Spring naar bijdragen

Metalcafé


Aanbevolen berichten

Gisteren een avondje Demon Hunter en As I Lay Dying geluisterd. Was wel weer een keer lekker :#

Ja, lekker he. :)

Welke bands luister je dan in de sludge doom hoek etc? Kan niet zo gauw chr bands verzinnen die dit speeln
Naast Callisto geen christelijke, maar zaken als Pelican, Windmills by The Ocean, Transmission0, Blackwaves en Omega Massif zitten boven in de voorkeurlijst.

Och ja Callisto.... fijne band

Trouwens Hands is ook een band die die richting op nijgt

Ja, Hands is erg fijn. Paar mooie platen afgeleverd. Give Me Rest vind ik ook geweldig. Laatst The Sound of Earth gekocht, ook erg prettig.

Callisto is overigens ook een band die ik wel kan waarderen.

Iemand bekend trouwens met de band My Epic? Is geen metal, maar experimentele rock o.i.d. maar wel van Facedown. Ik vind het wel erg lekker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gisteren een avondje Demon Hunter en As I Lay Dying geluisterd. Was wel weer een keer lekker :#

Je weet dat de zanger van AILD zijn vrouw heeft laten omleggen door een huurmoordenaar?

Voor mij een reden om niet naar zijn muziek te luisteren.

Ten eerste heeft ie zijn vrouw niet laten omleggen, hij had de intentie en had contact gezocht met een huurmoordenaar. Ten tweede, je zingt/leest ook geen Psalmen?

Verder respecteer ik je beslissing (YY) en dat meen ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gisteren een avondje Demon Hunter en As I Lay Dying geluisterd. Was wel weer een keer lekker :#

Je weet dat de zanger van AILD zijn vrouw heeft laten omleggen door een huurmoordenaar?

Voor mij een reden om niet naar zijn muziek te luisteren.

Ten eerste heeft ie zijn vrouw niet laten omleggen, hij had de intentie en had contact gezocht met een huurmoordenaar. Ten tweede, je zingt/leest ook geen Psalmen?

Verder respecteer ik je beslissing (YY) en dat meen ik.

Lekkere kerel dan, dus nee ik zou er nog niet naar luisteren.

Ik snap de vergelijking niet met de palmen eerlijk gezegd.

Ik ga er maar vanuit dat je het meent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik meen het ja, staat er nota bene toch?

Ik zei Psalmen, niet 'palmen'. De schrijver van een groot aantal psalmen heeft ook eea op zijn kerfstok, heeft bijvoorbeeld eerst een getrouwde vrouw gedwongen sex te hebben, en toe hij erachter kwam dat ze zwanger raakte heeft hij haar man laten vermoorden. Dus niet betticht van een poging tot, maar gedaan en toegegeven. Toch lees en zing je vermoedlijk uit de volle borst zijn liederen mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben ik met je eens MN. Er blijft dan nog maar weinig over als je gaat wroeten in het verleden van schrijvers en belangrijke personen, zeker als het om de Bijbel gaat.

En dan hebben we het nog niet eens over de inhoudelijke kant van bepaalde liederen die in de Bijbel staan. ;)

Babel, weldra word je verwoest.

Gelukkig hij die wraak zal nemen

en jou doet wat jij ons hebt gedaan.

Gelukkig hij die jouw kinderen grijpt

en op de rotsen verplettert.

Je zou er zo een metal liedje van kunnen maken. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ben ik met je eens MN. Er blijft dan nog maar weinig over als je gaat wroeten in het verleden van schrijvers en belangrijke personen, zeker als het om de Bijbel gaat.

En dan hebben we het nog niet eens over de inhoudelijke kant van bepaalde liederen die in de Bijbel staan. ;)

Babel, weldra word je verwoest.

Gelukkig hij die wraak zal nemen

en jou doet wat jij ons hebt gedaan.

Gelukkig hij die jouw kinderen grijpt

en op de rotsen verplettert.

Je zou er zo een metal liedje van kunnen maken. ;)

Ik vind OT ook niet altijd leuk om te lezen, genesis 1 en 2 vind ik wel leuk in deel 3 kwam het verderf helaas. Maar dat mag je uit politiek correctheid niet meer ingeloven, lijkt het soms.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ben ik met je eens MN. Er blijft dan nog maar weinig over als je gaat wroeten in het verleden van schrijvers en belangrijke personen, zeker als het om de Bijbel gaat.

En dan hebben we het nog niet eens over de inhoudelijke kant van bepaalde liederen die in de Bijbel staan. ;)

Babel, weldra word je verwoest.

Gelukkig hij die wraak zal nemen

en jou doet wat jij ons hebt gedaan.

Gelukkig hij die jouw kinderen grijpt

en op de rotsen verplettert.

Je zou er zo een metal liedje van kunnen maken. ;)

Ik vind OT ook niet altijd leuk om te lezen, genesis 1 en 2 vind ik wel leuk in deel 3 kwam het verderf helaas. Maar dat mag je uit politiek correctheid niet meer ingeloven, lijkt het soms.

Om die reden is het goed dat er metal is, die kan ons nog wel vertellen over de duistere kanten van de menselijke ziel en de mensheid als geheel. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha voor ieder wat wils, ik heb een brede voorkeur. En toch begint bij mij het aantal metalcore bands ook hard terug te lopen.

Het lijkt steeds meer op elkaar

Herken ik. Aanvankelijk vond ik het een leuke vernieuwing binnen de hardcore, maar na een paar bands te hebben geluisterd die ik heel goed vond en vind trouwens, vond ik dat nieuwere andere bands teveel op elkaar begonnen te lijken en heeft het genre al weer wat jaartjes mijn aandacht een beetje verloren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens mij ben jij een veel traditionelere christen dan ik, en je kent de Psalmen niet? Of de vele moderne liederen die er op gebaseerd zijn? Oke, dat verbaast me. Maar anyway, nogmaals (misschien geloof je me bij 3x ;) ) ik respecteer je keuze.

Ik heb een traditioneel achtergrond, toen ik 9 was of zo, hebben mijn ouders de kerk verlaten en ben ik op de openbare basisschool gezet.

Ik heb dus een gigantische achterstand als het gaat om bijbelse kennis. Nu bestudeer ik de vrucht van de Geest, Heidelbergse Catechismes en Dordtse Leerregels.

Ik ben een trage leerling met een IQ van 85, ik moet mij laten leiden door de Heilige Geest. Net als de eerste gemeenten in de Evangelie.

Ik ben soms wel eens jaloers op jullie Bijbel kennis, voel me dan soms eenzaam. :$

En ik geloof je wel hoor ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

He Wietse, een schrale troost: ik ben niet christelijk opgevoed en ben 6 jaar geleden tot het geloof gekomen. Toen heb ik een periode veel Bijbel gelezen (en ook wel wat oorpsronkelijke Griekse en soms Hebreeuwse teksten bestudeert), maar ik lees de laatste jaren bijna geen Bijbel, omdat ik veel moeite heb met de christelijke religie. Wel krijg ik uiteraard in de zondagsdienst Bijbelverzen voorgeschoteld ;) Dus mijn Bijbelkennis is ZEER ondermaats.

En je hoeft je niet eenzaam te voelen, want je hebt ons hier toch? :) :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha voor ieder wat wils, ik heb een brede voorkeur. En toch begint bij mij het aantal metalcore bands ook hard terug te lopen.

Het lijkt steeds meer op elkaar

Herken ik. Aanvankelijk vond ik het een leuke vernieuwing binnen de hardcore, maar na een paar bands te hebben geluisterd die ik heel goed vond en vind trouwens, vond ik dat nieuwere andere bands teveel op elkaar begonnen te lijken en heeft het genre al weer wat jaartjes mijn aandacht een beetje verloren.

Mee eens, een paar bands stijgen er nog wel bovenuit, ik vind August Burns Red heel goed, en ook the Devil Wears Prada vind ik vernieuwend. Phinehas luister ik ook nog wel. Alledrie de bands kennen vaak wat rustige elementen in hun muziek en clean zang. En zoeken ook invloeden uit andere genres, zijn er nog wel een paar. Maar ik luister zoveel bands dat die namen me even ontgaan, oh ja becoming the archetype maar dat kun je bijna niet in de metalcore hoek stoppen hoewel dat laatste album wel uitstraald. Velen vinden dat geen goed album, maar ik vind hem heerlijk

Link naar bericht
Deel via andere websites
He maar Wietse, wat vind je nou van David en de Psalmen? David heeft heel wat meer op zijn kerfstok dan de zanger van As I Lay Dying.

Wel goed dat je naar refereert trouwens. Moet eerlijk bekennen dat ik sinds de zanger in de bak zit geen nummer meer heb geluisterd van ze. Dit terwijl ze een van mijn favoriete bands zijn.

Waarschijnlijk zal ik het wel weer gaan aanzetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid