Spring naar bijdragen

Maak jezelf vrij in 2014


Aanbevolen berichten

Wat mij betreft is er gewoon een nieuwe dag en is een jaarwisseling bijzonders. Toch wil ik wat positieve gedachtes delen. (Bijbelse gedachtes)

1 Naar wie luister je?

Er zijn elk jaar trends en vele rages, de maatschappij verandert steeds. Vind je het belangrijk om "erbij" te horen of mee te gaan met de laatste opvattingen of telt God's mening meer? Wat vandaag "in" is kan morgen weer "uit" zijn, maar aan de bijbel kan je je vasthouden. Luister naar de stem van onze herder: Johannes hoofdstuk 10.

De meeste trends zijn er vooral om je tot uitgaven te bewegen of je aan je zelf te doen twijfelen. Vaak zijn ze een aanval op je normen en waarden. Laat je niet heen en weer duwen als de golven van de zee. Jakobus 1:6, 1 korinth 2:12

2 Schaam je niet voor je geloof

Geloven in een Schepper wordt steeds minder populair. Op onze scholen wordt de evolutietheorie gepresenteerd alsof het een feit is. Er wordt vaak gespot met gelovigen.

Maar we hoeven ons niet te schamen voor Christus. 1 Petrus 4:16

Mensen willen niet graag uit de toon vallen en niemand wil bespot worden. Maar vergeet niet dat je je alleen moet schamen als je iets misdaan hebt. Als je achter je geloof staat, achter Christus staat, waarom zou je je dan schamen? Markus 8:38

De bijbel zegt ons al welke kant de wereld opgaat, bereid jezelf dus mentaal voor op meer spot en vervolging. Jezus waarschuwt ons ook voor tegenstand.

2 Timotheus 3,Johannes 15:20, Mattheus 10:17

3 Wees niet bezorgd over inkomen en eigendom.

Uiteindelijk kan je niets meenemen als je tijd gekomen is. Ook zegt Jezus ons dat we boven alles het koninkrijk en de rechtvaardigheid Gods moeten zoeken. Dan zal al wat we nodig hebben voor onderhoud ons gegeven worden. Mattheus 6:19-34

Er kan van alles gebeuren, het verschil tussen mensen die instorten en mensen die zich staande houden is meestal hoop en (mentale) gereedheid. Christus gaf ons toch hoop? De bijbel biedt ons toch uitleg en waarschuwing voor het ergste? Hou je daaraan dan vast als alles mocht instorten. Geld is nuttig voor onderhoud maar leidt niet tot redding.

Prediker 7:12, Lukas 12:15-21, 1 Petrus 1:18,19

4 Kom dichter tot God Jakobus 4:8

Als je van iemand houdt wil je die graag (beter) leren kennen. Als je zegt dat je iemands vriend of kind bent maar weinig over hem weet, wie zal jou dan geloven?

Christus zegt ons wat we moeten doen: Johannes 17:3

Kennis van God maakt ons vrij: Spreuken 2:1-10, Joh 8:32

Je moet er wel wat voor doen: Handelingen 17:11, Hebreeën 11:6

Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 76
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Bedankt BN, dat zijn goede Bijbelse raadgevingen en ik ga ze beslist opvolgen. Daar word ik blij van op dit forum als mensen de Bijbel aanhalen voor hun redeneringen en raad, want Gods woord is volmaakt en eeuwig en niet die van mensen.

(Psalm 19:7-11) . . .De wet van Jehovah is volmaakt, de ziel wederbrengend. De vermaning van Jehovah is betrouwbaar, de onervarene wijs makend.  8De bevelen van Jehovah zijn recht, het hart verheugend; Het gebod van Jehovah is rein, de ogen stralend makend.  9De vrees voor Jehovah is zuiver, standhoudend voor eeuwig. De rechterlijke beslissingen van Jehovah zijn waarachtig; ze zijn alle te zamen rechtvaardig gebleken. 10Ze zijn begeerlijker dan goud, ja, dan veel gelouterd goud, En zoeter dan honing en de vloeiende honing der raten. 11Ook is uw eigen knecht erdoor gewaarschuwd; In het houden ervan ligt een rijke beloning.

(2 Korinthiërs 3:16, 17) . . .Maar wanneer men zich tot Jehovah keert, wordt de sluier weggenomen. 17Jehovah nu is de Geest, en waar de geest van Jehovah is, daar is vrijheid.

Gods zegen,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel, het is toch zo dat de scholen de Evolutietheorie tegenover het geloof in een Schepper plaatsen?

Ik doe dat niet, zij doen dat. Misschien weet je het niet maar wereldwijd wordt op scholen aan kinderen verteld dat God niet bestaat en dat alles toeval is en dat wij van vissen/apen/stenen afstammen.

Ik heb dit niet bedacht, mijn eigen nichtje werd door haar "godsdienstdocent" uitgelachen en verteld dat God natuurlijk niet bestaat. (ja, je leest het goed.)

Natuurlijk kunnen soorten muteren of variaties hebben. Onze huidskleur alleen al bewijst het. Ik spreek Darwin niet tegen wat betreft de diverse lengten snavels en pootjes van de vogels op diverse eilanden. Er is mogelijkheid tot variatie/muteren/evolueren noem het wat je wilt.

Maar de (macro)evolutietheorie die onze kinderen als waarheid wordt verkocht is nooit bewezen. Deze theorie zegt dat al het leven uit dode materie is ontstaan door een puur toevallige gebeurtenis. Deze theorie beweert dat GOD NIET BESTAAT.

Ik heb het niet bedacht, dit is wat er nu gaande is. De jeugd is zeker een doelwit. Toen ik op school zat viel het nog mee, vandaag wordt deze theorie formeel gepresenteerd.

Wat betreft de term "vrijmaken"..dat is precies wat ik bedoel. Ik haal ook niet voor niets de bekende bijbeltekst aan die dat zegt. In de bijbel wordt vaker gezegd dat wij, de mensheid niet vrij zijn maar slaaf van de zonde. Dat Christus ons heeft vrijgekocht, enz.

De meeste mensen beseffen niet eens dat ze NIET VRIJ zijn!

Kolossenzen 2:8, Romeinen 6:16-18, 2 Petrus 2:18,19, 1 Johannes 5:19, 1 Korinth 7:23

Zelfs van mensen die een "christelijke" loopbaan hebben komt geregeld naar buiten dat ze slaaf zijn van hebzucht,drugs,drank,geweld en vreselijke tegennatuurlijke neigingen...

Dit is dus geen vage, charismatische woordkeuze. Ik meen het bloedserieus. Juist als je denkt dat je vrij bent, kan het geen kwaad om nog eens goed te kijken of dat wel zo is.

Waarom zou Christus anders zo veel waarschuwen dat we wakker moeten blijven? Om het boek te vullen? Wordt niet misleidt...

Succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Evolutietheorie gaat over diversificatie van leven. Niet het ontstaan ervan. Dat is abiogenese en is een compleet amder proces.

Verder stelt de evolutietheorie inderdaad dat 'GOD NIET BESTAAT'. Geef jij het ff door aan het Vaticaan?

M.a.w. je hebt geen idee waar je het over hebt. Lees je eerst even in over een onderwerp voordat je er over oordeelt.

Gelukkig & leerzaam nieuw jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

BN heeft gelijk in deze wereld is niemand vrij, aangezien de wereld door Satan wordt geregeerd en niet door God.

Jezus zei over satan (de heerser van de wereld)....

(Johannes 14:28-30) . . .GIJ hebt gehoord dat ik tot U heb gezegd: Ik ga heen en ik kom tot U [terug]. Indien GIJ mij liefhadt, zoudt GIJ U verheugen dat ik heenga naar de Vader, want de Vader is groter dan ik....30 Ik zal niet veel meer met U spreken, want de heerser van de wereld is op komst. En hij heeft geen vat op mij. . .

Jezus zei ook dat er maar 2 wegen zijn de smalle en de brede. Velen bevinden zich op de brede weg en zijn bewust of onbewust tegen God en daarmee dienen ze Satan's doelen.

Om de ware God te dienen moeten christenen afstand nemen van de onreine wereld om hen heen, Jezus deed dat ook....

(Johannes 17:15-18) . . .Ik verzoek u niet, hen uit de wereld te nemen, maar over hen te waken vanwege de goddeloze. 16 Zij zijn geen deel van de wereld, evenals ik geen deel van de wereld ben. 17 Heilig hen door middel van de waarheid; uw woord is waarheid. 18 Zoals gij mij in de wereld hebt uitgezonden, heb ook ik hen in de wereld uitgezonden.

Ware vrijheid is in verbondenheid met Jezus en de ware God.....

(Johannes 8:31, 32) . . .zei Jezus verder: „Indien GIJ in mijn woord blijft, zijt GIJ werkelijk mijn discipelen, 32 en GIJ zult de waarheid kennen en de waarheid zal U vrijmaken.. . .

fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar de (macro)evolutietheorie die onze kinderen als waarheid wordt verkocht is nooit bewezen. Deze theorie zegt dat al het leven uit dode materie is ontstaan door een puur toevallige gebeurtenis. Deze theorie beweert dat GOD NIET BESTAAT.

Dat laatste zegt de theorie niet. Alleen als jij de theorie niet verenigbaar vindt met jou definitie van wat God allemaal zou moeten doen om bestaansrecht te hebben, kan dat jouw gevolgtrekking zijn van de evolutietheorie.

De jeugd is zeker een doelwit.
Wellicht, maar dat werkt beide kanten op.
vandaag wordt deze theorie formeel gepresenteerd.

Terecht. Deze theorie is de best bewezen theorie! Het is alleen opvallend dat de acceptatie graad in verschillende landen afhangt van het religieus gehalte in de landen. Dat jij en de mensen die hetzelfde boek lezen als jij, of een variant daarvan daar moeite mee hebben, zegt waarschijnlijk meer over dat boek, dan over de theorie.

Ik vind het verder altijd opvallend dat gelovige mensen van de evolutietheorie bewijzen verlangen, terwijl van hun religie totaal geen bewijzen zijn.

BN heeft gelijk in deze wereld is niemand vrij, aangezien de wereld door Satan wordt geregeerd en niet door God.

Als we toch met bijbelteksten strooien, moet deze niet ontbreken:

1 Iedereen moet het gezag van de overheid erkennen, want er is geen gezag dat niet van God komt; ook het huidige gezag is door God ingesteld.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Verder is t wel correct wat je zegt allemaal, er is iig n duidelijke correlatie tussen religie en acceptatie van evolutietheorie.

Ik snap daar helemaal niets van en vind t ontkennen van de evolutietheorie door gelovigen zelfs een zonde, min of meer. Je beperkt nl God in Zijn handelen door je eigen onvermogen de Waarheid te accepteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof, dat hier mooie en wijze woorden geschreven zijn en dat die een mooie intro zijn voor het nieuwe jaar.

Daar ik zelf niet (meer ) christelijk gelovige ben kan ik niet achter de gehele tekst staan, zoals die hier neergezet is.

Maar toch zijn veel woorden hiervan, zeker ook in de Bijbel verwoord, universeel en voor alle mensen.

Christelijk of anderszins gelovig.

Gelovige of niet.

Daarom vet/cursief door mij benadrukt.

Dank hiervoor BibleNerd. :)

Wat mij betreft is er gewoon een nieuwe dag en is een jaarwisseling bijzonders. Toch wil ik wat positieve gedachtes delen. (Bijbelse gedachtes)

1 Naar wie luister je?

Er zijn elk jaar trends en vele rages, de maatschappij verandert steeds. Vind je het belangrijk om "erbij" te horen of mee te gaan met de laatste opvattingen of telt God's mening meer? Wat vandaag "in" is kan morgen weer "uit" zijn, maar aan de bijbel kan je je vasthouden. Luister naar de stem van onze herder: Johannes hoofdstuk 10.

De meeste trends zijn er vooral om je tot uitgaven te bewegen of je aan je zelf te doen twijfelen. Vaak zijn ze een aanval op je normen en waarden. Laat je niet heen en weer duwen als de golven van de zee. Jakobus 1:6, 1 korinth 2:12

2 Schaam je niet voor je geloof

Geloven in een Schepper wordt steeds minder populair. Op onze scholen wordt de evolutietheorie gepresenteerd alsof het een feit is. Er wordt vaak gespot met gelovigen.

Maar we hoeven ons niet te schamen voor Christus. 1 Petrus 4:16

Mensen willen niet graag uit de toon vallen en niemand wil bespot worden. Maar vergeet niet dat je je alleen moet schamen als je iets misdaan hebt. Als je achter je geloof staat, achter Christus staat, waarom zou je je dan schamen? Markus 8:38

De bijbel zegt ons al welke kant de wereld opgaat, bereid jezelf dus mentaal voor op meer spot en vervolging. Jezus waarschuwt ons ook voor tegenstand.

2 Timotheus 3,Johannes 15:20, Mattheus 10:17

3 Wees niet bezorgd over inkomen en eigendom.

Uiteindelijk kan je niets meenemen als je tijd gekomen is. Ook zegt Jezus ons dat we boven alles het koninkrijk en de rechtvaardigheid Gods moeten zoeken. Dan zal al wat we nodig hebben voor onderhoud ons gegeven worden. Mattheus 6:19-34

Er kan van alles gebeuren, het verschil tussen mensen die instorten en mensen die zich staande houden is meestal hoop en (mentale) gereedheid. Christus gaf ons toch hoop? De bijbel biedt ons toch uitleg en waarschuwing voor het ergste? Hou je daaraan dan vast als alles mocht instorten. Geld is nuttig voor onderhoud maar leidt niet tot redding.

Prediker 7:12, Lukas 12:15-21, 1 Petrus 1:18,19

4 Kom dichter tot God Jakobus 4:8

Als je van iemand houdt wil je die graag (beter) leren kennen.

Als je zegt dat je iemands vriend of kind bent maar weinig over hem weet, wie zal jou dan geloven?

Christus zegt ons wat we moeten doen: Johannes 17:3

Kennis van God maakt ons vrij: Spreuken 2:1-10, Joh 8:32

Je moet er wel wat voor doen: Handelingen 17:11, Hebreeën 11:6

Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Verder is t wel correct wat je zegt allemaal, er is iig n duidelijke correlatie tussen religie en acceptatie van evolutietheorie.

Ik snap daar helemaal niets van en vind t ontkennen van de evolutietheorie door gelovigen zelfs een zonde, min of meer. Je beperkt nl God in Zijn handelen door je eigen onvermogen de Waarheid te accepteren.

christelijke schrijvers waar ik wel wat mee op heb zijn eigenlijk doorgaans geen creationist of lijken in hun wereldbeeld evolutie te accepteren als verklaring voor het ontstaan van de verschillende soorten.

Overigens begon ik hun boeken al te lezen voordat ik hun standpunt over dat soort dingen wist.

Het aardige is trouwens dat de meerderheid (qua ledenaantal) van de christelijke denominatie evolutie niet uitsluit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wel, het is toch zo dat de scholen de Evolutietheorie tegenover het geloof in een Schepper plaatsen?

Nee, deze theorie word ook op godsdienstige scholen onderwezen.

Ik doe dat niet, zij doen dat. Misschien weet je het niet maar wereldwijd wordt op scholen aan kinderen verteld dat God niet bestaat en dat alles toeval is en dat wij van vissen/apen/stenen afstammen.

Natuurlijke selectie is geen toeval.

Ik heb dit niet bedacht, mijn eigen nichtje werd door haar "godsdienstdocent" uitgelachen en verteld dat God natuurlijk niet bestaat. (ja, je leest het goed.)

Natuurlijk kunnen soorten muteren of variaties hebben. Onze huidskleur alleen al bewijst het. Ik spreek Darwin niet tegen wat betreft de diverse lengten snavels en pootjes van de vogels op diverse eilanden. Er is mogelijkheid tot variatie/muteren/evolueren noem het wat je wilt.

Maar de (macro)evolutietheorie die onze kinderen als waarheid wordt verkocht is nooit bewezen. Deze theorie zegt dat al het leven uit dode materie is ontstaan door een puur toevallige gebeurtenis. Deze theorie beweert dat GOD NIET BESTAAT.

Er is nog nooit aangetoond dan DNA na een bepaald moment niet verder kan veranderen (muteren). Ik snap ook echt totaal niet waarop je dit baseert.

Ik heb het niet bedacht, dit is wat er nu gaande is. De jeugd is zeker een doelwit. Toen ik op school zat viel het nog mee, vandaag wordt deze theorie formeel gepresenteerd.

De jeugd is ook een doelwit voor de atoomtheorie? Of de zwaartekrachttheorie? Dit is gewoon jezelf in een slachtofferrol zetten.

Wat betreft de term "vrijmaken"..dat is precies wat ik bedoel. Ik haal ook niet voor niets de bekende bijbeltekst aan die dat zegt. In de bijbel wordt vaker gezegd dat wij, de mensheid niet vrij zijn maar slaaf van de zonde. Dat Christus ons heeft vrijgekocht, enz.

De meeste mensen beseffen niet eens dat ze NIET VRIJ zijn!

Kolossenzen 2:8, Romeinen 6:16-18, 2 Petrus 2:18,19, 1 Johannes 5:19, 1 Korinth 7:23

Zelfs van mensen die een "christelijke" loopbaan hebben komt geregeld naar buiten dat ze slaaf zijn van hebzucht,drugs,drank,geweld en vreselijke tegennatuurlijke neigingen...

Dit is dus geen vage, charismatische woordkeuze. Ik meen het bloedserieus. Juist als je denkt dat je vrij bent, kan het geen kwaad om nog eens goed te kijken of dat wel zo is.

Waarom zou Christus anders zo veel waarschuwen dat we wakker moeten blijven? Om het boek te vullen? Wordt niet misleidt...

Succes.

Als je niet vrij bent, hoe zit het dan met de zondeval van Adam en Eva? Die hadden toch vrije wil gekregen om te zondigen, als ze dat wilde?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn behoorlijk wat bewijzen vóór de evolutietheorie, en het is best een sterke theorie. Maar om het als feit te presenteren is weer een ander uiterste, er zijn nog veel onduidelijkheden en verschillende wetenschappers hebben hun kritiek zoals:

M. Denton, Evolution, a theory in crisis

M. Behe, Darwins black box

J. Ashton, In six days

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zijn behoorlijk wat bewijzen vóór de evolutietheorie, en het is best een sterke theorie. Maar om het als feit te presenteren is weer een ander uiterste, er zijn nog veel onduidelijkheden en verschillende wetenschappers hebben hun kritiek zoals:

M. Denton, Evolution, a theory in crisis

M. Behe, Darwins black box

J. Ashton, In six days

Dit word binnen de wereld van biologie en evolutionaire theorie niet serieus genomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Verder is t wel correct wat je zegt allemaal, er is iig n duidelijke correlatie tussen religie en acceptatie van evolutietheorie.

Ik snap daar helemaal niets van en vind t ontkennen van de evolutietheorie door gelovigen zelfs een zonde, min of meer. Je beperkt nl God in Zijn handelen door je eigen onvermogen de Waarheid te accepteren.

christelijke schrijvers waar ik wel wat mee op heb zijn eigenlijk doorgaans geen creationist of lijken in hun wereldbeeld evolutie te accepteren als verklaring voor het ontstaan van de verschillende soorten.

Overigens begon ik hun boeken al te lezen voordat ik hun standpunt over dat soort dingen wist.

Het aardige is trouwens dat de meerderheid (qua ledenaantal) van de christelijke denominatie evolutie niet uitsluit.

Is dat wereldwijd gezien? En over alle denominaties heen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht laat me wat positiefs zeggen op een forum met een christelijke achtergrond.

Verder dacht ik, laat me de nadruk leggen op dingen die Jezus Christus zei.

Waar het nu allemaal over gaat weet ik haast niet meer. Wat mijn nichtje overkwam heb ik gelukkig niet meegemaakt. Maar ik ben iets ouder. Wat ik wel weet is dat ontkennen/uitsluiten van een Schepper steeds meer gebeurt. Ik ga niet tellen wie/waar/hoeveel zo op school is aangevallen. Ik gaf een voorbeeld van iets dat ik zelf uit 1e hand heb gehoord. Mijn nichtje en haar ouders zijn niet eens gelovig, maar vonden het toch best raar wat er gebeurde.

Dat er nu mensen snel bevestigen dat zij dat niet hebben meegemaakt vind ik grappig/triest/overbodig. Ik heb het toch niet over jou of jouw nichtje?

Wie betwijfelt of de wereld een bepaalde kant opgaat of dat overheid, media en commercie bepaalde ideeën en houdingen promoten...heeft waarschijnlijk weinig vertrouwen in wat de bijbel daarover zegt. En dat is best! Je hoeft de bijbel niet te respecteren of geloven. Voor mijn part gebruik je hem als onderzetter.

Mijn positieve boodschap was niet aan iedereen gericht. Daarom haalde ik de bijbel aan, ik verwacht ook niet dat alle mensen hetzelfde over de bijbel denken.

En dat is best! Allemaal goed.

Gelovigen eisen geen bewijs van evolutionisten. Ze eisen alleen bewijs van publieke instellingen die (deels)opereren op belastinggeld en theorieën als feiten presenteren aan hun kinderen. Wat gelovigen betreft mag alles gezegd worden, maar als het als feit wordt genoemd in een publiek gesubsidieerde onderwijsinstelling mag men met recht sluitend bewijs vragen. Dat is toch de definitie van wetenschap?

Ik dwing niemand te geloven wat ik geloof, daarom heet het....GELOOF. Gelovigen presenteren alleen hun argumenten, maar moeten van hun kant ook niemand dwingen. Ik vraag geen subsidie, ik open geen openbare instelling die het predikaat heeft wetenschap te onderwijzen. Ik ben slechts een nederige gelovige die een ieder in vrede laat doch een ieder uitnodigt de bijbel te onderzoeken.

Groeten en succes wat je ook gelooft.

PS

De Nazi's en Sovjets hadden al snel door dat je het land het makkelijkst en breedst overneemt door bij de jeugd te beginnen. Maar dat bespreekt men blijkbaar niet in de meeste kerken en zeker niet met de kinders. Is het gek dat de kerken leeglopen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zijn behoorlijk wat bewijzen vóór de evolutietheorie, en het is best een sterke theorie. Maar om het als feit te presenteren is weer een ander uiterste, er zijn nog veel onduidelijkheden en verschillende wetenschappers hebben hun kritiek zoals:

M. Denton, Evolution, a theory in crisis

M. Behe, Darwins black box

J. Ashton, In six days

Dit word binnen de wereld van biologie en evolutionaire theorie niet serieus genomen.

Gerenommeerde wetenschappers als Dean Kenyon, Allan Rex Sandage, Stephen C. Meyer, Jonathan Wells en Ariel Roth accepteren de evolutietheorie niet. Als de meerderheid iets gelooft zegt dat niets over of het waar is of niet. Denk aan Galilei en Einstein.

M. Denton, Evolution, a theory in crisis

M. Behe, Darwins black box

J. Ashton, In six days

Is één van deze boeken ge-peer-reviewed of van een niet-gelovige schrijver?

Michael Denton, http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Denton#Biography

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Nazi's en Sovjets hadden al snel door dat je het land het makkelijkst en breedst overneemt door bij de jeugd te beginnen. Maar dat bespreekt men blijkbaar niet in de meeste kerken en zeker niet met de kinders. Is het gek dat de kerken leeglopen?

Lees ik nu werkelijk dat de kerk de methodes van de sovjets en de nazi's moet overnemen? Dank u voor het weer bevestigen van mijn vooroordelen, over sommige gelovigen.

Verder is mijn oprechte suggestie om de wetenschappelijke definitie van "theorie" eens op te zoeken, en tot die tijd geen spektakel van jezelf te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@BibleNerd: niet zo snel beledigd hoor ;) Jij komt met een bewering ('Wel, het is toch zo dat de scholen de Evolutietheorie tegenover het geloof in een Schepper plaatsen? Ik doe dat niet, zij doen dat. Misschien weet je het niet maar wereldwijd wordt op scholen aan kinderen verteld dat God niet bestaat en dat alles toeval is en dat wij van vissen/apen/stenen afstammen'), welke overigens n complete vertekening van de evolutietheorie is, en geeft slechts de anecdote van je nichtje als bewijs. Waarom zou iemand je dan moeten geloven over zo'n bewering over een wereldwijde status??

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid