Spring naar bijdragen

Kan iemand mij vertellen...


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Was dat je antwoord? Heel bijzonder. Mag jij liegen? En voordat je het antwoord geeft wees je dan even bewust van het feit dat een ieder terug kan lezen wat voor een antwoord je daadwerkelijk gekregen hebt.

Ik heb je een boekentip gegeven. Maar je kan ook gewoon even een weekje de nieuwsbladen doorlezen en tot de ontdekking komen dat de islam een totalitair systeem is wat van angst, onderdrukking en geweld in elkaar steekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Was dat je antwoord? Heel bijzonder. Mag jij liegen? En voordat je het antwoord geeft wees je dan even bewust van het feit dat een ieder terug kan lezen wat voor een antwoord je daadwerkelijk gekregen hebt.

Ik heb je een boekentip gegeven. Maar je kan ook gewoon even een weekje de nieuwsbladen doorlezen en tot de ontdekking komen dat de islam een totalitair systeem is wat van angst, onderdrukking en geweld in elkaar steekt.

Ik heb als antwoord gekregen ''jansen'' niet meer niet minder en een boekentip van ''jansen'' past niet in de context als er een vraag word gesteld waarin gevraagd word om harde bewijzen en ook de nieuwsbladen kunnen hier geen bewijzen tonen .

Totalitaire systeem is ook niet van toepassing want we hebben het over religie en niet over politiek of dictatorschappen waar smerige en corupte regeringsleiders de dienst uitmaken .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb als antwoord gekregen ''jansen'' niet meer niet minder en een boekentip van ''jansen'' past niet in de context als er een vraag word gesteld waarin gevraagd word om harde bewijzen en ook de nieuwsbladen kunnen hier geen bewijzen tonen .

Je spreek jezelf in je eerste zin al tegen. Probeer het nog eens.

Totalitaire systeem is ook niet van toepassing want we hebben het over religie en niet over politiek of dictatorschappen waar smerige en corupte regeringsleiders de dienst uitmaken .

In de islam is het allemaal verweven zoals we in de meeste landen kunnen zien waar een islamitische meerderheid woont. De islam is int enkel een geloof, het is een totaalplaatje (van dood en verderf helaas).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb als antwoord gekregen ''jansen'' niet meer niet minder en een boekentip van ''jansen'' past niet in de context als er een vraag word gesteld waarin gevraagd word om harde bewijzen en ook de nieuwsbladen kunnen hier geen bewijzen tonen .

Je spreek jezelf in je eerste zin al tegen. Probeer het nog eens.

Totalitaire systeem is ook niet van toepassing want we hebben het over religie en niet over politiek of dictatorschappen waar smerige en corupte regeringsleiders de dienst uitmaken .

In de islam is het allemaal verweven zoals we in de meeste landen kunnen zien waar een islamitische meerderheid woont. De islam is int enkel een geloof, het is een totaalplaatje (van dood en verderf helaas).

Ben je wel eens op vakantie geweest in Turkije ? Marokko ?

In 30 jaar dat ik deze twee landen bezoek voor mijn werk heb ik nooit iets meegemaakt waarvan ik kan zeggen dit beperkt mijn vrijheid , van blote stranden ,Heineken en striptease clubs tot kerken die op zondag open zijn , synagoge's en vredige joodse gemeenschappen .... dood en verderf !!!!

Je vermengt slechte politiek en dictatorschappen met religie , dit is verkeerd en druist in tegen elke religie.

Jezus Christus was slachtoffer van dit soort politieke onzin omdat de Romeinen niet wilden luisteren naar de waarheid ....bang waren om hun macht te verliezen .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben je wel eens op vakantie geweest in Turkije ? Marokko ?

Waarom zou ik op vakantie willen naar de 3e wereld? Ik hecht wel aan wat hygiene en dergelijke. Maar ongetwijfeld zullen toeristen daar erg vriendelijk behandeld worden door de meeste bewoners.

In 30 jaar dat ik deze twee landen bezoek voor mijn werk heb ik nooit iets meegemaakt waarvan ik kan zeggen dit beperkt mijn vrijheid , van blote stranden ,Heineken en striptease clubs tot kerken die op zondag open zijn , synagoge's en vredige joodse gemeenschappen .... dood en verderf !!!!

Je bent je ervan bewust dat in bijvoorbeeld Turkije het seculiere leger zorgt voor die rust en vrede? Wel eens verdiept in het ontstaan van Turkije en waarom Ataturk er een seculiere staat van wou maken met bescherming van een seculier leger?

Je vermengt slechte politiek en dictatorschappen met religie , dit is verkeerd en druist in tegen elke religie.

Nee hoor, ik zie voornamelijk een heleboel haatbaarden die behoorlijk hooggeplaatst zijn in de islam en allemaal gekke fatwa's uitspreken.

Jezus Christus was slachtoffer van dit soort politieke onzin omdat de Romeinen niet wilden luisteren naar de waarheid ....bang waren om hun macht te verliezen .

Dan ben ik bang dat je er geen drol van begrepen hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb als antwoord gekregen ''jansen'' niet meer niet minder en een boekentip van ''jansen'' past niet in de context als er een vraag word gesteld waarin gevraagd word om harde bewijzen en ook de nieuwsbladen kunnen hier geen bewijzen tonen .

Je spreek jezelf in je eerste zin al tegen. Probeer het nog eens.

Totalitaire systeem is ook niet van toepassing want we hebben het over religie en niet over politiek of dictatorschappen waar smerige en corupte regeringsleiders de dienst uitmaken .

In de islam is het allemaal verweven zoals we in de meeste landen kunnen zien waar een islamitische meerderheid woont. De islam is int enkel een geloof, het is een totaalplaatje (van dood en verderf helaas).

Ben je wel eens op vakantie geweest in Turkije ? Marokko ?

In 30 jaar dat ik deze twee landen bezoek voor mijn werk heb ik nooit iets meegemaakt waarvan ik kan zeggen dit beperkt mijn vrijheid , van blote stranden ,Heineken en striptease clubs tot kerken die op zondag open zijn , synagoge's en vredige joodse gemeenschappen .... dood en verderf ben ik niet tegengekomen , of je moet het nachtleven en blote stranden onder verderf verstaan .

Je vermengt slechte politiek en dictatorschappen met religie , dit is verkeerd en druist in tegen elke religie.

Jezus Christus was slachtoffer van dit soort politieke onzin omdat de Romeinen niet wilden luisteren naar de waarheid ....bang waren om hun macht te verliezen .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben je wel eens op vakantie geweest in Turkije ? Marokko ?

Waarom zou ik op vakantie willen naar de 3e wereld? Ik hecht wel aan wat hygiene en dergelijke. Maar ongetwijfeld zullen toeristen daar erg vriendelijk behandeld worden door de meeste bewoners.

In 30 jaar dat ik deze twee landen bezoek voor mijn werk heb ik nooit iets meegemaakt waarvan ik kan zeggen dit beperkt mijn vrijheid , van blote stranden ,Heineken en striptease clubs tot kerken die op zondag open zijn , synagoge's en vredige joodse gemeenschappen .... dood en verderf !!!!

Je bent je ervan bewust dat in bijvoorbeeld Turkije het seculiere leger zorgt voor die rust en vrede? Wel eens verdiept in het ontstaan van Turkije en waarom Ataturk er een seculiere staat van wou maken met bescherming van een seculier leger?

Je vermengt slechte politiek en dictatorschappen met religie , dit is verkeerd en druist in tegen elke religie.

Nee hoor, ik zie voornamelijk een heleboel haatbaarden die behoorlijk hooggeplaatst zijn in de islam en allemaal gekke fatwa's uitspreken.

Jezus Christus was slachtoffer van dit soort politieke onzin omdat de Romeinen niet wilden luisteren naar de waarheid ....bang waren om hun macht te verliezen .

Dan ben ik bang dat je er geen drol van begrepen hebt.

|P

_O_

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bent je ervan bewust dat in bijvoorbeeld Turkije het seculiere leger zorgt voor die rust en vrede? Wel eens verdiept in het ontstaan van Turkije en waarom Ataturk er een seculiere staat van wou maken met bescherming van een seculier leger?

Je vermengt slechte politiek en dictatorschappen met religie , dit is verkeerd en druist in tegen elke religie.

Nee hoor, ik zie voornamelijk een heleboel haatbaarden die behoorlijk hooggeplaatst zijn in de islam en allemaal gekke fatwa's uitspreken.

Jezus Christus was slachtoffer van dit soort politieke onzin omdat de Romeinen niet wilden luisteren naar de waarheid ....bang waren om hun macht te verliezen .

Dan ben ik bang dat je er geen drol van begrepen hebt.

Ik begrijp het heel erg goed......zeer goed zelfs , denk dat jij niet weet waar je het over hebt , hoogeplaatste haatbaarden die gekke fatwas uitspreken !!! deze haatbaarden zijn in strijd met alle geloven .

'' het jodendom ontkent het christedom en ontkent de islam ''

'' De Christenen erkennen de jodendom en ontkennen de islam ''

'' De Islam erkent zowel het christendom als het jodendom ''

Deze 3 religien hebben gemeen dat Adam Abraham Jacob Mozes David Salomo Jezus Mohammed geloven in dezelfde God en al deze profeten hebben zowel geweld als vrede geroepen .

mijn conclusie :

geweld in religie is te vergelijken met wat we tegenwoordig kennen als strafrecht , oorlogsrecht .

Vrede in religie is te vergelijken met wat we tegenwoordig kennen als democratie .

Elk land gaat er anders mee om , zo kan je in NL een jointje kopen en zo is het in Frankrijk strafbaar.

Zo kan je in Iran op kosten van de staat een transgender operatie uitvoeren en in Saudie Arabie zouden ze je hiervoor ophangen .

Ik bedoel te zeggen , waarom al deze haat naar elkaars geloof terwijl deze geloven ver buiten deze haat staat .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie post op zich (de 2e voor deze), maar toch heb ik de indruk dat er weel heel veel moslims zijn die wel degelijk geweld tegen eigen broeders, afvalligen, Joden (vooral die), christenen en de rest propageren. Moet ik dan maar aannemen dat zij het 'foute geloof' beoefenen? Ik weet eea van de Koran, maar niet genoeg. Toch is mijn eerste indruk dat de Koran zichzelf te veel tegenspreekt en je daarom er alle kanten mee op kunt. Nou is dat met de Bijbel helaas ook zo, maar ik heb toch idee dat als je Jezus en t NT als basis neemt, de grotere lijn toch wel duidelijker dan de Koran is. Geweld, doodstraf, oorlog, fatwa's etc zijn iig uit den boze. Alhoewel er wel n paar extreme randdebie... ehm mensen zijn in bijv Afrika die dit wel vanuit n Christelijk perspectief uitdragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp het heel erg goed......zeer goed zelfs , denk dat jij niet weet waar je het over hebt

Je mag natuurlijk denken wat jij wil. Het interesseert mij echter bijzonder weinig.

, hoogeplaatste haatbaarden die gekke fatwas uitspreken !!! deze haatbaarden zijn in strijd met alle geloven .

Het No true Scotsman argument. Een pure drogreden.

Deze haatbaarden zijn gewoon hooggeplaatste moslims en worden over het algemeen op handen gedragen door de islamitische gemeenschap die ze vertegenwoordigen.

'' het jodendom ontkent het christedom en ontkent de islam ''

'' De Christenen erkennen de jodendom en ontkennen de islam ''

'' De Islam erkent zowel het christendom als het jodendom ''

Zowel het jodendom alsook het christendom erkend het bestaan van de islam als religie.

Deze 3 religiën hebben gemeen dat Adam Abraham Jacob Mozes David Salomo Jezus Mohammed geloven in dezelfde God en al deze profeten hebben zowel geweld als vrede geroepen .

Klopt, en we zien in de praktijk dat de islam nog een paar eeuwen achterloopt voor wat betreft normen en waarden.

mijn conclusie :

geweld in religie is te vergelijken met wat we tegenwoordig kennen als strafrecht , oorlogsrecht .

Vrede in religie is te vergelijken met wat we tegenwoordig kennen als democratie .

Elk land gaat er anders mee om , zo kan je in NL een jointje kopen en zo is het in Frankrijk strafbaar.

Zo kan je in Iran op kosten van de staat een transgender operatie uitvoeren en in Saudie Arabie zouden ze je hiervoor ophangen .

Het kunstmatige onderscheid tussen religie en cultuur zoals dat in de islam maar al te graag wordt toegepast houd geen stand in een debat gebaseerd op feiten. Zo'n debat heb ik reeds gevoerd met een imam en het enige wat hij er tegenin kon brengen was een herhaling van deze onzin.

Ik bedoel te zeggen , waarom al deze haat naar elkaars geloof terwijl deze geloven ver buiten deze haat staat .

Wellicht omdat jouw haatdragende ideologie uit is op wereldoverheersing en daarbij dagelijks broeders en zusters in Christus van mij vermoord, verkracht en martelt uit naam van de haatprofeet mohammed. En dat niet alleen, het sektarische geweld tussen moslims onderling zou jou toch ook tot nadenken moeten aanzetten.

Verder denk ik niet dat je nog iets te vertellen hebt wat voor mij interessant genoeg is om op te reageren. Het is dat je expliciet om een reactie vroeg anders had ik op bovenstaande reactie ook gewoon niet gereageerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoogeplaatste haatbaarden die gekke fatwas uitspreken !!! deze haatbaarden zijn in strijd met alle geloven .

Het No true Scotsman argument. Een pure drogreden.

Deze haatbaarden zijn gewoon hooggeplaatste moslims en worden over het algemeen op handen gedragen door de islamitische gemeenschap die ze vertegenwoordigen.

Als je een beetje nieuws volgt , dan zie je dat deze haatbaarden niet welkom zijn in Islamitische landen en sterker nog ze worden als ratten uitgeroeid omdat het Satans ratten zijn .

'' het jodendom ontkent het christedom en ontkent de islam ''

'' De Christenen erkennen de jodendom en ontkennen de islam ''

'' De Islam erkent zowel het christendom als het jodendom ''

Zowel het jodendom alsook het christendom erkend het bestaan van de islam als religie.

Gods woord erkennen is wat ik bedoel

Deze 3 religiën hebben gemeen dat Adam Abraham Jacob Mozes David Salomo Jezus Mohammed geloven in dezelfde God en al deze profeten hebben zowel geweld als vrede geroepen .

Klopt, en we zien in de praktijk dat de islam nog een paar eeuwen achterloopt voor wat betreft normen en waarden.

Gods woord is geen software programma die je moet updaten of gaan viruscannen .

Link naar bericht
Deel via andere websites
(...)

Als je een beetje nieuws volgt , dan zie je dat deze haatbaarden niet welkom zijn in Islamitische landen en sterker nog ze worden als ratten uitgeroeid omdat het Satans ratten zijn .

(...)

voorbeelden? Over welke landen heb je het?

Link naar bericht
Deel via andere websites
(...)

Als je een beetje nieuws volgt , dan zie je dat deze haatbaarden niet welkom zijn in Islamitische landen en sterker nog ze worden als ratten uitgeroeid omdat het Satans ratten zijn .

(...)

voorbeelden? Over welke landen heb je het?

Marokko : http://www.bladna.nl/al-qaeda-bedreigt-marokko,06984.html

Egypte : http://www.nrc.nl/nieuws/2013/12/26/achttien-moslimbroeders-gearresteerd-in-egypte/

Algerije : http://www.rorate.com/vnieuws/index.php/73410-algerije-bindt-strijd-aan-tegen-religieus-extremisme

Tunesie : http://www.nu.nl/onrust-midden-oosten/2824067/tunesie-wi-salafisten-aanpakken.html

Dit zijn enkele voorbeelden , op het net staat er dagelijks wel een stuk over strijd tegen deze haatzaaiende baarden .

In Marokko hebben ze speciale cellen gebouwd voor deze gasten een 5 sterren verblijf a la carte :

http://www.bladna.nl/marteling-cia-marokko,05293.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...
Hallo allemaal,

Ik heb mij nog maar net hier aangemeld omdat ik tegen het een en ander aanloop en graag de meningen en gedachten van anderen hierover hoor.

Op dit moment ben ik moslim, ik ben niet altijd moslim geweest maar heb hier op een bepaalde leeftijd bewust voor gekozen omdat ik me vanaf mijn pubertijd al heel veel verdiep in geschiedenis en religie.

Afgelopen jaar ben ik getrouwd en mijn man is een soort van Christelijk opgevoed maar ook moslim geworden, doordat ik zie hoe hij er mee omgaat herken ik mezelf aan het begin van mijn overtuiging maar ik merk door het zo van mijn kant mee te maken dat zijn persoonlijkheid in zijn geheel daardoor veranderd en hij alleen nog maar vanuit geloof praat, handelt en denkt. Hij heeft in tegenstelling tot mij opeens geen mening meer die gebaseerd is op smaak en logica maar alleen op religie (en vooral wat die religie volgens de geleerden is). Opeens vind hij Arabisch de mooiste taal, roept standaard dingen over andere religies (zoals het christendom)die eigenlijk achterhaald zijn en hij vind het overbodig dat ik nog met andere religies bezig ben terwijl dit al jaren een soort hobby van me is. Veel mensen roepen dingen over de Islam die niet kloppen en hij irriteert zich daar aan maar beseft zich niet door zich niet in andere religies te verdiepen hij dit zelf ook doet.

Door deze situatie en een soortgelijke weerspiegeling die ik in bijna iedere moslim zie begin ik steeds meer aan de islamitische gemeenschap te twijfelen, de tradities en de mening van geleerden lijken zoveel belangrijker dan wat er werkelijk in de Quraan staat.

Ik begrijp zelf nog steeds niet waarom Christenen niet in de Quraan en Mohammed als profeet geloven want ik vind de Quraan zeker geen leuk en vrolijk boek vanwege de nadruk op de hel (en daarom vind ik het zwaar om te lezen en moeilijk om tegen mijn familie te zeggen van als je iets wil weten moet je de Quraan maar lezen) maar vind het wel heel diepgaand over God zelf en zegmaar het beste als levensleiding etc.

Op het moment begin ik omdat de Quraan zo zwaar is steeds meer naar de Shiks religie en het Nieuwe Testament te trekken omdat het veel overeen komt qua leiding, eenheid van God en dat vooral het schrift van de Shiks makkelijker te verantwoorden is naar mijn familie. Ik zit er alleen mee in de knoop dat ik gewoon het gevoel heb dat ik hiermee mijn eigen begeerte volg en niet de werkelijkheid en wil van God.

Het is niet echt een specifieke vraag die ik stel maar eerder een schets van de situatie omdat ik zelf niet weet met welke vraag ik nou precies zit.

Ik sluit me voor een groot gedeelte aan bij jouw reactie. Inderdaad mag men best een eigen smaak hebben of mening daar waar de islam die ruimte geeft.

Wat betreft de mening dat je de Koran een zwaar boek vindt vanwege de vermelding van het hellevuur en het paradijs erin: Dit is correct. In hoofdstuk Al-mozzammil staat: "Wij zullen aan jou (o Mohamed ) zware Woorden openbaren."

Dit duidt juist op de eerlijkheid en correctheid van dit boek. Ik vindt het raar dat jij het niet ziet zitten dat dit vermeld staat in de Koran. Het is een stukje harde waarheid. Maar als men goed leeft zal men het paradijs binnentreden waarvoor de vrees en afschuwing voor de hel als men goed is?

Daarnaast, als je van je familie houdt laat je hen niet alleen kennis maken met datgene wat zij begeren terwijl je de waarheid voor hen achter houdt uit vrees voor afwijzing. Wees oprecht in je liefde tot hen, en wijs hen de waarheid ongeacht de reacties.

Daarnaast vertelt Allah in de Koran volop over prachtige zaken neem dit vers: "En onder Zijn Tekenen is dat hij voor jullie uit julliezelf echtgenoten heeft geschapen. En Hij plaatste onder jullie liefde en genegenheid. Voorwaar daarin zitten zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt. (Roem)

Ook wordt het paradijs met al haar genietingen en gunsten beschreven: rivieren van water, melk, wijn en honing etc..

"En Allah nodigt uit naar het Huis van de Vrede (paradijs) ..." (Yunus)

"Zeg: O mijn dienaren die buitensporig waren tegen over zichzelf: Wanhoopt niet aan de genade van Allah. Voorwaar: Hij is meest Vergevensgezinde, de meest Genadevolle."(Zumar)

Het hellevuur is een genade en rechtvaardigheid voor de slachtoffers van kindermisbruikers, moordenaars, dieven etc. wanneer zij hun straf in het wereldse zijn ontsprongen en uiteindelijk bestraft worden door Allah in het hiernamaals. Als Allah bijvoorbaat alles zou vergeven dan zouden de mensen niet terug deinsen voor onrecht, en dan zou Allah onrechtvaardig zijn jegens zijn dienaren (de slachtoffers). Maar men heeft een herinnering nodig aan de mogelijke straf. Zo ook aan de genade van Allah;

"O Zoon van Adam, zo lang je Mij aanroept en Mij vraagt, zal Ik je vergeven, en Ik zal er geen bezwaar tegen hebben. O zoon van Adam, al zouden jouw zonden tot de wolken reiken en je zou mij om vergeving vragen, dan zal ik jou vergeven. O zoon van Adam, al zou jij mij benaderen met het gelijke aan aardoppervlak qua zonden zonder mij deelgenoten toe te kennen, dan zal ik jou het gelijke ervan aan vergeving schenken."(hadith qudsi)

"Ik ben zoals Mijn dienaar denkt, dat Ik ben. Ik ben bij hem als hij Mij noemt. Als hij Mij in zichzelf noemt, dan noem Ik hem in Mijzelf, als hij Mij in een gemeenschap noemt, dan noem Ik hem in een gemeenschap, die beter is. En als hij zich een handbreedte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij een armlengte naar hem toe, en als hij zich een armlengte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij met de wijdte van uitgespreide armen naar hem toe. En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.†(Boekharie)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid