Spring naar bijdragen

ride for the roses


Aanbevolen berichten

beste mensen,

ik heb een dilemma. dit is mijn eerste berichtje hier, want ik zit behoorlijk te twijfelen. vandaar dat ik me heb aangemeld op dit forum.

op 7 september 2014 wordt in zeeland ride for the roses gereden. sponsortocht waarvan de opbrengst voor het KWF is. kan ik hier als christen aan deelnemen op zondag of niet? voor meer informatie kijk op: www.ridefortheroses.nl

ik hoop dat jullie meningen me wat verder kunnen helpen.

groetjes!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Behoor je tot een kerk die daarover wellicht iets te zeggen heeft?

Het antwoord is eenvoudig volgens mij:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:9 Hij trok weer verder en kwam in hun synagoge. 10 Daar stond iemand met een verschrompelde hand. Omdat ze Jezus wilden aanklagen, vroegen ze: ‘Is het toegestaan op sabbat te genezen?’ 11 Hij antwoordde: ‘Stel dat u maar één schaap hebt en dat valt op sabbat in een kuil, wie van u zou het niet vastgrijpen en het er weer uit halen? 12 En is een mens niet veel meer waard dan een schaap? Daaruit volgt dat we op sabbat goed mogen doen.’ 13 Toen zei hij tegen de man: ‘Steek uw hand uit.’ Hij stak hem uit en er kwam weer leven in, zijn hand werd weer even gezond als de andere. 14 De farizeeën dropen af en besloten hem uit de weg te ruimen. 15 Jezus besefte dat en week uit naar elders.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Een sportevenement is natuurlijk iets anders dan een genezing hè? ;)

Mijns inziens zijn sport en ontspanning prima invullingen van een vrije dag, dus ook van een zondag, zolang ze maar niet in plaats van de eredienst komen, of in elk geval niet te vaak. Maar als de kerk van Joosting daar anders over denkt, dan heeft hij/zij mijns inziens daarnaar wel te luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is dit niet verkapte spam?

wat bedoel je hiermee? niet echt vriendelijk naar mijn idee.

Behoor je tot een kerk die daarover wellicht iets te zeggen heeft?

jazeker, ik behoor tot de CGK. deze kerk heeft twee maal dienst op zondag, maar de dominee heeft duidelijk aangegeven dat de zondag toch niet gezien moet worden als een christelijke sabbat. Dus het moet geen dag zijn van regels en wetjes.

Mijns inziens zijn sport en ontspanning prima invullingen van een vrije dag, dus ook van een zondag, zolang ze maar niet in plaats van de eredienst komen, of in elk geval niet te vaak. Maar als de kerk van Joosting daar anders over denkt, dan heeft hij/zij mijns inziens daarnaar wel te luisteren.

Dankjewel voor je mening. Hier kan ik wat mee...Als ik goed geinformeerd ben kan ik iig starten na de ochtenddienst. Of ik de middagdienst dan haal is nog even de vraag. Maar ik sla wel vaker een dienst over ivm (noodzakelijk) werk op zondag

Link naar bericht
Deel via andere websites
jazeker, ik behoor tot de CGK. deze kerk heeft twee maal dienst op zondag, maar de dominee heeft duidelijk aangegeven dat de zondag toch niet gezien moet worden als een christelijke sabbat. Dus het moet geen dag zijn van regels en wetjes.

Dat lijkt mij persoonlijk een gezonde insteek van de dominee, wat denk ik ook prima te combineren valt met wat je wil.

Dankjewel voor je mening. Hier kan ik wat mee...Als ik goed geinformeerd ben kan ik iig starten na de ochtenddienst. Of ik de middagdienst dan haal is nog even de vraag. Maar ik sla wel vaker een dienst over ivm (noodzakelijk) werk op zondag

Ik weet niet hoeveel belang je kerk hecht aan het twee keer ter kerke gaan (ik had begrepen dat dat tegenwoordig niet meer zo heel streng wordt nageleefd), maar ik denk dat het inderdaad wel goed is om in elk geval 's morgens te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een sportevenement is natuurlijk iets anders dan een genezing hè? ;)

.

Daar valt over te twisten, medisch gezien dan. On topic: ik doelde meer op het 'goed doen', door een goed doel te steunen met de sportactie. Want dat is Ride for the Roses volgens mij toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid