Spring naar bijdragen

Maand van de school gestart


Aanbevolen berichten

Zaterdag 1 februari begon in Nijmegen de Maand van de School met een Kick off event: een energieke avond met live muziek, een talkshow en battles. Jongerenorganisatie InterTeen wil scholieren en studenten aanmoedigen om hun geloof positief uit te leven, juist op school waar soms een harde cultuur heerst.

De talkshow stond centraal tijdens de avond in Jongerencentrum Staddijk, waarbij zes jongeren met elkaar in gesprek gingen over onderwerpen als cyberpesten, eenzaamheid en invloed. Terwijl tientallen jongeren toeluisterden in de zaal of via de live stream, deelde een van de deelnemers openhartig: “Ik pestte een meisje uit mijn klas drie jaar lang, maar toen ik haar echt leerde kennen werd ze mijn beste vriendin. Ik heb haar toen ook vergeving gevraagd voor die tijd.â€

Met het thema ‘Woorden hebben kracht’ wil InterTeen jongeren bewust maken van hun invloed. “Wat jij zegt, of wat je juist niet zegt, maakt een verschil in het leven van anderen†aldus Co Peters, initiatiefnemer van het project.

Meer Maand van de School-activiteiten
Verder staat er deze maand op het programma: Studentenavond op de Radboud Universiteit (10 februari), een valentijnsactie (14 februari), een filmavond over cyberpesten (15 februari), de #MvdS Battle (22 februari) waarbij teams van scholen strijden om de beker ‘School van het jaar 2014’, een InterTeen Night met een barbecue en live optredens (22 februari) en een Wrap up event (28 februari).

Single: Woorden hebben kracht
Rappers Atalaya en YNS van Zeven Zegels schreven speciaal voor de Maand van de School het nummer 'Woorden hebben kracht'. De single is vanaf 12 februari gratis te downloaden op www.maandvandeschool.nl. Zaterdag 8 februari wordt er een videoclip opgenomen waar jongeren aan mee kunnen doen door zich hiervoor aan te melden vóór vrijdag 7 februari 17:00 uur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid