Spring naar bijdragen

Deelnemers gezocht: Onderzoek tussen wel- en niet gelovigen


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik ben een 4de jaars studente Toegepaste Psychologie en doe mij afstudeeronderzoek voor een grote organisatie in de geestelijke gezondheidszorg genaamd Dimence. Zij willen een grootschalig onderzoek houden onder wel- en niet gelovigen en hun persoonlijkheid en angst/stemmingsklachten. Het onderzoek is zeer waardevol voor de geestelijke gezondheidszorg en de kwaliteit van de behandeling van patiënten. Voor een goede duiding van de resultaten is er een controlegroep nodig van mensen uit de algemene bevolking die niet in behandeling zijn bij een psycholoog en geen psychiatrische diagnose hebben. Dit is de reden waarom ik jullie benader. Voor ons is het van belang om de mening en ervaring te horen van mensen die veel met geloof hebben, mensen die er maar weinig mee hebben en iedereen daartussen.

Mijn vraag is of er op dit forum mensen zijn die wel deel zouden willen nemen of interesse hebben in meer informatie. Wanneer u deelneemt krijgt u drie vragenlijsten thuis gestuurd per post (incl. envelop met antwoordnummer).

Natuurlijk houden wij rekening met uw privacy. U zult anoniem blijven en uw gegevens worden niet aan anderen verstrekt. Heeft u interesse? Mail dan naar d.lucassen@dimence.nl en u ontvangt een informatiebrief en aanmeldformulier.

Alvast heel hartelijk dank voor uw hulp!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een online afname zou makkelijker zijn, maar is bij dit onderzoek niet mogelijk vanwege auteursrecht. Het gaat hierbij niet om enquêtes, maar om officiële psychologische vragenlijsten en niet elke maker van zo'n vragenlijst wil deze op het internet hebben.

Dimence heeft toestemming voor het gebruik van deze vragenlijsten.

Wat betreft het adres: Dit is nodig om de vragenlijsten per post te kunnen versturen, verder zullen de persoonlijke gegevens niet gebruikt worden in het onderzoek.

Hopelijk heb ik jullie zo beter geïnformeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oja en het onderzoek is zeer waardevol omdat het inzicht verschaft in het verband tussen religie en angst/stemmingsklachten bij 'gezonde' mensen (mensen zonder stoornis). Zo kan dit vergeleken worden met mensen die wel last hebben van angst of stemmingsstoornissen en mogelijke verklaringen geven voor hun gedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Lukt het al een beetje, Doke, om mensen te krijgen voor je onderzoek, ben heel benieuwd (ook wat er straks uit komt).

Ik vond deze mooie tekst.......

(Spreuken 14:30) 30 Een kalm hart is het leven van het vleselijke organisme, maar jaloezie is verrotting voor de beenderen.

En hieraan gerelateerd......

(Spreuken 4:20-23) . . .Mijn zoon/dochter, schenk toch aandacht aan mijn (Gods) woorden. Neig tot mijn gezegden uw oor. 21 Mogen ze niet wijken uit uw ogen. Bewaar ze midden in uw hart. 22 Want ze zijn leven voor wie ze vinden en gezondheid voor heel hun vlees. 23 Beveilig uw hart, ja, meer dan al het andere dat te behoeden is, want daaruit zijn de oorsprongen van het leven. 

(1 Johannes 3:20) . . .want God is groter dan ons hart en weet alle dingen. . .

Hartelijke groeten,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid