Spring naar bijdragen

[kletstopic] Frrom RRRussia with Love


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 309
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ennnn... ik lig weer in de lappenmand. Daarstraks waren een paar mannen bij mijn moeder thuis een gracht aan het graven om elektriciteit en water naar de paardenstal te leggen. Paard moest langs de gracht door, maar stapt er recht in en valt daarmee met z'n paar honderd kilo tegen m'n voet aan. Paard over de zeik en ik... euhm ook. Moest hem loslaten, had te veel pijn, dus hij loopt de wei in met z'n hoofdstel nog aan (teugels zijn erg gevaarlijk als het paard met z'n been er in blijft hangen). Ik er naartoe gestrompeld en aanvankelijk hield hij zijn been heel raar, omhoog in een hoek van 90 graden, maar daarna leek hij ok. Ik in de wei schoen en sok uitgedaan en ik had net een tweede enkel, nu nog eigenlijk.

Naar het huis gegaan en ijs gelegd. Het deed zo hard pijn dat moeder toch maar naar de dokter van wacht belde en die zei naar spoed te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Na een drietal uur met voornamelijk wachten, lijken mijn achillespees en enkel toch nog ok, maar is het zwaar verstuikt. Zit nu met een steunverband en een ontstekingsremmende patch. Ik mag niet lopen als het pijn doet en dat doet het wel echt.

Het blijft alleen wel erg zeer doen, paracetamol heeft geen enkel effect, m'n tenen voelen verdoofd... Ik heb er eigenlijk niet zo'n goed gevoel bij, maar de dokters zullen het wel weten. Het is ook altijd iets he :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Die Fairphone blijkt dus nauwelijks te verkrijgen te zijn, omdat de producent enkel wil produceren als er genoeg interesse is gewekt door crowdfunding. Ieder zijn keuze natuurlijk, maar ik kan me zo voorstellen dat mensen sneller zo'n smartphone zullen aanschaffen als het gewoon alreeds of op korte termijn gegarandeerd verkrijgbaar is en ze er misschien ook überhaupt van gehoord hebben.

Het blijft toch een zwak punt van dergelijke duurzame initiatieven, dat ze vaak simpelweg niet in staat zijn, of er niet echt hun best voor doen, om hun producten goed in de markt te zetten en zo snel mogelijk gemakkelijk verkrijgbaar te maken, zoals gewone bedrijven ook moeten doen. Dus dan gaat je telefoontje stuk, en dan moet je misschien maanden wachten en dus zonder telefoon zitten, voordat je misschien zo'n fairphone kunt aanschaffen? Of behoor je hem als tweede telefoon aan te schaffen of zo?

Zelf wil ik geen smartphone. Ik wil gewoon een simpel, eenvoudig mobieltje om mee te bellen en te sms-en, zonder allerlei luxe dingen die ik toch nooit gebruik en daarom ook niet hoef te hebben. Ook dat nog dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die Fairphone blijkt dus nauwelijks te verkrijgen te zijn, omdat de producent enkel wil produceren als er genoeg interesse is gewekt door crowdfunding. Ieder zijn keuze natuurlijk, maar ik kan me zo voorstellen dat mensen sneller zo'n smartphone zullen aanschaffen als het gewoon alreeds of op korte termijn gegarandeerd verkrijgbaar is en ze er misschien ook überhaupt van gehoord hebben.

Klein bedrijf, dus lange wachtrijen.

Het blijft toch een zwak punt van dergelijke duurzame initiatieven, dat ze vaak simpelweg niet in staat zijn, of er niet echt hun best voor doen, om hun producten goed in de markt te zetten en zo snel mogelijk gemakkelijk verkrijgbaar te maken, zoals gewone bedrijven ook moeten doen. Dus dan gaat je telefoontje stuk, en dan moet je misschien maanden wachten en dus zonder telefoon zitten, voordat je misschien zo'n fairphone kunt aanschaffen? Of behoor je hem als tweede telefoon aan te schaffen of zo?

Mja, dat is een zwak punt idd. Daar zeg je me wat. Ik ben van plan mijn telefoon op te maken, dus heb geen speling. En een Fairphone kopen terwijl je GSM nog gewoon werkt, is niet echt in style van het project. ;)

Wat wel kan is natuurlijk als je telefoon aan het sputteren is en het overlijden ervan een kwestie van maanden is oid.

Zelf wil ik geen smartphone. Ik wil gewoon een simpel, eenvoudig mobieltje om mee te bellen en te sms-en, zonder allerlei luxe dingen die ik toch nooit gebruik en daarom ook niet hoef te hebben. Ook dat nog dus.

Het vervelende van die rotdingen is dat als je er aan gewend bent, het lastig is het terug te draaien. Overigens moet ik zeggen, na al die zogenaamde innovaties van telefoons is het huidige smart phone concept wel eindelijk eentje die ik technologisch veel meerwaarde vind hebben, ook al staat deze ook nog steeds in de kinderschoenen. (Ja, smartphones bestonden al vóór ze als main stream touchscreen toestellen met IOS of Android werden verkocht.)

De huidige besturingssystemen benutten nog niet de volle potentie van de hardware. Ook het OS trouwens. Op die dingen kun je complete computer systemen draaien. Android zelf is notabene gewoon Linux, met een paar beperkingen (die je kunt openbreken). Ubuntu heeft het al gepresteerd om van een smartphone een volledige pc te maken.

En qua apps is er ook nog zoveel meer mogelijk dan er nu bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Klein bedrijf, dus lange wachtrijen.

Tijd om uit te breiden misschien? Ik bedoel, als zoveel mensen interesse hebben, dan wordt het toch tijd om je capaciteit te verhogen, lijkt mij zo, en te investeren daarin, eventueel met een (aanvullende) lening van een (groene) bank. Want ook de meest sympathieke initiatieven ontkomen niet aan het belang van goede verkrijgbaarheid en marketing, zeker in deze tijd. Je kunt niet zomaar er vanuit gaan dat mensen wel hun uiterste best willen doen om duurzame spullen te kopen. Dat doen ze vaker niet dan wel, om goede of minder goede redenen, dus kun je het ze beter daarin zo gemakkelijk mogelijk maken.

Wat wel kan is natuurlijk als je telefoon aan het sputteren is en het overlijden ervan een kwestie van maanden is oid.

Probleem is dus dat die dingen ook zomaar kapot kunnen gaan. Mijn laatste mobieltje besloot bijvoorbeeld ook ineens op een dag om niet meer aan te gaan. Maar zo'n ding kan ook per ongeluk stuk vallen, hoe voorzichtig je er ook mee omgaat. Dan is het toch wel belangrijk dat je snel een nieuwe telefoon kunt aanschaffen.

Zelf wil ik geen smartphone. Ik wil gewoon een simpel, eenvoudig mobieltje om mee te bellen en te sms-en, zonder allerlei luxe dingen die ik toch nooit gebruik en daarom ook niet hoef te hebben. Ook dat nog dus.

Het vervelende van die rotdingen is dat als je er aan gewend bent, het lastig is het terug te draaien.

Precies, dat is nu het hele eieren eten. Mensen zeggen wel dat tijden veranderen, maar de werkelijkheid is dat zij zelf nieuwe spullen aanschaffen en vervolgens niet meer zonder willen. Waardoor ze heel hun leefwijze rondom die nieuwe spullen vormen. Maar goed, dat is denk ik weer een andere discussie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Klein bedrijf, dus lange wachtrijen.

Tijd om uit te breiden misschien? Ik bedoel, als zoveel mensen interesse hebben, dan wordt het toch tijd om je capaciteit te verhogen, lijkt mij zo, en te investeren daarin, eventueel met een (aanvullende) lening van een (groene) bank. Want ook de meest sympathieke initiatieven ontkomen niet aan het belang van goede verkrijgbaarheid en marketing, zeker in deze tijd. Je kunt niet zomaar er vanuit gaan dat mensen wel hun uiterste best willen doen om duurzame spullen te kopen. Dat doen ze vaker niet dan wel, om goede of minder goede redenen, dus kun je het ze beter daarin zo gemakkelijk mogelijk maken.

Ik heb geen idee hoe dat bedrijf verder in elkaar zit en handelt. Maar hun startpositie is geen Apple, Samsung of HTC.

In een interview kwamen ze me iig wel over als mensen die wat snappen van ondernemen (tja, logisch, ze hebben een nieuw product in de markt gebracht!) en tevens diep ideologisch. Wanneer andere bedrijven over zouden gaan op duurzaam ondernemen, ervaren ze dat als een succes.

Ik veracht dat ze al hun best doen, maar het is idd een goed plan om steun te vragen bij Triodos of ASN als ze dat al niet hebben.

Probleem is dus dat die dingen ook zomaar kapot kunnen gaan. Mijn laatste mobieltje besloot bijvoorbeeld ook ineens op een dag om niet meer aan te gaan. Maar zo'n ding kan ook per ongeluk stuk vallen, hoe voorzichtig je er ook mee omgaat. Dan is het toch wel belangrijk dat je snel een nieuwe telefoon kunt aanschaffen.

Absoluut. Ik wilde ook snel een vervanger toen mijn telefoon plots niet meer reageerde.

Kun je niet zonder? Zou wel moeten, maar je bent gewoon in onze samenleving er van afhankelijk. Al was het maar omdat je werk je wilt kunnen bereiken, of wanneer je solliciteert mensen telefonisch contact met je willen opnemen. En ik heb geen vaste lijn.

Nog afgezien dat mijn vriendenkring gewoon teveel cyborg is met GSM (ik ook) en je familie soms wel wilt weten hoe het met je gaat.

Een eventuele oplossing is trouwens wel om tijdelijk een tweede hands goedkoop apparaatje te nemen wat wellicht niet meer kan dan bellen. Dat zou eventueel voor mij wel een tijdelijke optie zijn als mijn GSM het zou begeven.

Precies, dat is nu het hele eieren eten. Mensen zeggen wel dat tijden veranderen, maar de werkelijkheid is dat zij zelf nieuwe spullen aanschaffen en vervolgens niet meer zonder willen. Waardoor ze heel hun leefwijze rondom die nieuwe spullen vormen. Maar goed, dat is denk ik weer een andere discussie.

Mja, tegelijk verandert de wereld ook om je heen.

En soms heeft het kennelijk ook mogelijkheden. Althans ik ken een Zuid Amerikaan die erg blij is over bepaalde moderne technologie:

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/01/23/int ... chuwt-ook/

Link naar bericht
Deel via andere websites

:)

Tja, daar kan ik natuurlijk niet tegenop. ;) En dat hoeft ook niet, want hij spreekt daar ware en mooie woorden. Toch weet ik zeker dat hij ook van soberheid houdt. Ik vind het gewoon jammer dat de Fairphone zo moeilijk te verkrijgen is en dat er geen gewoon telefoontje van is.

En of je zonder telefoon moet kunnen? Natuurlijk, net zoals je ook zonder internet kan. Maar de telefoon bestaat al heel wat decennia en het internet is er ook al een tijdje. Voor mij is mijn mobieltje de enige telefoon en ik wil natuurlijk wel gewoon telefonisch bereikbaar zijn. Maar het is soms wel vervelend dat je op steeds meer manieren en steeds vaker bereikbaar zou moeten zijn. Solliciteren bijvoorbeeld gaat al steeds meer via social media en ik kan dat gewoon niet, of niet goed genoeg.

Soms zou een beetje meer jaren vijftig in deze tijd niet verkeerd zijn, denk ik weleens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf wilde ik per se een zo eerlijk mogelijke telefoon, of het nou een smartphone was of niet. Mijn vorige telefoon is toch al 6 jaar oud (eentje waarmee je foto's kon maken, woehoe!) en kreeg inderdaad steeds meer kuren. Maar hij doet het nog goed genoeg, ik ben van plan om 'm aan iemand te geven die 'm beter kan gebruiken dan ik.

Nu heb ik dus een smartphone maar ik ben nog net zo onbereikbaar... ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben geen vaste telefoon, dus ook enkel smartphones. Ik zit sinds augustus met een telefoon vol boter, nu vond m'n vriend het welletjes en heb ik sinds ergens vorige week een LG Nexus 4, één van de Google phones. Voorlopig tevreden over, al kan ik er nog niks mee doen. Er moet een microsim in en die komt maar niet aan...

Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken, is dat hij zo groot is dat ik m'n duim moet stretchen om links op het scherm te kunnen tikken :+ Maar goed, dat is echt maar bijzaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid