Spring naar bijdragen

Bibleword 2 miljoen volgers


Aanbevolen berichten

Ruim 2 miljoen mensen krijgen dagelijks van Marten Visser een tweet met een Bijbeltekst en een overdenking. Een groot deel van hen is niet-christen. „Biblword heeft mijn ogen geopend voor de mogelijkheden van evangelisatie via internet.â€

Visser zette donderdag de 1189e Bijbeltweet op zijn Facebook­pagina en daarmee is elk hoofdstuk van de Bijbel een keer aan de beurt geweest. Bijna vier jaar lang postte hij zes dagen per week een tekst(gedeelte) met daarbij een minioverdenking. Zoals die van 27 augustus: „Welzalig het volk waarvan de Heere zijn God isâ€, Ps. 144:15. God een rots, de mens een zucht – maar Hij draagt ons!â€

Door technologische ondersteuning zendingsprojecten mogelijk maken; dat is wat kerkplanter en (internet)evangelist Marten Visser beoogde met de oprichting van GlobalRize. Tijdens zijn verlof in Nederland zoekt hij steun voor het initiatief.

De Facebookpagina Biblword is een sprekend voorbeeld van internetevangelisatie. Ruim 2 miljoen mensen ontvangen dagelijks Vissers tweets, die inmiddels in negen talen beschikbaar zijn. De Nederlandse variant heet Bijbelwoord. Deze week ging de Laotiaanse versie online.

„Biblword heeft mijn ogen geopend voor de mogelijkheden van evangelisatie via internetâ€, zegt Visser in de achtertuin van zijn tijdelijke woning in Oldebroek. „Het is verbazingwekkend hoeveel niet-christenen mijn berichten lezen. In Pakistan kreeg de website ruim 20.000 likes. Het overgrote deel van de volgers is moslim.â€

Behalve op het maken van Bijbeltweets legde Visser zich de afgelopen jaren samen met een Amerikaanse vriend toe op verschillende andere digitale projecten, gericht op „geloofsgroei en -verdieping of evangelisatie.†In eerste instantie voor gebruik in Thailand, waar Visser en zijn vrouw wonen en werken.

Lees verder: RD

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid