Spring naar bijdragen

Deelnemers gezocht: Onderzoek tussen wel- en niet gelovigen


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik ben een 4de jaars studente Toegepaste Psychologie en doe mij afstudeeronderzoek voor een grote organisatie in de geestelijke gezondheidszorg genaamd Dimence. Zij willen een grootschalig onderzoek houden onder wel- en niet gelovigen en hun persoonlijkheid en angst/stemmingsklachten. Het onderzoek is zeer waardevol voor de geestelijke gezondheidszorg en de kwaliteit van de behandeling van patiënten. Voor een goede duiding van de resultaten is er een controlegroep nodig van mensen uit de algemene bevolking die niet in behandeling zijn bij een psycholoog en geen psychiatrische diagnose hebben. Dit is de reden waarom ik jullie benader. Voor ons is het van belang om de mening en ervaring te horen van mensen die veel met geloof hebben, mensen die er maar weinig mee hebben en iedereen daartussen.

Mijn vraag is of er op dit forum mensen zijn die wel deel zouden willen nemen of interesse hebben in meer informatie. Wanneer u deelneemt krijgt u drie vragenlijsten thuis gestuurd per post (incl. envelop met antwoordnummer).

Natuurlijk houden wij rekening met uw privacy. U zult anoniem blijven en uw gegevens worden niet aan anderen verstrekt. Heeft u interesse? Mail dan naar d.lucassen@dimence.nl en u ontvangt een informatiebrief en aanmeldformulier.

Alvast heel hartelijk dank voor uw hulp!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een online afname zou makkelijker zijn, maar is bij dit onderzoek niet mogelijk vanwege auteursrecht. Het gaat hierbij niet om enquêtes, maar om officiële psychologische vragenlijsten en niet elke maker van zo'n vragenlijst wil deze op het internet hebben.

Dimence heeft toestemming voor het gebruik van deze vragenlijsten.

Wat betreft het adres: Dit is nodig om de vragenlijsten per post te kunnen versturen, verder zullen de persoonlijke gegevens niet gebruikt worden in het onderzoek.