Spring naar bijdragen

Kan iemand mij vertellen...


Aanbevolen berichten

Die verzen hebben allemaal een context en uitleg.

Ik lees de context van vers 2.6 niet in de Koran. Hoe ben je eraan gekomen? Wie bepaald de uitleg van de context. Wie bepaald welk vers belangrijker is dan de andere? Kan je voorbeelden geven van verzen die vroeger wel belangrijk werden geacht, maar nu niet meer?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Behalve dat we in dezelfde God geloven

Huh? Dezelfde God? Dus de God van de Islam heeft toch wel een zoon? De God van de Islam heeft ook het ingenieuze plan met de mensheid, dat iedere zondaar via Jezus, vergeving van zonden kan krijgen? Kan ik met de God van de Islam ook zo'n persoonlijke relatie krijgen, dat ik hem vader mag noemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het probleem dient bij de kern aangepakt te worden

De islam verwerpt alle profeten en alle boodschappen van God,

voor zover niet nagesproken door de mond van Mohammed.

Daardoor heeft de islam zich van God en van alle eerdere en latere boodschappers van God, losgemaakt.

Niet anders te zien dan een sekte, namelijk een geloof in God, maar dan uitsluitend via een enige levende mens. Zoals de sekte van Moon.

Maar alle profeten klagen de islam aan, en elke profeet afzonderlijk opnieuw.

En daarom heeft de islam een constructie nodig,

namelijk dat de laatste profeet gezag heeft over eerdere profeten.

Wat is daar dan mis mee??

De heersende geestelijke leider heeft wel degelijk gezag. Namelijk over zijn volgelingen.

Maar NOOIT over de woorden van de profeten in het verleden. Toch spreekt elk geestelijk gezag ook met gezag over de (uitleg van) profeten. Daar ligt dus een scheidslijn met een verleiding. Deze dwaling is dus algemeen en komt overal voor. Zelfs de satan in het paradijs zal met gezag hebben gesproken.

Maar gezag over een mens geeft wel verleiding, maar geen permissie, om God tegen te spreken.

Wat is het gevolg van de dwaling dat de laatste profeet heerst over eerdere profeten?

1. Oneer en onrecht aan de profeten: Namelijk door alle eerdere profeten woorden van onwaarheid toe te rekenen en dat hun boodschap niet zodanig goddelijk is, dat die door God is bewaard en gesteund geworden.

2. Het ontkent de goddelijke taak van alle profeten. Namelijk dat alle profeten van God juist oproepen tot bekering naar de oude eerder bekendgemaakte weg van God. Een profeet die dat niet doet maar juist het hoogste gezag claimt boven eerdere profeten is per definitie een dwaalleraar.

Waarbij onmiddellijk een vraag opkomt naar het karakter van iemand die zich profeet noemt met meer gezag dan eerdere profeten.

Een boodschapper is nog geen profeet. Een profeet met een boodschap van verlossing is nog geen verlosser. Een verlosser is nog geen Christus / Messias.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die verzen hebben allemaal een context en uitleg.

Ik lees de context van vers 2.6 niet in de Koran. Hoe ben je eraan gekomen? Wie bepaald de uitleg van de context. Wie bepaald welk vers belangrijker is dan de andere? Kan je voorbeelden geven van verzen die vroeger wel belangrijk werden geacht, maar nu niet meer?

Dit valt onder de koranexegese. De Koran verduidelijkt zichzelf. Het ene vers verduidelijkt het ander. Daarnaast wordt de Koran aan de hand van de overleveringen van de profeet uitgelegd.

Want aan hem is de Koran geopenbaard en hij is het beste op de hoogte van de betekenissen van de Koran.

"O jullie die geloven nadert het gebed niet wanneer jullie dronken zijn, totdat jullie weten wat jullie zeggen( nuchter zijn)." (Nisa)

Dit vers was geldig tijdens een fase waarin alcohol nog toegestaan was en stapsgewijs werd verboden.

Zo zijn er nog enkele andere verzen die alleen voor die tijd gebonden waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Behalve dat we in dezelfde God geloven

Huh? Dezelfde God? Dus de God van de Islam heeft toch wel een zoon? De God van de Islam heeft ook het ingenieuze plan met de mensheid, dat iedere zondaar via Jezus, vergeving van zonden kan krijgen? Kan ik met de God van de Islam ook zo'n persoonlijke relatie krijgen, dat ik hem vader mag noemen?

Het is dezelfde God alleen geloven jullie anders in Hem. Hij heeft geen zoon. En je kunt inderdaad een persoonlijke relatie hebben met God, zonder Hem als een vader te zien.

En joden en christenen zeiden: wij zijn kinderen en geliefden van Allah. Zeg (o Mohammed ) Waarom bestraft Hij jullie dan vanwege jullie zonden. Jullie zijn slechts mensen die Hij geschapen heeft. Hij vergeeft wie Hij wil en bestraft wie Hij wil. (Al-maidah)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het probleem dient bij de kern aangepakt te worden

De islam verwerpt alle profeten en alle boodschappen van God,

voor zover niet nagesproken door de mond van Mohammed.

Daardoor heeft de islam zich van God en van alle eerdere en latere boodschappers van God, losgemaakt.

Niet anders te zien dan een sekte, namelijk een geloof in God, maar dan uitsluitend via een enige levende mens. Zoals de sekte van Moon.

Maar alle profeten klagen de islam aan, en elke profeet afzonderlijk opnieuw.

En daarom heeft de islam een constructie nodig,

namelijk dat de laatste profeet gezag heeft over eerdere profeten.

Wat is daar dan mis mee??

De heersende geestelijke leider heeft wel degelijk gezag. Namelijk over zijn volgelingen.

Maar NOOIT over de woorden van de profeten in het verleden. Toch spreekt elk geestelijk gezag ook met gezag over de (uitleg van) profeten. Daar ligt dus een scheidslijn met een verleiding. Deze dwaling is dus algemeen en komt overal voor. Zelfs de satan in het paradijs zal met gezag hebben gesproken.

Maar gezag over een mens geeft wel verleiding, maar geen permissie, om God tegen te spreken.

Wat is het gevolg van de dwaling dat de laatste profeet heerst over eerdere profeten?

1. Oneer en onrecht aan de profeten: Namelijk door alle eerdere profeten woorden van onwaarheid toe te rekenen en dat hun boodschap niet zodanig goddelijk is, dat die door God is bewaard en gesteund geworden.

2. Het ontkent de goddelijke taak van alle profeten. Namelijk dat alle profeten van God juist oproepen tot bekering naar de oude eerder bekendgemaakte weg van God. Een profeet die dat niet doet maar juist het hoogste gezag claimt boven eerdere profeten is per definitie een dwaalleraar.

Waarbij onmiddellijk een vraag opkomt naar het karakter van iemand die zich profeet noemt met meer gezag dan eerdere profeten.

Een boodschapper is nog geen profeet. Een profeet met een boodschap van verlossing is nog geen verlosser. Een verlosser is nog geen Christus / Messias.

Het geloven in de profeten en boodschappers is 1 van de pilaren van het geloof in de islam. Het gehele geloof is o.a. gefundeerd op het geloof in alle profeten en boodschappers. Wanneer een moslim 1 boodschapper of profeet verwerpt zal hij daarmee geen moslim meer zijn en eeuwig verdoemd zijn tot het hellevuur. Want een ontkenning en verloochening van 1 enkele profeet is een verloochening van Degene die deze profeet gestuurd heeft.

In de islam geloof men dat de boodschappers:

1; mensen van vlees en bloed waren

2; uitverkoren zijn door God

3; verlossers zijn voor hun volkeren en gemeenschappen

4; wonderen hebben meegekregen

5; de beste en reinste mensen waren

6; geliefd en gehoorzaamd dienen te worden

7; niet aanbeden mogen worden (alleen God wordt aanbeden).

8; hun geloof 1 was: het aanbidden van God alleen , zonder hem deelgenoten toe te kennen

9; dat zij gerespecteerd en verdedigd moeten worden.

De profeet Mohamed bevestigt alle profeten en boodschappers. Hij wijkt niet af van hun boodschap: oproepen tot het zuivere monotheïsme: alleen God aanbidden zonder deelgenoten toe te kennen.

De profeet Mohamed is de laatste profeet en boodschapper en is gestuurd naar de gehele mensheid, Integenstelling tot alle voorgaande boodschappers die specifiek naar hun eigen volkeren zijn gestuurd. God heeft de profeet Mohammed aangesteld en uitverkoren. Dat heeft Hij niet zelf gedaan.

Profeten en boodschappers hebben juist als taak om de volgende profeet of boodschapper aan te kondigen, zoals Mozes Jezus (vrede zij met hen allen ) heeft aangekondigd. En zo kondigde Jezus Mohamed (vrede zij met hen allen ) aan:

En toen Iesa zoon van mariam zei : o kinderen van Israël: ik ben voor jullie een duidelijke boodschapper van Allah. Bevestigend wat zich voor mij bevindt van de torah en de blijde tijdingen verkondigend van een boodschapper die na mij zal komen genaamd: Ahmed (1 van de namen van profeet Mohamed ) (saff)

http://ahmed.jouwweb.nl/mohammed-in-de-bijbel

In de bijbel staan meerdere personages die de titel: Zoon van God dragen. Hieruit kunnen we opmaken dat het zoonsschap niet iets specifieks is voor Jezus. Maar dat alle mensen hieronder vallen en "symbolische kinderen zijn van God"

Uiteindelijk komt het erop neer dat wij dienaren zijn van God.

Dus Jezus wijkt in die zin niet af van andere boodschappers en profeten.

Ik adviseer een ieder hier uit diepste van mijn hart om oprecht zonder vooringenomen standpunten om zowel de bijbel als de Koran te lezen, God vragend om Leiding. Degene die oprecht is zal niet door de Almachtige in de steek gelaten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die verzen hebben allemaal een context en uitleg.

Ik lees de context van vers 2.6 niet in de Koran. Hoe ben je eraan gekomen? Wie bepaald de uitleg van de context. Wie bepaald welk vers belangrijker is dan de andere? Kan je voorbeelden geven van verzen die vroeger wel belangrijk werden geacht, maar nu niet meer?

Dit valt onder de koranexegese. De Koran verduidelijkt zichzelf. Het ene vers verduidelijkt het ander. Daarnaast wordt de Koran aan de hand van de overleveringen van de profeet uitgelegd.

Want aan hem is de Koran geopenbaard en hij is het beste op de hoogte van de betekenissen van de Koran.

"O jullie die geloven nadert het gebed niet wanneer jullie dronken zijn, totdat jullie weten wat jullie zeggen( nuchter zijn)." (Nisa)

Dit vers was geldig tijdens een fase waarin alcohol nog toegestaan was en stapsgewijs werd verboden.

Zo zijn er nog enkele andere verzen die alleen voor die tijd gebonden waren.

Ik heb de koe gelezen en de Koran verduidelijkt zichzelf. Op tal van plaatsen lees ik hetzelfde:

De ongelovige is slecht, God heeft zijn handen ervan afgetrokken en er wacht een afschuwelijke straf voor hun in het hellevuur.

Je zegt zelf dat de uitspraken niet tijdsgebonden zijn.

Van de Tafsir lees ik dat er nog steeds geprobeerd wordt nieuwe uitleggen te vinden. De interpretaties zijn mensenwerk. Hoe bewijs je goddelijke inspiratie in deze?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees de context van vers 2.6 niet in de Koran. Hoe ben je eraan gekomen? Wie bepaald de uitleg van de context. Wie bepaald welk vers belangrijker is dan de andere? Kan je voorbeelden geven van verzen die vroeger wel belangrijk werden geacht, maar nu niet meer?

Dit valt onder de koranexegese. De Koran verduidelijkt zichzelf. Het ene vers verduidelijkt het ander. Daarnaast wordt de Koran aan de hand van de overleveringen van de profeet uitgelegd.

Want aan hem is de Koran geopenbaard en hij is het beste op de hoogte van de betekenissen van de Koran.

"O jullie die geloven nadert het gebed niet wanneer jullie dronken zijn, totdat jullie weten wat jullie zeggen( nuchter zijn)." (Nisa)

Dit vers was geldig tijdens een fase waarin alcohol nog toegestaan was en stapsgewijs werd verboden.

Zo zijn er nog enkele andere verzen die alleen voor die tijd gebonden waren.

Ik heb de koe gelezen en de Koran verduidelijkt zichzelf. Op tal van plaatsen lees ik hetzelfde:

De ongelovige is slecht, God heeft zijn handen ervan afgetrokken en er wacht een afschuwelijke straf voor hun in het hellevuur.

Je zegt zelf dat de uitspraken niet tijdsgebonden zijn.

Van de Tafsir lees ik dat er nog steeds geprobeerd wordt nieuwe uitleggen te vinden. De interpretaties zijn mensenwerk. Hoe bewijs je goddelijke inspiratie in deze?

De Koran is duidelijk in beloning voor de gelovige oprechte, maar ook duidelijk in de bestraffing van de ongelovige hoogmoedige. Het is de waarheid die Soms confronterend is, maar zo is de waarheid eenmaal.

God is zoals Hij zichzelf beschreven heeft, niet zoals wij willen dat Hij moet zijn.

Tafsir/ koranexegese worden nog volop geschreven. Dit om het voor de mensen makkelijker en begrijpelijker te maken. Of soms juist 1 vers heel diepgaand uit een te zetten. Of een koranexegese die heel globaal de Koran uitlegt in grote lijnen. Of koranexegese vanuit een andere taal, of vergemakkelijkt in kleine kinderen taal etc.

Volgens het christendom gaat een ongelovige (ook moslim en jood) naar het hellevuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is dezelfde God alleen geloven jullie anders in Hem. Hij heeft geen zoon. En je kunt inderdaad een persoonlijke relatie hebben met God, zonder Hem als een vader te zien.

Stel, de Moslims, zien de koe als een God en de Christenen zien een geit als een God. Zouden de Moslims dan nog steeds beweren dat we hetzelfde beest als God zien? Zo ja, dan mag je toch echt aan de geestelijk vermogens van de moslims gaan twijfelen lijkt mij dan.

Zoveel wezenlijke verschillen en toch maar keihard blijven zeggen dat wij dezelfe God hebben. En zo stellig als jij kan ik ook zijn hoor; God heeft wel een zoon, Jezus Christus en hij zou het fantastisch vinden als iedereen hem als een vader zou zien en aanroepen.

Het heeft helemaal niets met 'anders' geloven van doen, het is een volledig andere God, dat valt gewoonweg niet te ontkennen. Al zul jij dat wel weer doen, met uiteraard de vinger weer naar ons gewezen dat wij het weer niet goed zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het probleem dient bij de kern aangepakt te worden

De islam verwerpt alle profeten en alle boodschappen van God,

voor zover niet nagesproken door de mond van Mohammed.

Daardoor heeft de islam zich van God en van alle eerdere en latere boodschappers van God, losgemaakt.

Niet anders te zien dan een sekte, namelijk een geloof in God, maar dan uitsluitend via een enige levende mens. Zoals de sekte van Moon.

Maar alle profeten klagen de islam aan, en elke profeet afzonderlijk opnieuw.

En daarom heeft de islam een constructie nodig,

namelijk dat de laatste profeet gezag heeft over eerdere profeten.

Het geloven in de profeten en boodschappers is 1 van de pilaren van het geloof in de islam. Het gehele geloof is o.a. gefundeerd op het geloof in alle profeten en boodschappers. Wanneer een moslim 1 boodschapper of profeet verwerpt zal hij daarmee geen moslim meer zijn en eeuwig verdoemd zijn tot het hellevuur. Want een ontkenning en verloochening van 1 enkele profeet is een verloochening van Degene die deze profeet gestuurd heeft.

In de islam gelooft men dat de boodschappers:

1; mensen van vlees en bloed waren 2; uitverkoren zijn door God 3; verlossers zijn voor hun volkeren en gemeenschappen 4; wonderen hebben meegekregen 5; de beste en reinste mensen waren 6; geliefd en gehoorzaamd dienen te worden 7; niet aanbeden mogen worden (alleen God wordt aanbeden). 8; hun geloof 1 was: het aanbidden van God alleen , zonder hem deelgenoten toe te kennen 9; dat zij gerespecteerd en verdedigd moeten worden.

De profeet Mohamed bevestigt alle profeten en boodschappers. Hij wijkt niet af van hun boodschap: oproepen tot het zuivere monotheïsme: alleen God aanbidden zonder deelgenoten toe te kennen.

dat is de taal van de witgepleisterde graven: je verheerlijkt ze als bovenmenselijk, maar hun woord neem je niet aan. Hele lijsten van eerbied gun je ze, maar dat God hun woorden gestand deed en ook aan jou kwijt wil, komt niet in je op.

Wat is het meest kenmerkend aan een profeet? Zijn Boodschap van God.

Wat is het meest ontbrekend van jouw waslijst van eer? De boodschap van God.

En wat laad je hier dus op jouw hoofd? Het hellevuur (jouw oordeel).

Ik herhaal je woorden:

Sarah_: Wanneer een moslim 1 boodschapper of profeet verwerpt zal hij daarmee geen moslim meer zijn en eeuwig verdoemd zijn tot het hellevuur.

lees nou toch die lijst van jou terug: wat vind je daar nu zelf van? De beste manier om iemand te laten vallen is hem op alle punten de hemel in te prijzen, maar hem te verwerpen op het punt dat het jezelf aangaat.

En vervolgens verkracht je alle profeten door hun profetische boodschap te gebruiken voor een enkele leer van een mens Mohammed die zich vooral richt tegen het enige wat God heeft gegeven, dat er echt toe doet: een geestelijke wereldorde van Verzoening en Verlossing door Jezus Christus.

Begrijp je de strekking van jouw woorden?

De profeet Mohamed is de laatste profeet en boodschapper en is gestuurd naar de gehele mensheid, In tegenstelling tot alle voorgaande boodschappers die specifiek naar hun eigen volkeren zijn gestuurd. God heeft de profeet Mohammed aangesteld en uitverkoren. Dat heeft Hij niet zelf gedaan.

Dat is niet waar. Lees Galaten 1.

opdat ik Denzelven door het Evangelie onder de heidenen zou verkondigen, zo ben ik terstond niet te rade gegaan met vlees en bloed; En ben niet wederom gegaan naar Jeruzalem, tot degenen, die voor mij apostelen waren; maar ik ging henen naar Arabië, en keerde wederom naar Damaskus.

Daarna kwam ik na drie jaren weder te Jeruzalem om Petrus te bezoeken, en ik bleef bij hem vijftien dagen.En zag geen ander van de apostelen, dan Jakobus, den broeder des Heeren.

Hetgeen nu ik u schrijf, ziet, ik getuig voor God, dat ik niet lieg!

Daarna ben ik gekomen in de gewesten van Syrië en van Cilicië.

En ik was van aangezicht onbekend aan de Gemeenten in Judea, die in Christus zijn.

Maar zij hadden alleenlijk gehoord, dat men zeide: Degene, die ons eertijds vervolgde, verkondigt nu het geloof, hetwelk hij eertijds verwoestte.

En zij verheerlijkten God in mij.

Gelezen? Paulus was de profeet voor de Arabieren. En hij had voor die Arabieren ook een boodschap. Een aankondiging van de profeet die komen zou. Dat staat nota bene in hetzelfde hoofdstuk dat hij naar de Arabieren reisde:

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie;

Daar er geen ander is; maar er zijn sommigen, die u ontroeren, en het Evangelie van Christus willen verkeren.

Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt.

Gelijk wij te voren gezegd hebben, zo zeg ik ook nu wederom: Indien u iemand een Evangelie verkondigt, buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt.

Want predik ik nu de mensen, of God? Of zoek ik mensen te behagen? Want indien ik nog mensen behaagde, zo ware ik geen dienstknecht van Christus.

Maar ik maak u bekend, broeders, dat het Evangelie, hetwelk van mij verkondigd is, niet is naar den mens.

Want ik heb ook hetzelve niet van een mens ontvangen, noch geleerd, maar door de openbaring van Jezus Christus.

Begrijp je deze boodschap?! Het is de aankondiging die Mohammed bestempelt en aan de kaak stelt als dwaalleraar, en die aankondiging is wat jij mij hier wilt onderwijzen als boodschap van God. Honderden jaren voordat Mohammed geboren werd.

Je gelooft toch wel in God??

Profeten en boodschappers hebben juist als taak om de volgende profeet of boodschapper aan te kondigen, zoals Mozes Jezus (vrede zij met hen allen ) heeft aangekondigd. En zo kondigde Jezus Mohamed aan.

Je zit gevangen in je eigen strik. Als je gezag wilt verlenen aan Gods Woord, dan moet je beginnen er gezag aan toe te kennen. Die logica wordt alleen niet begrepen door doven en stommen. Maar wat je nu doet is gezag toekennen aan degene die Gods Woord uit elkaar trekt en er iets uit kiest dat hem toevallig erg gelegen komt. Maar jij kunt niet tegenspreken, want je erkent geen ander gezag dan het gezag van degene die trekt en plukt, zonder zich ook maar bij iemand, of op iets, te verantwoorden.

Ik kan wel antwoorden, maar heb daarvoor nodig dat jij de vervloeking serieuzer neemt die jijzelf formuleerde voor de profetenverwerpers. Want waar we nu in zijn beland is een rare spagaat:

1. De oudere profeet die aankondigt dat een engelenboodschap van dwaling komt, verwerp je;

2. De nieuwere profeet die niet meer kan komen omdat de laatste profeet de Elias al voor hem was geweest, die neem je aan tegen het goddelijke gebod in.

3. En de oudere profeten die vervolgens door die nieuwere profeet worden verworpen laat je uitkleden en buiten spel zetten als niet in stand gehouden door God.

4. Maar die nieuwe profeet waarvoor was gewaarschuwd en die ook alle oudere profeten buiten spel zet, die verklaar je dan alle goddelijke bescherming tot in eeuwigheid.

Ik vraag opnieuw: Je gelooft toch in God? Want wat ik hier van je krijg is het geloof in een mens - tegen alle andere profeten in.

En dat brengt mij ook op het inhoudelijke punt: Profeten brengen boodschappen van oordeel en van verlossing. Oordeel voor het niet willen bekeren, en verlossing voor de ellende waarin het volk terecht komt door zich niet te bekeren. En in beide gevallen is het een zaak van terugkeer tot God: vanuit berouw en ootmoed tegenover eigenwilligheid en hoogmoed. Jouw presentatie klopt niet in dit beeld. Want Mohammed brengt geen verlossing en ook geen terugkeer. Hij brengt gewoon een nieuwe krijgsgod die niet slechts voor een stam of volk geldt, maar voor de hele wereld. En dat doet hij geraffineerd: hij steelt de succesvolle dictatoriale regeringsvorm van het volk Israël, en voegt daarbij de wereldwijde verkondiging van een geestelijk koninkrijk der hemelen door de Heilige Geest. Dus Mohammed is gewoon in aanleg een wereldveroveraar. Gewoon door de oorsprong en bedoeling van de bestanddelen van zijn leer. En dat zijn zijn volgelingen daardoor ook, als het erop aankomt. En dat hij ook godsdienstig is, pleit niet bepaald voor hem als hij zich daarbij in de oordelen stort die jij uitspreekt over ontrouw aan de profeten.

Verder: Mozes profeteerde niet Jezus als profeet. Maar geprofeteerd werd Jezus Christus als Verlosser, en als Degene aan Wiens voeten heel de schepping zal worden gelegd, en als Vredevorst, en Koning, en Lam dat geslacht zou worden, en Rechter over heel de schepping. En degene die komen zal voordat het oordeel komt, degene die de JODEN verwachtten als hun boodschapper, dat was de laatste profeet, en dat is Johannes de Doper.

Vanaf dat moment is een nieuw geestelijk tijdperk aangebroken dankzij welke jij en ik ook tot Gods kinderen gerekend mogen worden - als wij Jezus aannemen. Maar dat is niet Jezus van een wereldmacht met wetten en vleselijke geboden, maar dat is Jezus Christus van een Koninkrijk der hemelen, van geestelijke machten en geestelijke normen en wetten. En die geestelijke machten daar worden wij nu al deel van. En die deelname geschiedt door de geestelijke kracht van God, en dat is de Heilige Geest, En die Heilige Geest is wat jij hebt verwart met een mens van vlees en bloed: Mohammed. Je bent op dit punt machteloos gebonden, want je hebt geen bron van waarheid.

In de bijbel staan meerdere personages die de titel: Zoon van God dragen. Hieruit kunnen we opmaken dat het zoonsschap niet iets specifieks is voor Jezus. Maar dat alle mensen hieronder vallen en "symbolische kinderen zijn van God"

Uiteindelijk komt het erop neer dat wij dienaren zijn van God.

Dus Jezus wijkt in die zin niet af van andere boodschappers en profeten.

Waarom geloof je Jezus dan niet op Zijn Woord??

Ik adviseer een ieder hier uit diepste van mijn hart om oprecht zonder vooringenomen standpunten om zowel de bijbel als de Koran te lezen, God vragend om Leiding. Degene die oprecht is zal niet door de Almachtige in de steek gelaten worden.

Sarah_, serieus; neem je eigen woorden ter harte. Want je neemt echt helemaal niets van de bijbel aan. Nog niet eens een begin. Als je de bijbel gezag toekent, dan verlies je in nog geen half uur je vertrouwen in Mohammed. Want de leer van Mohammed bestaat bij de gratie van het stelselmatig indrijven van wiggen tussen Mohammed en de rest van Gods boodschappen.

Ziet, de dagen komen, spreekt de Heere HEERE, dat Ik een honger in het land zal zenden; niet een honger naar brood, noch dorst naar water, maar om te horen de woorden des HEEREN. En zij zullen zwerven van zee tot zee, en van het noorden tot het oosten; zij zullen omlopen om het woord des HEEREN te zoeken, maar zullen het niet vinden.

Het Woord dat wordt gezocht, maar niet gevonden omdat het in onwillige anti-identificatie niet wordt herkend, dat Woord is Jezus Christus. Maar wie zoekt, die zal ook vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Koran is duidelijk in beloning voor de gelovige oprechte, maar ook duidelijk in de bestraffing van de ongelovige hoogmoedige. Het is de waarheid die Soms confronterend is, maar zo is de waarheid eenmaal.

Zo is jou waarheid. Ik vind het hoogst irritant. Echt niet omdat ik bang ben voor dat hellevuur van jou god. Irritant omdat dus een hele grote groep jongeren in dit land dus geleerd krijgen dat iedereen buiten de moslimwereld slecht is. Verbaas je je er dan over dat dat Nederlanders vaak klagen dat ze geen respect krijgen van moslims?

Tafsir/ koranexegese worden nog volop geschreven. Dit om het voor de mensen makkelijker en begrijpelijker te maken. Of soms juist 1 vers heel diepgaand uit een te zetten. Of een koranexegese die heel globaal de Koran uitlegt in grote lijnen. Of koranexegese vanuit een andere taal, of vergemakkelijkt in kleine kinderen taal etc.

Als ik zo de tekst lees van de Koran is ie echt niet geschikt voor kleine kinderen. Zoals ik al zei, ik mis het bijbrengen van respect voor anderen.

Volgens het christendom gaat een ongelovige (ook moslim en jood) naar het hellevuur.

Ik heb het gevoel dat het christendom in beweging is. Ik heb al een kardinaal gehoord die zei dat atheïsten ook in de hemel kunnen komen. En hoewel er nog wel eens een enkeling is die een bedreiging naar mij uit, is dat zeker niet de normale gang van zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is dezelfde God alleen geloven jullie anders in Hem. Hij heeft geen zoon. En je kunt inderdaad een persoonlijke relatie hebben met God, zonder Hem als een vader te zien.

Stel, de Moslims, zien de koe als een God en de Christenen zien een geit als een God. Zouden de Moslims dan nog steeds beweren dat we hetzelfde beest als God zien? Zo ja, dan mag je toch echt aan de geestelijk vermogens van de moslims gaan twijfelen lijkt mij dan.

Zoveel wezenlijke verschillen en toch maar keihard blijven zeggen dat wij dezelfe God hebben. En zo stellig als jij kan ik ook zijn hoor; God heeft wel een zoon, Jezus Christus en hij zou het fantastisch vinden als iedereen hem als een vader zou zien en aanroepen.

Het heeft helemaal niets met 'anders' geloven van doen, het is een volledig andere God, dat valt gewoonweg niet te ontkennen. Al zul jij dat wel weer doen, met uiteraard de vinger weer naar ons gewezen dat wij het weer niet goed zien.

Wij geloven dat het om dezelfde God gaat, omdat God dit zelf zegt. Alleen jullie zijn afgeweken van het juiste geloof in Hem;

"En zeg; Wij geloven in wat naar ons is neergezonden en in wat naar jullie neergezonden is. Onze God en jullie God, is één. En wij geven ons over aan Hem." (29:46)

Maar als jullie geloven dat het een andere God is dan zijn jullie daar vrij in.

Ongeloof van een mens is tussen hem en God. Dit neemt niet weg dat men goed voor elkaar dient te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Koran is duidelijk in beloning voor de gelovige oprechte, maar ook duidelijk in de bestraffing van de ongelovige hoogmoedige. Het is de waarheid die Soms confronterend is, maar zo is de waarheid eenmaal.

Zo is jou waarheid. Ik vind het hoogst irritant. Echt niet omdat ik bang ben voor dat hellevuur van jou god. Irritant omdat dus een hele grote groep jongeren in dit land dus geleerd krijgen dat iedereen buiten de moslimwereld slecht is. Verbaas je je er dan over dat dat Nederlanders vaak klagen dat ze geen respect krijgen van moslims?

Tafsir/ koranexegese worden nog volop geschreven. Dit om het voor de mensen makkelijker en begrijpelijker te maken. Of soms juist 1 vers heel diepgaand uit een te zetten. Of een koranexegese die heel globaal de Koran uitlegt in grote lijnen. Of koranexegese vanuit een andere taal, of vergemakkelijkt in kleine kinderen taal etc.

Als ik zo de tekst lees van de Koran is ie echt niet geschikt voor kleine kinderen. Zoals ik al zei, ik mis het bijbrengen van respect voor anderen.

Volgens het christendom gaat een ongelovige (ook moslim en jood) naar het hellevuur.

Ik heb het gevoel dat het christendom in beweging is. Ik heb al een kardinaal gehoord die zei dat atheïsten ook in de hemel kunnen komen. En hoewel er nog wel eens een enkeling is die een bedreiging naar mij uit, is dat zeker niet de normale gang van zaken.

Het oordelen over mensen doen wij niet. Allah draagt ons op om goedheid te betrachten jegens de mensen ongeacht hun geloof, afkomst en ideeën.

"En spreekt goedheid jegens de mensen" (albaqarah)

"Allah draagt rechtvaardigheid en goedheid op. "

"En wees goed. Voorwaar: Allah houdt van de weldoeners."

"En wie een ziel redt; het is alsof hij de gehele mensheid heeft gered ."

Etc. Heel veel verzen die ons oproepen goed te zijn jegens anderen.

Ik kan precies hetzelfde zeggen: Volgens "jouw" god (als jij christen bent) gaan alle moslims naar het hellevuur als zij niet geloven dat Jezus de zoon van god is en dood is gegaan voor de zonde van de mensen.

Hoe durf je over 'respect' te praten en te beweren dat de Koran dat niet bij brengt terwijl de bijbel gevuld is met aantijgingen en onrespectvolle beschuldigen dat lot sex heeft met z'n twee dochters en dronken was. En dat Jacob met God worstelde. En woorden zoals 'hoer' staan er gewoon netjes in. Sterkte.

Ps, Hierbij nog een leuke pagina met islamitische kinderboekjes over de Koran. Veel leesplezier;

http://www.islamboeken.nl/ontspanning-k ... erverhalen

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Broer konijn;

Ik accepteer hun authentieke boodschappen en niet hetgeen wat over hen beweerd wordt. Zoals jullie zelf ook toegeven zit de bijbel vol meningen en verhalen van anderen, en daarom is de bijbel niet meer authentiek gebleven.

Waarom verwerpen jullie dan de boodschap van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) die lijnrecht liep met de boodschappen van de voorgaande profeten en boodschappers. Je snijdt jezelf hiermee in vingers.

Probeer het andersom te zien, en probeer je los te wringen van jouw vooringenomen ideeën waarbij jij dus ook flink naast kunt zitten. Ga op onderzoek uit in plaats van steeds aan te vallen en de andere visie niet onder ogen durven te zien.

De voorgaande profeten en boodschappers hebben geen fouten gemaakt, hun boodschap was zuiver en duidelijk, vrij van fouten. Maar die boodschap (bijbel) is helaas niet meer authentiek gebleven, waardoor God een nieuwe boodschapper heeft gezonden met de zelfde boodschap en Hij belooft om hierover te waken. Ik hoef je hoop ik niet uit te leggen waarom de bijbel niet meer authentiek is. Zoals ik al zei; het woord van God is vermengd geraakt met allerlei verhalen en meningen van mensen, vol tegenstrijdigheden en daarom niet meer betrouwbaar gebleven.

Vreemd dat je beweert dat een profeet niet de voorgaande openbaring ontbindt, terwijl Jezus volgens de bijbel het oude testament heeft ontbonden en met nieuwe wetten is gekomen.

Ik ken geen gezag toe aan valse/foute uitspraken die niet afkomstig zijn van die boodschappers. De bijbel zit vol tegenstrijdigheden, dit kan nooit van God afkomstig zijn. Hier een lijstje; http://www.positief-atheisme.nl/atheist ... risch.html

Hoe kan Jezus God zijn als hij zelf God aanroept met 'O mijn Heer' en hem om hulp smeekt, terwijl hij zelf God zou zijn volgens jullie? God die zichzelf om hulp smeekt??

Lees mijn vorige reacties toen ik sprak over het feit dan Jezus de profeet Mohammed heeft aangekondigd in de bijbel, dit staat ook in de Koran.

De boodschap van de profeet Mohammed is precies de zelfde boodschap als die van de voorgaande boodschappers en profeten, maar jij lijkt dit niet te begrijpen.

Als jij in dit soort waanideeën gelooft dan dien je te weten dat jij hier slechts jezelf mee hebt. Bestudeerd objectief en oprecht zijn leven, dan zul jij zien dat deze verhaaltjes die jij hier plaatst van geen kant kloppen.

Alle profeten en boodschappers waren verlossers, zie vorige reacties. Dat was niet Johannes de doper, maar de profeet Mohammed; zie de link..

Dit is in andere woorden de vergoddelijking van Jezus waarmiddels jullie deelgenoten toe kennen aan God, iets waar Jezus notabene zelf voor gewaarschuwd heeft.

Ik geloof Jezus op zijn woord, maar verwerp de foute beweringen die over hem worden gedaan.

Niet waar, je verhaal klopt niet..

Als jij hem daadwerkelijk hebt gevonden, dan zou je hem moeten gehoorzamen in zijn aankondiging van de profeet Mohammed. Blijkbaar heb je hem nog niet gevonden.

Hierbij nogmaals wat ik eerder zei, ook de joden geloven niet dat God een zoon heeft, en we allen 'kinderen van God' worden genoemd maar dat we dit niet letterlijk moeten nemen;

"De komst van Jezus heeft tot veel bloedvergieten geleid

Los van het feit dat God geen mens is en dus ook geen zoon kan hebben gezonden (de Tenach gebruikt alleen de term 'kinderen van God' voor de mensen, maar dat moet niet letterlijk genomen worden), heeft de komst van Jezus slechts tot bloedvergieten geleid. Bovendien heeft God mensenoffers juist streng verboden, dus Jezus kan nooit door God zijn opgeofferd. Mensenoffers werden vóór en ook na de stichting van het Jodendom door heidense godsdiensten gedaan."

http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-s ... e-wet.html

Dus wie zijn degenen die de boodschap van de voorgaande profeten en boodschappers veranderen en verdraaien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het vroege christendom heeft een stroming bestaan die leerde dat Jezus een mens was. Die stroming, het arianisme, is door de katholieke Kerk met harde hand onderdrukt. Ook de islam, de godsdienst van de moslims, wijst de gedachte dat God (Allah) een zoon naar de aarde gestuurd heeft, af. Moslims hebben er een woord voor: shirk (sjirk). Net als het jodendom is de islam 'absoluut' monotheïstisch. Allah is een ondeelbare entiteit: tawheed. Wie de idee verkondigt dat God uit meerdere eenheden bestaat maakt zich schuldig aan de zwaarste zonde. In de Koran krijgen mensen die God meer dan één identiteit proberen te geven, een ernstige waarschuwing: ze zullen lange tijd in de hel verblijven.

http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=1490

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Broer konijn;

Ik accepteer hun authentieke boodschappen en niet hetgeen wat over hen beweerd wordt. Zoals jullie zelf ook toegeven zit de bijbel vol meningen en verhalen van anderen, en daarom is de bijbel niet meer authentiek gebleven.

De bijbel is volkomen goddelijke waarheid.

Wie authentieke boodschappen gaat onderscheiden los van de boodschap, heeft God opzij gezet.

Toch zijn er wel authentieke boodschappen.

Maar geen een van die boodschappen heeft het gezag, of het recht, of een reden, om de boodschappen van God opzij te zetten, te negeren, of daarop toe of af te doen. En van ongelof getuigt het om de authentieke boodschappen te verwerpen alsof God dood is, en niet bij machte om een boodschap aan de aarde te brengen.

Dat heeft niet alleen te maken met Gods leiding en Gods macht, maar ook met de onderwerping van de mens en acceptatie dat God het is die bepaalt wat de mens moet accepteren als boodschap - en niet de ongelovige eigenwillige mens zelf.

Je zegt het zelf: mensen met halve waarheden.

Daarvan heb jij gemaakt: Boodschappen van God met halve waarheden.

Dat moet je toch kunnen onderscheiden, als je gelooft in God??

Link naar bericht
Deel via andere websites
Joepie religieuzen gaan elkaar nu vanuit de loopgraven bestoken met dogma's, koranverzen, Bijbelverzen en wat dies te meer.

Graaf er gerust een nieuwe (derde) loopgraaf bij!

-Dan is er de eerste toets (geschut) van de liefde. Liefde is Jezus Christus die geen zwaard bracht van onderwerping, maar een woord van lijdzaam onrecht ondergaan en geen ander zwaard te hanteren dan het zwaard dat uit de mond komt en zich richt tegen de geesten achter het vlees.

-En de tweede toets is het geestelijke denken van het Koninkrijk der hemelen

Dat is niet wereldgezind of vleselijk, maar geestelijk denken. Want wie uitziet naar het Koninkrijk der hemelen, moet anders leren denken: aan de dingen die boven zijn (Col.3:2).

-En dan is ten derde de eenheid van de schriften een belangrijke toets, want God is Een en Zijn Woord houdt stand in eeuwigheid. Een Woord van God is dus compleet, of het is geen woord van God.

- En ten vierde elk verstandig woord in eerlijkheid, oprechtheid, waarheid, en recht.

Zelfs als je een onzinnige leer hebt, kunnen er waardevolle woorden komen.

Zelfs in complete dwaasheid kan Gods Geest krachtig zijn.

Zelfs als je veel absolute waarheid hebt, kan de Geest je onbekend kan zijn, of je verstand in het duister.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Broer konijn;

Ik accepteer hun authentieke boodschappen en niet hetgeen wat over hen beweerd wordt. Zoalts jullie zelf ook toegeven zit de bijbel vol meningen en verhalen van anderen, en daarom is de bijbel niet meer authentiek gebleven.

Waarom verwerpen jullie dan de boodschap van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) die lijnrecht liep met de boodschappen van de voorgaande profeten en boodschappers. Je snijdt jezelf hiermee in vingers.

Probeer het andersom te zien, en probeer je los te wringen van jouw vooringenomen ideeën waarbij jij dus ook flink naast kunt zitten. Ga op onderzoek uit in plaats van steeds aan te vallen en de andere visie niet onder ogen durven te zien.

De voorgaande profeten en boodschappers hebben geen fouten gemaakt, hun boodschap was zuiver en duidelijk, vrij van fouten. Maar die boodschap (bijbel) is helaas niet meer authentiek gebleven, waardoor God een nieuwe boodschapper heeft gezonden met de zelfde boodschap en Hij belooft om hierover te waken. Ik hoef je hoop ik niet uit te leggen waarom de bijbel niet meer authentiek is. Zoals ik al zei; het woord van God is vermengd geraakt met allerlei verhalen en meningen van mensen, vol tegenstrijdigheden en daarom niet meer betrouwbaar gebleven.

Vreemd dat je beweert dat een profeet niet de voorgaande openbaring ontbindt, terwijl Jezus volgens de bijbel het oude testament heeft ontbonden en met nieuwe wetten is gekomen.

Ik ken geen gezag toe aan valse/foute uitspraken die niet afkomstig zijn van die boodschappers. De bijbel zit vol tegenstrijdigheden, dit kan nooit van God afkomstig zijn. Hier een lijstje; http://www.positief-atheisme.nl/atheist ... risch.html

Hoe kan Jezus God zijn als hij zelf God aanroept met 'O mijn Heer' en hem om hulp smeekt, terwijl hij zelf God zou zijn volgens jullie? God die zichzelf om hulp smeekt??

Lees mijn vorige reacties toen ik sprak over het feit dan Jezus de profeet Mohammed heeft aangekondigd in de bijbel, dit staat ook in de Koran.

De boodschap van de profeet Mohammed is precies de zelfde boodschap als die van de voorgaande boodschappers en profeten, maar jij lijkt dit niet te begrijpen.

Als jij in dit soort waanideeën gelooft dan dien je te weten dat jij hier slechts jezelf mee hebt. Bestudeerd objectief en oprecht zijn leven, dan zul jij zien dat deze verhaaltjes die jij hier plaatst van geen kant kloppen.

Alle profeten en boodschappers waren verlossers, zie vorige reacties. Dat was niet Johannes de doper, maar de profeet Mohammed; zie de link..

Dit is in andere woorden de vergoddelijking van Jezus waarmiddels jullie deelgenoten toe kennen aan God, iets waar Jezus notabene zelf voor gewaarschuwd heeft.

Ik geloof Jezus op zijn woord, maar verwerp de foute beweringen die over hem worden gedaan.

Niet waar, je verhaal klopt niet..

Als jij hem daadwerkelijk hebt gevonden, dan zou je hem moeten gehoorzamen in zijn aankondiging van de profeet Mohammed. Blijkbaar heb je hem nog niet gevonden.

Hierbij nogmaals wat ik eerder zei, ook de joden geloven niet dat God een zoon heeft, en we allen 'kinderen van God' worden genoemd maar dat we dit niet letterlijk moeten nemen;

"De komst van Jezus heeft tot veel bloedvergieten geleid

Los van het feit dat God geen mens is en dus ook geen zoon kan hebben gezonden (de Tenach gebruikt alleen de term 'kinderen van God' voor de mensen, maar dat moet niet letterlijk genomen worden), heeft de komst van Jezus slechts tot bloedvergieten geleid. Bovendien heeft God mensenoffers juist streng verboden, dus Jezus kan nooit door God zijn opgeofferd. Mensenoffers werden vóór en ook na de stichting van het Jodendom door heidense godsdiensten gedaan."

http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-s ... e-wet.html

Dus wie zijn degenen die de boodschap van de voorgaande profeten en boodschappers veranderen en verdraaien?

Goed dat je dit stuk hebt geschreven Sarah, want hieruit blijkt dat jij niets, maar dan ook werkeljk helemaal niets van het Christendom snapt. Als je al durft te beweren dat Jezus het OT heeft ontbonden en nieuwe wetten heeft ingevoerd, dan is het Christendom voor jou nog een gesloten boek. Dat de boodschap van Mohammed lijnrecht liep met alle voorgaande profeten, houdt ook in dat je de Bijbel niet kent, want dan was je wel opgevallen dat Mohammed menig Bijbelverhaal drastisch heeft gewijzigd. Ik kan nog wel ff doorgaan, want uit alles wat je beweerd blijkt een totale onwetendheid over het Christendom naar voren te komen. Uit je discussies blijkt ook wel dat jij ook niet voor enig reden vatbaar bent en het altijd aan de ander ligt. Als je hier wenst te discussieren of Islam propaganderen, zorg dan wel dat je i.i.g. het verschil tussen OT en NT kent, waarvan er niet één is opgeheven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hadden we wat anders kunnen verwachten vaan een salafistische moslima waarvan sinds dag 1 dat ze hier was al bleek dat ze niet op de nuance zat te wachten en hier was om de islam te verkondigen? Die denkt dat zij de enige ware islam weet te verkondigen en daarbij vele andere moslims wegcijfert als zijnde geen ware moslims?

Hoe vaak hebben we dit eigenlijk al wel niet gezien op Credible? En waarom heeft de crew nog steeds niet door dat het keer op keer hetzelfde gaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Joepie religieuzen gaan elkaar nu vanuit de loopgraven bestoken met dogma's, koranverzen, Bijbelverzen en wat dies te meer.

Ik ga nu even wat nuttigs doen ;)

Religieuzen discussiëren omwille van de waarheid. Dit onderwerp is het allerbelangrijkste wat een verstandig mens zijn gehele leven zou moeten bezighouden. Aan dit onderwerp staan antwoorden op de volgende levensvragen gelinkt:

Waar kom ik vandaan?

Hoe dien ik door het leven te gaan?

Waar ga ik naar toe?

Is er leven na de dood?

Etc.

Degenen die de waarheid niet in pacht hebben zullen geen duidelijke antwoorden hebben op deze vragen, en zullen een verward leven leiden. En in het hiernamaals tot de verliezers behoren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid