Spring naar bijdragen

Wie maakt zich nog meer zorgen over de toekomst?


Aanbevolen berichten

Ben ik moderator dan? Of zelfs uitvoerend rechtsambtenaar?

1..2..3..4..5..6..7..8..9..10.. keep-calm-and-happy-2015.jpg

En dan graag even niet t standaard antwoord "het is een gebrokem wereld, t Koninkrijk gaat ooit komen", dank u :)

Ik maak me zorgen over de toekomst vam deze planeet. (...)

Wat denken jullie allemaal?

De vraag is aan een specifieke doelgroep, met een concrete richting. Toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 245
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

1..2..3..4..5..6..7..8..9..10.. keep-calm-and-happy-2015.jpg

Ik ben kalm. Ik geef een duidelijk antwoord. Wat is daar volgens jou niet kalm aan? Je kan ook inhoudelijk reageren, is misschien een stuk productiever

En dan graag even niet t standaard antwoord "het is een gebrokem wereld, t Koninkrijk gaat ooit komen", dank u :)

Ik maak me zorgen over de toekomst vam deze planeet. (...)

Wat denken jullie allemaal?

De vraag is aan een specifieke doelgroep, met een concrete richting. Toch?

De doelgroep is aan een ieder die op Credible.nl post. Vandaar het 'jullie allemaal'. Ik geef daarbij persoonlijk de wens mee liever niet de cliché christelijke "het is allemaal tijdelijk ladieda" reply te ontvangen. Ik ben echter geen moderator dus alles is toegestaan. Uiteraard.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kunt ook inhoudelijk reageren, is misschien een stuk productiever

De aarde kan natuurlijk veel klappen opvangen, maar meestal zijn dit soort klappen langzame processen. De mens deelt echter sinds de industrialisering enorme, snelle klappen uit.

En ondertussen zorgt het kapitalisme ervoor dat dit allea zich steeds meer uitbreidt. Mensen worden verleid om steeds meer luxe tegen steeds lagere prijzen te verwachten. De CEOs van de betrokken bedrijven verrijken zich en het is slechts een handjevol mensen dat zich tegen dit systeem probeert te verzetten. En de politiek loopt relatief langzaam achter de feiten aan. Wellicht te langzaam?

Inderdaad.
De enige waarlijke oplossing, de enige zekerheid dat milieuproblemen worden opgelost, ligt in de terugkeer van de mens in de relatie met God. In elk geval tot de Wederkomst is dat een indivuele aangelegenheid en geen collectieve. Daar kan men zich boos of verdrietig over maken, maar zo liggen de zaken in deze realiteit.
Inderdaad.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Alles is toegstaan, maar niet alles is wenselijk...

Je wilt de waarheid niet horen. De waarheid dat deze aarde zal vergaan.

Het idee dat Jezus binnenkort, zelfs in jouw leven nog terug kan komen.

Maar Hij zal het niet blijven uitstellen, Hij komt spoedig terug en Babylon zal vallen.

We zullen de anti-christ nog meemaken en hij zal ons gaan vervolgen ook.

Dat is wat ik vrijwel zeker weet. Dat deze wereld blijft bestaan is in ieder geval absoluut niet waar. Wat jij daarvan vindt, zal mij wat. Het is gewoon zoals het is, en de wereld zal op jouw mening ook niet nog een minuut langer bestaan. Hoe groot jouw afkeer ook is van deze geloofsovertuiging, Hij komt spoedig terug. Wie dan geen olie in de lamp heeft, komt Zijn Koninkrijk niet binnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is juist een bijbels thema, dat Jezus juist zal weerkomen als vele mensen zullen zeggen: "waar blijft die Messias van jullie nou? Hij is al zolang weg?"

Het antwoord staat er ook bij, dat het zo lang duurt met de wederkomst, omdat God zoveel geduld met ons heeft. Hij komt pas terug als de laatste persoon die daarvoor geroepen is het Hemels Koninkrijk zal binnen gaan. Dit trouwens wel vanuit het licht der "keuzevrijheid".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ook dat zegt men al 2000 jaar.

Dat zeg ik. Is dit geen circel-redenatie?

Het christendom is hier aardig aan het afsterven, maar elders op de wereld nog niet.

Vele islamieten zelfs die nog tot het christendom overgaan.

Als ik echter gewoon naar de wereld kijk, dan denk ik dat deze wereld zijn houdbaarheidsdatum wel aan het bereiken is. Zowel economisch als wel de natuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is bijna net zo erg als vroeger en soms zelfs nog erger. Alleen wat destijds in eigen land gebeurde, is dankzij de globalisering nu afgewenteld naar andere landen.

Waar we vroeger onze eigen kinderen in de fabrieken zonder enige rechten lange dagen keihard lieten werken, mogen nu buitenlandse kinderen dat voor ons doen.

Waar we vroeger in eigen land arbeiders uitbuiten en schandalig weinig betaalden, zodat ze nauwelijks voor hun gezinnen konden zorgen, betalen we nu buitenlandse arbeiders schandalig weinig, zowel hier als in hun eigen land. En vervolgens klagen dat ze voor zoveel overlast zouden zorgen, ook dat nog.

Waar vroeger de grootgrondbezitters en de adel de macht hadden, hebben nu multinationals, lobbyisten en ondoorgrondelijke, kolossale overheidsinstellingen op zelfs Europees niveau dat. Als gewone burger heb je daar feitelijk niets tegenin te brengen.

En dan spreken we nog niet eens over wat voor weerzinwekkend gruwelijke dingen er in het verborgene gebeuren, vooral ook op seksueel gebied, die dankzij het internet veel gemakkelijker kunnen worden bewerkstelligd en onderhouden.

Als je rijk en weldoorvoed bent en in het westen woont, dan heb je het inderdaad heel goed hier. Maar dat gold bij elke beschaving: zelfs in de middeleeuwen kon je een heel welvarend en beschaafd bestaan opbouwen als je maar rijk genoeg was en bij de juiste familie hoorde.

Als je dus God weer wilt danken voor alle welvaart die je hier mag genieten, bedenk dan eerst eens welke huiveringwekkend hoge prijs daarvoor elke dag betaald wordt.

En bedenk je eens of je God daar wel echt voor kunt danken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Berichten spreken elkaar ook nogal eens tegen. Wat ik wel begrepen heb is dat ons poolijs in rap tempo aan het verdwijnen is, maar mogelijk door zoet water dat van Groenland in de zee komt de ware zoutwater stroom dat van zuid Amerika naar Europa altijd stroomt zal verstoren en dan een kleine koude tijd zal veroorzaken. Echter heeft het ook met de stand van de aarde ten opzichte van de zon te maken dat we vervolgens toch weer hele warme jaren met zachte natte winters gaan krijgen.

Een kwart van alle zee-koralen zijn verdwenen. Terwijl zee-koralen 3/4 van onze zuurstofvoorziening levert. De overige kwart van onze zuurstof komt vooral van de tropen, die ook op grote schaal aan het verdwijnen is.

Microscopisch klein plastic restanten van afval die mensen weggooien kom je over de hele wereld in het natuurwater tegen. In oceanen tot kleine beekjes. Overal blijken ze te zijn aangetroffen in de wereld.

De zure regen is zo zuur dat bij ons op de Sallandse Heuvelrug 2/3 van alle plantensoorten erdoor zijn verdwenen.

3/4 van de vissen zijn uit de oceanen gevist.

Als we zo door eten komen we binnenkort melkvee tekort om de wereldbevolking te voeden.

De gat in de ozonlaag hebben we het niet meer over. Ik weet niet hoe het daar nu mee is.

Het lijkt me wel dat al met al de mens er wel een zooitje van maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je wilt de waarheid niet horen. De waarheid dat deze aarde zal vergaan.
Nee, ik wil idd JOUW versie van de Waarheid niet per se horen nee. Je ziet t zelf niet eens meer.... Waarom blijf je op me reageren? Ik heb nu al genoeg aangegeven dat ik denk dat wij onze discussie moeten staken.
Het idee dat Jezus binnenkort, zelfs in jouw leven nog terug kan komen.

Maar Hij zal het niet blijven uitstellen, Hij komt spoedig terug en Babylon zal vallen.

We zullen de anti-christ nog meemaken en hij zal ons gaan vervolgen ook.

Dat is wat ik vrijwel zeker weet.

Is het nou 'de waarheid', 'geloof' of 'vrijwel zeker'?
Dat deze wereld blijft bestaan is in ieder geval absoluut niet waar
Prima dat jij blijft denken dat jouw interpretatie van de Bijbel de enige juist is. Ik kan met jou ook niet over nuances praten (zoals wat 'niet blijven bestaan' zou kunnen inhouden, of waar wel of juist niet staat dat deze wereld letterlijk eerst helemaal fysiek wordt afgebroken etc), dus, what do you say? Stop de discussie? :)
Wat jij daarvan vindt, zal mij wat.
Prima, hou je dan ajb op met reageren en keer op keer hetzelfde te herhalen?
Het is gewoon zoals het is, en de wereld zal op jouw mening ook niet nog een minuut langer bestaan. Hoe groot jouw afkeer ook is van deze geloofsovertuiging, Hij komt spoedig terug. Wie dan geen olie in de lamp heeft, komt Zijn Koninkrijk niet binnen.
Hoor ik daar een dreiging? Ik denk t wel. Mooi is dat. Verder mooi dat je jouw geloof 100% gelijk stelt aan een zekere waarheid. Ik wou dat ik dat kon.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is bijna net zo erg als vroeger en soms zelfs nog erger. Alleen wat destijds in eigen land gebeurde, is dankzij de globalisering nu afgewenteld naar andere landen.

Waar we vroeger onze eigen kinderen in de fabrieken zonder enige rechten lange dagen keihard lieten werken, mogen nu buitenlandse kinderen dat voor ons doen.

Waar we vroeger in eigen land arbeiders uitbuiten en schandalig weinig betaalden, zodat ze nauwelijks voor hun gezinnen konden zorgen, betalen we nu buitenlandse arbeiders schandalig weinig, zowel hier als in hun eigen land. En vervolgens klagen dat ze voor zoveel overlast zouden zorgen, ook dat nog.

Waar vroeger de grootgrondbezitters en de adel de macht hadden, hebben nu multinationals, lobbyisten en ondoorgrondelijke, kolossale overheidsinstellingen op zelfs Europees niveau dat. Als gewone burger heb je daar feitelijk niets tegenin te brengen.

En dan spreken we nog niet eens over wat voor weerzinwekkend gruwelijke dingen er in het verborgene gebeuren, vooral ook op seksueel gebied, die dankzij het internet veel gemakkelijker kunnen worden bewerkstelligd en onderhouden.

Als je rijk en weldoorvoed bent en in het westen woont, dan heb je het inderdaad heel goed hier. Maar dat gold bij elke beschaving: zelfs in de middeleeuwen kon je een heel welvarend en beschaafd bestaan opbouwen als je maar rijk genoeg was en bij de juiste familie hoorde.

Als je dus God weer wilt danken voor alle welvaart die je hier mag genieten, bedenk dan eerst eens welke huiveringwekkend hoge prijs daarvoor elke dag betaald wordt.

En bedenk je eens of je God daar wel echt voor kunt danken.

Wijze woorden.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is de vraag hoe lang wij hier in het westen nog aan de top van de voedselketen (om het zo maar te noemen) staan. Zuid-Amerika, China, Rusland en India zijn sterk in opkomst qua welvaart en invloed.

Zodra de natuurlijk brandstoffen schaars worden en wij nog geen alternatief goed genoeg ontwikkeld is zal er een strijd plaatsvinden om het bezit ervan.

Ik hoop dus dat de westerse (en andere) landen volop gaan inzetten op alternatieve bronnen van energie en de wegwerp consumptie maatschappij weten om te keren tot een duurzame.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je wilt de waarheid niet horen. De waarheid dat deze aarde zal vergaan.
Nee, ik wil idd JOUW versie van de Waarheid niet per se horen nee. Je ziet t zelf niet eens meer.... Waarom blijf je op me reageren? Ik heb nu al genoeg aangegeven dat ik denk dat wij onze discussie moeten staken.

Daar ga ik dus niet naar luisteren, want dit is een discussieforum. Aangezien je nogal duidelijk laat blijken neer te kijken op mensen met mijn visie, reageer ik juist daarom wel daarop. Omdat het me ergert. Ik vind dat je de visie van een ander dient te respecteren op een discussieforum en anders zelf de hele discussie moet staken. We zijn hier niet om gelijkgestemden alleen aan het woord te laten of een bepaalde groep doelbewust buiten te willen sluiten, zoals jij dat doet. Als je zo in alle draden doet, kan dat voor mij vroeg of laat de reden zijn om dit forum te gaan verlaten of jou tot in de treure achter de broek aan te zitten. Zo is mijn karakter nu eenmaal. Ik erger me namelijk kapot aan jouw gedrag.

Is het nou 'de waarheid', 'geloof' of 'vrijwel zeker'?

Dit is op grond van een profetie die ik gehoord heb en anderen die ik gelezen heb mijn persoonlijke overtuiging.

Prima, hou je dan ajb op met reageren en keer op keer hetzelfde te herhalen?

Nee, want ik ga de waarheid verdedigen waar hij aangevallen wordt en ik zie in jouw visie nu eenmaal de waarheid nu eenmaal aangevallen worden. Als er op een christelijke forum de waarheid niet meer gezegd mag worden, dan kunnen ze net zo goed dit forum sluiten.

Het is gewoon zoals het is, en de wereld zal op jouw mening ook niet nog een minuut langer bestaan. Hoe groot jouw afkeer ook is van deze geloofsovertuiging, Hij komt spoedig terug. Wie dan geen olie in de lamp heeft, komt Zijn Koninkrijk niet binnen.
Hoor ik daar een dreiging? Ik denk t wel. Mooi is dat. Verder mooi dat je jouw geloof 100% gelijk stelt aan een zekere waarheid. Ik wou dat ik dat kon.

Ik vertel jou zoals het gaat gebeuren, overeenkomstig de profetieën waar ik in geloof.

Ik kan je nog wat vertellen, er is bijna geen christen te vinden die Jezus nog in zijn leven terug verwacht, omdat het niet voor te stellen is. Maar toch ben ik er van overtuigd, dat we Hem zullen zien komen op de wolken, zoals Hij is heen gegaan.

Wanneer? Spoedig..

Ik verwacht ook niet dat je dit geloofd, waar wel dat je het respecteert en dat je ruimte biedt om dit geluid zijn weg te laten vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar goed, als ik nu een vraag mag stellen aan al die hypocrieten die denken te weten zelf beter te handelen dan mensen "zoals wij die geloven in de ondergang van de wereld _O- ", wat doe jij eraan om de wereld te verbeteren en wat zou jij nog meer er aan kunnen doen?

Misschien kunnen wij (de o zo slechte lage soort mindere christenen) daar nog van leren en zullen wij God de zonden belijden omdat we de duivel hierin zo hardnekkig gediend zouden hebben.. Nou, het zal mij benieuwen..

Volgens mij is dit allemaal maar een hoop stof en weinig wol.

Een hoop gepraat, maar weinig daad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De titel van het topic 'wie maakt zich nog meer zorgen over de toekomst' hoeft niet te gaan over, alleen maar milieu en Global warming. Het is een vraag die je je ls Christen gewoon kan stellen. De Bijbel geeft een Christen duidelijk een antwoord: nee als Christen hoef je je geen zorgen te maken over de toekomst.

Het was voor mij ook schokkend te ontdekken, hoeveel Christenen eigenlijk geen totale vertouwen in God durven te stellen en soms met angst en beven naar de toekomst kijken. Dit is niet wat God wil, hij wil Christenen die zich geen zorgen maken, zodat zij hun leven ten volle aan hem kunnen besteden en niet a an alle zorgen. Daarom zijn juist de profetieen vandaag zo hoopvol voor ons, maar helaas heb ik ook moeten constateren, geloven vele Christenen hier ook niet meer in, of ze vinden het te moeilijk, of 'het wordt al zolang gezegd', of je mag het niet letterlijk nemen.

Het is jammer want het letten op de tekenen der tijd, en de beloofde profetieen kan ons Christen zoveel meer helpen en hoeven wij ons over de toekomst, hoe moeilijk het ook nog gaat worden, geen zorgen meer te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Alles is toegstaan, maar niet alles is wenselijk...

Je wilt de waarheid niet horen. De waarheid dat deze aarde zal vergaan.

Het idee dat Jezus binnenkort, zelfs in jouw leven nog terug kan komen.

Maar Hij zal het niet blijven uitstellen, Hij komt spoedig terug en Babylon zal vallen.

We zullen de anti-christ nog meemaken en hij zal ons gaan vervolgen ook.

Dat is wat ik vrijwel zeker weet. Dat deze wereld blijft bestaan is in ieder geval absoluut niet waar. Wat jij daarvan vindt, zal mij wat. Het is gewoon zoals het is, en de wereld zal op jouw mening ook niet nog een minuut langer bestaan. Hoe groot jouw afkeer ook is van deze geloofsovertuiging, Hij komt spoedig terug. Wie dan geen olie in de lamp heeft, komt Zijn Koninkrijk niet binnen.

Juist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Berichten spreken elkaar ook nogal eens tegen. Wat ik wel begrepen heb is dat ons poolijs in rap tempo aan het verdwijnen is, maar mogelijk door zoet water dat van Groenland in de zee komt de ware zoutwater stroom dat van zuid Amerika naar Europa altijd stroomt zal verstoren en dan een kleine koude tijd zal veroorzaken. Echter heeft het ook met de stand van de aarde ten opzichte van de zon te maken dat we vervolgens toch weer hele warme jaren met zachte natte winters gaan krijgen.

Een kwart van alle zee-koralen zijn verdwenen. Terwijl zee-koralen 3/4 van onze zuurstofvoorziening levert. De overige kwart van onze zuurstof komt vooral van de tropen, die ook op grote schaal aan het verdwijnen is.

Microscopisch klein plastic restanten van afval die mensen weggooien kom je over de hele wereld in het natuurwater tegen. In oceanen tot kleine beekjes. Overal blijken ze te zijn aangetroffen in de wereld.

Sterker nog, ieder van ons heeft dat plastic hoogstwaarschijnlijk al in het eigen lichaam, want het zit allang in ons natuurlijke voedsel. Wij eten al bijna ons leven lang biologisch en ik ben zelfs lange tijd vegetariër geweest, waar ik gelukkig nog op tijd mee ben gestopt. En als je pech hebt - of misschien is het een geluk bij een ongeluk, omdat ik het nu laat staan - kom je daar een keer op afschuwelijke wijze achter, zoals ikzelf, toen ik een -overigens glazen- potje honing kocht, van een merk dat ik al jaren kocht. Dat smaakte niet eens naar honing, en het rook ook niet naar honing, gruwelijk. Even vooraf: ik heb helemaal niets met de alverzoeningsleer, maar heb na mijn honingervaring wel een ingezonden brief naar zo'n website gestuurd omdat ik een paar mensen daar ken van internet , hier mijn brief: http://boinnk.nl/blog/83548/in-boinnks- ... ert-heijn/

De zure regen is zo zuur dat bij ons op de Sallandse Heuvelrug 2/3 van alle plantensoorten erdoor zijn verdwenen.

3/4 van de vissen zijn uit de oceanen gevist.

Als we zo door eten komen we binnenkort melkvee tekort om de wereldbevolking te voeden.

De gat in de ozonlaag hebben we het niet meer over. Ik weet niet hoe het daar nu mee is.

Sinds Fukushima is dat volgens mij niet eens meer van belang. Mensen lijken te willen denken dat Fukushima te vergelijken is met Tschernobyl, maar niets is minder waar. Fukushima is een extinction level event. En de chemtrails (doel daarvan is oorlogvoering, men kan er o.a. vliegtuigen mee aan de radar onttrekken) werken er ook aan mee.

Het lijkt me wel dat al met al de mens er wel een zooitje van maakt.

De gebroken mens in de gebroken wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaitema, mijn laatste woorden aan jou: ik kijk niet op je neer, ik vind 1 specifiek aspect van je geloof alleen levensgevaarlijk en verschrikkelijk. Niet zo overdrijven, niet van alles erbij halen over de terugkomst van Jezus... niet zo in de slachtofferrol met je "o zo slechte lage soort mindere christenen)", kom op man... Ik ga je reacties niet meer lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

War betreft de ervaring met de honing: dat heeft met die supermarkt niets te maken, helaas heeft de eigenaresse van die site zelf die titel erboven gezet. De eersten die erachter kwamen dat er plastic in honing zit, waren nota bene de Zwiters, met hun relatief ongerepte natuur en relatief schone lucht. Dit heeft dus niets met de verpakking te maken en ook niets met de winkel waar het wordt gekocht, maar met de toestand van de aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid