Spring naar bijdragen

Celstraf voor Middelburger om misbruik


Aanbevolen berichten

De rechtbank in Middelburg heeft donderdag de 52-jarige J. Q. veroordeeld tot twee jaar cel, waarvan acht maanden voorwaardelijk, voor seksueel misbruik van zijn zoontje vanaf 10-jarige leeftijd.

Q. moet het slachtoffer 8500 euro schade betalen. Ook moet de veroordeelde Middelburger zich melden bij een behandelcentrum. Het seksueel misbruik ging circa vijf jaar door en speelde zich af in de periode 1998-2003 in Ooster­land en Middelburg. Q., die homo­gevoelens heeft, heeft deels bekend. De man, behorend tot de reformatorische kring, misbruikte ook een andere zoon. Q. heeft het vertrouwen dat kinderen in hun ouders mogen stellen „op buitengewoon ernstige wijze geschaadâ€, aldus de rechtbank.

Bron: Reformatorisch Dagblad.

Een oplettende lezer herkent hier (JQ, Middelburg, homogevoelens) direct Johan Quist van RefoAnders in, hetgeen het Nederlands Dagblad vandaag bevestigde, maar dat artikel zit achter de slagboom. Bi-zar! So much for 'homogevoelens' en dan doodleuk bij Pauw & Witteman verkondigen dat je dan ook echt best gelukkig getrouwd kunt zijn met een vrouw.

Zie ook hier voor de volledige uitspraak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat verbaasde mij ook. Toch schijnt het volgens mijn partner (die hier iets mee doet qua werk) juist een tamelijk pittige straf te zijn. Maar ik verbaas me meer over de huichelachtige wijze waarop deze meneer zichzelf jarenlang in de mediaschijnwerpers heeft gezet. Tegen een homosekuele relatie van liefde en trouw, en ondertussen wel zijn eigen zoons bepotelen. Niet te geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid