Spring naar bijdragen

Mijn vriendin is afgedwaald van God. Hoe krijg ik haar terug


Aanbevolen berichten

Mijn naam: Ruben

leeftijd: 15 jaar

school: middelbare - havo 4

Haar naam: A

leeftijd: 15

school: middelbare - vmbo examenjaar

Ik spreek A regelmatig via whatsapp. ze woont namelijk aan de andere kant van Nederland.

A is afgedwaald van God. Ze gelooft nog wel, maar ze ziet het nut van bidden niet meer in. Ik heb haar geprobeerd te overtuigen dat bidden helpt, maar het helpt allemaal niet. Ze werd vroeger veel gepest en dat is nog steeds niet helemaal gestopt. van al haar vriendinnen zit er maar 1 bij haar in de klas. en die vind het heel lastig om voor haar op te komen. Als ik vraag: "waarom bid je niet?" krijg ik terug: "er is teveel gebeurd." Wat moet ik doen om haar te helpen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Ruben,

knap van je dat je zo geeft om je vriendin. Ik heb geen idee wat er allemaal in haar omgaat, maar soms moet je ook respecteren als iemand even geen behoefte heeft aan contact met God of met mensen. Dan helpt het niet om iemand te pushen, want dan heeft ze alleen maar het gevoel dat je niet luistert. Misschien moet je dat vooral even doen: luisteren. Haar vragen: wat is er dan gebeurd? En luisteren als ze iets wil zeggen. God kan zo ook door jou heen werken, als jij er voor haar bent. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik praat al een paar maanden met haar. Het zijn echt goede diepgaande gesprekken. inmiddels weet ik wat er is gebeurd. Ik begrijp volkomen dat ze moeite heeft om naar God terug te gaan.

Ik waardeer je raad om te luisteren heel erg, maar ik luister al een paar maanden naar haar. Ik weet dat luisteren goed werkt en dat zij het heel erg fijn vind dat ik naar haar luister. Maar het voelt alsof het niet werkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan zelf voor haar bidden, het gebed van een gelovige doet veel. Daarnaast zou je haar kunnen adviseren een assertiviteitscursus te volgen zodat ze weerbaarder wordt tegen pestkoppen. En je zou haar kunnen adviseren om met een oudste/voorganger/coach/dekaan/vertrouwenspersoon te gaan praten over wat haar is overkomen. Doe wat je hand vind om te doen, gedraag je zelf als christen en wees er voor haar. Meer kan je niet doen, gelukkig zorgt de Heer zelf voor zijn schapen en doet Hij dat niet buiten zijn grondpersoneel om maar is Hij niet afhankelijk van zijn grondpersoneel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid