Spring naar bijdragen

Kan iemand mij vertellen...


Aanbevolen berichten

Oh, ik dacht dat je religies bestudeerd had, maar het lijkt erop dat je voornamelijk wat propaganda materiaal van (bv.) de Jehovah's getuigen hebt bestudeerd. Ik denk niet dat je tegenwoordig namelijk nog veel wetenschappers kunt vinden die dit verhaal over hoe de drie-eenheid is ontstaan, zullen onderschrijven. In de 19e eeuw was deze mening een tijdje populair onder mensen die een hekel hadden aan het christendom, maar de feiten ondersteunen dit verhaal in het geheel niet. Op dit moment is populair, dat het de invloed van grieks/filosofisch denken op het (joodse) christendom is.

Ik heb dit niet van Jahova's, je hoeft je niet lang in het Hindoeisme en Boeddhisme te verdiepen om erachter te komen dat ze ook een drie-eenheid hebben. Net zoals iedere inheemse religie de drie-eenheid kent. Dat is echt een feit en daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn maar alleen maar ff hun goden en religie te observeren.

_O-

Sorry, zo reageer ik niet vaak. Eigenlijk alleen bij mensen die echt complete kolder uitkramen. Ik ga er dus maar vanuit dat het een grapje van je was.

Nunc en ik liggen niet vaak op 1 lijn, maar ik kan niet anders dan me scharen naast Nunc en meewarrig het hoofd schudden over iemand die zo vaak de frase 'kennis van zaken' meent te moeten hanteren en dan met dit aankomt.

Laat me raden: Vishnu, Shiva en Brahma? En die andere? Ehm.... Dalai Lama, Boeddha en emmm... Gerard Joling?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

maar Osama Bin Laden is een flinke terrorist. En het westen is een stuk beter dan welk regime in een moslimsland ook. Dus laat ze hun agressie en boosheid daar maar eens op richten. Elke boosheid richting het westen en israel vanuit de islamitische wereld is flink het probleem verdraaien.

Ik ben het ermee eens dat het regime in het westen beter is dan de dictatuur in islamitische landen maar dat vinden moslims ook, ze willen geen dictatuur maar ze willen ook die westerse oplegging niet.

Een goed voorbeeld is Egypte: Er was een dictatuur, de mensen kwamen in opstand en toen het voorbij was wilden ze een islamitische staat waarop het westen zegt: nee het moet democratisch anders zullen wij moeten ingrijpen. Vervolgens zijn er alleen maar corrupte partijen om op te stemmen. Het volk kiest voor hetgeen het meest islamitisch werd geschetst dus de broederschap maar dat bleek net zo goed een vorm van dictatuur te zijn waardoor alles weer opnieuw is begonnen.

Eigenlijk willen moslims alleen maar 1 land met een islamitische wet maar toen het westen de eerste islamitische staat heeft afgeschaft heeft het westen daarna meteen het hele gebied in landen met een vlag en eigen dictator ingedeeld. Steeds als moslims zeggen dat ze weer die oude wetten terug willen schetst het westen ze als barbaren waar legers naartoe moeten worden gezonden omdat het terroristen zouden zijn en vervolgens word het hele volk weer vervolgd.

Begrijp ik nou dat je het goed praat wat Israel doet? dan heb je wel een heel vreemd beeld van de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

owjah zeker, Israel is echt een voorbeeld voor het hele midden oosten, het enige land waar christenen, joden en moslims in vrede samenleven en democratie en voorspoed heersen.

natuurlijk is de behandeling van de palestijnen allerminst goed te praten, maargoed, die hebben het daar beter dan in syrie of egypte.

Dat neemt niet weg, dat wanneer het hele midden oosten gewoon een voorbeeld zou nemen als lichtend voorbeeld Israel, de problemen daar over waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ach, het westen ja. Altijd handig als je een zondebok hebt. Het is ongetwijfeld ook het westen dat tegen de soenieten vertelt dat ze sji-ieten moeten opblazen en vice versa. En het is ook het westen dat de moslims vertelt dat ze kerken in de fik moeten steken, voorgangers moeten onthoofden, etc. En ja die dingen gebeuren. Zie je wellicht niet als je alleen islamitisch nieuws leest, maar dat maakt het niet minder waar (en eigenlijk alleen nog maar droeviger).

Zoals ik aangaf gebeuren die dingen niet om religie maar om politiek.

Misschien wat minder propaganda lezen en wat meer feiten?

Dat kan ik denk ik beter tegen jou zeggen. Het aanmelden op deze site is dan zeker ook het opzoeken van propaganda?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb dit niet van Jahova's, je hoeft je niet lang in het Hindoeisme en Boeddhisme te verdiepen om erachter te komen dat ze ook een drie-eenheid hebben. Net zoals iedere inheemse religie de drie-eenheid kent. Dat is echt een feit en daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn maar alleen maar ff hun goden en religie te observeren.

_O-

Sorry, zo reageer ik niet vaak. Eigenlijk alleen bij mensen die echt complete kolder uitkramen. Ik ga er dus maar vanuit dat het een grapje van je was.

Nunc en ik liggen niet vaak op 1 lijn, maar ik kan niet anders dan me scharen naast Nunc en meewarrig het hoofd schudden over iemand die zo vaak de frase 'kennis van zaken' meent te moeten hanteren en dan met dit aankomt.

Laat me raden: Vishnu, Shiva en Brahma? En die andere? Ehm.... Dalai Lama, Boeddha en emmm... Gerard Joling?

Als het blijkbaar zo iets raars is waarom vertel je dan niet hoe je tegen al die veel oudere drie-eenheden aankijkt want dat zou ik wel graag willen horen in plaats van al die oordelen hier?

Link naar bericht
Deel via andere websites

_O-

Sorry, zo reageer ik niet vaak. Eigenlijk alleen bij mensen die echt complete kolder uitkramen. Ik ga er dus maar vanuit dat het een grapje van je was.

Nunc en ik liggen niet vaak op 1 lijn, maar ik kan niet anders dan me scharen naast Nunc en meewarrig het hoofd schudden over iemand die zo vaak de frase 'kennis van zaken' meent te moeten hanteren en dan met dit aankomt.

Laat me raden: Vishnu, Shiva en Brahma? En die andere? Ehm.... Dalai Lama, Boeddha en emmm... Gerard Joling?

Als het blijkbaar zo iets raars is waarom vertel je dan niet hoe je tegen al die veel oudere drie-eenheden aankijkt want dat zou ik wel graag willen horen in plaats van al die oordelen hier?

Hoe ik (of mystic..) er tegenaan kijk? Die "veel oudere drie-eenheden" die zijn er niet. Nou ja, dat is niet helemaal waar... ze bestaan namelijk wel in de fantasie van bepaalde 19e eeuwse anti-christelijke schrijvers, en aangezien christenen met mensen waar ze het niet mee eens zijn, in discussie gaan, maar ze (gelukkig) wel hun gang laten gaan, gaan die fabeltjes nu al jaren het hele internet rond.

Ga voor de lol eens zoeken op academische websites (of boeken) om te zoeken naar al die Egyptische drie-eenheden die er volgens allerlei artikeltjes op internet zouden zijn. Door wetenschappers (egyptologen enzo) moeten ze in ieder geval nog ontdekt worden. Hoe dat kan? Omdat er wat hersenspinsels van een paar 19e eeuwse relschoppers continu herhaald worden (en ze worden bij elke herhaling uitgebreider, en bij elke herhaling worden er minder bronnen aangegeven, en na een paar stappen zijn zelfs die paar verwijzingen naar 19e eeuwse boeken waar men het ooit in gelezen heeft, verdwenen uit de artikels). Idem voor Mithras, babylonische drietallen, etc... en - hoe gek toch - het zou me niet verbazen als je je drie-eenheid met de Dalai Lama ook niet in degelijke wetenschappelijke publicaties zult terugvinden (of in ieder geval niet iets dat lijkt op de christelijke drie-eenheid).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, de sharia is echt een stap vooruit richting een mensen- en dierenliefhebbende maatschappij. Laten we vooral homo's, apostaten en overspeligen de doodstraf geven. Of het lachertje Cairo Declaratie van Mensenrechten in Islam overnemen.

Ik vind persoonlijk de sharia wel een stap vooruit richting mens en dier vriendelijkheid en als mensen in hun eigen land een bepaalde wetgeving willen vind ik het wel vreemd dat een ander zogenaamd democratisch land het gaat verbieden en meteen met een nieuwe aanval gaat dreigen.

Die andere zaken die je noemt zijn trouwens allang achterhaald :*

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe ik (of mystic..) er tegenaan kijk? Die "veel oudere drie-eenheden" die zijn er niet. Nou ja, dat is niet helemaal waar... ze bestaan namelijk wel in de fantasie van bepaalde 19e eeuwse anti-christelijke schrijvers, en aangezien christenen met mensen waar ze het niet mee eens zijn, in discussie gaan, maar ze (gelukkig) wel hun gang laten gaan, gaan die fabeltjes nu al jaren het hele internet rond.

Door wetenschappers (egyptologen enzo) moeten ze in ieder geval nog ontdekt worden. Hoe dat kan? Omdat er wat hersenspinsels van een paar 19e eeuwse relschoppers continu herhaald worden (en ze worden bij elke herhaling uitgebreider, en bij elke herhaling worden er minder bronnen aangegeven, en na een paar stappen zijn zelfs die paar verwijzingen naar 19e eeuwse boeken waar men het ooit in gelezen heeft, verdwenen uit de artikels). Idem voor Mithras, babylonische drietallen, etc... en - hoe gek toch - het zou me niet verbazen als je je drie-eenheid met de Dalai Lama ook niet in degelijke wetenschappelijke publicaties zult terugvinden (of in ieder geval niet iets dat lijkt op de christelijke drie-eenheid).

Zeggen dat het fabeltjes zijn is hetzelfde als zeggen dat Dinosauriers nooit echt bestaan hebben, vertel dit maar eens aan een overtuigd Hindoe of Tibetaans Boeddhist die zelfs van mening zijn dat de drie-eenheid van hun gestolen is. Ben je bekend bent met het patroon van de Vader/oppergod, Moedergodin en zoon/dochtergod waarvan de geologen het snelst zien welke van de 3 godheden het is aan de hand van de bijbehorende symboliek? Bij de moedergodin hoort bijvoorbeeld de slang, maan en de koe. Er zijn overal op de wereld steeds dezelfde symbolen en drie variaties in godheden aangetroffen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trikaya

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe ik (of mystic..) er tegenaan kijk? Die "veel oudere drie-eenheden" die zijn er niet. Nou ja, dat is niet helemaal waar... ze bestaan namelijk wel in de fantasie van bepaalde 19e eeuwse anti-christelijke schrijvers, en aangezien christenen met mensen waar ze het niet mee eens zijn, in discussie gaan, maar ze (gelukkig) wel hun gang laten gaan, gaan die fabeltjes nu al jaren het hele internet rond.

Door wetenschappers (egyptologen enzo) moeten ze in ieder geval nog ontdekt worden. Hoe dat kan? Omdat er wat hersenspinsels van een paar 19e eeuwse relschoppers continu herhaald worden (en ze worden bij elke herhaling uitgebreider, en bij elke herhaling worden er minder bronnen aangegeven, en na een paar stappen zijn zelfs die paar verwijzingen naar 19e eeuwse boeken waar men het ooit in gelezen heeft, verdwenen uit de artikels). Idem voor Mithras, babylonische drietallen, etc... en - hoe gek toch - het zou me niet verbazen als je je drie-eenheid met de Dalai Lama ook niet in degelijke wetenschappelijke publicaties zult terugvinden (of in ieder geval niet iets dat lijkt op de christelijke drie-eenheid).

Zeggen dat het fabeltjes zijn is hetzelfde als zeggen dat Dinosauriers nooit echt bestaan hebben, vertel dit maar eens aan een overtuigd Hindoe of Tibetaans Boeddhist die zelfs van mening zijn dat de drie-eenheid van hun gestolen is. Ben je bekend bent met het patroon van de Vader/oppergod, Moedergodin en zoon/dochtergod waarvan de geologen het snelst zien welke van de 3 godheden het is aan de hand van de bijbehorende symboliek? Bij de moedergodin hoort bijvoorbeeld de slang, maan en de koe. Er zijn overal op de wereld steeds dezelfde symbolen en drie variaties in godheden aangetroffen.

.... en ik maar denken dat je het over iets had dat lijkt op de christelijke drie-eenheid waarbij je te maken hebt met één God met drie hypostasen, maar je bedoelde gewoon groepjes van drie (vader, moeder, kind) goden en godinnen, zoals er inderdaad wel tientallen te vinden zijn. Overigens zijn veel daarvan een vader-moeder-zoon/dochter in een pantheon met nog tientallen goden, dus naast dat ze niet één God zijn, zijn de drie goden nog niet eens de enige drie in het pantheon.

Sorry, maar niet echt een overeenkomst dus, tenzij je bij één oppergod (bv. Zeus of Jupiter of Odin) ook direct de parallel ziet met één God (Allah). Veel meer dan zo'n "overeenkomst" is het niet namelijk. Sterker nog, nog veel minder, aangezien die drietallen van goden over het algemeen seksueel gelinkt zijn met mannetjes- en vrouwtjes godheden die op bijzondere wijze een godenkindje krijgen. Nou niet echt een sterke overeenkomst met één God die zich manifesteert in precies drie modes/manifestaties/persona/hypostasen.

kijk ook eens op de engelstalige wiki die wat uitgebreider is: http://en.wikipedia.org/wiki/Trikaya

Dan valt op dat dit een overtuiging is over het Boeddha lichaam en niet over een Drie-ene God gaat (en overigens ook gedateerd wordt rond het de tijd van Jezus en niet veel eerder)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag allemaal,

zojuist alles gelezen maar wat een omwegen gebruiken jullie (met alle respect) zeg.

Als je ooit het tijdige voor het eeuwige wisselt, dan vraagt men boven niet bij welke

godsdienst of levensbeschouwing je was.

het gat er om hoe men geleefd heeft.

Voordat het huidige christendom en 600 jaar later Mohammed kwam, had je de eerste Christen gemeenschap. Deze werd geleid door de broer van Jezus genaamd Jacobus de Rechtvaardige.

Dus zoals jezus het bedoeld heeft.

Zo,n 300 jaren later heeft keizer Constantijn het Christendom uitgeroepen tot(verplichte)

Godsdienst en is het zuivere ervan vernietigd (gnosis) katharen, tempeliers en kwam de dogmatische leer als zijnde kerk.

Kortom: Jezus leerde ons slechts één dogma: "Heb God lief boven alles en uw naasten als uzelf".

Leef zoals je weet dat goed is en het Hogere laat zich niet vangen in één woord of naam.

God, Allah, Manitou zijn allen die ene zelfde.

We zijn allen op de leerschool aarde maar we weten niet in welke klas we zitten.

Onze taak is de aarde weer een paradijs te laten zijn waarin al wat leeft het goed heeft.

Door en voor en met elkaar te samen. Ongeacht ras, huidskleur of seksuele geaardheid.

"Die nieuwe wereld is er al....Nu...als jij hen er maar doet zijn".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan formuleerde je het gewoon behoorlijk onhandig, alsof christenen wel zouden geloven dat "zoon van God" iets met seks te maken heeft. En nu doe je het weer: "ik denk dat de meeste christenen ook weten dat God geen lichaam heeft". Alsof dat slechts om "de meeste" gaat. Ik denk dat "alle (op een paar kinderen en mensen met een heel erg laag IQ na)" een betere verwoording is. Maar ja, de islamitische geleerden dachten vaak wel dat christenen zulke onzin geloofden, en de Koran bestrijdt het "Zoon van God"-zijn van Jezus door erop te wijzen dat Allah geen vrouw heeft (ofwel: van de auteur van de koran ben ik er nog niet zo zeker van of die wel doorhad dat christenen iets heel anders geloven).

Dat staat er om duidelijk te maken dat er geen moedergodin bestaat. Om duidelijk te maken dat hij geen zoon heeft staat er gewoon letterlijk dat hij geen zoon heeft. Maargoed, wat maakt het zoon zijn van Jezus voor jou eigenlijk uniek want iedereen is kind van God maar Jezus is zijn enig geboren zoon?

Link naar bericht
Deel via andere websites
ok,. dus je zegt nu dat Islam een vreemdzame religie is zonder dwang, maar dat je terrorisme enzo wel steunt:P

serieus...ik doe niet meer aan onderbuikgevoelens want ik word toch steeds door de realiteit ingehaald

*trekt ook zn roze tutu aan en danst mee met quest*

Waar haal je vandaan dat ik terrorisme steun? en wat is enzo?

echt anti Bin Laden ben je ook niet, je vind hem zelfs een zachtmoedige man.

Je weet dat dit een West christelijke forum is, waarom begin je eigenlijks over Osama? Om te trollen?

Als je gewoon alles had gelezen wist je ook dat ik niet over Bin Laden was begonnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
.... en ik maar denken dat je het over iets had dat lijkt op de christelijke drie-eenheid waarbij je te maken hebt met één God met drie hypostasen, maar je bedoelde gewoon groepjes van drie (vader, moeder, kind) goden en godinnen, zoals er inderdaad wel tientallen te vinden zijn. Overigens zijn veel daarvan een vader-moeder-zoon/dochter in een pantheon met nog tientallen goden, dus naast dat ze niet één God zijn, zijn de drie goden nog niet eens de enige drie in het pantheon.

Als je een gesprek met een Hindoe aangaat en over Polytheisme begint zul je gelijk te horen krijgen dat het Hindoeisme niet Polytheistisch is omdat alle Goden 1 zijn.

Het begon in Mesopotamie met Mummu, en ze hebben er zelf Mama (vrouwelijke uitgang) van gemaakt en Mummu zou die vrouwelijke Mama bevruchten doormiddel van Abzu (zoet water)waardoor de aarde alles voorbracht en dit is dan hun ''nakomeling''.

In iedere inheemse religie en het Hindoeisme heb je een soort oergeest waarvan Mummu dus de eerste was maar die is steeds verder op de achtergrond geraakt zoals je in het Hindoeisme Parama Purusha hebt.

Sorry, maar niet echt een overeenkomst dus, tenzij je bij één oppergod (bv. Zeus of Jupiter of Odin) ook direct de parallel ziet met één God (Allah). Veel meer dan zo'n "overeenkomst" is het niet namelijk. Sterker nog, nog veel minder, aangezien die drietallen van goden over het algemeen seksueel gelinkt zijn met mannetjes- en vrouwtjes godheden die op bijzondere wijze een godenkindje krijgen. Nou niet echt een sterke overeenkomst met één God die zich manifesteert in precies drie modes/manifestaties/persona/hypostasen.

Zeus, Jupiter en Odin zijn dezelfde als Abzu dus niet de God waar ik in geloof. Ik geloof eerder in die Mummu wat denk ik de God van het Monotheisme is.

kijk ook eens op de engelstalige wiki die wat uitgebreider is: http://en.wikipedia.org/wiki/Trikaya

Dan valt op dat dit een overtuiging is over het Boeddha lichaam en niet over een Drie-ene God gaat (en overigens ook gedateerd wordt rond het de tijd van Jezus en niet veel eerder)

De drie-eenheid in het Boeddhisme is pas later toegevoegd en overgenomen uit de inheemse Chinese religie. Maar ik denk dat dat bij het Christendom ook zo is gegaan maar misschien kun je aantonen dat ik het mis heb? Dat zou een hoop verduidelijken denk ik.

Ik vraag me trouwens wel af wat nou het verschil is tussen de Vader en de Heilige Geest? Waarom zijn het er 2? Het is miss moeilijk uit te leggen maar misschien kun je het proberen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De drie eenheid heeft het instituut kerk verzonnen.

En dat is wel een eigen geloof. maar als weten komt is geloven voorbij.

God is Geest, Hij is het Beginsel,

de oorzaak en het Doel.

Helaas gaan bij velen de ogen pas open als de dood ze komt sluiten.

Jezus zelf sprak in esoterische gelijkenissen.

Daarom is horen, luisteren en begrijpen niet hetzelfde.

Groetjes,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit topic is zo snel gegroeid dat ik niet alles heb kunnen lezen, maar ik zal nog even wat zeggen over Eigenmenings antwoord op mijn vraag:

student schreef:

@Eigenmening,

Welkom op Credible.nl! Om voor mij duidelijk te laten worden wat de Islam inhoudt: Ik heb mij laten vertellen dat moslim(a')s geloven dat de Bijbel zoals wij die kennen een verwaterde overlevering is en dat de evangeliën verdraaid zijn door Paulus en de drie-eenheid verzonnen is tijdens het concilie van Nicaea. Klopt dat? Geloven jullie dat echt?

Nee de drie-eenheid is verzonnen in Babylon en vanuit daar samen met het mensdom over de hele aarde verspreidt. Daarom is het ook in iedere inheemse religie en tegenwoordig (miss tijdens het concilie van Nicaea gebeurt)in veel stromingen van het Christendom terug te vinden. Dit is bijvoorbeeld ook op dezelfde manier bij het Tibetaans Boeddhisme gebeurt dat in de orriginele schriften ook niets van een drie-eenheid laat blijken zoals de Bijbel.

Veel Christenen waarvan de bekendste denk ik de Jahova getuigen zijn geloven dat ook.

Paulus heeft denk ik idd zijn eigen visie beschreven.. of hij het bewust verdraaid heeft weet ik niet, hoop het niet voor hem.

Heb je bewijs voor de mening dat de drie-eenheid uit Babylon komt? De Drie-eenheid komt al voor in de oudste handschriften van de Bijbel. Paulus is bekeerd, en vervolgens gaat hij de religie waar hij in gelooft een beetje aanpassen? Lekker logisch... _O-

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan formuleerde je het gewoon behoorlijk onhandig, alsof christenen wel zouden geloven dat "zoon van God" iets met seks te maken heeft. En nu doe je het weer: "ik denk dat de meeste christenen ook weten dat God geen lichaam heeft". Alsof dat slechts om "de meeste" gaat. Ik denk dat "alle (op een paar kinderen en mensen met een heel erg laag IQ na)" een betere verwoording is. Maar ja, de islamitische geleerden dachten vaak wel dat christenen zulke onzin geloofden, en de Koran bestrijdt het "Zoon van God"-zijn van Jezus door erop te wijzen dat Allah geen vrouw heeft (ofwel: van de auteur van de koran ben ik er nog niet zo zeker van of die wel doorhad dat christenen iets heel anders geloven).

Dat staat er om duidelijk te maken dat er geen moedergodin bestaat. Om duidelijk te maken dat hij geen zoon heeft staat er gewoon letterlijk dat hij geen zoon heeft.

soera 6:

100. En zij houden de djinn voor deelgenoten van Allah ofschoon Hij dezen schiep; en zij dichten Hem,

zonder kennis, zonen en dochters toe. Heilig is Hij en verheven boven hetgeen zij Hem toeschrijven.

101. Wondere Schepper der hemelen en der aarde. Hoe kan Hij een zoon hebben, wanneer Hij geen

gemalin heeft? Hij heeft alles geschapen; en Hij is de Kenner van alle dingen.

102. Zo is Allah, uw Heer. Er is geen God naast Hem, (Hij is) de Schepper aller dingen, aanbidt Hem

Want Hij is de Voogd over alles."

Dat Allah geen vrouw heeft, staat er als onderbouwing voor het feit dat Allah geen zoon zou hebben. Mijn punt dat de schrijvers van de koran dacht in termen van een seksuele oorsprong voor 'zoon', blijft dus gewoon staan.

Maargoed, wat maakt het zoon zijn van Jezus voor jou eigenlijk uniek want iedereen is kind van God maar Jezus is zijn enig geboren zoon?

Nou,... eh... wat zou Jezus' zoonschap nou uniek maken, anders dan dat hij God is? Goede vraag hoor....

Er is een verschil tussen hoe mensen 'kind van God' worden (noem het "adoptie", zulke terminologie wordt in het nieuwe testament ook gebruikt) en hoe Jezus het is. Jezus staat als Zoon in een eeuwige relatie tot de Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid