Spring naar bijdragen

Niet over ex heen kunnen komen


Aanbevolen berichten

Een relatie die op z'n einde loopt, is heel ingrijpend. Het is ook echt een rouwproces, rouwen doe je niet enkel als er iemand sterft die je graag zag. Je hebt toch vanbinnen gevoelens gehad, hoop gehad, verwachtingen gekregen en dromen gehad over je toekomst, dat is onvermijdelijk. Het is heel normaal dat als dat dan plots wegvalt, dat je een leegte ervaart omdat al die dingen waarop je gehoopt had, verdwijnen.

Geef jezelf de tijd om te aanvaarden dat die leegte er is, maar dat dat daarom niet definitief hoeft te zijn. Je hart heeft geen gat gekregen wat door niets nog opgevuld kan worden. Rouwen is ook de goede momenten, zoals je zegt, onthouden en plaats maken voor nieuwe herinneringen die je met iemand anders in de toekomst kan delen. Geef jezelf de tijd. Eén troost: tijd slijt echt wel. Grote liefdes vergeet je niet en dat hoeft ook niet, maar het verdriet ebt echt wel weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vinden jullie wel dat ik eerlijk moet zijn naar mijn ex toe dat ik hem eigenlijk het liefste terug zou willen?

Of is dat niet verstandig om te doen...als ik het niet concreet vraag weet ik ook niet precies zeker hoe hij er in staat op dit moment...ik neem ook wel een risico door mij zo kwetsbaar op te stellen en kan natuurlijk ook (weer) heel erg gekwetst worden..

Wil ik hem nu zo graag terug omdat ik niet alleen kan zijn of wil ik echt hem terug..ik ben in de war

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uiteindelijk is het je eigen beslissing. Maar ik raad het af. Niet zolang je nog in de war bent of kwetsbaar. De vraag is of het dan niet een herhaling van zetten wordt... zou je weer je netwerk opgeven om bij hem te leven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik denk dat je dat zelf het beste kan beslissen. Wat zou je ermee willen bereiken? Hoop je dat hij nog hetzelfde voelt en jullie toch weer bij elkaar komen? En stel dat het wel wat zou worden, hoe ga je dan voorkomen dat je dan weer dezelfde problemen krijgt?

Het kan opluchten om gewoon eerlijk te zijn. Je afhankelijk en kwetsbaar opstellen is niet altijd verkeerd. Het kaan bovendien ook duidelijkheid geven over waar je aan toe bent. Maar aan de andere kant, weet je dat niet al?

Misschien is het voor jou juist goed om met jezelf in het reine te komen en in je eentje gelukkig proberen te worden. Als je dan op een dag een relatie krijgt (of dat nou met je ex is of met iemand anders), ben jij veel beter in staat een gezonde relatie te onderhouden. Mij is verteld door mannen dat als je te afhankelijk bent van een man, dat ook kan afstoten. Als jouw ex de ware is voor jou, zorgt God daar wel voor. Dus je hoeft ook niet te wanhopig achter hem aan te jagen.

Maar ik weet niet wat het beste voor jou is, daarvoor ken ik jou en je situatie niet goed genoeg. Dus die keuze moet je zelf maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, wat denk ik ermee te bereiken.. Tsja.. Ik geloof op dit moment dat ik hem terug wil. Omdat ik hem mis.. En we elkaar zo goed kennen.. Bovendien heb ik wel wat gedate de laatste maanden en ik merk dan dat mijn ex 'zo slecht nog niet was' heel slecht van mij.. Ik weet het.. Bovendien ben ik nu wat ouder en je wordt serieuzer.. Je gaat nadenken over je toekomst.. Beseft je dat je wilt gaan settelen en ik bedenk me nu telkens dat ik dat toch met hem wil.. Maar ben ook verward inderdaad.. Aan de ene kant denk ik, stel dat ik het hem voorleg of hij nog gevoelens voor me heeft en bij me terug wil dan kan hij zeggen dat hij dit absoluut niet meer wil (in m'n gezicht ) en dan is het kei hard.. Maar wel duidelijk misschien kan ik dan echt door .. Zonder me nog illusies voor te houden dat hij me nog terug wil en we nog een toekomst kunnen hebben samen.. Weet alleen niet of ik die 'klap' nu aan kan op dit moment.. Misschien moet ik het over een tijdje vragen.. Mss ben ik dan ook te laat..hhij gaat ook door met zijn leven.. Maar wat jullie zeggen is ook een punt.. Wil ik weer mijn net werk op geven voor hem ? Nee dus .. Een ezel stoot zich niet twee maal aan dezelfde steen .. En hij zou dan wel echt initiatief moeten tonen van zijn kan uit deze keer.. Betwijfel of hij dat doet .. Maar je weet niet wat 'afstand ' houden kan doen.. Ik heb hem nu in ieder geval 3 weken niet gezien en geen contact gezocht (als ik geen contact zoek dan hoor ik hem niet. Vind dat soms wel moeilijk.. Maar moet sterk zijn.. Denk dat het ook sterker en zelfzekerder overkomt als ik niet als een hondje achter hem aan blijf lopen ...wat vinden jullie trouwens van het hebben van een relatie met iemand wat mega klikt en die goed mens is maar geen christen ??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar het contact komt dus steeds van jouw kant (hij zoekt niet uit zichzelf contact met jou)? Ik denk dat je dan wel weet of hij jou terug wil, toch?

Wat betreft je laatste vraag: ik zou zelf niet een relatie willen met een niet-christen. Geloof is gewoon voor mij heel belangrijk, en iemand die dat niet begrijpt, begrijpt mij denk ik ook nooit goed genoeg, in ieder geval niet goed genoeg om een leven met hem op te bouwen. Aan de andere kant ben ik ook nooit echt verliefd geweest op een niet-christen, dus het is makkelijk praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid