met jouw privé of zakelijke oplossingen? Helemaal niets.

Over evangelisten gesproken. Schijnbaar kan men het maar moeilijk hebben dat ik Windows al een jaartje of 8 geleden de deur heb gewezen (muv een Windows Mobile 6.5 telefoon, dat was de grootste miskoop op telefoongebied ooit, nog slechter dan de opvolger de SE G900). Ik ben gewoon al jaren een ontzettend tevreden Apple gebruiker en ja, ik heb ook alternatieven bekeken en keer op keer bleken die minder te zijn voor mijn gebruik. Een ander heeft weer andere voorkeuren.

Windows 8 ben ik dan wel weer enthousiast over. Laatst nog mijn nichtje geholpen met een laptop uitzoeken voor haar studie. Lenovo maakt erg mooie dingen. Zeker het overwegen waard als ik weer moet kijken naar een nieuwe computer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over evangelisten gesproken. Schijnbaar kan men het maar moeilijk hebben dat ik Windows al een jaartje of 8 geleden de deur heb gewezen (muv een Windows Mobile 6.5 telefoon, dat was de grootste miskoop op telefoongebied ooit, nog slechter dan de opvolger de SE G900).

Wie is 'men'? Ik niet hoor. Ik draai linux op telefoon en computers. Alleen helaas gebruik ik nog het meeste Windows 7 op mijn desktop pc, omdat ik nu eenmaal nog wel wat Windows software gebruik.

Windows 8 ben ik dan wel weer enthousiast over. Laatst nog mijn nichtje geholpen met een laptop uitzoeken voor haar studie. Lenovo maakt erg mooie dingen. Zeker het overwegen waard als ik weer moet kijken naar een nieuwe computer.

Windows 8 lijkt me juist vreselijk. Al kan ik volgens Morpho wel die rare interface van ze uitzetten en dingen terug halen met bepaalde software die Microsoft er uit heeft gegooid. En dan schijnt windows 8 wel goed te draaien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Integratie is ook integratie met andere systemen dan die van de eigen maker. Dit is natuurlijk geweldig verkooppraatje.

En niet alleen een geweldig verkooppraatje, het is ook nog eens geweldig voor de eindgebruiker.

Ik heb tot nu toe geen fijn programma gevonden om muziek op mijn iPhone te zetten die werkt op Debian Wheezy.

Vervelend voor je. Ik met met zowel iTunes als Spotify geen enkel probleem.

Ik zeg niet dat Apple voor iedereen het beste is, ik kan enkel voor mijzelf spreken.

één van de redenen (naast dat we krachtigere Accesspoints nodig hadden) waarom wij ons zakelijke draadloze netwerk hebben vervangen was omdat Apple systemen (zowel iOS als OSX) om de klipklap hun verbinding kwijt waren, of niet konden authenticeren. Niet door de wifi antennes in iPad, maar omdat Apple bepaalde protocollen niet of anders gebruikt.

Wat heb ik te schaften met jouw privé of zakelijke oplossingen? Helemaal niets.

Net zoveel als ik met jou keuze voor Mac PC's heb toch? Denk alleen dat het goed is om een genuanceerd geluid te horen. Apple is (in tegenstelling tot wat veel mensen geloven) niet heilig. Heeft niet de meest geweldige gebruikersinterface an sich en is ook niet het beste voor grafisch vormgevers an sich.

Dat is allemaal gewenning.

Over evangelisten gesproken. Schijnbaar kan men het maar moeilijk hebben dat ik Windows al een jaartje of 8 geleden de deur heb gewezen (muv een Windows Mobile 6.5 telefoon, dat was de grootste miskoop op telefoongebied ooit, nog slechter dan de opvolger de SE G900). Ik ben gewoon al jaren een ontzettend tevreden Apple gebruiker en ja, ik heb ook alternatieven bekeken en keer op keer bleken die minder te zijn voor mijn gebruik. Een ander heeft weer andere voorkeuren.
Ja nou, poeh. Daar geef ik inderdaad heel erg veel om. Dat jij Windows de deur hebt gewezen, zo. Ben er nu nog in shock van. Iemand met een IT opleiding die afstand doet van Microsoft.

Watch Me Care

Link naar bericht
Deel via andere websites
Windows 8 lijkt me juist vreselijk. Al kan ik volgens Morpho wel die rare interface van ze uitzetten en dingen terug halen met bepaalde software die Microsoft er uit heeft gegooid. En dan schijnt windows 8 wel goed te draaien.

Valt erg mee hoor, Windows 8. Ik heb het nu ook op mijn laptop en het klassieke bureaublad staat gewoon als "app" op het blad. Een klik en je kunt gewoon aan het werk als vanouds. Je kunt zelfs ook al die andere apps van het blad knikkeren, zodat je enkel de bureaublad-app over hebt. Er is alleen geen startmenu op de taakbalk, wat even wennen is (en met vaak gratis externe software te ondervangen is), en het uitzetten van de computer of het configureren van het systeem werkt ook iets anders. Maar daar wen je vrij snel aan en dan is het een normale Windows.

Zelf heb ik in het verleden in totaal zo'n twee jaar op school op een Macintosh moeten werken. Maar het wende mij nooit. Voortdurend klikken op een rechtermuisknop die er niet was en ook een veel onoverzichtelijker scherm als ik Photoshop en Illustrator tegelijkertijd open had. Misschien dat het nu anders is, maar destijds was er geen grijs blad tussen deze twee programma's, zoals Windows wel deed, zodat je achter de vensters van het actieve programma, óók de vensters van het inactieve programma zag. En qua stabiliteit vond ik het niet beter dan Windows; heb toch echt wel een aantal keer het bommetje gezien en een paar vreemde beeldfoutjes. Een echte ramp was de eerste iMac, waar men het presteerde een ronde muis erbij te leveren. Heel design, maar ook heel irritant.

Het is dus maar net waar je voorkeuren liggen en wat je gewend bent. Een Mac is een compleet systeem, maar je kunt er niet echt aan sleutelen en als je Windows gewend bent kan de besturing onwennig zijn en wellicht ook blijven. Verder is Apple een multinational als alle andere multinationals, met soms vreemde fratsen en af en toe wat opdringerige fans en anti-fans.

Is het trouwens nog steeds zo dat Apple bepaalde programma's en websites censureert en voor je bepaalt wat je wel en niet kunt downloaden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid