Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

De EO zendt vanaf zondag 11 mei de grote Amerikaanse hitserie The Bible Series uit. De dramaserie vertelt het verhaal van het Oude en Nieuwe Testament aan de hand van de nieuwste film- en animatietechnieken. In Amerika is The Bible Series al door zo'n 50 miljoen mensen bekeken en werd genomineerd voor een Emmy. De makers bleven bij het maken van de serie zo dicht mogelijk bij de tekst van de bijbel: zowel Noachs ark, de tocht van het volk Israël door de woestijn, de veldslagen van koning David, als ook de geboorte van Jezus en Zijn lijden en sterven brengt de serie op onnavolgbare wijze in beeld. De EO hoopt dat de serie straks, net als in Amerika, vele tongen los zal maken.(bron:https://www.eo.nl/algemeen/pers/lijst/detail/artikel/the-bible-series/)

Zelf heb ik al een episode gezien (van de amerikaanse tv) en omdat ik er erg over te spreken was, denk ik dat deze serie het goed gaat doen op de Nederlandse televisie! Ik hoop overigens wel dat de eo de serie gaat ondertitelen aangezien het dan beter te volgen is. Kijken jullie ook uit naar deze serie of vind je het helemaal niks? Ik hoor het graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het de interesse wel kan wekken, maar het lijkt mij nogal een lange serie om compleet te volgen? Persoonlijk heb ik daar momenteel niet de tijd voor. Ik vind het interessant, omdat het de grote lijnen illustreert die door de boeken van de Bijbel lopen.

Toch vind ik het altijd moeilijk om verfilmingen te bekijken: ik heb een eigen beeld bij wat ik lees en dat gaat meestal compleet verloren in een verfilming.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ziet er op zich wel interessant uit, misschien eindelijk weer eens iets boeiends op televisie. Ga eens kijken of ik het zal volgen of niet. :)

En natuurlijk wordt het ondertiteld. Is er op de Nederlandse televisie een Amerikaanse film ooit níét ondertiteld? ;)

Ik heb geen idee. Ik kijk namelijk bijna nooit tv. Als ik wat kijk is het (anime/sons of anarchy) gedownload met ''Dutch subs''.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid