Spring naar bijdragen

Wat zegt de bijbel over Christenen en geweld?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Een ieder die onvoorwaardelijk lief kan hebben weet dat geweld fysiek of verbaal niets oplost. Geen eeuwigheid met geweld! Alleen liefde lost zaken op en kan voor veranderingen zorgen en kan een mens eeuwigheid bieden, in Gods rijk, de hemel.

Bekering is noodzakelijk voor de onwetenden onder ons mensen die nog steeds in geweld leven en dus niet in de (eeuwige) liefde staan en dus geen eeuwige liefde kunnen ontvangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

http://www.globalresearch.ca/the-bombing-of-nagasaki-august-9-1945-the-un-censored-version/5345274

http://consortiumnews.com/2013/08/09/would-jesus-drop-the-nagasaki-bomb/

Ik geef jullie een nieuw gebod: dat je elkaar liefhebt. Met de liefde die Ik jullie heb toegedragen, moeten jullie ook elkaar liefhebben.

Daaraan zal iedereen kunnen zien dat jullie leerlingen van Mij zijn: als jullie onder elkaar de liefde bewaren. -Jezus Christus-

Johannes 13:34,35
Maar tegen jullie die luisteren, zeg Ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie je haten, zegen hen die je vervloeken en bid voor degenen die je smaden...Behandel de mensen zoals je wilt dat ze jullie behandelen.
Lukas 6:27,28 en 31
Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste BibleNerd, dit soort posts waarderen we op Credible niet. Het eerste gedeelte van je post is 'argumenting by link'. Gebruik ajb je eigen argumenten om je standpunt te ondersteunen. Vervolgens kom je met een paar bijbelteksten die je niet toelicht of uitlegt. Ook dit wordt niet gewaardeerd. Een volgende zelfde post zal verwijderd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sta versteld dat het onder dit topic niet gewaardeerd word. Zo zeer dat het onderwerp niet eens genoemd kan worden. Laat mij het dan maar eens samenvatten voor de vorm:

In Nagasaki woonde de grootste concentratie christenen van Japan. Er stond ook de grootste katholieke kathedraal van het land. Ondanks eeuwen van vervolging door de regering waren ze er nog. In 1945 slaagde een "christelijke" bemanning erin deze gelovigen alsnog weg te vagen met een atoombom. Een mooie manier om het christelijk geloof te promoten aan de niet-christelijke wereld...

Ik ben hier pas dit jaar achter gekomen. Ik hoop dat ik de slachtoffers ooit onder gunstigere omstandigheden mag ontmoeten.

Ook na deze massamoord door mensen die zich christenen noemen was het niet voorbij:

Noord-Ierland, Joegoslavië, Rwanda....allemaal "christenen" die elkaar vermoordden.

(in Rwanda waren zelfs beide partijen van dezelfde kerk)

En ook voor 1945 is het al eeuwen zo geweest. Als koning, keizer of president het wou, begonnen "christenen" hun buren af te slachten. De kerk zegende de wapens, ja zond zelfs geestelijken mee naar het front.

De 1e wereldoorloog had een onvoorstelbaar gehalte "christelijk" deelnemers. De kerken zegenden de wapens...niets nieuws aan het westelijke front.

Vandaar de bijbelteksten bij de links. Snap je het nu Ursa of begrijp je echt niet waar ik het over heb?

Ik geef jullie een nieuw gebod: dat je elkaar liefhebt. Met de liefde die Ik jullie heb toegedragen, moeten jullie ook elkaar liefhebben.

Daaraan zal iedereen kunnen zien dat jullie leerlingen van Mij zijn: als jullie onder elkaar de liefde bewaren. -Jezus Christus-

Mag ik jou vragen wat jij vind van Christus gebod en wat Christus zegt over hoe men zal weten wie zijn leerlingen zijn?

Of mag ik hier niet praten over wat Jezus Christus ons gebood? Zou jij gaan schieten op andere christenen of een bom op ze laten vallen? Zou jij braaf "befehl" uitvoeren zoals de "christenen" in de wereldoorlogen?

Betekent Christen zijn niet iets meer dan zingen en zeggen dat je het bent? Christus zei ons toch hoe wij ons moeten gedragen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid